Strona 1 z 1

transalp 650 vs 700 - wady/zalety

: 03.10.2018, 11:24
autor: tdm900
być może zbliżony temat już pojawiał się gdzieś w dawniejszych postach ale chciałbym zgromadzić takie informacje w jednym osobnym temacie.
Chodzi o porównanie trampków 650 do 700 pod kątem przydatności do turystyki, komfortu i ogólnej uniwersalności.

Teoretycznie różnice niby są znane: wtrysk, +7KM, hamulce z cbs+abs (ale nadal 2-tłoczkowe), szersze i mniejsze koła, -1,5L poj. zbiornika paliwa, - 23mm skoku z przodu, itp. Ale jak to i inne różnice przekłada się na praktyczne walory obu motocykli ? Szczególnie pytanie kieruję do tych, którzy przesiadali się z jednego na drugi i znają dobrze obie konstrukcje. Cenowo powoli oba modele się do siebie zbliżają, ale pytanie czy w ogóle warto dopłacać?

- miałem 650 i pamiętam że miał bardzo miękkie zawieszenie (co mi się strasznie podobało), odnośnie 700 czytałem że przód wprawdzie miękki ale tył utwardzono. (?)
- owiewka w 700 jest sporo mniejsza, czy zatem osłona przed wiatrem jest tam znacznie gorsza? (wiadomo, że oba i tak wymagają dołożenia wysokiej szyby)
- ile średnio da się przejechać na 700, martwi mnie ten mały zbiornik paliwa....
- z moich obserwacji komfortowa prędkość w 650 była w okolicach 80km/h, w praktyce rzedko kiedy jeździłem nim ponad 100km nie chcąc zarzynać silnika, dokuczał też brak 6 biegu, czy w 700 coś się wyraźnie zmieniło pod tym względem, czy tylko symbolicznie ?
- itp. itd. pewnie jeszcze na wiele rzeczy nie zwróciłem uwagi, liczę że podpowiecie