Wymiana tarcz sprzęgłowych (foto)
Wymiana tarcz sprzęgłowych (foto)
Może komuś się przyda:
http://picasaweb.google.pl/wojtek.choch ... qHZ56SIgQE#
Trampek ma przejechane 71 tyś.Wtedy pojawiły się pierwsze znane wszystkim objawy zużycia, czyli ślizganie.Generalnie po małej regulacji wszystko wróciło do normy i w sumie mogłoby tak pewnie zostać. Z racji tego,że roboty nie dużo i koszt niewielki, postanowiłem zmienić na nowe. Wydaje mi się, że w jego 10 letniej karierze robiłem to po raz pierwszy.
Tarcze niewiele różniły się od nowych, w przypadku sprężyn dociskowych czuć było znaczną różnice w twardości.Wydaje mi się, że czasami wystarczy zmienić tylko te ostatnie.
W każdym bądź razie ja nie żałuje, motor nie do poznania
najwięcej roboty miałem ze śrubą od kolektora, urwała się prawie po dotknięciu
http://picasaweb.google.pl/wojtek.choch ... qHZ56SIgQE#
Trampek ma przejechane 71 tyś.Wtedy pojawiły się pierwsze znane wszystkim objawy zużycia, czyli ślizganie.Generalnie po małej regulacji wszystko wróciło do normy i w sumie mogłoby tak pewnie zostać. Z racji tego,że roboty nie dużo i koszt niewielki, postanowiłem zmienić na nowe. Wydaje mi się, że w jego 10 letniej karierze robiłem to po raz pierwszy.
Tarcze niewiele różniły się od nowych, w przypadku sprężyn dociskowych czuć było znaczną różnice w twardości.Wydaje mi się, że czasami wystarczy zmienić tylko te ostatnie.
W każdym bądź razie ja nie żałuje, motor nie do poznania
najwięcej roboty miałem ze śrubą od kolektora, urwała się prawie po dotknięciu
Ostatnio zmieniony 28.05.2009, 18:43 przez vojt, łącznie zmieniany 4 razy.
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Sprzęgło
Vojt . Bez słów a jak wiele mówi.
Re: Sprzęgło
nie mogłem się oprzeć,żeby czegoś nie dopisaćpat13 pisze:Vojt . Bez słów a jak wiele mówi.
Re: Sprzęgło
Witam
Widzę że roboty przy wymianie dużo nie ma więc chyba sobie zajrzę. Podejrzewam że warto by wymienić sprężynki . Napisz kolego jeszcze ile Cię ta przyjemność kosztowała i co jakiej firmy i skąd kupowałeś jeśli nie jest to tajemnicą.
Pozdrawiam
Widzę że roboty przy wymianie dużo nie ma więc chyba sobie zajrzę. Podejrzewam że warto by wymienić sprężynki . Napisz kolego jeszcze ile Cię ta przyjemność kosztowała i co jakiej firmy i skąd kupowałeś jeśli nie jest to tajemnicą.
Pozdrawiam
Re: Sprzęgło
tarcze sprzęgłowe Vesrah - 190 złMorfi pisze:Witam
Widzę że roboty przy wymianie dużo nie ma więc chyba sobie zajrzę. Podejrzewam że warto by wymienić sprężynki . Napisz kolego jeszcze ile Cię ta przyjemność kosztowała i co jakiej firmy i skąd kupowałeś jeśli nie jest to tajemnicą.
Pozdrawiam
sprężyny dociskowe - 60 zł
uszczelka - 17 zł
ja kupowałem w larssonie, nie żebym się wczesniej rozczytywał na ten temat, rzuciłem po prostu hasło i cos mi dobrali, może da sie taniej i lepiej
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Sprzęgło
Uszczelka podstawa, ja o tym zapomniałem i się okazało, że trzeba 2 raz motor rozbierać bo cieknie. Nie macie pojęcia ile się naskrobałem dłutkiem tej starej zielonej uszczelki
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Sprzęgło
powiedz mi czy ta urwana szpilka daje sie wykręcic czy trzeba cos kombinować?
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Re: Sprzęgło
mi tak łatwo nie poszłoThorgal77 pisze:powiedz mi czy ta urwana szpilka daje się wykręcić czy trzeba coś kombinować?
Jak widać na zdjęciu, zwykłą żabą nie ma za bardzo podejścia.Gdyby wyjąć silnik, to może by się udało.Lanie odrdzewiaczy, opukiwanie młotkiem, czy wreszcie traktowanie palnikiem zawiodły.Szpilka strasznie zapieczona.Dospawanie części gwintu nie miało sensu, bo po odpaleniu silnika od razu odpadł.Żeby było wesoło, to początkowo nawet nie dało się wiercić w tej śrubie!! utwardziła się pod wpływem temp. dopiero po ścięciu wystającego kawałka powoli poszło
gwint, śruba 6 utwardzana i siedzi jak trzeba
ale gimnastyki przy tym trochę było
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sprzęgło
zawsze można przyspawać nakrętkę do pozostałej części i próbować wykręcić całość
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
- cezar
- osiedlowy kaskader
- Posty: 147
- Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Sprzęgło
Kilka porad które wyszły u mnie przy wymianie tarcz. Po pierwsze 4 śruby fi 6, należy odkręcać a później przykręcać równomiernie aby nie dopuścić do przekosu tarczy dociskowe tej z łożyskiem co spowoduje wyłamanie trzpienia w tarczy aluminiowej. Pewnym problemem jest odkręcenie śruby centralnej kosza sprzęgłowego gdyż jest problem z zablokowaniem go. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie klucza udarowego. Przy wkładaniu tarczek trzeba zwrócić uwagę że jedna z tarczek ma większą średnicę wewnętrzną i idzie jako ostatnia. Nieprawidłowe złożenie może spowodować także wyłamanie trzpienia w tarczy w czasie dociągania 4 śrub fi 6. Mi udało się wyłamać trzpienie w 2 tarczkach przez co wymiana kosztowała mnie dodatkowe 450 pln więc piszę aby inni nie popełnili tego kosztownego błędu.
Cezar
Cezar
V -strom 650 -2005
- jedras
- łamacz szprych
- Posty: 648
- Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
- Kontakt:
Re: Sprzęgło
Co do odkręcania tej centralnej śruby wystarczy wrzucić bieg i zablokować tylne koło hamulcem. (o ile dobrze pamiętam )
Re: Sprzęgło
Najlpiej 5-BIEG
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
- esenpe
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
- Lokalizacja: Morąg /Warmia
- Kontakt:
Re: Sprzęgło
w tej serwisówce od TA jest opisane jak zrobić klucz blokujący, wystarczy do starej zebatki zdawczej przykrecić dwa plaskowniki i w ten sposob mamy dźwignie
Suzuki XF650 Freewind
-
- naciągacz linek
- Posty: 55
- Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Cieszyn okolice
Re: Sprzęgło
Witam kolegów Czy ta pierwsza tarcza sprzęgłowa (ta większa od reszty)ma iść tak jak pozostałe? Czy tak jak na zdjęciu nr 3 u kolegi vojt (pierwszy wpis w tym temacie)
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 246
- Rejestracja: 10.05.2009, 20:50
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Sprzęgło
Witam.gregors79 pisze:Witam kolegów Czy ta pierwsza tarcza sprzęgłowa (ta większa od reszty)ma iść tak jak pozostałe? Czy tak jak na zdjęciu nr 3 u kolegi vojt (pierwszy wpis w tym temacie)
Właśnie wróciłem z garażu i jestem na bieżąco po wymianie tarcz sprzęgłowych . Przed zdjęciem tarcz, szczególna uwagę zwróciłem na na tę właśnie, pierwszą tarczę , u mnie było dokładnie tak jak u kolegi voita, na zdjęciu nr. 3. Zakładam, i chyba słusznie że tak powinno być.
Coś mi się wydaje że voit, tę ostatnią tarczę, włożył tak jak pozostałe , zdjęcie nr. 7. Ciekawe czy da się zauważyć różnicę, i czy ma to wpływ na żywotność sprzęgła .
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 18.12.2008, 21:46
- Mój motocykl: nie mam motocykla
Re: Sprzęgło
Panowie piątego biegu nie polecam !!! (i tak już w dupę najwięcej dostaje)jak już to 4
Re: Sprzęgło
tak ma być ostatnia inaczej jak pozostałe każdy bieg dostaje w dupę ale na piątym jest najlepsze przełożenie do odkręcania zapnij pierwszy i spróbuj wtedy
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
-
- naciągacz linek
- Posty: 55
- Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Cieszyn okolice
Re: Sprzęgło
Witam. Nareszcie i u mnie sprzęgło zrobione DZIDA !!! Ja przy wymianie sprzęgła popełniłem jeden błąd,a mianowicie przy odkręcaniu głównej centralnej śruby wyłamałem sobie jeden trzpień (ten co na nim siedzi sprężyna) bo zablokowałem śrubokrętem chcąc odkręcić centralną śrube Także najważniejsza rada tak jak piszą koledzy... nic nie kombinować tylko od razu odkręcać kluczem udarowym. Na moje szczęście znalazłem na allegro część mi potrzebną...Faktycznie usunąć starą uszczelke..masakra..Co do siły dokręcania-główną śrubę dokręciłem trochę słabiej niż według instrukcji bo 110Nm,a te cztery co dociskają sprężynę i od dekla dokręciłem z czuciem pozdrawiam i dziękuje wszystkim za cenne porady...
- cezar
- osiedlowy kaskader
- Posty: 147
- Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Sprzęgło
Blokowanie biegiem ma rację bytu tylko przy odkręcaniu udarem. Jeżeli odkręca się ręką to blokada nic nie daje w końcu i tak ślizga się na sprzęgle.A ta ostatnia tarcza powinna iść na wycięcia w obudowie kosza i to powinna być ta tarcza która ma większą średnicę wewnętrzną o czym pisałem wcześniej. We wcześniejszych modelach TA ostatnia tarcza szła tak jak wszystkie jedna za drugą i w koszu nie było tych dodatkowych wycięć.
V -strom 650 -2005
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 246
- Rejestracja: 10.05.2009, 20:50
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Sprzęgło
Eee tam, zaraz nie ma racji bytu . Bieg na piątkę, depnąć na hebel, trochę się przyłożyć (tak cholera była dokręcona, że mi potrzebna była przedłużka w postaci kawałka rury ), i poszło .cezar pisze:Blokowanie biegiem ma rację bytu tylko przy odkręcaniu udarem. Jeżeli odkręca się ręką to blokada nic nie daje w końcu i tak ślizga się na sprzęgle.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości