Strona 1 z 1

Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 02.05.2019, 17:33
autor: falco
Siema,
jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Proszę o pomoc prawną dotyczącą relacji Konsument (osoba fizyczna) > firma kurierska (niesłusznie naliczona wysoka kara), co mnie mocno obciąża (pomijając fakt, że kara wyssana z palca!), zwłaszcza, że na leczenie wiernego psiaka od kilku lat miesiąc w miesiąc idzie słona kasa... :/

Jeśli ktoś zechciałby mi pomóc, bardzo proszę o kontakt, bo ja już nie wiem co zrobić, bo czego nie robię wracam do punktu wyjścia, czyli czarna d...a.

Kontakt> 5zero5dwa8siedem6trzy6 (oddzwonię) lub mfalco(@)wp.pl

Bardzo dziękuję!

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 02.05.2019, 22:05
autor: capri
Zadzwoń, opowiedz... ;)

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 24.08.2019, 02:09
autor: falco
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,1 ... rects=true
https://www.heuristic.pl/blog/e-commerc ... c;486.html

Ja na razie przez złap kuriera jestem w plecy ok. 700zł, nie wiem co będzie dalej, mało tego, gdy zaprzestałem korzystania z agencji złap kuriera i przeniosłem się do innej tuwysyłam, to... trafiłem z deszczu pod rynnę, bo... nie mogę się doczekać zwrotu z pobrań, pomimo przekroczonych terminów i wielu monitów z mojej strony. Tu już jestem w plecy... kilka tys zł i wciąż czekam na zwrot pobrań.

Jak wczoraj w nocy zacząłem szukać informacji w sieci, to... się załamałem, bo znalazłem mnóstwo wpisów od innych osób, które też nie dostały zwrotu z pobrań od tuwysyłam, ponoć są nawet "wydarzenia" na fb (nie wiem, bo nie korzystam i nie mogę zweryfikować a próbuję dotrzeć do osób, które też czują się oszukane...).
Są też jakieś wzmianki o pozwie zbiorowym, ale ciężko mi dotrzeć do konkretnych osób, by uzyskać informację/pomoc.

Wysłałem oficjalne zapytania do 2 Przewoźników (Poczta Polska i FedEx), którzy rzekomo negatywnie zweryfikowali moje 2 przesyłki, by mi potwierdzili lub zaprzeczyli czy taka sytuacja w ogóle miała miejsce (zawsze bardzo dbam o wymiary i dodatkowo zawyżam, łącznie z wagą wpisując do listów przewozowych), bo na wielokrotne żądania, by agencja złap kuriera udostępniła mi dokumenty z "weryfikacji" otrzymywałem odpowiedzi, że... nie muszą nic pokazywać.

Co do tuwysyłam, to na razie próbuję sam odzyskać pieniądze kontaktując się @ i telefonicznie, ale jestem spuszczany na bambus, jeśli ktokolwiek może mi pomóc, bardzo proszę o kontakt:

mfalco(@).pl a najlepiej zadzwonić: 5zero5dwa8siedem6trzy6.

Bardzo dziękuję!

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 27.12.2019, 20:37
autor: falco
Dzięki mad.dogowi trafiłem do Fundacji Academia Iuris (baaardzo polecam!), która udziela bezpłatnych (!) porad prawnych i mozolnie z Ich pomocą pcham sprawę do przodu, choć jak na razie... nadal nie odzyskałem kasy...

W teorii wszystko wygląda prosto, ale... w praktyce już nie...

Po wielu próbach polubownego odzyskania pieniędzy, nie miałem wyjścia i złożyłem wniosek do eSądu, ale... to nie koniec...

Swoją drogą twórca witryny eSądu powinien dostać stały ban na prace w sieci przy tworzeniu www włącznie.
Jest mnóstwo wpisów o problemach podczas wpisywania wniosku, zwłaszcza dla osób kompletnie nie obytych z prawniczym językiem ale nie tylko.

Strona, to absolutny bubel, kompletnie nieintuicyjny z koszmarną nawigacją, swój wiosek (dodam, że nie jest mocno rozbudowany) wpisywałem... kilka godzin...

Nawet nie chcę myśleć o ludziach, którzy do swoich ePozwów mają więcej załączników niż ja a przy okazji zaliczali "systemowe wylogowanie" i... wszystko ręcznie wpisujesz od nowa, zastanawiając się czy to dobra strona czy trzeba szukać odpowiedniego "klawisza" gdzie indziej...

Kolejne telefony i @, następnie oficjalne pismo "przedsądowe wezwanie do zapłaty" (odebrane), kolejne tygodnie czekania, następnie złożony ePozew. Tymczasem tygodnie mijają i... nic się nie zmienia, śmieją się w twarz...

Pilnuję sprawy i szukam kolejnych kroków (legalnych) do odzyskania kasy.

Co mogę powiedzieć z pełną stanowczością (można poszukać mnóstwo podobnych sytuacji do mojej), to poniższe firmy, radzę omijać z daleka, chyba, że ktoś lubi ryzyko związane ze stratą własnych pieniędzy:

zlapkuriera.pl
taniejniebedzie.pl (klon powyższej firmy)


Po kilku tygodniach od nadania paczki blokują kasę na koncie przesyłając informacje o rzekomych karach za "gabaryt" (ja dostałem za 2 paczkę, która miała... kilkanaście cm i ważyła mniej niż 1 kg!!!). Na prośby (wielokrotne) o przedstawienie dokumentów z procedury sprawdzania paczki, która nagle stała się "gabarytem" (bardzo dokładnie sprawdzam swoje paczki, dodatkowo znacznie zawyżam wymiary, łącznie z wagą) za każdym razem lakoniczna odpowiedź - "nie udostępniamy dokumentów".

Po złożonej reklamacji (upłynęło 90 dni, czyli zgodnie z prawem, w przypadku braku odpowiedzi reklamacja uznawana jest za zasadną) i kolejnych żądaniach zwrotu pieniędzy, kolejne lakoniczne odpowiedzi - "przepraszamy, czekamy na odpowiedź od firmy kurierskiej".

tuwysylam.pl z oficjalnych (ogólnie dostępnych) danych, właścicielem jest Mariusz Zawadzki prowadzący firmę:

FORM ZAWADZKI MARIUSZ
ul. Mieszka I 11A
74-500 Chojna, Zachodniopomorskie
NIP 851-20-69-714
REGON 812048656

Nie oddają pieniędzy z paczek pobraniowych (w sieci, np. na Opineo jest... kilkaset podobnych wpisów!).

Radzę omijać z daleka, przestrzegać innych!

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 28.12.2019, 20:19
autor: KrzysieG
Po co wybierać takie dziwne firmy ? Pierwszy raz słyszę takie nazwy. Nie lepiej normalnie skasować klienta za normalnego kuriera i wszyscy mają spokój.
Sam sobie szukasz kłopotów.

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 28.12.2019, 21:57
autor: długi
Krzywy,nie o to chodzi.Stało się i falco potrzebuje pomocy.Umoralnianie po fakcie nic nie wnosi do tematu.

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 29.12.2019, 11:12
autor: KrzysieG
Może i na dzień dzisiejszy nic nie wnosi, ale może zaprocentuje w przyszłości, mleko się rozlało i nima co labidzić. Trzeba zje..ć mleczarza żeby następnym razem uważał. I to może jakaś forma nauki jest. :lol: Dla mnie całkowicie niezrozumiałe jest, że jak się sparzył na jakiejś dziwnej firmie kurierskiej, to szukał następnej dziwnej. Ździeblarstwo zostało ukarane :lanie:
Wiem jakie są procedury odzyskania kasy od firmy kurierskiej, raz mi się zdarzyło i teraz tę firmę po prostu omijam szerokim łukiem, niestety jest to firma która obsługuje już chyba z 90% przesyłek z Alledrogo, ale na szczęście niektórzy jeszcze mają opcję normalnego kuriera , przeważnie w takiej samej cenie. Tak z ciekawości zapytam, jaka jest różnica między tymi dziwnymi kurierami a np. DPD. Bo w DPD wysyłka paczki do 1kg to coś koło 15zł i przeważnie na drugi dzień jest u klienta.
Powiem tak, nie szukaj oszczędności tam gdzie są niewielkie. Powodzenia :punk:

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 29.12.2019, 15:36
autor: colles
Krzysiek następnym razem jak będziesz chciał zabłysnąć dobrymi radami to lepiej posyp się brokatem. Może to przyniesie więcej pożądanych skutków niż sama krytyka którą tu rozsiewasz.

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 29.12.2019, 17:59
autor: KrzysieG
Nie podlizuj się :tongue:

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 29.12.2019, 19:27
autor: wojtekk
Krzysiu :* tak, masz dobre rady :) jesteś mądry i w.ogole. ale nie w tym temacie - o co.innego Koledze chodzi :)

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 29.12.2019, 19:41
autor: Artek
Chojna to niedaleko od nas.
Jakby cieplej było to bym motorem podskoczył zobaczyć co to za "firma :lol: ".

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 12.06.2020, 18:46
autor: falco
Co prawda już wiele miesięcy temu, ale ze względu na powtarzające się pytania z którymi co jakiś czas ktoś się do mnie zgłasza (w sieci jest bardzo głośno o "praktykach" gdy Mariusz Zawadzki szef tuwysylam.pl nie zwraca pieniędzy z paczek pobraniowych) pokrótce odpowiadam co zrobiłem.

Nie odpuściłem i to samo radzę każdemu, nieważne czy chodzi o 50zł czy 5 tys, bo na tym że ludzie odpuszczają hieny właśnie żerują!

1. Pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty.
2. Wniosek z pozwem do esądu (strona strasznie toporna, ja posiłkowałem się poradami prawnymi).
3. Wygrany pozew z klauzulą wykonalności.
4. Wyznaczenie komornika.
5. Zwrot pełnej kwoty długu + dodatkowo naliczone pełne odsetki + zwrot kosztów sądowych + extra opłata administracyjna za egzekucję komornika*.

Całość musi niestety przejść pełen wymiar czasowy, bo każdy etap, to kilka ustawowych tygodni, ale warto walczyć o swoje.

Na pohybel!

* Wszystko na konto pozwanego, który gdy komornik zajął konto... błagał o odblokowanie i... kłamał w żywe oczy, że chciał wszystko rozwiązać polubownie... Nie odpisał na żadnego z wielu @, pism, ani telefonów - jedna, wielka ściema od początku do końca!

EOT.

Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)

: 12.06.2020, 19:50
autor: capri
Brawo!