Strona 1 z 4
Jakie lekkie moto
: 12.09.2017, 12:22
autor: przemo77390
Cześć,
Tak się zastanawiam i się zastanawiam jakie tu by wybrać lekkie moto do ciorania w terenie. Moto dla kierownika o 170 cm, powinno być jak najmniej awaryjne (a najlepiej wcale) no i lekkie i przystępne cenowo:
Rozważałem:
Suzuki DR 650
Kawasaki KLR
Husqvarna TE 310 - chyba będzie droga w zakupie no i nie wiem jak z serwisem
KTM EXC 350 - chyba będzie droga w zakupie no i nie wiem jak z serwisem
Może uda się pociągnąć dyskusje lub dostać namiary na cos pewnego co mnie zainteresuje.
Re: Jakie lekkie moto
: 12.09.2017, 12:36
autor: Qter
Przemo,
O jakim terenie myślisz? I jak dużo czasu masz miesięcznie na jazdę w terenie? Najpierw odpowiedz sobie na te pytania... oraz ile $$$ chcesz przeznaczyć na utrzymania motka (inne limity serwisowe niż w dualach).
Masz jeszcze do zestawienia:
DRZ 400
WR450
CRF 250 X
KTM LC4
BMW X-challenge
Jak nie masz pewności przejedź się takim motkiem (najlepiej kilka godzin) i zobacz czy to dla Ciebie...
PZDR
Qter
Re: Jakie lekkie moto
: 12.09.2017, 12:50
autor: przemo77390
Pewnie więcej jak 3000 km w roku nim nie zrobię. Motocykl ma być do jazd solo - może kiedyś gdzieś go wyśle by solo polać ale to tylko na 7 dni wiec daleko nie będzie. Biorąc to pod uwagę nie chciałbym pakować się w duże koszty.
Re: Jakie lekkie moto
: 12.09.2017, 14:07
autor: Nadol
Coś małego i lekkiego na początek czyli klasa 250. Wybór jest duży.
Re: Jakie lekkie moto
: 12.09.2017, 14:09
autor: tadzik
Każda pliszka swój ogonek chwali, więc powiem Honda XR 250R, ale ne wiem czy to jest wystarczająco terenowe moto. Dla mnie jest wystarczająco
Re: Jakie lekkie moto
: 12.09.2017, 17:28
autor: emek
przemo77390 pisze:Cześć,
Tak się zastanawiam i się zastanawiam jakie tu by wybrać lekkie moto do ciorania w terenie. Moto dla kierownika o 170 cm, powinno być jak najmniej awaryjne (a najlepiej wcale) no i lekkie i przystępne cenowo:
Rozważałem:
Suzuki DR 650
Kawasaki KLR
Husqvarna TE 310 - chyba będzie droga w zakupie no i nie wiem jak z serwisem
KTM EXC 350 - chyba będzie droga w zakupie no i nie wiem jak z serwisem
Może uda się pociągnąć dyskusje lub dostać namiary na cos pewnego co mnie zainteresuje.
Jak chcesz tylko w krzaki to raczej dwa ostatnie najlepiej się sprawdzą a jeśli dual jest tym czego szukasz to stawiałbym na DRkę.
Typowe liście mają rygorystyczne interwały serwisowe więc jak dbasz regularnie to masz a jak nie to masz wydatki.
Re: Jakie lekkie moto
: 12.09.2017, 20:35
autor: przemo77390
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 09:37
autor: Qter
zobacz:
https://www.scigacz.pl/Husqvarna,TE450, ... 14578.html
to jest rasowa crossówka - olej co 16mth, zawory co 32mth, co 80 mth wymiana tłoka czyli teoretycznie co jakieś 3k km - przy twoim założeniu 1 raz w sezonie = jeśli Ci to nie przeszkadza to naprawdę dobra propozycja IMHO -niska masa, duża moc, 6 biegów - sam bym taką chciał ale nie stać mnie na utrzymanie
DRZ w wersji Y nie ma startera - a uwierz że ten się przydaje, lepiej poszukaj wersji E albo S (słabsza)
ta honda tak naprawdę ma pojemność 250cc i waży prawie 150kg - trochę dużo a mocą nie grzeszy bo to daje jakieś 25 KM - na plus 6 biegowa skrzynia
kolejna rasowa crossówka -
http://www.motogen.pl/Husqvarna-TE-310-4,7957.html uwagi jak przy tej TE 450
Popatrz na TTR 350, KLX 400, XR 400
Możesz przejechać się do Janek albo Kosianki lub na motoscull i zobaczyć co i jak....
Wpadnij dziś do 2oo to pogadamy
PZDR
Qter
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 10:54
autor: emek
Ta Honda waży 115 kg z paliwem i ma 5 biegów. To jest CRF250X a nie CRF250L (chyba do tego modelu się odnosisz), która jest dychawiczna, słaba i ma zawias bez jakiejkolwiek regulacji. X to typowy endurak z szerzej zestopniowaną skrzynią. Miałem taką a teraz katuję 450X. To dobre motocykle choć ja bym celował w 450. Więcej momentu z dołu.
Zmieniam olej co 20 mth i zawory reguluję co 2000 km. Jeżdżę raczej turystycznie choć nie oszczędzam ale nie jest to typowe pałowanie pod górę przez pół dnia.
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 10:58
autor: Qter
emek pisze:
Ta Honda waży 115 kg z paliwem i ma 5 biegów. To jest CRF250X a nie CRF250L (chyba do tego modelu się odnosisz), która jest dychawiczna, słaba i ma zawias bez jakiejkolwiek regulacji. X to typowy endurak z szerzej zestopniowaną skrzynią. Miałem taką a teraz katuję 450X. To dobre motocykle choć ja bym celował w 450. Więcej momentu z dołu.
Zmieniam olej co 20 mth i zawory reguluję co 2000 km. Jeżdżę raczej turystycznie choć nie oszczędzam ale nie jest to typowe pałowanie pod górę przez pół dnia.
tak, masz rację - mój błąd
CRF 250X to bardzo zacne moto (450 zresztą też)
gdzieś w necie chyba było "porównanie" jej z WR450f
PZDR
Qter
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 11:03
autor: Marcin-BB
Kolega ma na sprzedaż TTR250 za 6 tyś do małej negocjacji. Moto używane w terenie, więc nie będzie Ci szkoda go podrapać, a stan techniczny jest więcej niż dobry. Uczciwie serwisowane na oryginalnych częściach, może nie prezentuje się super, ale jeździ dużo lepiej niż wygląda
Na początek przygody w terenie 30KM wystarczy w zupełności, nie daj sobie wmówić, że potrzebujesz 400 czy 600 ccm żeby pojeździć. Mnie kolega na xl125 wyleczył z dużych pojemności jak pojechałem z nim na wycieczkę w góry na XT600. Okazało się, że pomimo 10 lat jazdy na moto nic nie umiem, a 600-tka mną miota i robi co chce. Teraz mam DR350 i dalej jest za ciężka i za duża w prawdziwym terenie. Przy wzroście 170 każde enduro poza 125 ccm będzie wysokie, i będzie trzeba go obniżać,albo nauczyć się jeździć technicznie, bez podpierania nogami.
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 11:09
autor: Qter
znalazłem to porównanie:
2017 Yamaha WR450F vs. Suzuki RMX450Z vs. Honda CRF450X: SHOOTOUT
http://www.cyclenews.com/2017/03/articl ... -shootout/
PZDR
Qter
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 12:22
autor: Qter
Marcin-BB pisze:CUT!
Na początek przygody w terenie 30KM wystarczy w zupełności, nie daj sobie wmówić, że potrzebujesz 400 czy 600 ccm żeby pojeździć. Mnie kolega na xl125 wyleczył z dużych pojemności jak pojechałem z nim na wycieczkę w góry na XT600. Okazało się, że pomimo 10 lat jazdy na moto nic nie umiem, a 600-tka mną miota i robi co chce. Teraz mam DR350 i dalej jest za ciężka i za duża w prawdziwym terenie. Przy wzroście 170 każde enduro poza 125 ccm będzie wysokie, i będzie trzeba go obniżać,albo nauczyć się jeździć technicznie, bez podpierania nogami.]
popieram! co do obniżania moto enduro to jest tyle samo zwolenników co przeciwników - ja na swojej DRZ-cie ledwo stoję - w terenie mi to skutkuje większą ilością paciaków bo brak techniki chce nadrabiać podpieraniem...
przy "normalnym" lataniu wysokość siodła ma drugorzędne znaczenie
PZDR
Qter
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 13:32
autor: tadzik
Marcin-BB pisze:Kolega ma na sprzedaż TTR250 za 6 tyś do małej negocjacji.
Marcin, podeślij jakieś szczegóły na priv. Kolega szuka jakiejś 250-tki
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 14:57
autor: radebe
3000km w sezonie to albo lekki teren, albo masz bardzo dużo czasu:) Szwagry jezdza crossami to po pracy na 2-3h sa w stanie zrobic ok 30km, co by dawało ok 100dni takich wypadów:) tyle że my cioramy po górach. No i ta zabawa wciaga, wiec bedziesz chciał wjeżdżać w coraz większe "bagno"
Jeden ma yz426, drugi yz250 i jeśli mam porównać to tylko 250. Zapas mocy wystarczający w 250 a jak trzeba wyciągać to to kilka kg robi roznice. No i jak nie masz rozrusznika łatwiej kopnąć:)
Kolejna sprawą jest rozrusznik. Mimo wszystko fajna sprawa, jak stoisz pod górę i musisz moto odpalić. Yamaha wr250 ma chyba rozrusznik od 2004 roku.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 19:57
autor: przemo77390
Dzięki dzięki wszystkim - czytam i wyciągam wnioski. Proszę o jeszcze.
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 20:41
autor: Marcin-BB
Ciężko jest komuś doradzić, co wybrać, nie znając upodobań, umiejętności i konkretnego przeznaczenia motocykla. "Teren" to pojęcie szerokie jak ocean, bo dla jednego dziurawa szutrówka przez las to już teren, a jak ktoś widział na żywo Erzberg Rodeo, to ma pojęcie, że "teren" to tam, gdzie kończy się jakakolwiek droga, a zaczynają kamory, kopny piach i stromizny takie, że ciężko się po nich chodzi.
Na pewno na początek nie ma co przesadzać z mocą i pojemnością, bo nawet 250 ccm będzie w prawdziwym terenie poniewierało początkującego kierownika.
To co Ci polecam to stare enduro, zrobione tak by przetrwało wybuch bomby atomowej, ale na pewno moc i zawieszenie w porównaniu z taką YZF czy WR250 są mizerne. Da się na tym nawet polatać, trzeba tylko się naumieć!
Z Zimnym pogadaj- też się uczył na własnych błędach bo nie chciał słuchać dobrych rad. Wsiadł na narowistego konia i się czegoś nauczył, ale czy to dobra droga- nie wiem.
Re: Jakie lekkie moto
: 13.09.2017, 22:45
autor: zimny
Czy to dobra droga to nie wiem ale na pewno bardzo kosztowna
Teraz mam już trochę w
kombinacje z motocyklami, ale jakbym sam wybierał to DR650SE przede wszystkim jako dual. A z lżejszych to jakieś pancerne starsze coś - klasy 250-350.
Re: Jakie lekkie moto
: 14.09.2017, 08:42
autor: przemo77390
Qter przepraszam ale nie mogłem dotrzeć do 2oo - musze ponadrabiać w końcu sprawy towarzyskie.
Dzięki wszystkim za porady. Niestety ale po wczorajszych nocnych dyskusjach nie mogę sobie pozwolić na sprzęt o którym myślałem że się uda. Pozostaje wybór czegoś mocno tańszego i w kolejności skupiałbym się na:
TTR 250 - w tej chwili trwają rozważania
a tak poniżej to:
Suzuki DR 350SE - nawet coś upatrzyłem do weryfikacji ale widzę że już wygasło
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-dr-350 ... ox9cI.html
Suzuki DR-Z 400 E lub S - pewnie tak jak Qter pisał wypadnie ze względu na finanse
Kawasaki KLX 400
Jakby kto co słyszał info bym poprosił.
Wszelka dalsza dyskusja mile widziana.
Re: Jakie lekkie moto
: 14.09.2017, 09:57
autor: Marcin-BB
DR350 SE to 145 kg i siodło na wysokości około 90 cm- raczej trudny zestaw do nauki dla kogoś o wzroście 170 cm. Ja mam 180 wzrostu i długie nogi, a czasem brakuje podparcia, jak stanę w koleinie lub na stromym podjeździe. Można oczywiście obniżać, ale to półśrodek. "Kopane" DR jest sporo lżejsze, ale trzeba więcej cierpliwości i samozaparcia, bo potrafią sprawić problemy z odpalaniem- zwłaszcza po zalaniu.
No i naprawdę ciężko kupić zdrowe DR350 za mniej jak 6 tyś zł. Ja szukałem pół roku, w końcu sam przywiozłem z Austrii, ale kosztowała w sumie 8 tyś zł.
Dobra, niezniszczona DRZ-ta, to minimum dycha. Chan Krymski sprzedawał fajną sztukę e tej cenie- nie wiem czy w końcu poszła, bo to było przed wakacjami. Tyle, że DRZ też wysoka- podobnie jak DR350.
Niskie i lekkie jest XT350, ale to już zabytek i ciężko znaleźć coś w chociażby przyzwoitym stanie. To są świetne i bardzo dobrze zrobione motocykla, ale już z poprzedniej epoki, więc zawieszenie i hamulce są kiepskie. Da się to oczywiście poprawić, ale nigdy nie będzie to nawet w połowie tak fajne jak zawias w 20 lat młodszej DRZ czy WR.
Nie ma tu złotego środka i prostych rozwiązań. Jest za to jedna zasada- co tanie to drogie. Olałbym wszystkie oferty z allegro i olx- chyba, że znasz dobrze sprzedającego i możesz mu zaufać. Większość motocykli z ogłoszeń w necie to strupy zużyte i zmęczone, tylko na sprzedaż umyte i podpicowane. Jak ktoś ma uczciwy i dobrze przeserwisowany sprzęt, to nie sprzeda go z 5 tyś. Albo bierz coś z forumowej giełdy, albo sam szukaj, ale nie w PL, tylko na zachodzie. Będzie drogo, ale będziesz zadowolony.