[P] Bagażnik rowerowy na hak
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
[P] Bagażnik rowerowy na hak
Pytanie do użytkowników takich platform.
Zamierzam zakupić platformę na hak na 3+1 lub 4 rowery.
Na co zwrócić uwagę, jakie funkcje i rozwiązania są fajne, czego unikać.
Wstępnie się przygotowałem i wiem że:
- max nacisk na hak to 90kg
- złącze przyczepy 13pin
- posiadam 2 rowery które ważą po ok 17 kg i na razie jeden mniejszy, dzieciowy
- tylko mój ma wysoką ramę, pozostałe to damki.....
- koła 28", wąskie, trekingowe a nie górskie kostki
- tablicę rejestracyjną zamówię
Podejrzewam że będzie używany często, nie koniecznie na długich trasach. 4 rower będzie wożony najwcześniej za 3 lata... Bo chyba że mała trajka wcześniej
Mam gdzie go trzymać, ale jak da się go złożyć to będzie tylko zaleta.
Musi być odchylany, żeby był dostęp do bagażnika.
Był bym niezmiernie wdzięczy gdybym uzyskał jakieś informacje, porady lub nawet propozycje konkretnego sprzętu.
Budżet elastyczny, ale THLUE za 3 tys to będzie ostateczność. Może być używany - jeśli to sprawdzony i sprawny model.
Zamierzam zakupić platformę na hak na 3+1 lub 4 rowery.
Na co zwrócić uwagę, jakie funkcje i rozwiązania są fajne, czego unikać.
Wstępnie się przygotowałem i wiem że:
- max nacisk na hak to 90kg
- złącze przyczepy 13pin
- posiadam 2 rowery które ważą po ok 17 kg i na razie jeden mniejszy, dzieciowy
- tylko mój ma wysoką ramę, pozostałe to damki.....
- koła 28", wąskie, trekingowe a nie górskie kostki
- tablicę rejestracyjną zamówię
Podejrzewam że będzie używany często, nie koniecznie na długich trasach. 4 rower będzie wożony najwcześniej za 3 lata... Bo chyba że mała trajka wcześniej
Mam gdzie go trzymać, ale jak da się go złożyć to będzie tylko zaleta.
Musi być odchylany, żeby był dostęp do bagażnika.
Był bym niezmiernie wdzięczy gdybym uzyskał jakieś informacje, porady lub nawet propozycje konkretnego sprzętu.
Budżet elastyczny, ale THLUE za 3 tys to będzie ostateczność. Może być używany - jeśli to sprawdzony i sprawny model.
Biedron
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1049
- Rejestracja: 21.06.2011, 22:52
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kaszebe
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Cześć .
http://www.amos.auto.pl/tresc/dzial/72/ ... i-rowerowe kupiłem o od nich wersję Tytan na 4 rowery, ale po roku sprzedałem, mało stabilny.
http://www.amos.auto.pl/tresc/dzial/72/ ... i-rowerowe kupiłem o od nich wersję Tytan na 4 rowery, ale po roku sprzedałem, mało stabilny.
Nie łam się
- Wajdek
- Wajdek
- kewis
- miejski lanser
- Posty: 364
- Rejestracja: 09.10.2010, 23:26
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Topolin
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Mam Thule na dwa rowery.
Mogę Ci pożyczyć to sam sprawdzisz.
Jesteśmy prawie sąsiadami - Topolin
Mogę Ci pożyczyć to sam sprawdzisz.
Jesteśmy prawie sąsiadami - Topolin
Każdą podróż pokonuje się głową a nie mięśniami
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Dzięki za odzew.
O Amosie czytałem słabe opinie, dlatego odpuściłem go jeszcze w przedbiegach.
Po analizie Internetu oraz sprecyzowaniu potrzeb własnych wytypowałem 3 modele.
Postanowiłem kupić bagażnik na 3 rowery z opcją dokupienia przystawki na 4 rower. Warunkiem była jak największa nośność całego bagażnika (min 60 kg) i max masa pojedynczego roweru ( min 20kg) i oczywiście odchylany, żeby był dostęp do bagażnika.
Atera Strada Sport M3 - bardzo fajny bagażnik, obciążenie 60 kg, jeden rower max 20 kg. Cena ok 1750 zł, przystawka na 4 rower ok 450 zł. Jedyna wada to nie demontowane ramiona uchwytów. Prawie go kupiłem, ale nie udało mi się załatwić na niego sensownego rabatu.
THULE VeloCompact 926 - fajny bagażnik - fajnie wykonany. Obciążenie 60 kg, jeden rower 25 kg. Przystawka na 4 rower ok 650 zł. Cena ok 2250 zł. Był moim faworytem zanim go obejrzałem. Główną wadą było to, że wszystkie 3 płozy pod rowery ustawia się razem. W moim przypadku gdzie używam 2 dorosłe rowery i jeden dziecięcy mógł być problem z montażem rowerów.
Whispbar Cykell WBT31 na 3 rowery - bagażnik, który wydawał mi się zbyt drogi. Obciążenie 60 - 68 kg, jeden rower 30 kg. Ma demontowane ramiona uchwytów, zaczepy na koła tak skonstruowane że zapnie się rower z kołami 29" i 20" (być może nawet 16"). Przystawka kosztuje ok 420 zł. Najłatwiejszy montaż przystawki, najłatwiejszy montaż na haku, ma kółka żeby go pchać a nie nosić. Cena u dystrybutorów 2900 zł, ale dostałem bardzo przyjemny rabat i ten zamówiłem. Będzie w tym tygodniu, poużywam i opiszę czy to był dobry wybór.
O Amosie czytałem słabe opinie, dlatego odpuściłem go jeszcze w przedbiegach.
Po analizie Internetu oraz sprecyzowaniu potrzeb własnych wytypowałem 3 modele.
Postanowiłem kupić bagażnik na 3 rowery z opcją dokupienia przystawki na 4 rower. Warunkiem była jak największa nośność całego bagażnika (min 60 kg) i max masa pojedynczego roweru ( min 20kg) i oczywiście odchylany, żeby był dostęp do bagażnika.
Atera Strada Sport M3 - bardzo fajny bagażnik, obciążenie 60 kg, jeden rower max 20 kg. Cena ok 1750 zł, przystawka na 4 rower ok 450 zł. Jedyna wada to nie demontowane ramiona uchwytów. Prawie go kupiłem, ale nie udało mi się załatwić na niego sensownego rabatu.
THULE VeloCompact 926 - fajny bagażnik - fajnie wykonany. Obciążenie 60 kg, jeden rower 25 kg. Przystawka na 4 rower ok 650 zł. Cena ok 2250 zł. Był moim faworytem zanim go obejrzałem. Główną wadą było to, że wszystkie 3 płozy pod rowery ustawia się razem. W moim przypadku gdzie używam 2 dorosłe rowery i jeden dziecięcy mógł być problem z montażem rowerów.
Whispbar Cykell WBT31 na 3 rowery - bagażnik, który wydawał mi się zbyt drogi. Obciążenie 60 - 68 kg, jeden rower 30 kg. Ma demontowane ramiona uchwytów, zaczepy na koła tak skonstruowane że zapnie się rower z kołami 29" i 20" (być może nawet 16"). Przystawka kosztuje ok 420 zł. Najłatwiejszy montaż przystawki, najłatwiejszy montaż na haku, ma kółka żeby go pchać a nie nosić. Cena u dystrybutorów 2900 zł, ale dostałem bardzo przyjemny rabat i ten zamówiłem. Będzie w tym tygodniu, poużywam i opiszę czy to był dobry wybór.
Biedron
- abdul25
- wiejski tuningowiec
- Posty: 102
- Rejestracja: 23.06.2008, 00:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wadowice
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Podpinam się pod temat . Też szukam takiego zestawu 3+1 , czyżby to znaczyło że w cenie do , powiedzmy 2000 pln nie ma nic solidnego ? Czytałem też ze dużo zależy od kształtu haka , a niby wszystko znormalizowane ...
- voycor
- naciągacz linek
- Posty: 62
- Rejestracja: 02.11.2012, 11:37
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Mława
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Mam Interpack Quattro 4 i jedyne co mogę złego powiedzieć to mało wygodne uchylanie bagażnika do otwarcia klapy. W niektórych autach otwarcie będzie niemożliwe. Poza tym bardzo solidne wykonanie. Maksymalne obciążenie to 60 kg.
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Mam thule , który może służyć do 3 lub 4 rowerów i tyle też na nich woziłem.
Polecam Thule , bo mam kilka ich produktów i trzeba przyznać ,że jakość bardzo solidna po wielu latach także. Łatwy dostęp do akcesoriów.
Ponadto na mojej platformie można zamieścić ok. 400 litrowy pojemnik, przydatne zimą na narty, żeby przewozić buty i sprzęt, ale niestety cena też konkretna.
Cokolwiek nie zakupisz, pamietaj o konieczności zakupienia i przywiązywania na tyle tablicy z biało czerwonymi pasami. Dostępna np. w Norauto.
Polecam Thule , bo mam kilka ich produktów i trzeba przyznać ,że jakość bardzo solidna po wielu latach także. Łatwy dostęp do akcesoriów.
Ponadto na mojej platformie można zamieścić ok. 400 litrowy pojemnik, przydatne zimą na narty, żeby przewozić buty i sprzęt, ale niestety cena też konkretna.
Cokolwiek nie zakupisz, pamietaj o konieczności zakupienia i przywiązywania na tyle tablicy z biało czerwonymi pasami. Dostępna np. w Norauto.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 522
- Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Ja dosłownie tydzień temu kupiłem interpack'a quattro. Pierwszy test w majówkę - na kiedy planujesz zakup swojego?
Pierwsze wrażenie sprawia dobre, jest solidny, mocowania pozwalają chwycić ramę zarówno dużego jak i małego roweru. Co do przechowywania, to "stojaki" są na motylkach, kładą się na płask na bagażniku. Wieszam go na ścianie na dedykowanym wieszaku i odstaje od ściany na jakieś 15 cm.
Na zdjęciu jeszcze przed zamontowaniem listwy na tablicę rejestracyjną ze światłami.
HarryLey4x4,
zaintrygowałeś mnie tym:
"Cokolwiek nie zakupisz, pamietaj o konieczności zakupienia i przywiązywania na tyle tablicy z biało czerwonymi pasami. Dostępna np. w Norauto"
Kiepski to wyznacznik, ale na naszych drogach chyba nie widziałem nikogo z taką tabliczką?
Pierwsze wrażenie sprawia dobre, jest solidny, mocowania pozwalają chwycić ramę zarówno dużego jak i małego roweru. Co do przechowywania, to "stojaki" są na motylkach, kładą się na płask na bagażniku. Wieszam go na ścianie na dedykowanym wieszaku i odstaje od ściany na jakieś 15 cm.
Na zdjęciu jeszcze przed zamontowaniem listwy na tablicę rejestracyjną ze światłami.
HarryLey4x4,
zaintrygowałeś mnie tym:
"Cokolwiek nie zakupisz, pamietaj o konieczności zakupienia i przywiązywania na tyle tablicy z biało czerwonymi pasami. Dostępna np. w Norauto"
Kiepski to wyznacznik, ale na naszych drogach chyba nie widziałem nikogo z taką tabliczką?
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
To pojedź np. za zachodnią granicę.
Tak stoi w przepisach, jesli chodzi o wydłużenie pojazdu. Z drugiej strony naprawdę poprawia bezpieczeństwo.
Fotka znaleziona w necie.
Tak stoi w przepisach, jesli chodzi o wydłużenie pojazdu. Z drugiej strony naprawdę poprawia bezpieczeństwo.
Fotka znaleziona w necie.
- trud
- czyściciel nagaru
- Posty: 611
- Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Pokazana powyżej tablica ostrzegawcza jest w zasadzie obowiązkowa, bo tak należy oznakować ładunek wystający poza obrys samochodu więcej niż 0,5 m. Policja brak toleruje, ale... w razie czego...
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Ja zdecydowałem się na Whispbar Cykell WBT31.
O powodach mojej decyzji pisałem wcześniej. Dodatkowym argumentem była 5 letnia gwarancja i cena ponad 20% w dół od katalogu.
InterPack Quattro u mnie odpadł, bo max 15 kg na jeden rower, a ja mam 2 dorosłe rowery po 18kg. Niby niewiele więcej, ale na naszych drogach może mieć znaczenie.
A odnośnie tablic w biało-czerwone pasy... może potrzebne jak nie ma się dodatkowych świateł na platformie? Busy i autobusy z bagażnikami nie mają.
Ten nie ma - bo ma światła:
A ten ma, bo nie ma świateł:
Ale to tylko moja teoria.
O powodach mojej decyzji pisałem wcześniej. Dodatkowym argumentem była 5 letnia gwarancja i cena ponad 20% w dół od katalogu.
InterPack Quattro u mnie odpadł, bo max 15 kg na jeden rower, a ja mam 2 dorosłe rowery po 18kg. Niby niewiele więcej, ale na naszych drogach może mieć znaczenie.
A odnośnie tablic w biało-czerwone pasy... może potrzebne jak nie ma się dodatkowych świateł na platformie? Busy i autobusy z bagażnikami nie mają.
Ten nie ma - bo ma światła:
A ten ma, bo nie ma świateł:
Ale to tylko moja teoria.
Biedron
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Biedron, nie teoretyzuj i nie wprowadzaj innych w błąd. Powyżej 0,5 metra ma być tablica i oświetlenie. To ,że nie musi być przy 'plecaku" na busie , to pewnie dlatego ,że stanowi to regularny kształt przedłużenia auta.
Także mam busa do którego chcę założyć taki plecak, ale na ducato trudno dostać. Wszyscy robią do sprinterów.
W Polsce jednak wciąż jest nieuregulowana sprawa np. z tablicami - Nie ma 3 tablic do auta, a te zakładane na bagażniki , robione "niezgodnie z przepisami" są inwencją własną użytkowników dróg. Mam takich tablic mnóstwo, bo na każde auto , na jakim mam hak. Nigdy nie wiem do którego założę bagażnik. To jest paranoja. Oczywiście można zdjąć tablicę z auta i przewiesić na bagażnik, ale to już działania zbliżające nas do króla Ćwieczka, poza tym tablica musi być chyba trwale związana z autem czy coś takiego .
Także mam busa do którego chcę założyć taki plecak, ale na ducato trudno dostać. Wszyscy robią do sprinterów.
W Polsce jednak wciąż jest nieuregulowana sprawa np. z tablicami - Nie ma 3 tablic do auta, a te zakładane na bagażniki , robione "niezgodnie z przepisami" są inwencją własną użytkowników dróg. Mam takich tablic mnóstwo, bo na każde auto , na jakim mam hak. Nigdy nie wiem do którego założę bagażnik. To jest paranoja. Oczywiście można zdjąć tablicę z auta i przewiesić na bagażnik, ale to już działania zbliżające nas do króla Ćwieczka, poza tym tablica musi być chyba trwale związana z autem czy coś takiego .
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Teraz ty wprowadzasz w błąd innych - od stycznia 2016 można wyrobić 3 blachę. Po weekendzie majowym planuje przećwiczyć tę figurę.HarryLey4x4 pisze:Biedron, nie teoretyzuj i nie wprowadzaj innych w błąd. ........- Nie ma 3 tablic do auta, a te zakładane na bagażniki ,.......
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Z tablicą się zgadza. Koszt wyrobienia dodatkowej tablicy to 53 zł. Trzeba mieć dowód rejestracyjny, bo wpisują w niego adnotację odnośnie dodatkowej tablicy.wilq.bb pisze:Teraz ty wprowadzasz w błąd innych - od stycznia 2016 można wyrobić 3 blachę. Po weekendzie majowym planuje przećwiczyć tę figurę.HarryLey4x4 pisze:Biedron, nie teoretyzuj i nie wprowadzaj innych w błąd. ........- Nie ma 3 tablic do auta, a te zakładane na bagażniki ,.......
Znalazłem taki przepis:
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305) w § 7 po ust. 8 dodaje się ust. 8a w brzmieniu:
„8a. Dopuszcza się montaż bagażnika na kuli urządzenia sprzęgającego. W przypadku gdy obciążony lub nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w: 1) światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3 - 5, 7. 8 i 12 - 14 spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia; 2) miejsce przewidziane do umieszczenia tablicy rejestracyjnej, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia."
Biedron
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Mea culpa.wilq.bb pisze:Teraz ty wprowadzasz w błąd innych - od stycznia 2016 można wyrobić 3 blachę. Po weekendzie majowym planuje przećwiczyć tę figurę.HarryLey4x4 pisze:Biedron, nie teoretyzuj i nie wprowadzaj innych w błąd. ........- Nie ma 3 tablic do auta, a te zakładane na bagażniki ,.......
Czekałem na ten przepis tyle lat, a jak się pojawił to go nie zakumałem. Jeśli tak jest to oczywiście cofam wpis. Natomiast tablica oznaczająca wystające elementy poza obrys powinna być.
Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:
1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;
2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;
3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.
7. Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.
8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.
9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:
1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;
2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;
3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1.000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;
4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.
10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
To teraz tylko pytanie czy taka platforma na hak, to ładunek w rozumieniu tego przepisu i co zmienia ten artykuł który wcześniej cytowałem.
Jeżeli Prawo o Ruchu drogowym w Art. 61 z 1997 roku zacytowany powyżej pisze, że Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m... w przypadku aut osobowych chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe
To chyba cytowane przepisy nie nadążają za zmianami, jakie zaszły od 2016 roku.
- bo platforma ma zawsze oświetlenie, niezależnie od warunków drogowych
- oznakowanie chorągiewką... - może zasłonić tablice i właśnie te światła.
- a platformy nie obowiązuje oznaczenie jak dla przyczep, bo nie ma trójkątnego światła odblaskowego.
- w przepisie który cytowałem - jest mowa o bagażniku montowanym na kuli haka a nie o ładunku.
Dlatego jak jakiś policjant będzie chciał mnie ukarać za "niemanie" tablicy będę się sprzeczał i mandatu nie przyjmę.
Jeżeli Prawo o Ruchu drogowym w Art. 61 z 1997 roku zacytowany powyżej pisze, że Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m... w przypadku aut osobowych chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe
To chyba cytowane przepisy nie nadążają za zmianami, jakie zaszły od 2016 roku.
- bo platforma ma zawsze oświetlenie, niezależnie od warunków drogowych
- oznakowanie chorągiewką... - może zasłonić tablice i właśnie te światła.
- a platformy nie obowiązuje oznaczenie jak dla przyczep, bo nie ma trójkątnego światła odblaskowego.
- w przepisie który cytowałem - jest mowa o bagażniku montowanym na kuli haka a nie o ładunku.
Dlatego jak jakiś policjant będzie chciał mnie ukarać za "niemanie" tablicy będę się sprzeczał i mandatu nie przyjmę.
Biedron
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Spróbuj obejrzeć tą Atera Strada Sport M3. Wygląda bardzo solidnie, mieści się w budżecie i dość łatwo montuje się na hak.abdul25 pisze:Podpinam się pod temat . Też szukam takiego zestawu 3+1 , czyżby to znaczyło że w cenie do , powiedzmy 2000 pln nie ma nic solidnego ? Czytałem też ze dużo zależy od kształtu haka , a niby wszystko znormalizowane ...
A jeśli hak odstaje kilka cm od zderzaka to każdy z oglądanych przeze mnie bagażników daje się zamontować.
Biedron
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Nie rozumiem problemu. Nie chcesz wozić tablicy w paski to nie woź. Jak bedziesz sie upierał o nie przyjęcie mandatu,również nie widzę problemu. Pojeździsz do sądu i napewno się wszystkiego dowiesz. W końcu wiedza musi kosztować.
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 01.06.2016, 11:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Rzeszów /okolice/
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Cześć.
Interpack'a quattro posiadam i prawie nie używam. To sprzęt dla naprawdę silnego faceta. Do tego wypada mi w nim środek z mocowania do haka, wiadomo że w czasie montażu lub demontażu. Lepiej kupić coś lżejszego 3+1. Masy rowerów się nie obawiam. Duże ważą 17-18 kg, małe znacznie mniej. Cięższe rowery bliżej samochodu, a dzieciciowe dalej i nic się nie stanie, woziłem 4 dorosłe rowery i było ok. Mały rower typu 16 cali nie pasuje często do platformy ale najczęsciej mieści się w bagażniku. Wniosek. Bagażnik solidny, ciężki nadaje się do wożenia rowerów na długie trasy bo na wycieczkę za miasto/wieś jest ciężki jak....
Dzieci szybko rosną i nie zawsze chcą jeździć potem na rowerach z Mamą i Tatą.
Na krótkie wycieczki polecam coś w stylu Thule Express 970, niestety na dwa rowery /dziecka do bagażnika/. Lekki, tani 270 pln/jak na thule/, montaż 23 sekundy, prosty jak budowa cepa.
Mam nadzieję że trochę pomogłem, jak na razie znam się na rowerach trochę lepiej niż na Trampkach.
Interpack'a quattro posiadam i prawie nie używam. To sprzęt dla naprawdę silnego faceta. Do tego wypada mi w nim środek z mocowania do haka, wiadomo że w czasie montażu lub demontażu. Lepiej kupić coś lżejszego 3+1. Masy rowerów się nie obawiam. Duże ważą 17-18 kg, małe znacznie mniej. Cięższe rowery bliżej samochodu, a dzieciciowe dalej i nic się nie stanie, woziłem 4 dorosłe rowery i było ok. Mały rower typu 16 cali nie pasuje często do platformy ale najczęsciej mieści się w bagażniku. Wniosek. Bagażnik solidny, ciężki nadaje się do wożenia rowerów na długie trasy bo na wycieczkę za miasto/wieś jest ciężki jak....
Dzieci szybko rosną i nie zawsze chcą jeździć potem na rowerach z Mamą i Tatą.
Na krótkie wycieczki polecam coś w stylu Thule Express 970, niestety na dwa rowery /dziecka do bagażnika/. Lekki, tani 270 pln/jak na thule/, montaż 23 sekundy, prosty jak budowa cepa.
Mam nadzieję że trochę pomogłem, jak na razie znam się na rowerach trochę lepiej niż na Trampkach.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 522
- Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki
Re: [P] Bagażnik rowerowy na hak
Dla potomnych - wróciłem właśnie z wojaży z bagażnikiem inter pack quattro - miałem na nim 3 dorosłe rowery (jeden downhillowy, dwa "górale")i jeden dla sześciolatki. Przejechałem ponad 1000 km, z czego 200 km po ukraińskich drogach (Zakarpacie). Pomimo początkowych obaw - zestaw "nieprzyjemnie" się buja na wertepach, patrząc w lusterko. Na początku mnie to stresowało, później wytłumaczyłem sobie, że tak musi być, bo sztywny gorzej by znosił trudy podróży. Dodatkowo przez cała trasę ani razu nie musiałem nic poprawiać, dokręcać, co mnie tak uspokoiło, że gdyby nie jego widok we wstecznym lusterku, to spokojnie można zapomnieć, że mamy coś na haku.
Odchylenie pozwala na otwarcie klapy bagażnika w aucie kombi. Spokojnie odchyli go z rowerami 10 letnia dziewczynka. Złoży z powrotem też.
Wspinaliśmy się też z nim terenówką na Połoniny, żeby potem sobie spokojnie, piwkując co półgodzinki, zjeżdżać pół dnia do wioski - również bez stresu.
Do zakładania lepiej mieć pomocnika – ciężko jest go jedną ręką równo trzymać, a drugą dokręcać do haka. Chociaż da się. Można coś podłożyć pod jego tył.
Jechałem z zamontowaną tablicą ostrzegawczą, o której pisaliśmy wcześniej w wątku – żadnych uwag ze strony policji czy też pograniczników – jechałem przez Słowację na Ukrainę.
Ogólnie wcześniej miałem taki zwykły bagażnik na hak "rozporowy" - tamten co 20 km musiałem poprawiać. Woziłem też rowery na dachu. W środku auta też.
Z tych opcji osobiście polecam bagażnik na hak.
Odchylenie pozwala na otwarcie klapy bagażnika w aucie kombi. Spokojnie odchyli go z rowerami 10 letnia dziewczynka. Złoży z powrotem też.
Wspinaliśmy się też z nim terenówką na Połoniny, żeby potem sobie spokojnie, piwkując co półgodzinki, zjeżdżać pół dnia do wioski - również bez stresu.
Do zakładania lepiej mieć pomocnika – ciężko jest go jedną ręką równo trzymać, a drugą dokręcać do haka. Chociaż da się. Można coś podłożyć pod jego tył.
Jechałem z zamontowaną tablicą ostrzegawczą, o której pisaliśmy wcześniej w wątku – żadnych uwag ze strony policji czy też pograniczników – jechałem przez Słowację na Ukrainę.
Ogólnie wcześniej miałem taki zwykły bagażnik na hak "rozporowy" - tamten co 20 km musiałem poprawiać. Woziłem też rowery na dachu. W środku auta też.
Z tych opcji osobiście polecam bagażnik na hak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość