Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: bogdan79 »

Włóczykij pisze:
zalileusz pisze:
Fresh pisze:Ja też musiałem skracać o dwa ogniwa. Mimo sprzedaży katalogowej
a ja nie musiałem :tongue: przeca to nie problem sprawdzić w serwisówce
jaką długość powinien mieć łańcuch. Dla leniwych cytuję:

Łańcuchy:
XL600V H-W - roczniki: 1987-1998 - 118 ogniw
XL600V X - rocznik: 1999 - 120 ogniw
XL650 - wszystkie roczniki - 110 ogniw

zębatki w standardowym przełożeniu:
XL600:
przód: 15
tył: 47

XL650:
przód: 15
tył: 48
:thumbsup:
P.S. uprasza się o poprawienie tematu - ortograficzna zgroza :shock: (żebatki+łąńcuch) :lol:

A gdzie to można znaleźć w serwisówce?

trochę dziwne to info.. w mojej 650tce jest 118 ogniw a nie 110!! ... a już prosiłem sprzedawcę żeby mi skrócił na 110.. dobrze, że się nie zgodził :)
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: grad74 »

No fakt, dziwne info . W mojej 600-tce 99r przy uzębieniu 15/47 też jest 118 a nie 120 ogniw. :ysz:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
reeich
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 06.03.2016, 21:46
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: reeich »

tez mam 99r i tez 118ogniw
kilbos
Czytacz
Czytacz
Posty: 3
Rejestracja: 04.03.2016, 10:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: kilbos »

Po wymianie napędu (łańcuch plus zębatki) zauważyłem, że zębatka tylna jest przycierana przez łańcuch od strony wewnętrznej, tak jakby koło tylne nie było symetrycznie ustawione do osi podłużnej motora. Prawidłowo ustawiłem naciąg łańcucha (tak samo na obu wahaczach) i problem dalej występuje. Czyżby skrzywione wahacze? Może ktoś coś poradzi?
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Qter »

W jakim motku? Zdjęcia? Jaki zestaw założyłeś? Sprawdź ślizg łańcucha przy okazji - może tam jest coś nie teges?

Pzdr

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
arczi
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 195
Rejestracja: 09.03.2016, 14:22
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: arczi »

Przypuszczenie moje - koło tylne zdjęte.Po prawej i lewej są tuleje dystansowe na osi tylnego koła.
Pasują jednakowo tu i tam.Jest różnica w dystansie od osi wzdłużnej.
Tuleja z kołnierzem z lewej strony!
Awatar użytkownika
glajciarz
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 63
Rejestracja: 17.08.2016, 18:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: glajciarz »

Mam pytanie: czy do śrub mocujących zabezpieczenie zębatki zdawczej stosować klej do gwintów, czy wystarczy samo dokręcenie?
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Qter »

wystarczy samo dokręcenie - bez kleju!

pamiętaj żeby zębatkę założyć w odpowiednią stronę bo będzie hałasować

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Nadol »

Lepiej żeby się to nie rozkręciło czyli z użyciem kleju (ja używam średniego - niebieski Loctite).
Serwisówka też o tym mówi.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Qter »

nadol pisze:Lepiej żeby się to nie rozkręciło czyli z użyciem kleju (ja używam średniego - niebieski Loctite).
Serwisówka też o tym mówi.
no to pomogliśmy koledze :thumbsup:

aha warto posmarować wałek jakimś smarem miedzianowym np... żeby było w temacie

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Nadol »

Można też użyć smaru do przegubów z MoS2 (dwusiarczek molibdenu).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Krzych BBI »

nadol pisze:Można też użyć smaru do przegubów z MoS2 (dwusiarczek molibdenu).
A może jakiś namiar na sprzedawcę takiego smaru i najlepiej w mniejszych opakowaniach :cool: Przeważnie sprzedają duże puchy :thumbsdown:
Awatar użytkownika
glajciarz
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 63
Rejestracja: 17.08.2016, 18:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: glajciarz »

Dzięki za odpowiedzi!

Też mi się wydawało, że warto byłoby dać kapkę kleju na gwint, dla pewności.

Niedawno kupiłem trampka i dziś zajrzałem dla swojego spokoju do wałka i zębatki, zdejmując pokrywę. Przy kupnie nie zostało to zrobione jak należy...
Z moich oględzin wynika, że luz osiowy jest- podobno to normalne, a po wrzuceniu biegu sprawdziłem czy coś się się przesuwa w położeniach granicznych-tak to ujmę- próbując obrócić w prawo i w lewo- bardzo słabo wyczuwalny luz, jakby prawie nie było. To mnie trochę uspokoiło, ale też warto byłoby może zdjąć zębatkę i obejrzeć wałek(napęd jest świeży- poprzedni właściciel zmienił)
Stąd było też moje pytanie o klej do gwintów przy zakładaniu jej z powrotem.

Co do smaru molibdenowego, to może lepiej zamiast tego zastosować klej z wypełniaczem metalowym? Co myślicie? Czy jednak smar wystarczy?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Krzych BBI »

glajciarz radzę Ci zdjąć łańcuch, a wtedy ten luz okaże się większy :thumbsdown: Możesz bez wyjmowania tylnego koła. Poluzuj nakrętki od tylnego koła i naciągu, przesuń koło na max. do przodu (na początek naciągu), zdejmij łańcuch z zębatki (zębatek), wtedy zobaczysz prawdziwy luz wałek - zębatka. Dalej to tylko dwie śrubki i masz wałek w całej okazałości :smile:

A przy okazji, czy ktoś stosuje taką oto pastę ?
http://allegro.pl/molykote-g-n-plus-pas ... ml#thumb/1
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Pers68 »

Witam

Mam problem z uszkodzonym łańcuchem...mianowicie jedno ogniwo starte nie obraca się. Łańcuch wraz z przednią zębatką zmieniany przed sezonem :sad: nie bedę tu ściemniał że był smarowany co 300km...było różnie, średnio co 500-700km albo błotnej akcji. Cała reszta łańcucha cacuszko...co robić? Czy w rachubę wchodzi tylko nowy łańcuch? Czu jak utnę dwa ogniwa żeby dojść do rolek zdrowych i wsadzę spinkę to łańcuch wejdzie na naciąg (czyli jedno ogniwo mniej od oryginału)? No i co potencjalnie oprócz utrzymania w czystości i stanu zębatek, zabieraka mogło doprowadzić do tej niemiłej niespodzianki?
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: mirekm71 »

Nie da sie jednego, trzeba dwa bo sie nie zepnie. Lancuch do wymiany bo jezeli rozciagnal sie choc troche a zalozysz dwa nowe ogniwa to bedzie halasowal i szarpal. Kiedys w albanii zalozyli mi lancuch od sporta 114 ogniw i 4 z innego lancucha. Ledwie do PL wrocilem. Byla sobota i nie chcialem dwa dni stac, zebybkupic nowy lancuch.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Thorgal77 »

napisz co to za łańcuch - może mam jakiś w szpargałach....
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: ArturS »

Jeśli to DID 525VX, to mam kilka kawałków po 2-6 ogniw - nówki sztuki, oddam za free. W sezonie czasami mój najtańszy dostawca wypłukuje się do zera z "trampkowskich" długości i bardziej mi się opłaca kupić u niego 120/122/124 ogniw i odciąć do 118, niż zamówić gotową 118 u innego dostawcy.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Pers68 »

Dzięki za odzew.
Niestety łańcuch to x-ring firmy Unibear 525...
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Nadol »

Pers68 pisze:Dzięki za odzew.
Niestety łańcuch to x-ring firmy Unibear 525...
To już wiesz czego nie kupować w przyszłości.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości