Strona 1 z 1

Usunięcie oczyszczacza spalin

: 12.07.2008, 10:10
autor: orzeł
TO NIE JEST ODDLAWIANIE TYLKO ZDEJMOWANIE "OCZYSZCZACZA SPALIN". USUNIECIE NIE PODNOSI MOCY MOTOCYKLA :dupa:


a wiec dzisiejszego popoludnia po powaznej rozmowie z trampkiem :hammer: doszlismy do wniosku ze czas na male zmiany ;) nie robilem specjalnych przygotowan, po prostu wyciagnalem narzedzia z szafki i do roboty. do zabawy porzebny jest klucz 8 nasadowy oraz kombinerki.

najpierw przygotowanie pacjenta do operacji usuwania "guza"
Obrazek

...czyli trzeba zdjac lewy przedni boczek, siedzenie oraz zbiornik paliwa

tego trzeba sie pozbyc!!
Obrazek

teraz fotka zdemontowanego "guza" zeby latwiej wytlumaczyc o co biega:
Obrazek

generalnie do urzadzenia wchodza/wychodza 4 wezyki.

2 z nich wychodza na boki i nalozone sa na metalowe rurki prowadzace do cylindrow:
ObrazekObrazek

z tych wezykow zdejmujemy(luzujemy) zaciski trzymajace je na tych wlasnie metalowcych rurkach.

z przodu wychodzi najgrubszy waz ktory dalej prowadzi gdzies "wglab motocykla":
Obrazek

...zdejmujemy go z urzadzenia.

pozostaje najcienszy wezyk, wychodzacy z tylu ktory laczy sie z plastikowym trojnikiem:
Obrazek

...odczepiamy go od trojnika.

teraz wystarczy odkrecic trzy srubki. znajduja sie one w miejscach zaznaczonych na czerwono kilka zdjec wczesniej. po odkreceniu srubek urzadzenie latwo wychodzi.
pamietajcie zeby zaraz po wyciagnieciu urzadzenia wkrecic dwie dluzsze srubki z powrotem poniewaz one trzymaja dekiel silnika!!!! trzeciej srubki wkrecac nie trzeba.

koniec najgrubszego weza jest tutaj:
Obrazek

zsuwamy go po czym "ciagnac" za koniec ktory wchodzil do urzadzenia dlawiacego, wyciagamy z motocykla i odkladamy - nie bedzie juz potrzebny.

wszystko co zbedne jest juz usuniete...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pozostaje sprawa zaslepienia wszystkich wezykow i otworkow. jako ze wczesniej nie przygotowalem sie do operacji to uzylem tego co mialem pod reka a wiec:
- otwor w czarnej "puszce powietrznej" (ten po najgrubszym wezu) zakrylem gumowa, pelna uszczelka i owinalem calosc tasma izolacyjna.
- w trojnik wetknalem kawalek gwozdzia i calosc owinalem samoprzylepna tasma z folii aluminiowej (lepsze rozwiazanie - dokupic kawalek wezyka paliwowego o tej samej srednicy i calkowicie wyeliminowac trojnik)
Obrazek

- w metalowe rurki wetknalem owiniete wspomniana juz folia aluminiowa sruby a nastepnie obwinalem dookola ta folia (najlepiej metalowe rurki odkrecic calkowicie od cylindrow i zaslepic w jakis sposob otwory co bede chcial kiedys zrobic)
Obrazek

calosc wyglada teraz tak:
Obrazek
po skonczeniu, skladamy motocykl i wszystko powinno dzialac.

ja oczywiscie nie wiedzialem co sie stanie, pelen nadziei zalozylem zbiornik, wlaczylem zaplon, rozruch i...dziala :ok: lekka przegazowka - nic podejrzanego sie nie dzieje. od razu zauwazylem lepsza prace silnika na wolnych obrotach i wskazowka obrotomierza bardziej spokojna. z

poki co jest to prowizorka, musze wymienic wezyk na dluzszy i pozbyc sie trojnika oraz tych rurek dochodzacych do cylindrow jak tylko to zrobie to dopisze tutaj.

uff...rozpisalem sie :) w razie pytan sluze pomoca! :dupa:

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 19.07.2008, 22:33
autor: Paweł
tylko po co to robić??? :hammer:

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 04.09.2008, 07:16
autor: czarny
Co daje taka zmiana, podnosi moc motocykla, jak duzo?

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 04.09.2008, 09:56
autor: Paweł
nic to nie daje, poza bardziej toksycznymi spalinami

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 04.09.2008, 10:09
autor: czarny
czyli nie ma sensu robic czegos co nic nie daje :wink:

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 04.09.2008, 12:53
autor: NaczelnyFilozof
czarny pisze:czyli nie ma sensu robic czegos co nic nie daje :wink:
Zawsze coś daje, nawet jeśli tego nie widać. Waga motocykla mniejsza o 200gr(?) Więc jakieś 0,05 KM w gratisie.

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 04.09.2008, 15:34
autor: Pablo
Orzeł się do tego przymierzał, bo sądził (i ja także) że po usunięciu tego "dziadostwa" zyska parę koników. Wersje z dopalaniem spalin ("Szwajcarki") są słabsze (z tego co pamiętam to miał na hamowni ok. 40 koni).
Niestety dopalanie spalin to nie tylko te parę rurek... :dupa: :dupa: :dupa:

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 04.09.2008, 17:19
autor: orzeł
teoretycznie transalp szwajcarka ma 27kW co daje jakies 35KM jezeli dobrze dobrze licze. o ile pamietam to po zdjeciu tego badziewia podskoczyla mi moc o 2 kucyki - mierzone na hamowni...

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 04.09.2008, 18:13
autor: Paweł
po pierwsze: jesli oczyszczacz (SLS) jest uszkodzony moga byc straty mocy. jest to urzadzenie podcisnieniowe polaczone z gaznikami. posiada dwie blaszkowe zastawki po jednej na kazdy cylinder i membrane, wiec ew. ma co szwankowac.

po drugie: dwa pomiary na hamowni w innej temp. powietrza i cisnieniu atm. dadza rezne wyniki

i na koniec: wersje szwajcarskie maja inne glowne dysze paliwowe w gaznikach

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 05.09.2008, 15:20
autor: ArtiK
Widziałem usuwanie takiego ustrojstwa w jakimś starszym motocyklu (to nie był trampek). Mechanik, który to usuwał twierdził, że to coś powoduje nierównomięrną pracę silnika. Faktyczanie po usunięciu tego czegoś i zaślepieniu niepotrzebnych już otworów pozostałych po operacji usuwania, silnik zaczął pracować równiutko (szczególnie na biegu jałowym).

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 05.09.2008, 16:43
autor: Pablo
Paweł, w takim razie oprócz operacji którą przeprowadził Orzeł konieczne byłoby jeszcze wymienienie dysz? Czy to całość zabiegów?
Wiesz to z obdukcji, masz jakieś info na ten temat?
Sam mam szwajcarkę i mnie to żywotnie interesuje... :smile:

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 07.09.2008, 18:17
autor: Paweł
nie wiem roznice tkwia tylko w dyszach.
napisz jaki masz rocznik, a ja podam Ci jakie prawdopodobnie sa tam dysze, a jakie np. w otwartej wersji niemieckiej.

co do SLS, to probowalem odlaczac to w dwóch dominatorach i nie bylo zadnych odczuwalnych roznic na wolnych i na podwyzszonych obrotach.

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 08.09.2008, 12:05
autor: Pablo
Paweł, rocznikowo '92 (stara czacha jeszcze)

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 08.09.2008, 20:38
autor: Paweł
jesli ta szwajcarka jest taka slaba to raczej musi byc kastrat, albo jest z niemiec bo tam na pewno byly wersje zdlawione a na inne rynki-nie wiem.

pablo:
88-93
55 KM/8000
gazniki keihin VDFKA, wolne 1200+/-50, inne kraje VDF0A, wolne 1300+/-100, niemiec kastrat VDF0C
glowne dysze paliwowe 120, na inne kraje przedn. 128, tyl 130, niemiec kastrat F-132, R-130
2,25 obr wykrecenie srubki skladu mieszanki

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 09.10.2008, 21:16
autor: Komar
W takim razie jeśli nie podnosi mocy usunięcie oczyszczacza spalin to po co go eliminować? W jakim on jest celu i rzeczywiście własności jezdne nie spadają?

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 08.01.2009, 19:43
autor: partireper.it
orzeł pisze: Obrazek
what is this???

:shock: :shock:

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 08.01.2009, 23:10
autor: B3stia
be more precise ... u mean this ?

Obrazek

coz on your img its Transalp 93' Brought from Switzerland :grin:
it just be prepared for removal of catalyst

Re: Usunięcie oczyszczacza spalin

: 31.05.2009, 10:01
autor: Przemek XL600V
Patrząc na to zdjęcie nasuwa mi się tylko jedna rada :-)) jeżeli to twój tarmpek zmień sobie położenie modułów bo będziesz miał przykrą niespodziankę w trasie :-)))) pozdrawiam