MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Akcesoria do motocykla, gmole, kufry, sakwy, grzane manetki, słowem dodatkowe wyposażenie.
anax
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 30.10.2010, 16:39
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: anax »

hej, a ja zamontowalem zbiorniczek w schowku pod kanapa, na lewej sciance i przymocowalem do scianki paskami montazowymi, wypuscilem dwie rurki wzdluz kanapy do tylu w strone swiatla tylnego- odpowietrzenie i wlew oleju. Elektrozawor pod skrzyneczka bezpiecznikowa. Tez malo jezdzilem ale dziala. Wtspenie zle poprowadzilem przewody do dyszy- miedzy miska a rama i oberwalem wezyk. Drugie prowadzenie po ramie i wachaczu lepiej dziala:)
pzdr
Anax
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: piotreklodz »

Po długim namyśle, przeczytaniu opinii na forach również nabyłem motoilera i jest problem...
Pytanie do posiadaczy 600etek z motooilerami (mój jest z 97roku):
Jak podłączyliście, tak jak w instrukcji - pod światło pozycyjne?
Mnie po podłączeniu pod światło brakowało napięcia i zawór się nie otwierał a wynikało to z tego że w sterowniku jest bardzo duża strata napięcia, tzn. na przewodzie od światła mam jakieś 13,5V ale na elektrozaworze po przejściu prądu przez sterownik już poniżej 10V
Kontaktowałem sie z producentem i twierdzi że tak ma być i olejarkę w transalpie podłącza się bezpośrednio pod akumulator.
Akumulator podczas pracy silnika ma jakieś 14,7V czyli po stracie przez sterownik do elektrozaworu dochodzi już tylko 10,5V i niby takie napięcia otwiera zawór ale nie jestem pewien czy zawsze i wystarczająco - mimo prawie maksymalnego ustawienia wydatku oleju łańcuch nie jest jakoś mocno "przeoliwiony" tzn. maksymalne ustawienie to w moim przypadku ustawienie wystarczające do normalnej jazdy (olej taki jak w instrukcji)
Moim zdaniem podłączenie bezpośrednio pod akumulator nie jest zbyt dobre i uważam że nie jest prawidłowe żeby sprawny sterownik tracił prawie 4 Volty....

Czy ktoś zaobserwował podobne zjawisko u siebie?
Czy ktoś mógłby "przy okazji" zmierzyć napięcie na przewodach dochodzących do elektrozaworu?
Jeśli to rzeczywiście jest normalne zjawisko, to jak podłączaliście swoje olejarki?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: piotreklodz »

Nikt nie podłączał motooilera w trampku 600?? :sad:
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Awatar użytkownika
CUinHell
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 426
Rejestracja: 01.09.2009, 22:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: CUinHell »

piotreklodz pisze:Nikt nie podłączał motooilera w trampku 600?? :sad:
Ja montowałem, a co? :tongue:
U mnie po zamontowaniu wg instrukcji, tzn pod kabel żarówki jest ok, działa jak przeciąg. tylko nie montowałem na tą dołączoną szybkozłaczkę, poprostu lutowałem, pewniejszy sposób.
Teraz Africa Twin RD04 HRC, KTM 990 Adventure
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: ArturS »

U mnie elektrozawór też się nie otwierał właśnie przez stratę napięcia. Jednak po uruchomieniu silnika wszystko działa jak należy. Niestety nikt mi nie powiedział żeby sprawdzać na uruchomionym, więc przez dwa dni chodziłem cały w nerwach.
Niedługo i tak będę podpinał pod akumulator przez przekaźnik (i bezpiecznik), a właściwie dwa przekaźniki. Jeden będzie podawał napięcie po załączeniu świateł na przewód prowadzący do drugiego przekaźnika, który z kolei będzie sterowany czujnikiem luzu. Tzn. na włączonym luzie olejarka będzie wyłączona - często jeżdżę po mieście, więc w końcu nie będzie mi niepotrzebnie chlapało na łańcuch np. jak stanę na światłach.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: piotreklodz »

Też nad takim rozwiązaniem myślałem...
Czyli jednak zjawisko straty napięcia występuje i wcale nie jest pożądane, i wg mnie bardzo komplikuje podłączenie o czym producent nie pisze ani słowa.
Mógłbyś Artur wstawić jakiś dokładniejszy opis jak już podłączysz po swojemu?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Dober
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 775
Rejestracja: 26.08.2010, 22:39
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: Dober »

A ja mam prosbe do posiadaczy 600 o przykladowe zdjecia miejsca montazu. Na dniach chcialbym to zrobic.
Honda TransAlp 1997 => Suzuki V-Strom 650 AK8 => Suzuki V-Strom 650 AL2 => Suzuki GS500 K2 & BMW R1200GS 2009
oraz parę innych przelotnie ;-)
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: piotreklodz »

Pojemnik, zawór i przewody do niego dochodzące mieszczą się pod lewym boczkiem (tam gdzie filtr powietrza)
-zawór niżej pod wlotem do filtra, pojemnik jak najwyżej i z tyłu, wężyki do napełniania puściłem po bagażniku tak że dostęp jest bardzo dobry i ich nie widać
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: ArturS »

piotreklodz pisze:Też nad takim rozwiązaniem myślałem...
Czyli jednak zjawisko straty napięcia występuje i wcale nie jest pożądane, i wg mnie bardzo komplikuje podłączenie o czym producent nie pisze ani słowa.
Mógłbyś Artur wstawić jakiś dokładniejszy opis jak już podłączysz po swojemu?
Zacząłem dzisiaj grzebać. Będzie to wyglądało mniej więcej jak na poniższym schemacie
Obrazek
Czyli w momencie zaświecenia świateł pozycyjnych przekaźnik "2" podaje napięcie na gniazdo ładowarek, grzane manetki i przekaźnik "1". Jeśli załączony jest luz, to olejarka nie działa. Gdy nie ma luzu działa. U mnie w KLE luz sterowany jest minusem (masa), czyli w momencie zapalenia się kontrolki luzu, a więc i podaniu minusa na węzeł "85" przekaźnika "1" ten przekazuje napięcie na "87", co też można do czegoś wykorzystać, a gdy kontrolka nie świeci podawane jest na 87A. Przed olejarką, grzanymi manetkami (jeszcze nie mam), gniazdem zapalniczki i innymi są wpięte bezpieczniki. Chyba czegoś nie poknociłem? :wacko:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
vesperus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 26.07.2010, 19:05
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Lublin

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: vesperus »

Czy moglby ktos wyslac instrukcje instalacji Motooilera, lub chociaz ktore kable do czego podlaczyc (bialy, brazowy, zolty, zielony). Dostałem przesyłke ale bez instrukcji, a z Matjasem ostatnio kontakt praktycznie zerowy.
Awatar użytkownika
zywiol
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 20.04.2011, 08:08
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: zywiol »

Witam,

Instrukcja jest dostępna na stronie producenta:
http://www.motooiler.pl/downloads/V-OILA_POL1.pdf
Jeśli zaś chodzi o kontakt z Matjasem to wystarczy zadzwonić do niego bądź też napisać bezpośredniego maila :) Odpowiedź prawie natychmiastowa :)
Wszystkie dane tutaj:
http://www.motooiler.pl/index.php?optio ... 14&lang=pl
Ja dzisiaj właśnie odebrałem MotoOilera i zamierzam go jutro zamontować o ile znajdę na to czas :):)
Awatar użytkownika
hynas
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 18.06.2008, 23:05
Lokalizacja: Poddębice

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: hynas »

Tak się zapytam z ciekawości, w jakiej cenie jest teraz motooiler ?
Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: ArturS »

Zdaje się 370zł
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
zywiol
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 20.04.2011, 08:08
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: zywiol »

Właśnie mam taki problem że niby wszystko działa ale zaworu chyba nie otwiera.
Widziałem Artur że na forum Afryki miałeś podobny problem.
Instalacje mam podpiętą pod tylną pozycję a masę podpiąłem pod jedną ze śrub do mocowania siedziska (pomiędzy ramą a tym plastikiem.
Wszystkie diody świecą niby zawór otwiera ale nie słyszałem żadnego cyknięcia zaworu ( a podobno powinno być ). W rurce pomiędzy zbiornikiem a zaworem jest trochę powietrza ale mimo to coś się powinno w niej przemieszczać a niestety tak nie jest.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: ArturS »

No to możesz mieć podobny problem jak u mnie. Podepnij dla testów wprost pod aku. Jak zadziała, to puść wszystko przez przekaźnik i będzie cacy. U mnie nawet jak zaczęło działać z tylnej pozycji (po odpaleniu silnika) to przy otwarciu zaworu światło przygasało, więc zwyczajnie wiekowa instalacja nie domagała.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
zywiol
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 20.04.2011, 08:08
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: zywiol »

Mi niby światło nie przygasa jak się zawór otwiera ale dlatego też pewnie nie przygasa bo on się nie otwiera :)
A tak w ogóle to jaki przekaźnik konkretnie kupiłeś Artur ? I później rozumiem że olejarkę podłączam bezpośrednio do akumulatora (plus i minus) ?
ignac
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 218
Rejestracja: 31.10.2010, 12:15
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: ignac »

zywiol pisze:I tak w ogóle to jaki przekaźnik konkretnie kupiłeś Artur ?
Właśnie, właśnie :) Ja mam olejarkę ale jeszcze nie zamontowałem...
Jaki ten przekaźnik i gdzie to można dostać? Ja z elektryki jestem "Nemo"... A bezpiecznik jak do tego przekaźnika? Podpowiedzcie kto ma już podłączone.

p.s. Chyba na forum AT wyczytałem że chłop się podpiął pod jakiś czarny gruby przewód od stacyjki i nie ma żadnych przygasań itp.
Jeśli widzisz kogoś odpoczywającego - pomóż mu!
radian
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 18.08.2008, 20:59
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: wawa, czestochowa

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: radian »

panowie mam taki sam problem. jestem wpiety w tylne swiatlo kontrolki dzialaja a zaworu nie otwiera. rozmawialem z producentem. na 99,9% za slaba instalacja, trzeba wpiac bezposrednio pod aku, bialy do plusa, ten od masy do minusa. przekaznik nie jest konieczny, ale gdy go nie ma lepiej na postosu ustawial olejarke na pozycje wylaczona (na srodku przekaznika). sam zajme sie tym jak bede mial chwile bo w mojej tdm musze zdjac bak zeby podpiac sie pod aku.
Awatar użytkownika
zywiol
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 20.04.2011, 08:08
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: zywiol »

No więc Panowie, u mnie wszystko już działa. Jak się okazuje jak zwykle zawiódł czynnik ludzki :) czyli ja :ok:

No więc na początku wszystko zainstalowałem podłączyłem i nie działało. Myślałem sobie coż jest kurcze nie tak, wszystko się świeci niby działa a zaworu nie otwiera.
Po telefonie, producent doradził mi aby podpiąć olejarkę bezpośrednio pod akumulator i sprawdzić czy będzie działać no więc podpiąłem a tu dalej kicha. Nie chcąc dalej męczyć producenta postanowiłem sprawdzić wszystkie połączenia i okazało się że wtyczki wchodzące do elektrozaworu miałem nie do końca wciśnięte (tzn. te gumki zielone były wciśnięte w elektrozawór ale mimo to styki nie łączyły). Tak więc wziąłem narzędzie i na maksa wcisnęłem te gumki aż się całkiem pochowały, podpiąłem znowu cały sprzęt pod tylną pozycję i wszystko działa.
Zrobiłem właśnie na weekendzie dłuższą trasę (2 x 500 km) i wszystko działa :) Przygasania świateł nie zauważyłem, wszystko wydaje się że jest w porządku.

Jeśli ktoś miałby jakiekolwiek pytania odnośnie instalacji, lokalizacji połączeń czy czegokolwiek to proszę pisać.
Swoją drogą chyba zrobię zdjęcia i wrzucę tu niedługo instrukcję instalacji typowo trampkową co by nie było wątpliwości więcej :)
Awatar użytkownika
grzesiek_ts
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 18.12.2008, 00:51
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: MOTOOILER - Scottoiler po polsku ;)

Post autor: grzesiek_ts »

Panowie,

Strona producenta nie działa, na maile nie odpisują, a nr telefonu nie posiadam (brak w profilu Matjasa, a ze strony już nie pobiorę) :egh:
Wie ktoś coś? Czy zaprzestali działalności lub wyjechali na wakacje? :cool:
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości