zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Cześć Szanownym.
Czy bylibyście uprzejmi powiedzieć, co takiego się wydarzyło, że zębatka zdawcza i zabezpieczenie po 4000km wygląda jak poniżej. Wałek jeszcze ok a zmieliło zabezpieczenie, zębatka zdawcza ma zęby pod kątem. Nie pałuje motocykla, jeżdżę niewiele i wolno. Motocykl nigdy nie widział czerwonego pola na obrotomierzu a taka niespodzianka. Zębatka SUNSTAR. Łańcuch ok.
Pozdrowienia
Czy bylibyście uprzejmi powiedzieć, co takiego się wydarzyło, że zębatka zdawcza i zabezpieczenie po 4000km wygląda jak poniżej. Wałek jeszcze ok a zmieliło zabezpieczenie, zębatka zdawcza ma zęby pod kątem. Nie pałuje motocykla, jeżdżę niewiele i wolno. Motocykl nigdy nie widział czerwonego pola na obrotomierzu a taka niespodzianka. Zębatka SUNSTAR. Łańcuch ok.
Pozdrowienia
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
A dobrą stroną była założona, napisami na zewnątrz?
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Tak. Była założona właściwie.tomekpe pisze:A dobrą stroną była założona, napisami na zewnątrz?
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Dziwna sprawa, nawet nie pytam cię o prawidłowy naciąg łańcucha bo to oczywiste
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 206
- Rejestracja: 29.01.2011, 12:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Białystok
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Sprawdź czy tylna zebatka pracuje w osi. I czy podczas kręcenia tylnym kołem zebatka faluje.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Falowanie to krzywa zębatka. Obstawiam bardziej krzywe ustawienie naciągu łańcucha.ural2 pisze:Sprawdź czy tylna zebatka pracuje w osi. I czy podczas kręcenia tylnym kołem zebatka faluje.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Zabezpieczenie ma tyle samo co zębatka. Rok - czyli 4000 km w moim wypadku. Łańcuch równomiernie rozciągnięty, ma z 10.000 km.krzyśko pisze:Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
po 4000 km To wręcz niemożliwe. Jestem pewien, że źle ustawiłeś tylne koło. Sprawdziłeś wszystko dokładnie - odległości koła od wahacza, mocowanie hamulce i jak się układa łańcuch na ślizgu ? Napisz jeszcze jakiej firmy masz łańcuch i zębatkę tylną.Radek pisze:Zabezpieczenie ma tyle samo co zębatka. Rok - czyli 4000 km w moim wypadku. Łańcuch równomiernie rozciągnięty, ma z 10.000 km.krzyśko pisze:Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Może łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty i go "ściąga" w którymś miejscu tzn. robi się bardziej napięty w "jednym" położeniu na obwodzie przy z pozoru dobrze naciągniętym łańcuchu.
xl650v, drz 400
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Łańcuch sprawdzony, rozciągnięty równomiernie.makumba pisze:Może łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty i go "ściąga" w którymś miejscu tzn. robi się bardziej napięty w "jednym" położeniu na obwodzie przy z pozoru dobrze naciągniętym łańcuchu.
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Zobaczę jutro, cholera był dobry jakiś. To było z dwa lata temuKrzych BBI pisze:po 4000 km To wręcz niemożliwe. Jestem pewien, że źle ustawiłeś tylne koło. Sprawdziłeś wszystko dokładnie - odległości koła od wahacza, mocowanie hamulce i jak się układa łańcuch na ślizgu ? Napisz jeszcze jakiej firmy masz łańcuch i zębatkę tylną.Radek pisze:Zabezpieczenie ma tyle samo co zębatka. Rok - czyli 4000 km w moim wypadku. Łańcuch równomiernie rozciągnięty, ma z 10.000 km.krzyśko pisze:Według mnie zębatka nie wygląda na bardzo zużytą. Zabezpieczenie faktycznie jest mocno wybite. Też ma przebieg 4 tys. km? A łańcuch ile ma najechane?
Nie wiem jak było wcześniej z odległościami od wahacza. Jest teraz ustawiony na znakach na tyle precyzyjnie na ile ustawia się na nich. Oprócz tego sprawdzaliśmy odległość śruby regulacyjnej z każdej ze stron. W jakim punkcie mierzyć te odległości od wahacza do koła dla każdej ze stron?
Dzięki w ogóle wszystkim za zainteresowanie.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Posprawdzałeś ustawienia koła i przebiegu łańcucha? Znalazłeś przyczyny? Ostatnio w trasie "ścieło" mi zabezpieczenie zębatki i zębatka w trakcie jazdy zaczęła się zsuwać. Moje zabezpieczenie wytrzymało ok 3800 km. Wiesz już czego się u Ciebie tak działo?
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
- arczi
- dwusuwowy rider
- Posty: 195
- Rejestracja: 09.03.2016, 14:22
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
podejrzewam tuleje na osi koła założone odwrotnie
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Po wymianie zębatki zdawczej i zabezpieczenia zrobiłem ok. 2000km. Żadnych objawów zużycia. Ale też poprawiłem osiowość koła. To pewnie było to.rafi pisze:Posprawdzałeś ustawienia koła i przebiegu łańcucha? Znalazłeś przyczyny? Ostatnio w trasie "ścieło" mi zabezpieczenie zębatki i zębatka w trakcie jazdy zaczęła się zsuwać. Moje zabezpieczenie wytrzymało ok 3800 km. Wiesz już czego się u Ciebie tak działo?
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
Odświeżam temat.
Uważam, że powodem zużycia ZZZ jest nieodpowiedni materiał (zbyt miękki), z którego wykonane są formowe ZZZ (na w/w zdjęciach widzę identyczne ZZZ jak te, które zakupiłem na forum – wersja ocynkowana, chyba że się mylę). Nie chcę robić antyreklamy itp., ale chyba fakty jakie są takie są. Dlaczego tak uważam? Wyjaśniam poniżej. Jeśli ktoś ma inną, logiczną teorię to bardzo proszę się wypowiedzieć.
Kupując parę lat temu Trampka na zamontowanym już napędzie zrobiłem 25000km, na wymienionym później kompletnym napędzie przejechałem 4500km. Stwierdziłem, że dla świętego spokoju wymienię zabezpieczenie zębatki na nowe i zakupiłem zimą/wiosną tego roku forumowe ZZZ, które wiele osób polecało.
Oryginalne zabezpieczenie przejechało ze mną 29700km (25200km na pierwszym napędzie i 4500km na drugim), ile przejechało całkowicie kilometrów nie wiem, ale więcej niż 29700km. Wymienione ZZZ na nowe forumowe przejechało 5100km i jest do wyrzucenia. Niczego w napędzie nie wymieniałem, koło po wymianie napędu jest ustawione równo (zrobiłem wcześniej 4500km i wszystko z ZZZ było OK, bez zmian).
Nie piszcie, że źle ustawione koło, złe tulejki i inne cuda nie widy, bo przejechałem na tym napędzie 4500km z ori ZZZ i wszystko było OK (stale te same ślady zużycia) po czym wymieniłem tylko samo ZZZ na nowe, formowe i po zaledwie 5100km jest do wyrzucenia.
Najgorsze w tym jest to, że to ogromne zużycie ZZZ odkryłem będąc w trasie 1000km od domu, wracając parę dni temu z wyprawy po Bałkanach. Przy smarowaniu łańcucha, kręcąc kołem słyszałem zgrzyty w okolicy zębatki i lekkie ocieranie (jakby o plastikową osłonę) z okolic zębatki zdawczej. Po odkręceniu osłony dosłownie mnie zamurowało. Zębatka latała gdzie chciała, a na osłonie na rozbryzganym smarze z łańcucha były poprzyklejane opiłki metalu (na szczęście pochodzące z ZZZ a nie z twardego wałka). Całe szczęście, że miałem ze sobą stare, oryginalne ZZZ, które od razu zamontowałem. Gdybym nie miał zapasowego ZZZ zostałbym z problemem 1000km od domu.
Mógłbym w sumie olać temat, ale nie życzę nikomu podobnej sytuacji na trasie, więc dlatego to piszę.
Poniżej zdjęcia starego, oryginalnego ZZZ po przejechaniu ponad 29700km i nowego, formowego ZZZ po przejechaniu 5100km.
Oryginalne ZZZ >29700km:
Forumowe ZZZ 5100km:
Uważam, że powodem zużycia ZZZ jest nieodpowiedni materiał (zbyt miękki), z którego wykonane są formowe ZZZ (na w/w zdjęciach widzę identyczne ZZZ jak te, które zakupiłem na forum – wersja ocynkowana, chyba że się mylę). Nie chcę robić antyreklamy itp., ale chyba fakty jakie są takie są. Dlaczego tak uważam? Wyjaśniam poniżej. Jeśli ktoś ma inną, logiczną teorię to bardzo proszę się wypowiedzieć.
Kupując parę lat temu Trampka na zamontowanym już napędzie zrobiłem 25000km, na wymienionym później kompletnym napędzie przejechałem 4500km. Stwierdziłem, że dla świętego spokoju wymienię zabezpieczenie zębatki na nowe i zakupiłem zimą/wiosną tego roku forumowe ZZZ, które wiele osób polecało.
Oryginalne zabezpieczenie przejechało ze mną 29700km (25200km na pierwszym napędzie i 4500km na drugim), ile przejechało całkowicie kilometrów nie wiem, ale więcej niż 29700km. Wymienione ZZZ na nowe forumowe przejechało 5100km i jest do wyrzucenia. Niczego w napędzie nie wymieniałem, koło po wymianie napędu jest ustawione równo (zrobiłem wcześniej 4500km i wszystko z ZZZ było OK, bez zmian).
Nie piszcie, że źle ustawione koło, złe tulejki i inne cuda nie widy, bo przejechałem na tym napędzie 4500km z ori ZZZ i wszystko było OK (stale te same ślady zużycia) po czym wymieniłem tylko samo ZZZ na nowe, formowe i po zaledwie 5100km jest do wyrzucenia.
Najgorsze w tym jest to, że to ogromne zużycie ZZZ odkryłem będąc w trasie 1000km od domu, wracając parę dni temu z wyprawy po Bałkanach. Przy smarowaniu łańcucha, kręcąc kołem słyszałem zgrzyty w okolicy zębatki i lekkie ocieranie (jakby o plastikową osłonę) z okolic zębatki zdawczej. Po odkręceniu osłony dosłownie mnie zamurowało. Zębatka latała gdzie chciała, a na osłonie na rozbryzganym smarze z łańcucha były poprzyklejane opiłki metalu (na szczęście pochodzące z ZZZ a nie z twardego wałka). Całe szczęście, że miałem ze sobą stare, oryginalne ZZZ, które od razu zamontowałem. Gdybym nie miał zapasowego ZZZ zostałbym z problemem 1000km od domu.
Mógłbym w sumie olać temat, ale nie życzę nikomu podobnej sytuacji na trasie, więc dlatego to piszę.
Poniżej zdjęcia starego, oryginalnego ZZZ po przejechaniu ponad 29700km i nowego, formowego ZZZ po przejechaniu 5100km.
Oryginalne ZZZ >29700km:
Forumowe ZZZ 5100km:
Ostatnio zmieniony 17.06.2018, 20:35 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
ewidentnie kiepski materiał
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
O kurcze, ale zmielona.
Ja tam nadal obstaję przy ori albo superpinion od kkbike który teraz mam zamontowany
Ja tam nadal obstaję przy ori albo superpinion od kkbike który teraz mam zamontowany
- JL79
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 239
- Rejestracja: 08.06.2015, 13:14
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: wAw/ sokołów podlaski
Re: zębatka zdawcza - przebieg ok. 4000km
No to skoro było dobrze dokręcone to faktycznie lipa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości