Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
- Pawel9605
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 16.02.2020, 10:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rybnik
Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Zmieniłem wydech w TA600 pd10 na huzara, czy muszę coś regulować czy mogę jeździć od razu po włożeniu tłumika? Pozdrawiam
Wysłane z garażu
Wysłane z garażu
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Jeżeli wszystko jest ok z gaźnikiem, to ja bym nic nie kombinował. Montowałem sobie kiedyś huzara i nic poza dawką paliwa nie robiłem. Miałem za ubogo.
- Pawel9605
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 16.02.2020, 10:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Dzięki za info :) pozdrawiampecze pisze:Jeżeli wszystko jest ok z gaźnikiem, to ja bym nic nie kombinował. Montowałem sobie kiedyś huzara i nic poza dawką paliwa nie robiłem. Miałem za ubogo.
Wysłane z garażu
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Bardziej przelotowy układ wydechowy zubaża mieszankę. Na pewno trzeba sprawdzić/wyregulować jej skład. Przeważnie trzeba dać więcej paliwa.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Pawel9605
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 16.02.2020, 10:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Dzięki :)nadol pisze:Bardziej przelotowy układ wydechowy zubaża mieszankę. Na pewno trzeba sprawdzić/wyregulować jej skład. Przeważnie trzeba dać więcej paliwa.
Wysłane z garażu
- kdf
- osiedlowy kaskader
- Posty: 122
- Rejestracja: 26.02.2015, 19:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jarocin
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Tak z ciekawości-z jakiego powodu zubaża?nadol pisze:Bardziej przelotowy układ wydechowy zubaża mieszankę. Na pewno trzeba sprawdzić/wyregulować jej skład. Przeważnie trzeba dać więcej paliwa.
Jeżeli "Oko za oko-ząb za ząb" to dlaczego d..a za pieniądze?
- Pawel9605
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 16.02.2020, 10:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Właśnie, też mnie to ciekawi. Pozdrawiamkdf pisze:Tak z ciekawości-z jakiego powodu zubaża?nadol pisze:Bardziej przelotowy układ wydechowy zubaża mieszankę. Na pewno trzeba sprawdzić/wyregulować jej skład. Przeważnie trzeba dać więcej paliwa.
Wysłane z garażu
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Przelotowy tłumik niweluje opór spalin. Tu wypadałoby zagłębić się w temat i poczytać o efekcie falowym (i dynamicznym też). W dużym skrócie... część paliwa zostaje wypchnięta jeszcze przed zamknięciem zaworu wydechowego. Tak, jest taki stan - przed zamknięciem zaworu wydechowego otwiera się zawór ssący.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- kdf
- osiedlowy kaskader
- Posty: 122
- Rejestracja: 26.02.2015, 19:22
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jarocin
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Ale to jest silnik czterosuwuwy i przy suwie "wydech" wypychane są tylko spaliny. Zupełnie inaczej jest w dwusuwie gdzie podczas przepłukiwania cylindra to mieszanka wypycha spaliny. Tłumik przelotowy umożliwi dokładniejsze wypchnięcie spalin i co za tym idzie lepsze napełnienie cylindra przy suwie ssania.
Tak sobie myślę na "chłopski rozum".
Tak sobie myślę na "chłopski rozum".
Jeżeli "Oko za oko-ząb za ząb" to dlaczego d..a za pieniądze?
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 844
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Gdyby było tak, jak piszesz, to silnik 4T powinien mieć równy moment obrotowy od wolnych obrotów do... no właśnie - do kiedy ? Coś jednak powoduje inny "współczynnik napełnienia", a co za tym idzie - różnice w momencie. Oczywiście - to nie dwusuw z rozrządem tłokowym, ale jednak wpływ wydechu istnieje. Tak samo, jak wpływ całego układu dolotowego. Zwłaszcza w gaźnikowcach. Na wtrysku - pewnie silnik będzie miał mniejszą moc, albo pił więcej (wachy).kdf pisze:Ale to jest silnik czterosuwuwy i przy suwie "wydech" wypychane są tylko spaliny. (...)
BTW - w takim starym dwusuwie - z rozrządem tłokowym (ale nie tylko), to "stopień sprężania" w skrzyni korbowej raczej nie wytworzy ciśnienia zdolnego wypchnąć spaliny (pomijając przedwojenne np. DKW ze sprężarkami tłokowymi). Najpierw nadciśnienie spalin (kanał[y] przepłukujący/e są jeszcze zamknięte) powoduje wypływ spalin przez (już otwarty) kanał wydechowy. Jako że mają swoją masę, to po jakimś czasie przepływ gazów w tym kierunku trwa nadal, ale ciśnienie w cylindrze spada. Mniej więcej wtedy otwiera(ją) się kanał(y) przepłukujące, dostarczając mieszankę wstępnie sprężoną pod tłokiem. Tłok zaczyna iść w górę. Czyli powinien wszystko wypychać do wydechu ? Ale nie. Odbicie fali ciśnienia od elementów wydechu - o znacząco innych wymiarach, czyli prędkości rozchodzenia się fali ciśnienia (komora rozprężna, dyfuzor) powoduje zatrzymanie wysysania zawartości z cylindra. Ale to wszystko w określonym, często bardzo wąskim zakresie obrotów. Rezonans, piszczałka np.
To w starych dwusuwach...
Efekt(y) falowy/e się kłaniają, a w czterosuwie też, choć znacząco mniejsze, mają znaczenie.
P.S. OK, może z kolejnością otwierania / zamykania kanałów przepłukujących / wydechowych coś pokręciłem
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Najkrócej to tak: zamieniasz tłumik refleksyjny (labiryntowy) na absorbcyjny (czyli tzw. przelotowy).Pawel9605 pisze:Właśnie, też mnie to ciekawi. Pozdrawiamkdf pisze:Tak z ciekawości-z jakiego powodu zubaża?nadol pisze:Bardziej przelotowy układ wydechowy zubaża mieszankę. Na pewno trzeba sprawdzić/wyregulować jej skład. Przeważnie trzeba dać więcej paliwa.
Wysłane z garażu
Upraszczając; pierwszy ma większe straty mocy wynikające z konstrukcji- rurki, przegrody, komory wewnątrz. Te wewnętrzne wywijasy są potrzebne do wytłumienia hałasu, a im dłuższy układ wydechowy, tym lepsze tłumienie. Tylko, że motocykle nie są tak długie, jak samochody, stąd labirynt.
Działanie absorbcyjnego polega na wyłapaniu hałasu poprzez wypełnienie (z reguły odpowiednia wełna). Ma on mniejsze opory przepływu, stąd częsta konieczność regulacji gaźnika. Składy na wolnych, zmiana dyszy głównej, niekiedy od wolnych obrotów.
Nie zagłębiając się szczególnie w zjawiska falowe, "nakładanie" się faz otwarcia i zamknięcia zaworów, bezwładność mieszanki i spalin, bezwładność mas układu rozrządu, nie skalowalność zjawisk fizycznych, zaworów w kolanku, itp. Temat złożony, a ponieważ magneto dość chytrze przeskoczył do poziomu najwyższego, trochę zakręcił w stronę cwajtaktów , to najkrócej będzie tak. Generalnie im nowszy motocykl, tym bardziej skomplikowane i lepiej policzone są wydechy. Lepiej w sensie, że konstruktorzy muszą pogodzić coraz ostrzejsze normy hałasu, z kosztami produkcji i coraz większego wysilenia jednostkowego silników motocyklowych. Dlatego też, bardzo niewielu producentów akcesoryjnych układów wydechowych, mogą pozwolić sobie na dopracowanie tychże, redukując masę, uwalniając nieco dB, ale coś za coś: cena.
Nasze Transalpy są dość leciwymi konstrukcjami, więc i łatwo można zaadoptować jakiegoś przelota. Z reguły daje to więcej radości z dźwięków oraz redukcję masy. Wyższy poziom to dobre doregulowanie gaźnikowca, aby na takim kominie, miał wyższą moc, a jeszcze lepiej, by ją całkiem sympatycznie oddawał.
Niedawno zamontowałem tłumik przelotowy, ale nie Huzara, ten wygląda bajerancko, ale wg mnie jest za krótki.
Mam dłuższego MIG-a. Nie ryczy, policja nie interesuje się nim. Nie musiałem zmieniać nastawów, co ma ten plus, że w kilka minut zamieniam na serię. Przejechałem z półtora tys., km od połowy stycznia.
- Pawel9605
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 42
- Rejestracja: 16.02.2020, 10:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Czy po zmianie wydechu w TA600 muszę coś regulować?
Dzięki wielkie za odpowiedz!
Wysłane z garażu
Wysłane z garażu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości