Wymiana tarcz sprzęgłowych (foto)

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Awatar użytkownika
vojt
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 19.04.2009, 20:40
Lokalizacja: warszawa/ciechanowiec

Wymiana tarcz sprzęgłowych (foto)

Post autor: vojt »

Może komuś się przyda:

http://picasaweb.google.pl/wojtek.choch ... qHZ56SIgQE#

Trampek ma przejechane 71 tyś.Wtedy pojawiły się pierwsze znane wszystkim objawy zużycia, czyli ślizganie.Generalnie po małej regulacji wszystko wróciło do normy i w sumie mogłoby tak pewnie zostać. Z racji tego,że roboty nie dużo i koszt niewielki, postanowiłem zmienić na nowe. Wydaje mi się, że w jego 10 letniej karierze robiłem to po raz pierwszy.
Tarcze niewiele różniły się od nowych, w przypadku sprężyn dociskowych czuć było znaczną różnice w twardości.Wydaje mi się, że czasami wystarczy zmienić tylko te ostatnie.
W każdym bądź razie ja nie żałuje, motor nie do poznania :yaho:

najwięcej roboty miałem ze śrubą od kolektora, urwała się prawie po dotknięciu
Ostatnio zmieniony 28.05.2009, 18:43 przez vojt, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Sprzęgło

Post autor: pat13 »

Vojt :resp: . Bez słów a jak wiele mówi. :thumbsup:
Awatar użytkownika
vojt
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 19.04.2009, 20:40
Lokalizacja: warszawa/ciechanowiec

Re: Sprzęgło

Post autor: vojt »

pat13 pisze:Vojt :resp: . Bez słów a jak wiele mówi. :thumbsup:
nie mogłem się oprzeć,żeby czegoś nie dopisać :smile:
Awatar użytkownika
Morfi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 66
Rejestracja: 26.11.2008, 09:22

Re: Sprzęgło

Post autor: Morfi »

Witam
Widzę że roboty przy wymianie dużo nie ma więc chyba sobie zajrzę. Podejrzewam że warto by wymienić sprężynki :grin: . Napisz kolego jeszcze ile Cię ta przyjemność kosztowała i co jakiej firmy i skąd kupowałeś jeśli nie jest to tajemnicą.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vojt
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 19.04.2009, 20:40
Lokalizacja: warszawa/ciechanowiec

Re: Sprzęgło

Post autor: vojt »

Morfi pisze:Witam
Widzę że roboty przy wymianie dużo nie ma więc chyba sobie zajrzę. Podejrzewam że warto by wymienić sprężynki :grin: . Napisz kolego jeszcze ile Cię ta przyjemność kosztowała i co jakiej firmy i skąd kupowałeś jeśli nie jest to tajemnicą.
Pozdrawiam
tarcze sprzęgłowe Vesrah - 190 zł
sprężyny dociskowe - 60 zł
uszczelka - 17 zł

ja kupowałem w larssonie, nie żebym się wczesniej rozczytywał na ten temat, rzuciłem po prostu hasło i cos mi dobrali, może da sie taniej i lepiej
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Sprzęgło

Post autor: kamikazemario »

Uszczelka podstawa, ja o tym zapomniałem i się okazało, że trzeba 2 raz motor rozbierać bo cieknie. Nie macie pojęcia ile się naskrobałem dłutkiem tej starej zielonej uszczelki :ysz:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Sprzęgło

Post autor: Thorgal77 »

powiedz mi czy ta urwana szpilka daje sie wykręcic czy trzeba cos kombinować?
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
vojt
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 19.04.2009, 20:40
Lokalizacja: warszawa/ciechanowiec

Re: Sprzęgło

Post autor: vojt »

Thorgal77 pisze:powiedz mi czy ta urwana szpilka daje się wykręcić czy trzeba coś kombinować?
mi tak łatwo nie poszło

Jak widać na zdjęciu, zwykłą żabą nie ma za bardzo podejścia.Gdyby wyjąć silnik, to może by się udało.Lanie odrdzewiaczy, opukiwanie młotkiem, czy wreszcie traktowanie palnikiem zawiodły.Szpilka strasznie zapieczona.Dospawanie części gwintu nie miało sensu, bo po odpaleniu silnika od razu odpadł.Żeby było wesoło, to początkowo nawet nie dało się wiercić w tej śrubie!! :banghead: utwardziła się pod wpływem temp. dopiero po ścięciu wystającego kawałka powoli poszło

gwint, śruba 6 utwardzana i siedzi jak trzeba :smile:

ale gimnastyki przy tym trochę było
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprzęgło

Post autor: Fryzjer »

zawsze można przyspawać nakrętkę do pozostałej części i próbować wykręcić całość :smile:
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Awatar użytkownika
cezar
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprzęgło

Post autor: cezar »

Kilka porad które wyszły u mnie przy wymianie tarcz. Po pierwsze 4 śruby fi 6, należy odkręcać a później przykręcać równomiernie aby nie dopuścić do przekosu tarczy dociskowe tej z łożyskiem co spowoduje wyłamanie trzpienia w tarczy aluminiowej. Pewnym problemem jest odkręcenie śruby centralnej kosza sprzęgłowego gdyż jest problem z zablokowaniem go. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie klucza udarowego. Przy wkładaniu tarczek trzeba zwrócić uwagę że jedna z tarczek ma większą średnicę wewnętrzną i idzie jako ostatnia. Nieprawidłowe złożenie może spowodować także wyłamanie trzpienia w tarczy w czasie dociągania 4 śrub fi 6. Mi udało się wyłamać trzpienie w 2 tarczkach przez co wymiana kosztowała mnie dodatkowe 450 pln więc piszę aby inni nie popełnili tego kosztownego błędu.

Cezar
V -strom 650 -2005
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: Sprzęgło

Post autor: jedras »

Co do odkręcania tej centralnej śruby wystarczy wrzucić bieg i zablokować tylne koło hamulcem. (o ile dobrze pamiętam :tongue: )
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Sprzęgło

Post autor: LAPA_PD06 »

Najlpiej 5-BIEG :punk: :smoke:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Awatar użytkownika
esenpe
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
Lokalizacja: Morąg /Warmia
Kontakt:

Re: Sprzęgło

Post autor: esenpe »

w tej serwisówce od TA jest opisane jak zrobić klucz blokujący, wystarczy do starej zebatki zdawczej przykrecić dwa plaskowniki i w ten sposob mamy dźwignie
Suzuki XF650 Freewind
gregors79
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Cieszyn okolice

Re: Sprzęgło

Post autor: gregors79 »

Witam kolegów :cool: Czy ta pierwsza tarcza sprzęgłowa (ta większa od reszty)ma iść tak jak pozostałe? Czy tak jak na zdjęciu nr 3 u kolegi vojt (pierwszy wpis w tym temacie) :thanks:
robertwwl
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 246
Rejestracja: 10.05.2009, 20:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wołomin

Re: Sprzęgło

Post autor: robertwwl »

gregors79 pisze:Witam kolegów :cool: Czy ta pierwsza tarcza sprzęgłowa (ta większa od reszty)ma iść tak jak pozostałe? Czy tak jak na zdjęciu nr 3 u kolegi vojt (pierwszy wpis w tym temacie) :thanks:
Witam.
Właśnie wróciłem z garażu i jestem na bieżąco po wymianie tarcz sprzęgłowych :yaho: :yaho: . Przed zdjęciem tarcz, szczególna uwagę zwróciłem na na tę właśnie, pierwszą tarczę , u mnie było dokładnie tak jak u kolegi voita, na zdjęciu nr. 3. Zakładam, i chyba słusznie że tak powinno być.
Coś mi się wydaje że voit, tę ostatnią tarczę, włożył tak jak pozostałe :tongue: , zdjęcie nr. 7. Ciekawe czy da się zauważyć różnicę, i czy ma to wpływ na żywotność sprzęgła :niewiem: :niewiem: . :ec: :ec: :ec:
Randal76
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 18.12.2008, 21:46
Mój motocykl: nie mam motocykla

Re: Sprzęgło

Post autor: Randal76 »

Panowie piątego biegu nie polecam !!! :smile: (i tak już w dupę najwięcej dostaje)jak już to 4
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Sprzęgło

Post autor: LAPA_PD06 »

tak ma być ostatnia inaczej jak pozostałe :thumbsup: każdy bieg dostaje w dupę ale na piątym jest najlepsze przełożenie do odkręcania zapnij pierwszy i spróbuj wtedy :dupa:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
gregors79
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Cieszyn okolice

Re: Sprzęgło

Post autor: gregors79 »

Witam. Nareszcie i u mnie sprzęgło zrobione :thumbsup: DZIDA !!! :thumbsup: Ja przy wymianie sprzęgła popełniłem jeden błąd,a mianowicie przy odkręcaniu głównej centralnej śruby wyłamałem sobie jeden trzpień (ten co na nim siedzi sprężyna) bo zablokowałem śrubokrętem chcąc odkręcić centralną śrube :shit: Także najważniejsza rada tak jak piszą koledzy... nic nie kombinować tylko od razu odkręcać kluczem udarowym. Na moje szczęście znalazłem na allegro część mi potrzebną...Faktycznie usunąć starą uszczelke..masakra..Co do siły dokręcania-główną śrubę dokręciłem trochę słabiej niż według instrukcji bo 110Nm,a te cztery co dociskają sprężynę i od dekla dokręciłem z czuciem :ok: pozdrawiam i dziękuje wszystkim za cenne porady... :ok:
Awatar użytkownika
cezar
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprzęgło

Post autor: cezar »

Blokowanie biegiem ma rację bytu tylko przy odkręcaniu udarem. Jeżeli odkręca się ręką to blokada nic nie daje w końcu i tak ślizga się na sprzęgle.A ta ostatnia tarcza powinna iść na wycięcia w obudowie kosza i to powinna być ta tarcza która ma większą średnicę wewnętrzną o czym pisałem wcześniej. We wcześniejszych modelach TA ostatnia tarcza szła tak jak wszystkie jedna za drugą i w koszu nie było tych dodatkowych wycięć.
V -strom 650 -2005
robertwwl
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 246
Rejestracja: 10.05.2009, 20:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wołomin

Re: Sprzęgło

Post autor: robertwwl »

cezar pisze:Blokowanie biegiem ma rację bytu tylko przy odkręcaniu udarem. Jeżeli odkręca się ręką to blokada nic nie daje w końcu i tak ślizga się na sprzęgle.
Eee tam, zaraz nie ma racji bytu :tongue: . Bieg na piątkę, depnąć na hebel, trochę się przyłożyć (tak cholera była dokręcona, że mi potrzebna była przedłużka w postaci kawałka rury :mad: ), i poszło :yaho: .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości