Strona 1 z 3

Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 18:18
autor: mostry1988
Tak jak obiecywałem – zdjąłem zębatkę kkbike, żeby zobaczyć skąd wziął się luz po 2900km. Pierwszą niepokojącą rzeczą jaką zobaczyłem było to, że mimo użycia najlepszego na rynku smaru do tego połączenia w miejscach, gdzie były największe siły pojawiła się ruda:

https://drive.google.com/file/d/1MmNGZg ... sp=sharing


Fimik prezentujący luz:

https://drive.google.com/file/d/1Ij_dFh ... sp=sharing

Po oczyszczeniu i dokładnym obejrzeniu zębatki widać, że jej wielowypust w miejscu przed zabezpieczeniem - czyli tam gdzie zębatka jest szersza od normalnej (od czoła patrząc na motocykl z jego lewej strony) – wyrobił się bardzo szybko bo już po 2900km:

https://drive.google.com/open?id=1kT9uH ... FFtJvzSi6V

Wielowypust na wałku zdawczym mam dość mocno już zużyty (niestety foto przed oczyszczeniem - jutro mogę cyknąć nowe):

https://drive.google.com/open?id=1uM9Uz ... L5bEeZy983

Po zamontowaniu kkbike pracowała ona przyjmując cały moment obrotowy w miejscu, gdzie normalna zębatka nie pracowała – przed zabezpieczeniem. Na moje szczęście nie wałek w tym miejscu, a kkbike się poddała i teraz praktycznie wszędzie na całej szerokości luz między wielowypustami jest prawdopodobnie identyczny. W miejscu normalnej zębatki są wyrobione wielowypusty na wałku, a w miejscu, gdzie pracuje kkbike wyrobiona jest zębatka. Postanawiam ją wkleić. Morał tego jest taki, że na wałek w stanie idealnym warto włożyć tę zębatkę profilaktycznie. Wałek w stanie takim jak mój najlepiej wymienić. Ja w tym tygodniu jeszcze wkleję, a za rok pewnie wymienię lub będę wklejał nadal. Kolejna rzecz, którą ja bym robił, gdybym miał wałek w stanie bardzo dobrym, to smarowanie tego połączenia wraz z każdym smarowaniem łańcucha tym bardziej, że smary MoS2 są dostępne w sprayu. Chociaż zdjęcie i ponowny montaż zębatki to tak naprawdę 20min roboty. Koła tylnego nie trzeba zdejmować. Ja luzuję oś, napinacze i przesuwam koło w przód na tyle, ile pozwala wahacz. Potem zsuwam łańcuch z tylnej zębatki w stronę felgi (wcześniej demontuję osłonę łańcucha) i można śmiało zdjąć łańcuch z zębatki przedniej. Łańcuch wieszam sobie na górnej śrubie od pokrywy zębatki i łapię go trytytką poniżej zębatki aby nie przeszkadzał. W ten sposób zębatka jest na wierzchu.

Poniżej pozwolę sobie wrzucić jeszcze kilka fotek ze względu na spore zainteresowanie tym patentem.

Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)

https://drive.google.com/open?id=1PMUVp ... bgUQ8S2c27

Na poniższym widać, że niepotrzebnie włosi tak sporą fazę zrobili na wielowypustach od strony silnika - zębatka przez to niewiele się tam opiera na wałku a mogłaby tam też używać wieloklinu, którego zwykła zębatka nie sięga:
https://drive.google.com/open?id=133yhE ... Yv8SwEM15D
Na poniższym widać, że śruby nie przenoszą momentu, tylko trzymają blaszki zabezpieczające. Zębatka jest jednym elementem:
https://drive.google.com/open?id=1hRoRe ... qWXXHeK8We

https://drive.google.com/open?id=1PJrgD ... vt-urfZ3Xf

Ostatnie zdjęcie aby pokazać zużycie zębów napędzających łańcuch:
https://drive.google.com/open?id=1s7Kp_ ... jrbkMUKP4T

Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 20:46
autor: mostry1988
Dla tych, którzy już to przeczytali - powyższa relacja jest po przejechaniu 2900km

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 21:20
autor: Artek
Po Twoich zdjęciach ( pewnie niedługo znikną-google) widać ocokaman.
Mieliście rację, śrubki nie przenoszą obciążenia ścinającego ( sypię głowę popiołem a jaja smaruję smarem do siodła).
Miałem rację, że wyrobila się zębatka a nie wałek.
Ciekawe jaką twardość ma kkbike w porównaniu do oryginałów i zamienników?
Wklejenie ten zębatki mostry1988 to jedyny ratunek dla Twojego wałka i przedłużenie jazdy do remontu pieca.
Ps. niedaleko mieszkamy (nawet niedawno tam moto byłem), więc spotkanie nieuniknione. :cool:

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 21:51
autor: mostry1988
Artek pisze:Po Twoich zdjęciach ( pewnie niedługo znikną-google) widać ocokaman.
Mieliście rację, śrubki nie przenoszą obciążenia ścinającego ( sypię głowę popiołem a jaja smaruję smarem do siodła).
Miałem rację, że wyrobila się zębatka a nie wałek.
Ciekawe jaką twardość ma kkbike w porównaniu do oryginałów i zamienników?
Wklejenie ten zębatki mostry1988 to jedyny ratunek dla Twojego wałka i przedłużenie jazdy do remontu pieca.
Ps. niedaleko mieszkamy (nawet niedawno tam moto byłem), więc spotkanie nieuniknione. :cool:
Do spotkań jestem zawsze za ;-) pisałem gdzieś o twardości ( może na FAT), bo mierzyłem kkbike i sunstar.

Sunstar 62HRC
KKBike 61HRC

Najgorsze jest to, że miałem miernik, a wałka nie zmierzyłem, ale jeszcze zmierzę.

Wkleję jak na razie, a za rok wymienię na nowy.

Foty pokazujące, że śrubki nie pracują specjalnie z myślą o Tobie zrobiłem hehe

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 21:52
autor: mostry1988
A dlaczego zdjęcia znikną? Zielony w temacie here ;-)

Co ewentualnie zrobić, żeby to zostało dla potomnych na zawsze?

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 21:55
autor: Pawel
Dzięki za porządną recenzję :thumbsup: .

Jak na 2900km to luz zrobił się bardzo duży. Uważam, że szybkie wyrobienie się zębatki w Twoim przypadku powstało z powodu bardzo dużego zużycia wałka. Wielowypust w Twoim wałku jest wyrobiony od samego początku (od strony silnika), a dobry tylko na jego końcu, więc zębatka musiała się szybko wyrobić. Przeważnie używany/zużyty wałek od strony silnika jest kawałeczek dobry, bo standardowa zębatka tam nie dochodzi. Ktoś (lub Ty) musiał dać jakieś dystanse (np. podkładki) pomiędzy standardową zębatkę a zabezpieczenie zębatki i zębatka przesunęła się bardziej w stronę silnika. Pewien czas pochodziło, ale wałek też się tam wyrobił i teraz jest tak zużyty a nie inaczej. Gdyby zębatka KKBike "trzymała" na wałku trochę na początku i trochę na końcu pewnie wytrzymałaby dużo większy przebieg, bo powierzchnia styku z wałkiem byłaby większa, a zębatka pracowałaby w jednej osi z wałkiem, a nie z tendencją do pracy pod kątem.

Wklejenie KKBike załatwi problem i będzie dużo lepsze niż wklejenie zwykłej zębatki.

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 22:15
autor: Dlugi1
mostry1988 pisze: ...pisałem gdzieś o twardości ( może na FAT), bo mierzyłem kkbike i sunstar.

Sunstar 62HRC
KKBike.
To jaką twardość ma KKBike, bo nie widzę na fonie :(

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 22:40
autor: mostry1988
Pawel pisze:Dzięki za porządną recenzję :thumbsup: .

Jak na 2900km to luz zrobił się bardzo duży. Uważam, że szybkie wyrobienie się zębatki w Twoim przypadku powstało z powodu bardzo dużego zużycia wałka. Wielowypust w Twoim wałku jest wyrobiony od samego początku (od strony silnika), a dobry tylko na jego końcu, więc zębatka musiała się szybko wyrobić. Przeważnie używany/zużyty wałek od strony silnika jest kawałeczek dobry, bo standardowa zębatka tam nie dochodzi. Ktoś (lub Ty) musiał dać jakieś dystanse (np. podkładki) pomiędzy standardową zębatkę a zabezpieczenie zębatki i zębatka przesunęła się bardziej w stronę silnika. Pewien czas pochodziło, ale wałek też się tam wyrobił i teraz jest tak zużyty a nie inaczej. Gdyby zębatka KKBike "trzymała" na wałku trochę na początku i trochę na końcu pewnie wytrzymałaby dużo większy przebieg, bo powierzchnia styku z wałkiem byłaby większa, a zębatka pracowałaby w jednej osi z wałkiem, a nie z tendencją do pracy pod kątem.

Wklejenie KKBike załatwi problem i będzie dużo lepsze niż wklejenie zwykłej zębatki.
Dobrze piszesz. Takie same wnioski jak ja wyciągasz. Ja przed kkbike nie dawałem tam nic. Ktoś załatwił wałek z poprzedników. Ja go mam od kwietnia. I tak go lubię

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 20.11.2018, 22:41
autor: mostry1988
Dlugi1 pisze:
mostry1988 pisze: ...pisałem gdzieś o twardości ( może na FAT), bo mierzyłem kkbike i sunstar.

Sunstar 62HRC
KKBike.
To jaką twardość ma KKBike, bo nie widzę na fonie :(
61HRC. Nie widziałeś, bo nie napisałem ;-) przepraszam, poprawiłem

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 21.11.2018, 05:30
autor: old1977
mostry1988 pisze:
Pawel pisze:Dzięki za porządną recenzję :thumbsup: .

Jak na 2900km to luz zrobił się bardzo duży. Uważam, że szybkie wyrobienie się zębatki w Twoim przypadku powstało z powodu bardzo dużego zużycia wałka. Wielowypust w Twoim wałku jest wyrobiony od samego początku (od strony silnika), a dobry tylko na jego końcu, więc zębatka musiała się szybko wyrobić. Przeważnie używany/zużyty wałek od strony silnika jest kawałeczek dobry, bo standardowa zębatka tam nie dochodzi. Ktoś (lub Ty) musiał dać jakieś dystanse (np. podkładki) pomiędzy standardową zębatkę a zabezpieczenie zębatki i zębatka przesunęła się bardziej w stronę silnika. Pewien czas pochodziło, ale wałek też się tam wyrobił i teraz jest tak zużyty a nie inaczej. Gdyby zębatka KKBike "trzymała" na wałku trochę na początku i trochę na końcu pewnie wytrzymałaby dużo większy przebieg, bo powierzchnia styku z wałkiem byłaby większa, a zębatka pracowałaby w jednej osi z wałkiem, a nie z tendencją do pracy pod kątem.

Wklejenie KKBike załatwi problem i będzie dużo lepsze niż wklejenie zwykłej zębatki.
Dobrze piszesz. Takie same wnioski jak ja wyciągasz. Ja przed kkbike nie dawałem tam nic. Ktoś załatwił wałek z poprzedników. Ja go mam od kwietnia. I tak go lubię
czyli można powiedzieć że kkbike zadanie spełnia,w twoim przypadku gdzie wałek już jest w stanie agonalnym pozwala na wydłużenie tego co nieuniknione czyli wymiany wałka tak jak kolega wyżej uważam że w twoim wypadku zębatka nie pracuje w osi dlatego się szybciej zużywa,ale mimo tak mocno zużytego wałka pozwala jeszcze użytkować moto ja zrobię relację w następnym sezonie u mnie wałek jest w b.dobrym stanie zobaczymy czy zębatka się podda

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 21.11.2018, 07:24
autor: kapsun
Super relacja, reasumując kkbike odwlecze czas remontu, i póki co można się cieszyć jazdą, zawsze to jakieś rozwiązanie

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 21.11.2018, 08:22
autor: Artek
mostry1988 pisze:A dlaczego zdjęcia znikną? Zielony w temacie here ;-)

Co ewentualnie zrobić, żeby to zostało dla potomnych na zawsze?
Zewnętrzne hostingi zdjęć po jakimś czasie wygasają np. fotosik, picassa itp.
Wyjścia są trzy:
-opłacić składkę na forum(utrzymanie serwera kosztuje) i umieścić zdjęcia w galerii forumowej.
-ktoś( zielony-opłacający składkę) za Ciebie może wstawić zdjęcia.
- inne sposoby wstawiania zdjęć-opis na forum( dla mnie jako lamera internetowego zbyt to trudne).

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 21.11.2018, 08:53
autor: mostry1988
Próbowałem dołączyć do klubu. Prośbę o to zgłosiłem już przed Motomyczkami, więc dość dawno. Po kilku tygodniach dostałem odpowiedź na maila. Chcąc przyspieszyć wysłałem składkę i dostałem odpowiedź, że źle zatytułowana i zwrot. Sprawa stanęła w miejscu ;-) nawet nie dostałem statusu kandydat aby mieć dostęp do info odnośnie poprawnego tytułu przelewu ;-)
Może jeszcze coś się ruszy to wtedy dodam do galerii. Tak byłoby najlepiej.

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 21.11.2018, 09:39
autor: tomekpe
Artek pisze:
mostry1988 pisze:A dlaczego zdjęcia znikną? Zielony w temacie here ;-)

Co ewentualnie zrobić, żeby to zostało dla potomnych na zawsze?
Zewnętrzne hostingi zdjęć po jakimś czasie wygasają np. fotosik, picassa itp.
Wyjścia są trzy:
-opłacić składkę na forum(utrzymanie serwera kosztuje) i umieścić zdjęcia w galerii forumowej.
-ktoś( zielony-opłacający składkę) za Ciebie może wstawić zdjęcia.
- inne sposoby wstawiania zdjęć-opis na forum( dla mnie jako lamera internetowego zbyt to trudne).
Moje zdjęcia na Google nie wygasły od kilku lat. Nie masz tu racji, akurat ich hosting nie jest czasowy (mam n mysli google drive).

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 08.04.2019, 13:59
autor: kapsun
Ponieważ szykuje się do wyjazdu, trampek przeszedł przegląd eksploatacjyjny

Wrzucam fote zębatki kkbike po przebiegu 10kkm, wnioski brak zużycia zębów i brak zużycia wałka, sorry ale tu foty nie zrobilem

Testujemy dalej...


Obrazek

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 13.04.2019, 14:02
autor: KrzysieG
Tylko klej i cześć. Moja na technikolu już z 10tysi zrobiła, a wy dalej kombinujecie.

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 13.04.2019, 16:47
autor: Solidworks
KrzysieG pisze:Tylko klej i cześć. Moja na technikolu już z 10tysi zrobiła, a wy dalej kombinujecie.
Dlatego już wolę przemilczeć temat. Rezultat ten sam z różnicą, że zębatka oryginalna z gumą. Klej dedykowany do wałka jest wystarczający przynajmniej u mnie. Nie stosuję ala' metal w płynie.

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 13.04.2019, 18:13
autor: ryszard
Hej a ja mam pytanie czy oryginalna z tłumikiem gumowym dużo mniej przenosi drgania .Warto ją zakładać czy latać na sunstarze.

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 13.04.2019, 19:38
autor: Solidworks
ryszard pisze:Hej a ja mam pytanie czy oryginalna z tłumikiem gumowym dużo mniej przenosi drgania .Warto ją zakładać czy latać na sunstarze.
Podobno mniej. Ja różnicy nie zauważyłem. Weź pod uwagę, że cena nie jest dużo wyższa no i masz 10 do lansu bo oryginalna Pana Hondy :D

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

: 13.04.2019, 19:52
autor: Pawel
Solidworks pisze:[...]Klej dedykowany do wałka jest wystarczający przynajmniej u mnie.
Jaki to jest klej?
ryszard pisze:Hej a ja mam pytanie czy oryginalna z tłumikiem gumowym dużo mniej przenosi drgania .Warto ją zakładać czy latać na sunstarze.
Czy ta guma tłumi drgania to nie wiem, ale na pewno sprawia że napęd jest cichszy. Nie wiem jak Sunstar, ale JT też robi wersję z gumą :wink: .