Strona 1 z 3

Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 28.08.2017, 09:56
autor: uosiu
Hej, ho!

3 lata na Transalpie, będę miał bardzo ciepłe wspomnienia po nim. Wyjątkowo wdzięczne moto. W sumie wciąż go kocham i gdybym miał miejsce w garażu to bym go zostawił.

Tak się złożyło, że z offem musiałem się pożegnać na parę lat i trzeba położyć nacisk na turystykę asfaltową.
Trampek tutaj nie bryluje zbytnio, gdyż 55 koni to taka ilość wystarczająca, ale szału nie robi - zwłaszcza z pasażerem i w 5 kufrów :lol: (zdjęcie na DOWÓD)

Wniosek jest taki- na asfalt przyda się mocniejszy piec. Zwłaszcza taki, co przy 100km/h+ nawet się nie spoci.
Robiliśmy z ojcem jazdy testowe różnych maszyn no i w końcu zakochałem się - Triumph Tiger Explorer, silnik 1215ccm, 140 koni, 120 niuta od 3500rpm aż do 10k.
Potwór.
Takiego potrzebowałem. Można mu wrzucić bagaż, Piękną na plecy i ruszyć w trasę, daleką. Piec nawet nie poczuje.

Pominę tutaj detale zakupowe, żeby Was nie nudzić monologiem długim niczym opisy przyrody w "Nad Niemnem" :tongue:

Sam motocykl, z perspektywy pierwszych 500km: Potwór, który nie lubi być w kajdanach.
Jazda przez miasto to trochę mordęga. Ciężki (260kg na sucho), dodatkowo kultura pracy wału kardana nie pomaga- w sumie to kultury nie ma.
Kojarzycie ten moment, gdy potrzebujecie podjechać w korku te kilka centymetrów do przodu? Popuszczacie 1/8-1/4 sprzęgła i lekko toczycie się do przodu?
W Triumphie tego nie ma. Lekko popuszczasz sprzęgło i słyszysz jak wałki odbijają się od siebie, mało przyjemne stukanie.
Popuścisz mocniej, a zamiast stukania to koło zostaje napędzane takimi impulsami. Podjeżdżanie jest prawie niemożliwe.
Cóż, w Gymkhanie nie wystartuję ;)

Sytuacja się zmienia, gdy miasto zamieni się w drogi poza miastem.
Motocykl odżywa, rozkłada skrzydła i zaczyna lecieć.
Kardan znika, silnik wchodzi na obroty wyższe niż 3500rpm i jazda staje się super gładka.
Prędkość marszowa na drodze krajowej wynosi około 120, na autostradzie jakieś 170 i tego nie czuć.
Świetnie rozwiązali osłonę przed wiatrem i duża tutaj zasługa przedniej szyby, która w dolnym położeniu puszcza powietrze na klatę (wentylacja!) a w górnym położeniu strugi powietrza skutecznie omijają mój kask.
Nie słychać wiatru, nie czuć turbulencji. Efekt lepszy niż wysoka szyba w TA650 z wysokim deflektorem postawionym na sztorc.
Przejście między jednym położeniem a drugim możliwe jest w czasie jazdy - trzeba nacisnąć dwa guziki ;)
Zawieszenie WP (regulowane elektronicznie) gładko wybiera nierówności i pozostaje przy tym sprężyste. Niby miękko jak w trampku, ale też bardziej trzyma maszynę w ryzach.
Silnik jest tak elastyczny, że zrobiłem nim kółko 200km jadąc na jednym biegu w zakresie 2500-5500rpm.
Na czwórce można mieć dowolną prędkość z zakresu 35-200km/h a silnik ma dość mocy by swobodnie przyspieszyć.

Na turystykę asfaltową - motocykl jest strzałem w 10!
Do miasta - kardan i masa przeszkadza.
Do offa - szukaj innego sprzętu :)

Mała foteczka na rozpoczęcie wątku :)
Obrazek

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 28.08.2017, 10:35
autor: TROJAN
Gratuluje :wub:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 28.08.2017, 11:48
autor: Hawk1985
Wizualnie pięknie się prezentuje, gratulacje.

Wytapatalkowano

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 28.08.2017, 15:46
autor: zaczekaj
Brzydal :D

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 28.08.2017, 16:11
autor: uosiu
zaczekaj pisze:Brzydal :D
Cieszę się, że udało mi się znaleźć motocykl o identycznej aparycji co moja facjata :-D

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 28.08.2017, 22:12
autor: Radek
Piękny motocykl. A tak z ciekawości. Przymierzałeś się do NAT?

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 29.08.2017, 07:34
autor: uosiu
Radek pisze:Piękny motocykl. A tak z ciekawości. Przymierzałeś się do NAT?
Tak, wziąłem ją na testy na 2 godziny. Po 20 minutach byłem rozczarowany, pojechałem nią do salonu Triumpha i wziąłem sobie 1200xca na kolejną godzinę testów po czym wróciłem NAT do salonu Hondy.


* Wpływ na rozczarowanie mogły mieć fabryczne opony i zerowy przebieg z silnikiem na dotarciu, więc nie mogło być za ostro.

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 03.09.2017, 09:25
autor: Solidworks
Piękny, ale ciężki. Nie zastanawiałeś się nad wersją 800 ?

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 12.09.2017, 22:57
autor: uosiu
Solidworks pisze:Piękny, ale ciężki. Nie zastanawiałeś się nad wersją 800 ?
Zastanawiałem, nawet poważnie.
Odrzuciła mnie skomplikowana obsługa komputera pokładowego.
Na razie nie biorę offu pod uwagę, dodatkowo w 1200 było mi wygodniej, mniej wiało, bardziej intuicyjny a i moment w gratisie :-)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 13.09.2017, 08:20
autor: grad74
uosiu pisze:
zaczekaj pisze:Brzydal :D
Cieszę się, że udało mi się znaleźć motocykl o identycznej aparycji co moja facjata :-D

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
CZyli wiecznie i nie za bardzo wiadomo z jakiego powodu uśmiechnięty? :tongue: Gratki brachu :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: . Teraz cza go opić coby się opony nie rozeschły :impreza: .

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 10.10.2017, 07:54
autor: uosiu
Dziennik pokładowy 1400km.

Motocykl podczas mocniejszego przyspieszania na dwójce zaczął wydawać dziwny dźwięk i szarpnięcie.
Zgłosiłem się do dealera po naprawę, ale że jeszcze wtedy potrzebowałem moto to pewnego wieczoru nagrałem im serię filmików, gdzie zachowanie to zostało uwiecznione- żeby mogli się wstępnie przygotować ;-)

Stanik już w serwisie, mechanik odbył jazdę próbną i potwierdził że jest to usterka mechaniczna, drugi bieg wyskakuje i wskakuje podczas większego obciążenia.
Na razie rozbierają moto żeby wyciągnąć skrzynię biegów na stół a potem niech gadają z producentem.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 10.10.2017, 10:39
autor: wojtekk
Drogo się będą z tym bawić :)

Dobrze, że przynajmniej wiedzą, co to.

Powodzenia!!!

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 10.10.2017, 12:11
autor: tadzik
Takie zeznania nie napawają optymizmem. Nie można być pewnym nawet nowego sprzętu. Nie zaznasz czlowiecze spokoju w drodze, nigdy nie wiesz co cię czeka. Niepokojące czasy nastały ;)

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 10.10.2017, 14:13
autor: marti008
...a wystarczyło naciągnąć łańcuch
/sory, nie mogłem się powstrzymać/

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 10.10.2017, 17:09
autor: trud
tadzik pisze:Nie zaznasz człowiecze spokoju w drodze, nigdy nie wiesz co cię czeka.
Tu pojawiają się grzmoty i błyskawice, no i śmiech, taki z najgłębszych głębin - Buuuchachacha!!! :lol:
tadzik pisze:Niepokojące czasy nastały ;)
Z Triumph'ami zawsze tak było :smile:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 26.10.2017, 13:07
autor: uosiu
Odebrałem moto z serwisu w tą sobotę.
Kły zębatki 2 i 6 biegu były skośne zamiast prostopadłe i zębatki wzajemnie się wyciskały - pogiął się też wodzik.

Zębatki i wodzik wymienione.
Teraz docieram skrzynię (jeżdżę cały czas na dwójce po mieście :lol: ) i sprawdzę czy usterka rozwiązana :)

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 26.10.2017, 14:12
autor: Kristobal
??? Że co takiego ? Od kopaczki wsadził bo się w telefon zapatrzył w fabryce ?

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 26.10.2017, 16:53
autor: uosiu
Kristobal pisze:??? Że co takiego ? Od kopaczki wsadził bo się w telefon zapatrzył w fabryce ?
Nie mam pojęcia :D
Było źle, wymienili, docieram - ma być dobrze :D

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 03.11.2017, 11:37
autor: uosiu
To ja jeszcze coś dorzucę... :D

https://photos.app.goo.gl/vbU6pt1ffLlbo1bI3

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

: 03.11.2017, 13:01
autor: Kristobal
O 9V instalacja... ci Angole zawsze coś inaczej muszą mieć !