Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
- Grabsztyk
- dwusuwowy rider
- Posty: 154
- Rejestracja: 20.06.2008, 20:41
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mikołajki
- Kontakt:
Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Witam , dziś wymieniałem napęd zakupiony :
http://allegro.pl/item641928142_naped_d ... _ring.html
..to że luz na wałku to już przerabiałem i czytałem na forum...ale mam pytanie:
Czy to normalne, że zakupiony w/w łańcuch 525 DID musiałem skracać??
Myślałem że jak kupuję zestaw do danego modelu to tylko zaklepać i heja...a tu za długo jak cholera, wybiłem 2 ogniwa i jeszcze nie jest na samym początku koło na wahaczu...
Pozdrawiam Grzegorz
http://allegro.pl/item641928142_naped_d ... _ring.html
..to że luz na wałku to już przerabiałem i czytałem na forum...ale mam pytanie:
Czy to normalne, że zakupiony w/w łańcuch 525 DID musiałem skracać??
Myślałem że jak kupuję zestaw do danego modelu to tylko zaklepać i heja...a tu za długo jak cholera, wybiłem 2 ogniwa i jeszcze nie jest na samym początku koło na wahaczu...
Pozdrawiam Grzegorz
Ostatnio zmieniony 01.07.2009, 11:32 przez Grabsztyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
coś wtym opisie jest nie tegez...
napisane że do rocznika 91-00 a 00 to już 650
Coś mi się wydaje że kupiłeś napęd do 650 .
napisane że do rocznika 91-00 a 00 to już 650
Coś mi się wydaje że kupiłeś napęd do 650 .
- Grabsztyk
- dwusuwowy rider
- Posty: 154
- Rejestracja: 20.06.2008, 20:41
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mikołajki
- Kontakt:
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
..no ja mam Trampka z 91' to wziąłem....:/ po zabiegu jest ok..ale nie wiem czy tak ma byc czy co..skróciłem.i jest ..ok
- Grabsztyk
- dwusuwowy rider
- Posty: 154
- Rejestracja: 20.06.2008, 20:41
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mikołajki
- Kontakt:
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
oj tam, nie czepiajmy się szczegółów ...
- esenpe
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
- Lokalizacja: Morąg /Warmia
- Kontakt:
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
Ja zmieniałem napęd jakieś 2000km temu, kupiłem łańcuch DID 525VX x-ring 120 zębów i zębatki sunstara. mam trampka 91 rok 52 tys. Łańcuch skróciłem o dwa oczka bo był za długi po zabiegu miał 118 oczek. Sprawdź jeszcze ślizgacz i zabezpieczenie wałka zdawczego.
P.S u mnie zero luzów na wałku nowa zębatka na zdawczy wchodziła ciężko jak u ciebie tak będzie to przesmaruj smarem grafitowym - zapobiega elementy przed zużywaniem.
Pozdr.
P.S u mnie zero luzów na wałku nowa zębatka na zdawczy wchodziła ciężko jak u ciebie tak będzie to przesmaruj smarem grafitowym - zapobiega elementy przed zużywaniem.
Pozdr.
Suzuki XF650 Freewind
- Grabsztyk
- dwusuwowy rider
- Posty: 154
- Rejestracja: 20.06.2008, 20:41
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mikołajki
- Kontakt:
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
..nie chciał bym wchodzić na wrażliwe tematy..u mnie zębatka wchodzi baaardzo lekko sam wałek może nie ma luzów ale zęby na nim są wyrobione już, u mnie nie obeszło się bez kilku strzałów z miga. A tak przy okazji, można gdzieś kupić tą obrączkę co idzie na zębatkę zdawczą? do której przykręca sie zębatkę?
PO wymianie napędu bajka. Teraz tylko nowe kostki i ogień
PO wymianie napędu bajka. Teraz tylko nowe kostki i ogień
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
Można w Hondzie albo u Ramiresa w tej samej cenie czyli ok 30 zł. Na allegro można upolować używaną, ale ciężko bardzo
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- Grabsztyk
- dwusuwowy rider
- Posty: 154
- Rejestracja: 20.06.2008, 20:41
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mikołajki
- Kontakt:
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
ok. dzięki za info
- Fresh
- miejski lanser
- Posty: 353
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
myślałem, że jestem sam. Ja też musiałem skracać o dwa ogniwa. Mimo sprzedaży katalogowej
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
- zalileusz
- dwusuwowy rider
- Posty: 166
- Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Posen
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
a ja nie musiałem przeca to nie problem sprawdzić w serwisówceFresh pisze:Ja też musiałem skracać o dwa ogniwa. Mimo sprzedaży katalogowej
jaką długość powinien mieć łańcuch. Dla leniwych cytuję:
Łańcuchy:
XL600V H-W - roczniki: 1987-1998 - 118 ogniw
XL600V X - rocznik: 1999 - 120 ogniw
XL650 - wszystkie roczniki - 110 ogniw
zębatki w standardowym przełożeniu:
XL600:
przód: 15
tył: 47
XL650:
przód: 15
tył: 48
P.S. uprasza się o poprawienie tematu - ortograficzna zgroza (żebatki+łąńcuch)
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
zalileusz pisze:a ja nie musiałem przeca to nie problem sprawdzić w serwisówceFresh pisze:Ja też musiałem skracać o dwa ogniwa. Mimo sprzedaży katalogowej
jaką długość powinien mieć łańcuch. Dla leniwych cytuję:
Łańcuchy:
XL600V H-W - roczniki: 1987-1998 - 118 ogniw
XL600V X - rocznik: 1999 - 120 ogniw
XL650 - wszystkie roczniki - 110 ogniw
zębatki w standardowym przełożeniu:
XL600:
przód: 15
tył: 47
XL650:
przód: 15
tył: 48
P.S. uprasza się o poprawienie tematu - ortograficzna zgroza (żebatki+łąńcuch)
powyzszy post wydrukowac i oprawic w ramke
nie bedzie wiecej watpliwosci.
Dodatkowe pytanie ... czym zakuwacie lancuchy ?
W innym watku ktos napisal ze mloteczek, przecinak i kowadelko. A to by swiadczylo ze zakuwany jest napierw lancuch a potem zakladany na moto przez zdjecie wahacza.
Mnie interesuje zakucie lancucha juz na motorze.
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
- zalileusz
- dwusuwowy rider
- Posty: 166
- Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Posen
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
dokładnie tak jak napisałeś: kowadełko, młoteczek i może nie przecinak a pobijakwojs pisze:Dodatkowe pytanie ... czym zakuwacie lancuchy ?
i montujesz wszystko na motocyklu. Trampek na centralce, od wewnętrznej
strony łańcucha podstawiasz kowadełko, duży młotek lub coś innego - ciężkiego i
po zmontowaniu ogniwa łączącego rozklepujesz wystające końce ogniwa. Tu przydaje
się druga osoba do pomocy
Tym właśnie sposobem zakuwałem u siebie i wygląda to tak:
widać wyraźnie zakute ogniwko łączące.
Przyznam, że większy problem od zakucia miałem z wciśnięciem złotej blaszki
na te miedziane końce. Jest to baaardzo ciasno spasowane.
Można też posłużyć się TAKIM OTO profesjonalnym narzędziem;
jest pewnie wygodniej i łatwiej, ale ta cena
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
- ramires
- dwusuwowy rider
- Posty: 152
- Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wymiana NApędu( żebatki + łąńcuch)
Ciekawostka wg Autodata 2009:wojs pisze:zalileusz pisze:a ja nie musiałem przeca to nie problem sprawdzić w serwisówceFresh pisze:Ja też musiałem skracać o dwa ogniwa. Mimo sprzedaży katalogowej
jaką długość powinien mieć łańcuch. Dla leniwych cytuję:
Łańcuchy:
XL600V H-W - roczniki: 1987-1998 - 118 ogniw
XL600V X - rocznik: 1999 - 120 ogniw
XL650 - wszystkie roczniki - 110 ogniw
zębatki w standardowym przełożeniu:
XL600:
przód: 15
tył: 47
XL650:
przód: 15
tył: 48
P.S. uprasza się o poprawienie tematu - ortograficzna zgroza (żebatki+łąńcuch)
powyzszy post wydrukowac i oprawic w ramke
nie bedzie wiecej watpliwosci.
Dodatkowe pytanie ... czym zakuwacie lancuchy ?
W innym watku ktos napisal ze mloteczek, przecinak i kowadelko. A to by swiadczylo ze zakuwany jest napierw lancuch a potem zakladany na moto przez zdjecie wahacza.
Mnie interesuje zakucie lancucha juz na motorze.
88-95: 118 ogniw (15/47) - wersja D (Niemcy)
93-95: 120 ogniw (15/47) - wersja A i CH (Austria i Szwajcaria)
95-97: 118 ogniw (15/47) - europa i reszta (różnice poniżej)
95-97: 120 ogniw (15/47) - A (Austria)
97-00: 124 ogniwa (15/47) - europa i reszta
97-00: 122 ogniwa (15/47) - A i CH
Natomiast EPC (Hondowski katalog części) podaje 120 ogniw dla wersji D
Także ciekawostki. Nie bardzo narazie przychodzi mi do głowy na cholerę taki rozrzut tych długości jest, skoro konstrukcyjnie nie różnią się zbytnio od siebie. Wahacze są identyczne, regulacje tak samo, a robić takie cyrki dla różnych rynków zbytu jakieś takie dziwne. Rozumiem wersje dławione itp, ale tutaj przecież na moc nie ma wpływu długość łańcucha.
Dla XL650V nie podają nie wiedzieć czemu. Mowa o Autodata 2009
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
No to wychodzi ze trzeba patrzec gdzie zostal zakupiony motor przez pierwszego wlasciciela ...ale jaja.
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
- ramires
- dwusuwowy rider
- Posty: 152
- Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Teraz to ja wiem, ze jak ktos bedzie dzwonił po napęd do TA to o poczatek VINu poproszę aby od razu zdekodować na jaki rynek był produkowany trampek.
Generalnie 118 ogniw i wio, nie ma sensu się szczypać.
Generalnie 118 ogniw i wio, nie ma sensu się szczypać.
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
- sewer
- dwusuwowy rider
- Posty: 181
- Rejestracja: 16.06.2008, 19:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
popieram 118 i wioramires pisze:Teraz to ja wiem, ze jak ktos bedzie dzwonił po napęd do TA to o poczatek VINu poproszę aby od razu zdekodować na jaki rynek był produkowany trampek.
Generalnie 118 ogniw i wio, nie ma sensu się szczypać.
no i stało sie co się miało stać mam następce
3,3kg---55cm---27.09.2008r ---4,35rano
zapinajcie pasy mniej boli
był tampi jest super tenera
3,3kg---55cm---27.09.2008r ---4,35rano
zapinajcie pasy mniej boli
był tampi jest super tenera
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
pytanie do szanownych forumowiczów.
czy ktoś miał lub ma moto z oryginalnym przebiegiem ( powiedzmy ponizej 25 tys km) i oryginalnym napedem?? chodzi mi o to, przy jakim przebiegu wymieniał fabryczny naped na nowy?? u mnie w 650-tce jest przejechane 25200 km i męczy mnie wymiana na nowy, mimo naciągu w połowie regulacji ( regulacja naciągu robi sie upierdliwie częsta ) i zębatek w srednim stanie. planuje wypad na bałkany w czerwcu więc wolałbym zawczasu załozyc nowy.obawiam sie że do czerwca zrobie ze 3 tys+ bałkany około 4-5tys i z napędu nic nie zostanie, a nie chce go wymieniać 2 dni przed wyjazdem.
pozdro.
czy ktoś miał lub ma moto z oryginalnym przebiegiem ( powiedzmy ponizej 25 tys km) i oryginalnym napedem?? chodzi mi o to, przy jakim przebiegu wymieniał fabryczny naped na nowy?? u mnie w 650-tce jest przejechane 25200 km i męczy mnie wymiana na nowy, mimo naciągu w połowie regulacji ( regulacja naciągu robi sie upierdliwie częsta ) i zębatek w srednim stanie. planuje wypad na bałkany w czerwcu więc wolałbym zawczasu załozyc nowy.obawiam sie że do czerwca zrobie ze 3 tys+ bałkany około 4-5tys i z napędu nic nie zostanie, a nie chce go wymieniać 2 dni przed wyjazdem.
pozdro.
motocykl daje wolność, kobieta ją zabiera...
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Moim skromnym zdaniem wymieniaj przed wyjazdem!!! , ja w identyczny sposob probowalem zaoszczedzic i nie polecam takiego pomyslu,
wg mojej wiedzy 25 tys. to bardzo dobry wynik, wiec chyba glupi bylby pomysl , aby w dluga trase brac naped na zapas
na koniec tylko bez kombinowania: sunstar i did i dbaj o smarowanie czyms do tego przeznaczonym
pozdrawiam
P
wg mojej wiedzy 25 tys. to bardzo dobry wynik, wiec chyba glupi bylby pomysl , aby w dluga trase brac naped na zapas
na koniec tylko bez kombinowania: sunstar i did i dbaj o smarowanie czyms do tego przeznaczonym
pozdrawiam
P
- Thorin
- łamacz szprych
- Posty: 677
- Rejestracja: 31.10.2008, 11:16
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Przeworsk
Re: zębatka
A tak się po chamsku podepnę pod temat z pytaniem: Ile da się przejechać na napędzie? Pytam, bo mam nawinięte ok. 18 kkm i ciągle wygląda zdrowo, ale może już czas na zakupy póki kasa jeszcze w zimie jest . Dodam, że od 8 tys jeżdże na Motoolierze.
Cave me domine ab amico, ab inimico vero me ipse cavebo
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: zębatka
"Ile" to w tym przypadku pojęcie względne i to bardzo . Gdzieś na forum było coś na ten temat , trzeba by było przekopywać. Nie chce mi się zbytnio rozpisywać ale będzie to przedział (oczywiście mówimy o trampku) od 10 do 100 tys . Jak dla mnie to dość spora rozbieżność . Czynników na to wpływających będzie kilkadziesiąt . W 600-tce zmieniłem po ok 50 tys. A w Twoim Trampku biorąc pod uwagę to co piszesz , to nawet się nie masz co zastanawiać nad zmianą , chyba że zdawcza.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości