Regulator napięcia Transalp 600V

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
ksieciuniu1
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 65
Rejestracja: 24.08.2015, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Mińsk Maz. /Hrubieszów

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: ksieciuniu1 »

renant pisze:Wiem, że są zamienniki lepsze i gorsze, dlatego pytam. Regulator od 650 pasuje bez przeróbek, podłącza się wtyczki i wszystko pasuje?
https://tecnica.transalp.it/fai-da-te/i ... ta650.html Tu masz wszystko jak przerobić

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
renant
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 03.05.2012, 07:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zgierz

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: renant »

Kupiłem DZE nowy i zamontowałem (poszedłem na łatwiznę), no i mam problem, bo napięcie ładowania spadło z 14,9- 15,1V na 14,8V. Planowany wyjazd w najbliższy czwartek :banghead: . Czy może być jakiś inny powód, tak wysokiego napięcia ładowania, niż spieprzony regulator?
Awatar użytkownika
chemik
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 148
Rejestracja: 28.11.2018, 17:07
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: chemik »

renant pisze: 13.07.2021, 22:03 Kupiłem DZE nowy i zamontowałem (poszedłem na łatwiznę), no i mam problem, bo napięcie ładowania spadło z 14,9- 15,1V na 14,8V. Planowany wyjazd w najbliższy czwartek :banghead: . Czy może być jakiś inny powód, tak wysokiego napięcia ładowania, niż spieprzony regulator?
Ile kabli masz we wtyczce w tym DZE? Były dwa modele:
DZE 2076 dla roczników 87-90 i
DZE 2054 dla roczników 91-99.
Ten pierwszy miał dodatkowo czarny kabel który z tego co pamiętam po przekręceniu stacyjki dostawał sygnał i wtedy napięcie było prawidłowe. Jakoś tak to było. Sprawdź wtyczki i jakie kable z nich wychodzą.
chemik vel Robert1984
Awatar użytkownika
renant
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 03.05.2012, 07:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zgierz

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: renant »

Mam DZE 2076 z czarnym kablem.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: old1977 »

masy czyste?aku sprawne jest prawidłowy stan elektrolitu?
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
renant
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 03.05.2012, 07:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zgierz

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: renant »

Przeczyściłem kostki na wejściu i na wyjściu regulatora, sprawdziłem połączenia na akumulatorze i przekaźniku rozrusznika, dolałem elektrolitu do akumulatora (było na minimum). Robiłem pomiary ładowania przy włączonych i wyłączonych światłach i się okazało, że przy wyłączonych światłach napięcie ładowania przy 3000 obr nie przekracza 14,5V , natomiast jak włączę światła to napięcie szybuje na 14,8V. Ewidentnie układ oświetlenia wpływa na równowagę w obwodzie. Jak wykryć usterkę? Czy w TA z 1987r masa jest jedna, ta z lewej strony pod zbiornikiem czy jeszcze gdzieś z przodu?
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1525
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Sylwek »

Zakładam, że połączenia masowe masz czyste. Na wszelki wypadek dołóż przewód bateria-rama.
Wypnij kostkę biegnącą od alternatora i pomierz napięcie ( ~ ) pomiędzy poszczególnymi fazami: 1-2,1-3, 2-3. Zmierz oporność poszczególnych faz.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: old1977 »

załóż na szybko przewód masowy aku-silnik,weź kabel rozruchowy tylko nie jakiś chiński ale konkretniejszy z grubszym przekrojem wepnij między aku a silnik i wtedy sprawdź ładowanie,akumulator masz stary czy nowy? stary akumulator może mieć dużo syfu na dnie i robi się zwarcie też mogą powstać problemy z ładowaniem.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
renant
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 03.05.2012, 07:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zgierz

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: renant »

Ja mam regulator napięcia z czarnym kablem w TA z 88r. i chciałbym dopytać, czarny kabel rozłączamy z wtyczki szerokiej i koniec od regulatora podłączamy do plusa na akumulatorze, czy złączoną wtyczkę podłączamy do plusa? Napięcie ładowania rośnie jak włączam światła lub inne odbiorniki.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: magneto »

renant pisze: 18.02.2022, 14:52 Ja mam regulator napięcia z czarnym kablem w TA z 88r. i chciałbym dopytać, czarny kabel rozłączamy z wtyczki szerokiej i koniec od regulatora podłączamy do plusa na akumulatorze, czy złączoną wtyczkę podłączamy do plusa? Napięcie ładowania rośnie jak włączam światła lub inne odbiorniki.
Ten czarny kabelek od regulatora to "czujnik" napięcia. Regulator stara się utrzymać zadane napięcie na tym kabelku. Mam taki u siebie (PD10) i podłączyłem (chyba, bo jakiś czas temu) bezpośrednio na kostce regulatora do plusa aku. Wcześniej zmierzyłem, ile prądu pobiera "ten kabelek", wyszły jakieś ułamki mA, przy normalnej eksploatacji motocykla nie powinien rozładowywać. Napięcie Ci rośnie, bo po włączeniu świateł napięcie spada :swieczki: . Tzn. spada za stacyjką, co "widzi" czarny kabelek i regulator podnosi.
Zrobiłem z takim podłączeniem jakieś 10 kkm i nic złego się nie działo.

Dbaj o klasyka :smile:
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
renant
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 03.05.2012, 07:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zgierz

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: renant »

Magneto, czyli ze złączonej kostki (tej szerokiej) wypuściłeś dodatkowy kabel od czarnego przewodu do plusa w aku? Oryginalną instalację podłączyłeś do aku? Dobrze rozumiem?
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: magneto »

Nie pamiętam zbyt dokładnie, a motocykl "zazimowany" i nie mam teraz dostępu żeby zobaczyć. Ale - na dużej kostce od regulatora masz dwa czerwone (+), dwa zielone (-) i ew. ten czarny ("czujnik"). Ja to jakoś na samej kostce połączyłem - czarny do czerwonych, nie pamiętam czy tej od regulatora, czy tej od strony wiązki. Tak, czy inaczej - te zielone to masa, a czerwone kabelki idą prosto do plusa Aku (mam PD10, więc poszperaj w serwisówce, bo nie wiem, czy w '88 było tak samo).
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
renant
romeciarz
romeciarz
Posty: 34
Rejestracja: 03.05.2012, 07:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zgierz

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: renant »

OK. Dziękuję, będę kombinował.
Awatar użytkownika
MotoRyba
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 37
Rejestracja: 16.02.2022, 18:35
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: MotoRyba »

Cześć. Podepnę się pod temat, ponieważ mój Trampiszon wczorajszego ranka paskudnie mnie zaskoczył, czyli zrobił błe, błe i cześć, akumulator rozładowany. Akumulator naładowałem prostownikiem i wziąłem się za pomiary. Wychodzi 14,8V na zgaszonych światłach i przy 3000rpm. Po włączeniu świateł spada do 12,9V - 13,2V czyli coś mało mi się zdaje. Przeczyściłem styki, poprawiłem masę, nic to nie dało. Regulator raczej nie oryginalny marki moto-sroto. Wymiana reglera załatwi sprawę czy to coś innego? Do alternatora zaglądałem zimą przy wymianie rozrządu, czysto. Mój sprzęt to TA 600 z 93 roku.
Dzięki za pomoc.
Rrrooaaaarrrr!!!
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: grad74 »

Tak, to z duzym pradopodobieństem regulator. Kup taki od 650tki (obecie są na necie na popularnych portalach handlowych ) , jeśli chcesz to wypiernicz oryginalne kostki, wstaw skręcane złączki elektryczne i pozbądź sie problemów. Gdzieś w czeluściach tego tematu jest link do mojego albumu jak to zrobić.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
MotoRyba
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 37
Rejestracja: 16.02.2022, 18:35
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: MotoRyba »

grad74 pisze: 25.07.2022, 17:53 Tak, to z duzym pradopodobieństem regulator. Kup taki od 650tki (obecie są na necie na popularnych portalach handlowych ) , jeśli chcesz to wypiernicz oryginalne kostki, wstaw skręcane złączki elektryczne i pozbądź sie problemów. Gdzieś w czeluściach tego tematu jest link do mojego albumu jak to zrobić.
Niestety to nie regulator. Wymieniłem na nowy i dalej te same objawy. Pomiary alternatora wykazują przebicie na masę na wszystkich trzech fazach. Tak że :dupa: . Stator do regeneracji jak się da, albo do wymiany na nowy. Na pociechę mam dwa sprawne regulatory :lol:
Rrrooaaaarrrr!!!
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: ural2 »

MotoRyba pisze: 26.07.2022, 20:45
grad74 pisze: 25.07.2022, 17:53 Tak, to z duzym pradopodobieństem regulator. Kup taki od 650tki (obecie są na necie na popularnych portalach handlowych ) , jeśli chcesz to wypiernicz oryginalne kostki, wstaw skręcane złączki elektryczne i pozbądź sie problemów. Gdzieś w czeluściach tego tematu jest link do mojego albumu jak to zrobić.
Niestety to nie regulator. Wymieniłem na nowy i dalej te same objawy. Pomiary alternatora wykazują przebicie na masę na wszystkich trzech fazach. Tak że :dupa: . Stator do regeneracji jak się da, albo do wymiany na nowy. Na pociechę mam dwa sprawne regulatory :lol:
Cześć.
Może kolegą chce sprzedać jeden regulator?
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
MotoRyba
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 37
Rejestracja: 16.02.2022, 18:35
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: MotoRyba »

ural2. Regulator już zamontowany u kolegi w motocyklu. A z moim Trampiszinem skończyło się na kupnie używanego alternatora. Puki co działa :grin:
Rrrooaaaarrrr!!!
Awatar użytkownika
bratkos
Czytacz
Czytacz
Posty: 1
Rejestracja: 13.06.2023, 12:50
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bratkos »

MotoRyba pisze: 23.10.2022, 13:36
ural2. Regulator już zamontowany u kolegi w motocyklu. A z moim Trampiszinem skończyło się na kupnie używanego alternatora. Puki co działa :grin:
Witam,

Mam do Was pytanie - co może być takiego stanu rzeczy - regler bez obciążenia działa książkowo (no prawie 13,3-14,95), po podłączeniu kostki ładowanie przy 5tys to 12,60? Czyżby aku?

Dodam że napięcie aku po za układem to 13,1.
Awatar użytkownika
MrWaski
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 126
Rejestracja: 16.06.2020, 07:29
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Słocina

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: MrWaski »

Wygląda mi to na jakieś zwarcie.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości