Delikatnie porozciągaj po obwodzie, raz przy razie.
Do opornych sztuk, używam bardzo tępego noża. Wkładam ile się da membrany w kanalik gaźnika, a część która nie ma ochoty się zmieścić, delikatnie, po kawałku, dociskam tymże nożem i za nim dociskam pokrywę. Na końcu pokręcam prawo-lewo pokrywką, aby się ostatecznie membrana się ułożyła i ..gotowe.
Dławi się i moja obecna 600-tka. Irytujące to i czasem wręcz niebezpieczne. Sprawdzę czy przypadkiem nie ma tam nieszczelności przy airboxie, bo do tej pory przypuszczałem że może to być kwestia dodatkowego filterka paliwa.
Założyłem jakoś...
Dzięki Sylwek za patent z nożem - nieco go zmodyfikowałem i użyłem dwóch noży: naciągałem nimi gumę z dwóch stron, podczas gdy pomocna osoba przytrzymywała dekielek Polecam.
W weekend montuję gaźniki, nowe króćce już czekają!
Przy okazji pytanie, bo nie znalazłem tego nigdzie. Wiem jak ustawić przed pierwszym odpaleniem piloty, później oczywiście regulacja, nie wiem natomiast nic o ustawieniu "na dzień dobry" wolnych obrotów.
Jak ustawić przed odpaleniem pozycję przepustnic??
jak zimny to odpalasz na ssaniu jak nie będzie chciał zagadać lekko manetkę odkręć poczekaj jak się zagrzeje i ustawisz jałowe obroty,przy czym skład mieszanki i synchro będziesz musiał zrobić na nowo dla nowych membran
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Założyłem gaźniki bez problemów (nówki króćce - mięciutkie).
Motorek zagadał od pierwszego strzała trochę pogazowałem, doprowadziłem do normalnej temperatury i ... skończył mi się czas w garażu
Ale teraz to już będzie tylko zabawa. Synchro zrobimy, skład ustawię sobie na kolor świeczek, nie pojmuję jak to można na słuch zrobić.??
girgi pisze:Założyłem gaźniki bez problemów (nówki króćce - mięciutkie).
Motorek zagadał od pierwszego strzała trochę pogazowałem, doprowadziłem do normalnej temperatury i ... skończył mi się czas w garażu
Ale teraz to już będzie tylko zabawa. Synchro zrobimy, skład ustawię sobie na kolor świeczek, nie pojmuję jak to można na słuch zrobić.??
Wczoraj ustawiałem u siebie po dwóch latach a robię to tak: odpalam czekam aż się dobrze zagrzeje, wyłączam ściągam fajki i jedna świecę z tylnego gara,następnie odpalam na jednym garze reguluje do czasu zwiększania obrotów i cofam o 1/4 obrotu. Z drugim tak samo i robię synchro. U mnie się to jakoś sprawdza oczywiście po dłuższej jeździe sprawdzam kolor świec.
trochę danych tu wrzuciłem http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 01&t=26955 zobacz jaki masz typ gaźnika i zobaczysz ile obrotów trzeba wykręcic pilota od składu mieszanki.Kolega meny72 opisuje metodę stosowaną w ruskich sprzętach
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
old1977 pisze:trochę danych tu wrzuciłem http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 01&t=26955 zobacz jaki masz typ gaźnika i zobaczysz ile obrotów trzeba wykręcic pilota od składu mieszanki.Kolega meny72 opisuje metodę stosowaną w ruskich sprzętach
Twoje twoje dane tyczą się nowego motocykla a nie 15 czy 25 letniego . Myślisz że ragulacja gaźnika różni się diametralnie między gaznikami w ,,rusku" a w trampku? Jeżeli sam to robisz to opisz jak to ma wyglądać prawidłowo
troszkę się różni bo gaźniki w ruskim to proste konstrukcje wręcz rurka z dwoma dyszami i dwoma śrubami natomiast w trampku mamy podciśnieniowe niby to samo a lekka różnica jest,ja to robię według instrukcji czyli znajduję typ gaźnika jaki mam wkręcam pilot od składu ma max i wykręcam o tyle ile mówi instrukcja jadę na jazdę próbną nie mniej niż 30-40 km robię zatrzymuję silnik bez przegazówek i innych wykręcam świecę sprawdzam kolor jeśli coś jest nie tak robię lekkie korekty o pół obrotu pilota.Ja nie piszę że robisz źle skoro działa to jest ok uważam że gaźnik japoński wymaga więcej precyzji dlatego podpieram się instrukcją.
Ostatnio zmieniony 05.04.2020, 10:50 przez old1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
old1977 pisze:troszkę się różni bo gaźniki w ruskim to proste konstrukcje wręcz rurka z dwoma dyszami i dwoma śrubami natomiast w trampku mamy podciśnieniowe niby to samo a lekka różnica jest,ja to robię według instrukcji czyli znajduję typ gaźnika jaki mam wkręcam pilot od składu ma max i wykręcam o tyle ile mówi instrukcja jadę na jazdę próbną nie mniej niż 30-40 km robię zatrzymuję silnik bez przegazówek i innych wykręcam świecę sprawdzam kolor jeśli co jest nie tak robię lekkie korekty o pół obrotu pilota.Ja nie piszę że robisz źle skoro działa to jest ok uważam że gaźnik japoński wymaga więcej precyzji dlatego podpieram się instrukcją.
Może nie dopisałem ale też wkręcam do oporu, wykręcam wg. serwisówki i dalej tak jak opisałem.
Wymieniłem dysze, air-cuty, osprzęt pilotów, wyczyściłem ultradzwiekowo, dałem nowe uszczelki i gumowe króćce, sprawdziłem szczelność air-boxa...
I jednak nic
Chodzi ładniej, nie strzela, mniej pali ale jak się dusił tak się dusi. Najgorsza sytuacja jest jak postoje np minutkę na światłach i chcę "sprawnie ruszyć" tzn. odkręcić gaz i jednocześnie puszczam sprzęgło. Oczekiwał bym wtedy że będzie ciągnęło a tu następuje chwilowe przyduszenie i robi się niebezpiecznie. Bo albo zgaśnie albo trzeba się powtórnie podpierać noga i czekać aż przyjdzie moc
girgi pisze:Opisze może co cala akcja dała w moim przypadku.
Wymieniłem dysze, air-cuty, osprzęt pilotów, wyczyściłem ultradzwiekowo, dałem nowe uszczelki i gumowe króćce, sprawdziłem szczelność air-boxa...
I jednak nic
Chodzi ładniej, nie strzela, mniej pali ale jak się dusił tak się dusi. Najgorsza sytuacja jest jak postoje np minutkę na światłach i chcę "sprawnie ruszyć" tzn. odkręcić gaz i jednocześnie puszczam sprzęgło. Oczekiwał bym wtedy że będzie ciągnęło a tu następuje chwilowe przyduszenie i robi się niebezpiecznie. Bo albo zgaśnie albo trzeba się powtórnie podpierać noga i czekać aż przyjdzie moc
Już nie wiem czego szukać i gdzie.
a z zapłonem wszystko ok? bo gaźniki sprawdziłeś i na 100% sprawne tak? membrany ok?
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Najgorsza sytuacja jest jak postoje np minutkę na światłach i chcę "sprawnie ruszyć" tzn. odkręcić gaz i jednocześnie puszczam sprzęgło. Oczekiwał bym wtedy że będzie ciągnęło a tu następuje chwilowe przyduszenie i robi się niebezpiecznie. Bo albo zgaśnie albo trzeba się powtórnie podpierać noga i czekać aż przyjdzie moc
Podobne objawy miałem jak padł regulator napięcia. Wymiana na sprawny rozwiązała problem.
Najgorsza sytuacja jest jak postoje np minutkę na światłach i chcę "sprawnie ruszyć" tzn. odkręcić gaz i jednocześnie puszczam sprzęgło. Oczekiwał bym wtedy że będzie ciągnęło a tu następuje chwilowe przyduszenie i robi się niebezpiecznie. Bo albo zgaśnie albo trzeba się powtórnie podpierać noga i czekać aż przyjdzie moc
Podobne objawy miałem jak padł regulator napięcia. Wymiana na sprawny rozwiązała problem.
może być że prądu mu brakuje.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
A ja mam jeszcze jeden pomysł. Który rok Trampka?
Jak przed 96 to ja bym sprawdził moduły. W moim pierwszym Trampku padający moduł dawał różne dziwne objawy choć głównie kończyło się to praca na jeden gar. Ale kto wie...?
Gaźniki jak mogłem najlepiej to zrobiłem, jakby membrany były dziurawe to bym wymieniał ale były całe.
Wy tak serio z tym brakiem prądu? Mam woltomierz i żadnych spadków nie obserwuję - ładowanie też jest.
Przecież jak działa na wolnych to powinno działać tez przy odkręceniu gazu.
Co do modułów to ew. mogło by być, ale dlaczego tylko po rozgrzaniu motka??