Po czym stwierdzić faktyczny przebieg

motocyklowo
krakers88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 21.03.2009, 13:24

Po czym stwierdzić faktyczny przebieg

Post autor: krakers88 »

Witam

Przepraszam z góry jeśli gdzieś ten temat był już poruszany ja się niestety nie doszukałem.

Otóż ostatnio wymieniałem plastikową zębatkę od prędkościomierza(stara już miała całkiem zmielone zęby) i przyszło mi do głowy spytać co ile ten wynalazek się zużywa bo mogło by być to pomocne w ustaleniu faktycznego przebiegu motoru, który wydaje mi się dość dyskusyjny (teraz ma około 26,5tys jest z roku 96). Czym jeszcze poza stanem napędu i tą zębatką można by się sugerować określając przebieg?
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: Po czym stwierdzić faktyczny przebieg

Post autor: torak »

Zębatka może polec z różnych przyczyn. Ktoś mógł latać po wodzie i nie dbał. Ktoś chciał zadbać ale źle złożył, itp.
Przebieg motocykla może sugerować (choć nie musi) ogólny stan moto. Wiadomo że moty z wysp i Włoch zużywają się szybciej.
Możesz oglądać stan manetek, podnóżków i innych el. eksploatacyjnych.
Jeśli sprzedawca pozwoli i są warunki warto obejrzeć stan wałka zdawczego napędu. Jeśli wieloklin nosi wyraźne ślady zużycia to do stanu licznika możesz śmiało dodać 100 tyś. km.
Warto też dokładnie obejrzeć sam licznik. Czy cyfry stoją równo w linii.
Bezpieczeństwo udanego zakupu wzrasta gdy kupujesz od poleconego sprzedawcy.

Generalnie konieczne jest zastosowanie wszystkich technik + doświadczony i nienapalony kolega który się zna.

Ps. 26,5 tyś. km. niektórzy robią w 2 lata. :cool:
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość