Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Cześć I czołem.
Do tej pory wszystko było dobrze.
Dziś podczas jazdy troszkę pogoniłem Hanię.
Po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu i włączeniu kierunku zauważyłem, że w rytm migania kierunku wyłącza się obrotomierz.
Po zgłaszaniu Moto już nie chciał odpalić.
Słychać tylko cykanie przy przekaźniku.
Gdy trampek tylko ostygnie znów odpala bez zarzutów.
Po nagrzaniu i zgaszeniu problem wraca.
Jaka diagnoza ?
Do tej pory wszystko było dobrze.
Dziś podczas jazdy troszkę pogoniłem Hanię.
Po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu i włączeniu kierunku zauważyłem, że w rytm migania kierunku wyłącza się obrotomierz.
Po zgłaszaniu Moto już nie chciał odpalić.
Słychać tylko cykanie przy przekaźniku.
Gdy trampek tylko ostygnie znów odpala bez zarzutów.
Po nagrzaniu i zgaszeniu problem wraca.
Jaka diagnoza ?
- meny72
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Barczewo
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
U mnie tak sie dzialo gdy mialem kleme luźną (nie dokrecona)mielcar631 pisze:Cześć I czołem.
Do tej pory wszystko było dobrze.
Dziś podczas jazdy troszkę pogoniłem Hanię.
Po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu i włączeniu kierunku zauważyłem, że w rytm migania kierunku wyłącza się obrotomierz.
Po zgłaszaniu Moto już nie chciał odpalić.
Słychać tylko cykanie przy przekaźniku.
Gdy trampek tylko ostygnie znów odpala bez zarzutów.
Po nagrzaniu i zgaszeniu problem wraca.
Jaka diagnoza ?
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Klemy przykrecone. Moto nie gasł podczas jazdy.
Jedyne co to ten incydent z kierunkiem i obrotomierzem.
Nie mam pomysłów?
Edit:
aku padł.
Odpaliłem z auta i dojechałem do domu.
Czy kręcenie do czerwonego pola może być przyczyną morderstwa na aku ?
Ostatnie aku też padło w podobnych okolicznościach na szutrach. Pierwszy był dość wiekowy ale ten .... ? Nie cały rok.
Pomożecie ?
Jedyne co to ten incydent z kierunkiem i obrotomierzem.
Nie mam pomysłów?
Edit:
aku padł.
Odpaliłem z auta i dojechałem do domu.
Czy kręcenie do czerwonego pola może być przyczyną morderstwa na aku ?
Ostatnie aku też padło w podobnych okolicznościach na szutrach. Pierwszy był dość wiekowy ale ten .... ? Nie cały rok.
Pomożecie ?
- Lucky
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 38
- Rejestracja: 05.08.2018, 23:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Nie znam się za bardzo na elektronicznych tematach, ale na Twoim miejscu, przepatrzyłbym wszystkie kostki, może w kierunkowskazie jest jakieś zwarcie, jakiś luźny kabelek? Jakie masz napięcie? Może to że tak bardzo dostał w kość, kręciłeś go do czerwonego to wpłynęło jakoś na regulator napięcia - to jest częsta awaria w trampkach. Napisz jeszcze więcej info o swoim moto, jaki model, który rok? Aku jest rozładowany do zera, a czy wyparował z niego elektrolit?
Motocross Fabryka Adrenaliny
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Sprawdź napięcie ładowania czy nie fixuje na obrotach ma być około + - 14 voltów za wysokie ( 15 v ) też zabija akumulator
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
brak ładowania. niestety. co teraz z tym zrobić ? co naprawić/wymienić ?
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Sprawdzić alternator i regulator napięcia.
15 V nie zabija akumulatora. Żeby osiągnąć gęstość elektrolitu trzeba akumulator traktować 16-16.3 V. Więc w żadnym wypadku 15V nie zabije aku.
15 V nie zabija akumulatora. Żeby osiągnąć gęstość elektrolitu trzeba akumulator traktować 16-16.3 V. Więc w żadnym wypadku 15V nie zabije aku.
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Potwierdzam. Mam u siebie woltomierz z portami USB do ładowania. Aku ma ok. 12,5V, podczas odpalania spada do ok. 11V, na wolnych obrotach jest ok. 13V, jak jadę, niezależnie od obrotów (nieważne czy 3 tyś czy 7 tyś) jest ok. 14,4V, gdy wyłączę w czasie jazdy światła skacze na 15V. Aku całą zimę jest w trampku, a trampek w blaszaku, zatem obaj marzną i nic im nie jest. Aku to WM MOTOR, trzeci sezon ze mną, nie wiem ile z poprzednim właścicielem.Rafał_93 pisze:Sprawdzić alternator i regulator napięcia.
15 V nie zabija akumulatora. Żeby osiągnąć gęstość elektrolitu trzeba akumulator traktować 16-16.3 V. Więc w żadnym wypadku 15V nie zabije aku.
To, że ma rok i padł, nic nie znaczy. Kolega budujący motocykle wstawiał ludziom Yuasy, bo były dobre, ale przestał, bo niektórym wytrzymywały rok i padały. Inna sprawa, że te budowane bobery tył mają zespawany, więc trochę rama się trzęsie
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Wytnij te kostkę i polutuj przewody razem ( znaczy jeden żółty z drugim), kolejność nie ma znaczenia.mielcar631 pisze:Oto przyczyna. Dlaczego tak się zdarzyło nie wiem.
Teraz muszę dobrać kostkę, wyciąć przepalone przewody i spróbować to połączyć dalej. Z drugiej strony kostki również 3 przewody żółte.
Jaka kolejność powinna być tzn który do którego ? chyba bez różnicy jeżeli idzie dalej 3 żółtymi ?
Dominator.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Tak zrobię! Dzięki!
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Polutowałem. Sprawdziłem ładowanie i jest jakieś 14.70.
Po chwili pracy silnika na wolnych, ładowanie spada do 14.20
Moim zdaniem git ale-przekaznik gorący jak cholera. Nie da się to dotknąć na dłużej niż ułamek sekundy.
Po kolejnych minutach i włączeniu świateł ładowanie spada do Max 13. Nie pomaga dodanie gazu. Zauważyłem że gdy wyłączyłem światła to na wolnych obr ładowanie wraca do ponad 14.50
Po dodaniu gazu do 5000obr ładowanie spada do 13.70 14.00
Co jest przyczyną? Może tak ma być? I czy ten regulator napięcia ma być tak gorący?
Po chwili pracy silnika na wolnych, ładowanie spada do 14.20
Moim zdaniem git ale-przekaznik gorący jak cholera. Nie da się to dotknąć na dłużej niż ułamek sekundy.
Po kolejnych minutach i włączeniu świateł ładowanie spada do Max 13. Nie pomaga dodanie gazu. Zauważyłem że gdy wyłączyłem światła to na wolnych obr ładowanie wraca do ponad 14.50
Po dodaniu gazu do 5000obr ładowanie spada do 13.70 14.00
Co jest przyczyną? Może tak ma być? I czy ten regulator napięcia ma być tak gorący?
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Raz pytasz o przekaźnik , że nie da się dotknąć (nie powinno tak być. Zjara się. No i który?) , A drugim regulator.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Oj no chodzi o regulator. W naplywie emocji Tak napisałem
Tak czy inaczej szukam pomocy
Tak czy inaczej szukam pomocy
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Włączasz światła-regulator zimny.
Światła wyłączone - gorący.
TTTM.
Tak to działa.
Możesz regulator dać na ameliniowej podstawie większej niż pow. regulatora. Daj pastę termo i obserwuj.
Regulator oryginalny? Czy jakiś tourmax lub inny?
Światła wyłączone - gorący.
TTTM.
Tak to działa.
Możesz regulator dać na ameliniowej podstawie większej niż pow. regulatora. Daj pastę termo i obserwuj.
Regulator oryginalny? Czy jakiś tourmax lub inny?
Ostatnio zmieniony 05.09.2019, 08:07 przez Artek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dominator.
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Podpowiem za Artkiem, że pastę termo np w sklepach informatycznych. Pod procesory. I wtedy lepsze przewodzenie do płytki od chłodzenia. Ma się grzać. Dla porządku zobacz , czy czyste styki.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Jeżeli ma się grzać to ok. Czy jest oryginalny tego nie wiem muszę sprawdzić.
Zostaje nam kwestia wartości ładowania. To normalne że na rozgrzanym silniku ładuje 14.70 a po dodaniu obrotów np do 4000 5000 spada do 13V ? Gdy wróci do obrotów wolnych znów ładuje 14.7
Zostaje nam kwestia wartości ładowania. To normalne że na rozgrzanym silniku ładuje 14.70 a po dodaniu obrotów np do 4000 5000 spada do 13V ? Gdy wróci do obrotów wolnych znów ładuje 14.7
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Jakieś pomysły?
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
Jak dla mnie regler się kończy
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Przekaźnik? Akumulator ? Problem z odpalaniem
zamontować woltomierz i jeździć wszystko poniżej 14,7 V jest jak najbardziej OK.
Gdy zacznie pokazywać powyżej 15 lub będzie spadać poniżej 13 v wymienić regulator
Nie pamiętam jak jest w TA regulator wisi "w powietrzu " ? dołożyć blachę aluminiową na paste termoprzewodzącą
Jeździć na światłach będzie ok.
Gdy zacznie pokazywać powyżej 15 lub będzie spadać poniżej 13 v wymienić regulator
Nie pamiętam jak jest w TA regulator wisi "w powietrzu " ? dołożyć blachę aluminiową na paste termoprzewodzącą
Jeździć na światłach będzie ok.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości