Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Kupiłem DZE nowy i zamontowałem (poszedłem na łatwiznę), no i mam problem, bo napięcie ładowania spadło z 14,9- 15,1V na 14,8V. Planowany wyjazd w najbliższy czwartek . Czy może być jakiś inny powód, tak wysokiego napięcia ładowania, niż spieprzony regulator?
renant pisze: ↑13.07.2021, 22:03
Kupiłem DZE nowy i zamontowałem (poszedłem na łatwiznę), no i mam problem, bo napięcie ładowania spadło z 14,9- 15,1V na 14,8V. Planowany wyjazd w najbliższy czwartek . Czy może być jakiś inny powód, tak wysokiego napięcia ładowania, niż spieprzony regulator?
Ile kabli masz we wtyczce w tym DZE? Były dwa modele:
DZE 2076 dla roczników 87-90 i
DZE 2054 dla roczników 91-99.
Ten pierwszy miał dodatkowo czarny kabel który z tego co pamiętam po przekręceniu stacyjki dostawał sygnał i wtedy napięcie było prawidłowe. Jakoś tak to było. Sprawdź wtyczki i jakie kable z nich wychodzą.
Przeczyściłem kostki na wejściu i na wyjściu regulatora, sprawdziłem połączenia na akumulatorze i przekaźniku rozrusznika, dolałem elektrolitu do akumulatora (było na minimum). Robiłem pomiary ładowania przy włączonych i wyłączonych światłach i się okazało, że przy wyłączonych światłach napięcie ładowania przy 3000 obr nie przekracza 14,5V , natomiast jak włączę światła to napięcie szybuje na 14,8V. Ewidentnie układ oświetlenia wpływa na równowagę w obwodzie. Jak wykryć usterkę? Czy w TA z 1987r masa jest jedna, ta z lewej strony pod zbiornikiem czy jeszcze gdzieś z przodu?
Zakładam, że połączenia masowe masz czyste. Na wszelki wypadek dołóż przewód bateria-rama.
Wypnij kostkę biegnącą od alternatora i pomierz napięcie ( ~ ) pomiędzy poszczególnymi fazami: 1-2,1-3, 2-3. Zmierz oporność poszczególnych faz.
załóż na szybko przewód masowy aku-silnik,weź kabel rozruchowy tylko nie jakiś chiński ale konkretniejszy z grubszym przekrojem wepnij między aku a silnik i wtedy sprawdź ładowanie,akumulator masz stary czy nowy? stary akumulator może mieć dużo syfu na dnie i robi się zwarcie też mogą powstać problemy z ładowaniem.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Ja mam regulator napięcia z czarnym kablem w TA z 88r. i chciałbym dopytać, czarny kabel rozłączamy z wtyczki szerokiej i koniec od regulatora podłączamy do plusa na akumulatorze, czy złączoną wtyczkę podłączamy do plusa? Napięcie ładowania rośnie jak włączam światła lub inne odbiorniki.
renant pisze: ↑18.02.2022, 14:52
Ja mam regulator napięcia z czarnym kablem w TA z 88r. i chciałbym dopytać, czarny kabel rozłączamy z wtyczki szerokiej i koniec od regulatora podłączamy do plusa na akumulatorze, czy złączoną wtyczkę podłączamy do plusa? Napięcie ładowania rośnie jak włączam światła lub inne odbiorniki.
Ten czarny kabelek od regulatora to "czujnik" napięcia. Regulator stara się utrzymać zadane napięcie na tym kabelku. Mam taki u siebie (PD10) i podłączyłem (chyba, bo jakiś czas temu) bezpośrednio na kostce regulatora do plusa aku. Wcześniej zmierzyłem, ile prądu pobiera "ten kabelek", wyszły jakieś ułamki mA, przy normalnej eksploatacji motocykla nie powinien rozładowywać. Napięcie Ci rośnie, bo po włączeniu świateł napięcie spada . Tzn. spada za stacyjką, co "widzi" czarny kabelek i regulator podnosi.
Zrobiłem z takim podłączeniem jakieś 10 kkm i nic złego się nie działo.
Dbaj o klasyka
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... RUSSIAN GO HOME !
Magneto, czyli ze złączonej kostki (tej szerokiej) wypuściłeś dodatkowy kabel od czarnego przewodu do plusa w aku? Oryginalną instalację podłączyłeś do aku? Dobrze rozumiem?
Nie pamiętam zbyt dokładnie, a motocykl "zazimowany" i nie mam teraz dostępu żeby zobaczyć. Ale - na dużej kostce od regulatora masz dwa czerwone (+), dwa zielone (-) i ew. ten czarny ("czujnik"). Ja to jakoś na samej kostce połączyłem - czarny do czerwonych, nie pamiętam czy tej od regulatora, czy tej od strony wiązki. Tak, czy inaczej - te zielone to masa, a czerwone kabelki idą prosto do plusa Aku (mam PD10, więc poszperaj w serwisówce, bo nie wiem, czy w '88 było tak samo).
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... RUSSIAN GO HOME !
Cześć. Podepnę się pod temat, ponieważ mój Trampiszon wczorajszego ranka paskudnie mnie zaskoczył, czyli zrobił błe, błe i cześć, akumulator rozładowany. Akumulator naładowałem prostownikiem i wziąłem się za pomiary. Wychodzi 14,8V na zgaszonych światłach i przy 3000rpm. Po włączeniu świateł spada do 12,9V - 13,2V czyli coś mało mi się zdaje. Przeczyściłem styki, poprawiłem masę, nic to nie dało. Regulator raczej nie oryginalny marki moto-sroto. Wymiana reglera załatwi sprawę czy to coś innego? Do alternatora zaglądałem zimą przy wymianie rozrządu, czysto. Mój sprzęt to TA 600 z 93 roku.
Dzięki za pomoc.
Tak, to z duzym pradopodobieństem regulator. Kup taki od 650tki (obecie są na necie na popularnych portalach handlowych ) , jeśli chcesz to wypiernicz oryginalne kostki, wstaw skręcane złączki elektryczne i pozbądź sie problemów. Gdzieś w czeluściach tego tematu jest link do mojego albumu jak to zrobić.
grad74 pisze: ↑25.07.2022, 17:53
Tak, to z duzym pradopodobieństem regulator. Kup taki od 650tki (obecie są na necie na popularnych portalach handlowych ) , jeśli chcesz to wypiernicz oryginalne kostki, wstaw skręcane złączki elektryczne i pozbądź sie problemów. Gdzieś w czeluściach tego tematu jest link do mojego albumu jak to zrobić.
Niestety to nie regulator. Wymieniłem na nowy i dalej te same objawy. Pomiary alternatora wykazują przebicie na masę na wszystkich trzech fazach. Tak że . Stator do regeneracji jak się da, albo do wymiany na nowy. Na pociechę mam dwa sprawne regulatory
grad74 pisze: ↑25.07.2022, 17:53
Tak, to z duzym pradopodobieństem regulator. Kup taki od 650tki (obecie są na necie na popularnych portalach handlowych ) , jeśli chcesz to wypiernicz oryginalne kostki, wstaw skręcane złączki elektryczne i pozbądź sie problemów. Gdzieś w czeluściach tego tematu jest link do mojego albumu jak to zrobić.
Niestety to nie regulator. Wymieniłem na nowy i dalej te same objawy. Pomiary alternatora wykazują przebicie na masę na wszystkich trzech fazach. Tak że . Stator do regeneracji jak się da, albo do wymiany na nowy. Na pociechę mam dwa sprawne regulatory
MotoRyba pisze: ↑23.10.2022, 13:36
ural2. Regulator już zamontowany u kolegi w motocyklu. A z moim Trampiszinem skończyło się na kupnie używanego alternatora. Puki co działa :grin:
Witam,
Mam do Was pytanie - co może być takiego stanu rzeczy - regler bez obciążenia działa książkowo (no prawie 13,3-14,95), po podłączeniu kostki ładowanie przy 5tys to 12,60? Czyżby aku?