zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Radek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 397
Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Garwolin

zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Radek »

Cześć Szanownym.
Czy bylibyście uprzejmi powiedzieć, co takiego się wydarzyło, że zębatka zdawcza i zabezpieczenie po 4000km wygląda jak poniżej. Wałek jeszcze ok a zmieliło zabezpieczenie, zębatka zdawcza ma zęby pod kątem. Nie pałuje motocykla, jeżdżę niewiele i wolno. Motocykl nigdy nie widział czerwonego pola na obrotomierzu a taka niespodzianka. Zębatka SUNSTAR. Łańcuch ok.
Pozdrowienia

Obrazek z Dysku Google
Obrazek z Dysku Google
Obrazek z Dysku Google
Obrazek z Dysku Google
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: tomekpe »

A dobrą stroną była założona, napisami na zewnątrz?
Awatar użytkownika
Radek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 397
Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Garwolin

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Radek »

tomekpe pisze:A dobrą stroną była założona, napisami na zewnątrz?
Tak. Była założona właściwie. :niewiem:
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: kapsun »

Dziwna sprawa, nawet nie pytam cię o prawidłowy naciąg łańcucha bo to oczywiste
krzyśko
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 206
Rejestracja: 29.01.2011, 12:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Białystok

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: krzyśko »

Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: ural2 »

Sprawdź czy tylna zebatka pracuje w osi. I czy podczas kręcenia tylnym kołem zebatka faluje.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Solidworks »

ural2 pisze:Sprawdź czy tylna zebatka pracuje w osi. I czy podczas kręcenia tylnym kołem zebatka faluje.
Falowanie to krzywa zębatka. Obstawiam bardziej krzywe ustawienie naciągu łańcucha.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Radek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 397
Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Garwolin

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Radek »

krzyśko pisze:Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
Zabezpieczenie ma tyle samo co zębatka. Rok - czyli 4000 km w moim wypadku. Łańcuch równomiernie rozciągnięty, ma z 10.000 km.
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 480
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Krzych BBI »

Radek pisze:
krzyśko pisze:Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
Zabezpieczenie ma tyle samo co zębatka. Rok - czyli 4000 km w moim wypadku. Łańcuch równomiernie rozciągnięty, ma z 10.000 km.
:omg: po 4000 km :thumbsdown: :omg: To wręcz niemożliwe. Jestem pewien, że źle ustawiłeś tylne koło. Sprawdziłeś wszystko dokładnie - odległości koła od wahacza, mocowanie hamulce i jak się układa łańcuch na ślizgu ? Napisz jeszcze jakiej firmy masz łańcuch i zębatkę tylną.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: makumba »

Może łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty i go "ściąga" w którymś miejscu tzn. robi się bardziej napięty w "jednym" położeniu na obwodzie przy z pozoru dobrze naciągniętym łańcuchu.
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Radek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 397
Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Garwolin

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Radek »

makumba pisze:Może łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty i go "ściąga" w którymś miejscu tzn. robi się bardziej napięty w "jednym" położeniu na obwodzie przy z pozoru dobrze naciągniętym łańcuchu.
Łańcuch sprawdzony, rozciągnięty równomiernie. :niewiem:
Awatar użytkownika
Radek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 397
Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Garwolin

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Radek »

Krzych BBI pisze:
Radek pisze:
krzyśko pisze:Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
Zabezpieczenie ma tyle samo co zębatka. Rok - czyli 4000 km w moim wypadku. Łańcuch równomiernie rozciągnięty, ma z 10.000 km.
:omg: po 4000 km :thumbsdown: :omg: To wręcz niemożliwe. Jestem pewien, że źle ustawiłeś tylne koło. Sprawdziłeś wszystko dokładnie - odległości koła od wahacza, mocowanie hamulce i jak się układa łańcuch na ślizgu ? Napisz jeszcze jakiej firmy masz łańcuch i zębatkę tylną.
Zobaczę jutro, cholera był dobry jakiś. To było z dwa lata temu :niewiem:
Nie wiem jak było wcześniej z odległościami od wahacza. Jest teraz ustawiony na znakach na tyle precyzyjnie na ile ustawia się na nich. Oprócz tego sprawdzaliśmy odległość śruby regulacyjnej z każdej ze stron. W jakim punkcie mierzyć te odległości od wahacza do koła dla każdej ze stron?
Dzięki w ogóle wszystkim za zainteresowanie. :thanks:
rafi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 98
Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: rafi »

Posprawdzałeś ustawienia koła i przebiegu łańcucha? Znalazłeś przyczyny? Ostatnio w trasie "ścieło" mi zabezpieczenie zębatki i zębatka w trakcie jazdy zaczęła się zsuwać. Moje zabezpieczenie wytrzymało ok 3800 km. Wiesz już czego się u Ciebie tak działo?
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Awatar użytkownika
arczi
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 195
Rejestracja: 09.03.2016, 14:22
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Brzeg

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: arczi »

podejrzewam tuleje na osi koła założone odwrotnie
Awatar użytkownika
Radek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 397
Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Garwolin

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Radek »

rafi pisze:Posprawdzałeś ustawienia koła i przebiegu łańcucha? Znalazłeś przyczyny? Ostatnio w trasie "ścieło" mi zabezpieczenie zębatki i zębatka w trakcie jazdy zaczęła się zsuwać. Moje zabezpieczenie wytrzymało ok 3800 km. Wiesz już czego się u Ciebie tak działo?
Po wymianie zębatki zdawczej i zabezpieczenia zrobiłem ok. 2000km. Żadnych objawów zużycia. Ale też poprawiłem osiowość koła. To pewnie było to.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: Pawel »

Odświeżam temat.

Uważam, że powodem zużycia ZZZ jest nieodpowiedni materiał (zbyt miękki), z którego wykonane są formowe ZZZ (na w/w zdjęciach widzę identyczne ZZZ jak te, które zakupiłem na forum – wersja ocynkowana, chyba że się mylę). Nie chcę robić antyreklamy itp., ale chyba fakty jakie są takie są. Dlaczego tak uważam? Wyjaśniam poniżej. Jeśli ktoś ma inną, logiczną teorię to bardzo proszę się wypowiedzieć.

Kupując parę lat temu Trampka na zamontowanym już napędzie zrobiłem 25000km, na wymienionym później kompletnym napędzie przejechałem 4500km. Stwierdziłem, że dla świętego spokoju wymienię zabezpieczenie zębatki na nowe i zakupiłem zimą/wiosną tego roku forumowe ZZZ, które wiele osób polecało.
Oryginalne zabezpieczenie przejechało ze mną 29700km (25200km na pierwszym napędzie i 4500km na drugim), ile przejechało całkowicie kilometrów nie wiem, ale więcej niż 29700km. Wymienione ZZZ na nowe forumowe przejechało 5100km i jest do wyrzucenia. Niczego w napędzie nie wymieniałem, koło po wymianie napędu jest ustawione równo (zrobiłem wcześniej 4500km i wszystko z ZZZ było OK, bez zmian).

Nie piszcie, że źle ustawione koło, złe tulejki i inne cuda nie widy, bo przejechałem na tym napędzie 4500km z ori ZZZ i wszystko było OK (stale te same ślady zużycia) po czym wymieniłem tylko samo ZZZ na nowe, formowe i po zaledwie 5100km jest do wyrzucenia.


Najgorsze w tym jest to, że to ogromne zużycie ZZZ odkryłem będąc w trasie 1000km od domu, wracając parę dni temu z wyprawy po Bałkanach. Przy smarowaniu łańcucha, kręcąc kołem słyszałem zgrzyty w okolicy zębatki i lekkie ocieranie (jakby o plastikową osłonę) z okolic zębatki zdawczej. Po odkręceniu osłony dosłownie mnie zamurowało. Zębatka latała gdzie chciała, a na osłonie na rozbryzganym smarze z łańcucha były poprzyklejane opiłki metalu (na szczęście pochodzące z ZZZ a nie z twardego wałka). Całe szczęście, że miałem ze sobą stare, oryginalne ZZZ, które od razu zamontowałem. Gdybym nie miał zapasowego ZZZ zostałbym z problemem 1000km od domu.

Mógłbym w sumie olać temat, ale nie życzę nikomu podobnej sytuacji na trasie, więc dlatego to piszę.

Poniżej zdjęcia starego, oryginalnego ZZZ po przejechaniu ponad 29700km i nowego, formowego ZZZ po przejechaniu 5100km.

Oryginalne ZZZ >29700km:
Obrazek

Forumowe ZZZ 5100km:
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17.06.2018, 20:35 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: ural2 »

:omg: :omg: :omg: :omg: :omg: :omg:

Ale jaja....
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: jacek79 »

ewidentnie kiepski materiał
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: kapsun »

O kurcze, ale zmielona.
Ja tam nadal obstaję przy ori albo superpinion od kkbike który teraz mam zamontowany
Awatar użytkownika
JL79
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 239
Rejestracja: 08.06.2015, 13:14
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: wAw/ sokołów podlaski

Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km

Post autor: JL79 »

No to skoro było dobrze dokręcone to faktycznie lipa :omg:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości