przedmuch z wlewu oleju

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16.05.2009, 18:14

przedmuch z wlewu oleju

Post autor: 16v »

Jest to mój pierwszy techniczny post , więc witam wszystkich.
Od razu mam do Was pytanie, otóż testowałem dzisiak trampka , którego chcę kupić i kiedy odkręciłem korek wlewu oleju ,to zaskoczył mnie silny przedmuch wraz z mgiełką oleju. Zjawisko to zwiększało się w momencie dodawania gazu.
Powiedzcie czy jest to normalne w tym silniku? Przebieg to 40.000km
Na zimnym silniku słychać też było delikatne stukanie od strony sprzęgła , które znikało w momencie wciśnięcia klamki , a kiedy silnik był już rozgrzany to praktycznie nie było już tego słychać. Czy to jest duży problem?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: jedras »

W te 40tyś km bym raczej nie wierzył ;) predzej 100tyś km. Przedmuch najprawdopodobniej spowodowany jest mocnym zużyciem pierścieni, które przepuszczają kompresje w olej, który ucieka przez wlew. Na Twoim miejscu odpuścił bym go sobie chyba, że własciciel chce za niego 3500zł :) Ewentualnie możesz sobie zażycić pomiar kompresji.
Awatar użytkownika
slavo
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 24.08.2008, 22:11
Lokalizacja: Brzozów

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: slavo »

16v pisze:Na zimnym silniku słychać też było delikatne stukanie od strony sprzęgła , które znikało w momencie wciśnięcia klamki , a kiedy silnik był już rozgrzany to praktycznie nie było już tego słychać.
Raczej powinno szumieć delikatnie jakby klekotać, nie powinno mieć metalicznych odgłosów.U mnie jest 52 tyś i sprzęgło już hałasuje ale to nie powód do zmartwień.
16v pisze:kiedy odkręciłem korek wlewu oleju ,to zaskoczył mnie silny przedmuch wraz z mgiełką oleju. Zjawisko to zwiększało się w momencie dodawania gazu.
Eee panie tam się parę elementów obraca w kąpieli olejowej to normalne, że mgiełka poszła.To raczej metoda stosowana w samochodach a niektórych modelach ładnie Cię olejem zarzuci jak odkręcisz korek.
- Patrz tata Translapt przyjechoł
- besto wielko maszina !
16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16.05.2009, 18:14

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: 16v »

Strasznie mnie to nurtuje, bo motorek mi się spodobał , a nie jestem pewien czy objawy , które opisalem są normalne dla tego modelu.Co do zużytych pierścieni to trochę mi to nie pasuje , bo trampek naprawdę dobrze się zbierał i 140km/h osiągnął nawet szybko , można było więcej bo naprawdę miał na to ochotę , ale spasowałem.Olej w silniku był czysty , nieprzepalony , ech sam już nie wiem.
:banghead:
Awatar użytkownika
jedras
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 648
Rejestracja: 14.07.2008, 21:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Maastricht, Netherlands
Kontakt:

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: jedras »

Sprawdź kompresję, będziesz wiedział. Chyba, że wolisz kota w worku i zakładanie tematu w stylu "pali mi ponad litr oleju na 1000km, co mam z tym zrobić". Warto przemyśleć taki zakup. pzdr
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: Daniel 87 »

sprawdz kompreche a z wpeu zawsze bedzie cos tam dychac powietrzem bo przeciez tloki sie ruszaja , cisninie pod tlokami tez sie zmienia tak?
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16.05.2009, 18:14

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: 16v »

Tak , sprawdzę ciśnienie.
Powiedzcie tylko czy na zimnym , czy na ciepłym i ile musi wynosić dla niezużytego silnika.
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: Daniel 87 »

na zimnym zawsze będzie nizsze spręzanie, co do wartosci to haynes sie kłania
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: Piszczałka »

Mierzy się na rozgrzanym silniku, a wartości to około 12 Barów, pojazd jest z przebiegiem tak więc i 11 barów to dobry wynik, by był, a i tylni cylinder zazwyczaj ma mniejsze ciśnienie.
Mgła olejowa będzie zawsze tak jak pisał Daniel tam skrzynia w tym samym oleju pracuje i sprzęgło i "altek" a to elementy wirujące powodują taką mgłę i ciśnienie olejową,
Zerknij do filtra powietrza czy w nim oleju niema jeśli jest to pierścienie zużyte i wydmuchuje olej odmą do filtra powietrza jeśli nie to ok
Co do odczuć twoich ze to nie pierścienie to nic nie da mój po 6 i 8 bara a 160km/wyciąga licznikowo.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
16v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16.05.2009, 18:14

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: 16v »

Macie rację , bez pomiaru komprechy się nie obędzie.Airbox też sprawdzę.
Powiedzcie jeszcze czy na końcówkach wydechu macie delikatny nalot z sadzy( nie taki tłusty), jest to cienka warstwa , ale na palcu zostawia ślad.
Tak wogóle ,to dziękuję za odzew w mojej sprawie , mam nadzieję że dzięki Wam wybiorę dobrego trampka. :thumbsup:
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: Fryzjer »

nalot jest na końcówkach w kocu to benzyna na gaźniku i bez kata.
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: kamikazemario »

Fryzjer pisze:nalot jest na końcówkach w kocu to benzyna na gaźniku i bez kata.

Eee przepraszam to jest po polskiemu? Bo ja tego zdania wogóle nie łapie :ysz:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
slavo
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 24.08.2008, 22:11
Lokalizacja: Brzozów

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: slavo »

nalot na końcówkach - tak to przecież benzyna.ma gaźnik i pozbawiona jest katalizatora. :grin:
- Patrz tata Translapt przyjechoł
- besto wielko maszina !
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: kamikazemario »

Dzięki za tłumaczenie :thumbsup: Taki czarny nalot zawsze będzie, w każdym zdrowym Trampku
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: Fryzjer »

kamikazemario pisze:Dzięki za tłumaczenie :thumbsup: Taki czarny nalot zawsze będzie, w każdym zdrowym Trampku
z polskiego na *** no przecie to na byzyne, z karburatorem jyst wic takie to czorne bydzie na kóńcówce noo niyy? :hammer: :haha:
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Awatar użytkownika
Fresh
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 353
Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Szczecin

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: Fresh »

Piszczałka pisze:Mierzy się na rozgrzanym silniku, a wartości to około 12 Barów, pojazd jest z przebiegiem tak więc i 11 barów to dobry wynik, by był, a i tylni cylinder zazwyczaj ma mniejsze ciśnienie.
Mgła olejowa będzie zawsze tak jak pisał Daniel tam skrzynia w tym samym oleju pracuje i sprzęgło i "altek" a to elementy wirujące powodują taką mgłę i ciśnienie olejową,
Zerknij do filtra powietrza czy w nim oleju niema jeśli jest to pierścienie zużyte i wydmuchuje olej odmą do filtra powietrza jeśli nie to ok
Co do odczuć twoich ze to nie pierścienie to nic nie da mój po 6 i 8 bara a 160km/wyciąga licznikowo.
Panie kolego ale kompresję to mierzy się na zimnym silniku :cool: nigdy na ciepłym i trzeba mieć sprawny akumulator :cool:
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: przedmuch z wlewu oleju

Post autor: Piszczałka »

Fresh a od kiedy sie na zimnym mierzy? nawet w instrukcji ciśnieniomierza jest że na rozgrzanym silniku. Na zimnym będzie zawsze o wile niższe

prosta instrukcja nawet mówi o rozgrzaniu silnika

http://www.zss.lublin.pl/html/motor/13. ... ezania.pdf
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość