Strona 1 z 2

Honda TRANSALP 650, 2000r

: 18.12.2016, 11:45
autor: yef
Obrazek z Dysku Google

transalp 650 rocznik 2000

W chwili kupna (właściciel prywatny): przebieg 87906, wizualnie bardzo przyzwoicie (rysy tu i ówdzie);
lewy handbar z 3 centymetrowym pęknięciem, lekko odstająca prawa owiewka (ułamane bolce)
mocno wytarte manetki, brak centralnej stopki, przednia opona do wymiany.
Pali na dotyk, pracuje równo, łańcuch i zębatki z wyglądu mało jeżdżone.

Po zamontowaniu stopki centralnej (Darkojak -370pln) można było "pomacać" zawieszenie
potwierdził się luz na główce ramy i wyszło nienaciągnięcie szprych tylnego koła.
(luz poprzeczny obręczy względem nieruchomej piasty prawie pół centymetra!)

Kupiony pod koniec sezonu, przejechałem równo 300km (brak czasu i oddanie tylnego koła do renowacji)
Ogólnie jestem zadowolony, choć trochę trzeba będzie wyłożyć kasy przy nim podłubać.

Co częściowo mam zamiar opisać w tym wątku. (o ile starczy mi zapału ;))

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 18.12.2016, 12:08
autor: yef
Wymiana łożyska w główce ramy

Nakrętka łożyska odkręciła się łatwo dwoma palcami.
Pojawiła się nadzieja, że operacja będzie krótka (czyszczenie, smarowanie, dokręcenie),
ale bieżnie dolnego łożyska miały delikatne wyżłobienia od kulek.
Obrazek z Dysku Google

Zamiast kulkowego NTN, będzie stożkowy Tourmax SSH-902R (-129pln kpl.)
Obrazek z Dysku Google


Wybijanie bieżni pominę milczeniem bo trzeba by było ocenzurować tekst ;)
(Tak jak Haynes przemilczał pewien drobny szczegół różniący główkę ramy 650-ki od 600-ki czy Afryki.)
W każdym razie nowa bieżnia wbita równo bez większych problemów.
Obrazek z Dysku Google


łożysko nabijane wg sposobu:
półka prosto z zamrażarki, nowy uszczelniacz, nowe łożysko, stara bieżnia wewnętrzna
Obrazek z Dysku Google

i rurka
Obrazek z Dysku Google

Górne łożysko jest w dobrym stanie, kwalifikuje się do przemycia benzyną ekstrakcyjną i przesmarowania zamiast do wymiany.
Obrazek z Dysku Google


W przypadku braku klucza hakowego całość można skręcić takim urządzeniem ;), zamiast polecanego wszędzie młotka i przecinaka. (zdjęcie sprzed operacji).
Obrazek z Dysku Google

Odpowiednią siłę do likwidacji luzów dobiorę po przykręceniu lag.

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 18.12.2016, 23:39
autor: Krzych BBI
Ja bym wymienił również i górne łożysko, zwłaszcza, że nakrętkę odkręciłeś palcami...ale to jest tylko moje zdanie. Nie wiem jak inni ale ja też dokręcałem kluczem (trochę innym), a nie młotkiem i śrubokrętem czy przecinakiem. Twój klucz był na wyposażeniu rowerów Ural i Ukraina :smile:

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 19.12.2016, 16:02
autor: yef
Dobra, namówiłeś :)
Obrazek z Dysku Google

Z radzieckim rowerem, oczywiście prawda :)

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 19.12.2016, 16:24
autor: yef
Wymiana oleju w lagach.
Co tu dużo pisać, wylanie, czyszczenie, płukanie, wlanie. Uszczelniaczy, póki nie przepuszczają dotykać nie będę.
W litrowym Motulu było 1060ml.
Obrazek z Dysku Google
By dobić do poziomu z Haynesa, czyli 141mm. Do każdej lagi wróciło jakieś 15 gram przepracowanego, o kolorze mocnej herbaty. (jakoś to przeżyję)

Sprężyny równe, obie po 599mm (norma 589,2mm-599,4mm)
Obrazek z Dysku Google
Jedną rzecz muszę doczytać, czy zwoje w moim modelu nie powinny być bardziej zagęszczone z jednej strony?
Obrazek z Dysku Google

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 19.12.2016, 18:24
autor: Solidworks
Sprawdzałem wczoraj u siebie i są takie same jak twoje. Możesz ew. progresywne kupić to tak będzie jak piszesz. :smile: Jaki miałeś kolor oleju, którego wylałeś?
Czy ten kolor herbaty to olej zużyty?

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 19.12.2016, 18:35
autor: yef
Solidworks pisze:Jaki miałeś kolor oleju, którego wylałeś?
w jednej ladze taki:
Obrazek z Dysku Google
pod światło całkiem okej. Można by uznać wymianę za zbędną, ale w drugiej ladze był taki:
Obrazek z Dysku Google
skąd ta różnica nie wiem, choć można spekulować.

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 21.12.2016, 08:35
autor: yef
Może dlatego, że jedna osłona przepuszczała syf, który uszczelniacz zaciągał do środka.
Obrazek z Dysku Google

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 28.02.2017, 17:37
autor: yef
Cieplej w garażu - można coś podziałać przy trampku.

Przegląd kiwaczki. Czyszczenie i przesmarowanie, łożysk nie wymieniam.
Obrazek z Dysku Google

Zdjęcie wałka, oceni ktoś stan?
Obrazek z Dysku Google

Nauka na przyszłość. Jeśli sprzedawca mówi, że wymieniał napędy, warto zapytać "kiedy?".
Obrazek z Dysku Google
przy okazji wymienię też zabezpieczenie zębatki zdawczej. Łańcuch i tylna, ok.

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 03.05.2017, 21:07
autor: yef
Pamiątkowe zdjęcie z renowacji zacisków
Obrazek z Dysku Google

lepsze zdjęcie wałka - widoczne pewne zużycie.
Obrazek z Dysku Google

Test trybu timelapse w kamerce (wynik testu dużo mniejszy kąt niż na podglądzie i średnia jakość)
https://drive.google.com/file/d/0Bzs_Os ... sp=sharing

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 04.05.2017, 17:00
autor: herni74
yef pisze:Pamiątkowe zdjęcie z renowacji zacisków
Obrazek z Dysku Google

lepsze zdjęcie wałka - widoczne pewne zużycie.
Obrazek z Dysku Google

Test trybu timelapse w kamerce (wynik testu dużo mniejszy kąt niż na podglądzie i średnia jakość)
https://drive.google.com/file/d/0Bzs_Os ... sp=sharing


ja miałem w takim stanie wałek ale przy przebiegu ponad 250tys,

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 03.01.2018, 18:39
autor: kapsun
pierwsza fota wymiata, duzy plus za zapał do pracy


dużo było roboty z wymianą oleju w lagach? ile czasu ci zeszło

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 05.01.2018, 19:00
autor: yef
Cześć, dzięki.
kapsun pisze: dużo było roboty z wymianą oleju w lagach? ile czasu ci zeszło
samej (nieśpiesznej) roboty to jakieś 2-3 godziny, ale łącznie z czekaniem zeszło 2 dni Odstawienie na noc do góry dnem, płukanie benzyną ekstrakcyjną i wyschnięcie. A potem w kółko dolewanie-pompowanie-czekanie aż poziom oleju będzie się zgadzał z danymi w instrukcji Haynesa (poziom w mm).

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 13.04.2018, 13:13
autor: yef
osłona na reflektor dodana (dystrybucja Herni74)

Obrazek z Dysku Google

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 13.04.2018, 22:37
autor: Tatq_kelob
Fotka prima sort.

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 13.05.2018, 08:03
autor: yef
^dzięki
Obrazek z Dysku Google

Podejście do naprawy pompy wody gdzie pojawił się nieznaczny wyciek (kilka kropel na dobę).
wymiana uszczelek dała tylko tyle, że w ogóle nie kapie na postoju (podstawiam karton, trzy noce zero kropel), ale kapie z dziury przy wysokich obrotach.

Powoli zaczynam szukać innej pompy...

Przy okazji była wymiana oleju i płynu chłodniczego.

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 21.05.2018, 08:06
autor: yef
zainwestowałem w nową (pocieszam się, że to "tylko" kilkanaście tankowań), niech mnie nie zawiedzie.
Obrazek z Dysku Google

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 21.05.2018, 13:10
autor: tomekpe
Dobrze widzę tam gmole Givi?

Jeśli tak, to zabezpiecz czymś ich połączenie z przodu, przy osłonie silnika. Np. metalową opaską jak na zdjęciu. Inaczej zgubisz tę poprzeczkę przy pierwszej glebie.. (ja zgubiłęm, a z opaską mam już kilka lat bez problemu)

https://drive.google.com/file/d/0B517DY ... sp=sharing

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 21.05.2018, 22:22
autor: yef
dzięki, ogarnę ten temat.

Re: Honda TRANSALP 650, 2000r

: 02.08.2018, 19:19
autor: yef
wymiana gumowych osłon na lagi, przednich tarcz i klocków - były TRW (super, ale szybko zeszły) są Brenty.

Obrazek z Dysku Google