co racja to racja. Kumpel ma TA 700, pierwsze co zrobił to zaadaptował do przodu koło z PD10. Głównie ze względu na własności terenowe, ale i do wyglądu +10 punktów przybyło, taki bardziej rasowy jest.tomasz pisze:jednak tego 21 calowego koła nie da się tak łatwo zastąpić...
i dobrze
Porównanie konkurentów. Transalp vs V-Strom
Re: Transalp vs. Vstrom
xl600v
- tomasz
- czyściciel nagaru
- Posty: 544
- Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: Transalp vs. Vstrom
sie wie !!!ZiBi pisze:koła jak koła tomaszu , ale tego klimatu i prostoty, wytrzymałości trampka oraz duuuuużżżżżżżżżżejjjjj funkcjonalności też będzie ciężkotomasz pisze:jednak tego 21 calowego koła nie da się tak łatwo zastąpić...
i dobrze
p.s. gadaliśmy o tym w moim garage
Trampek to sprzęt ponadczasowy i dlatego tu rocznik nie jest ważny
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Re: Transalp vs. Vstrom
Nie wiem czy XT600 to cos podobnego do XT660, ale:seba77 pisze:A czy jezdziłeś może na xt600 ciekawy jestem jak wygląda takie porównanie Trampek vs Xt 600?
Troszke jechalem na XT660 i w porownaniu do Trampka to jest istna bestia (bez aluzji co do osob obecnch na forum ). Sprzet zdecydowanie bardziej terenowy. Bardzo agresywnie oddaje moc, a jak to powiedzial jego wlasciciel "Odpowiedzia na wszelkie problemy jest dodanie gazu". No i jak tak szalalem po wyrobisku starej zwirowni, to mi sie w pewnym momencie skonczyl zakres rollgazu, wiec stwierdzilem ze skoro nie mam chwilowo zadnych problemow to troche odejme gazu, zeby jak co moc znow dodac... dobrze ze byl to gleboki kopny piach, bo minimalne odpuszczenie poskutkowalo pieknym wylotem przez kierownice . No i z tego co pamietam to egzemplaz na ktorym latalem (doslownie i w przenosni) mial zalozona wieksza zebatke z przodu - nie wyobrazam sobie jak by mnie sponiewieral gdyby byl w "standartowym" ukladzie
Choc gdyby mnie bylo stac na 3 sprzety, to jako drugi kupil bym trampka, a jako trzeci XT660 Puki co kryzys powoduje, ze nawet pierwszym praktycznie w tym roku nie jezdze co dopiero myslec o zakupie drugiego czy trzeciego
Pozdrawiam
- tomasz
- czyściciel nagaru
- Posty: 544
- Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: Transalp vs. Vstrom
"agresywnie oddaje moc" bo trzeba go odkręcać a Trampek jest elastyczny od dołuzalmen3 pisze:seba77 pisze:A czy jezdziłeś może na xt600 ciekawy jestem jak wygląda takie porównanie Trampek vs Xt 600?
Troszke jechalem na XT660 i w porownaniu do Trampka to jest istna bestia (bez aluzji co do osob obecnch na forum ). Sprzet zdecydowanie bardziej terenowy. Bardzo agresywnie oddaje moc, a jak to powiedzial jego wlasciciel "Odpowiedzia na wszelkie problemy jest dodanie gazu".
nijak tu porównać rzędówkę do V-ki
przy rzędówce nie odkręcasz nie jedziesz
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
- jeszua
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 255
- Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
- Lokalizacja: ck krakoff
- Kontakt:
Re: Transalp vs. Vstrom
pozwolę sobie na komentarz z przymrużeniem oka: widać, kolega znawca. a może teraz jeszcze raz, już po przyjęciu do wiadomości faktu iż xt660 jest jednocylindrówką?tomasz pisze:nijak tu porównać rzędówkę do V-ki
przy rzędówce nie odkręcasz nie jedziesz
jsz
Re: Transalp vs. Vstrom
bo rozróżniamy jednocylindrówki rzędowe i V dobra sorry za OT, do działu dowcipy z tym
xl600v
Re: Transalp vs. Vstrom
A najfajniejsze jest to, ze pomimo jednego cylindra ma dwa wydechy*
*Po jednym na kazdy zawor wydechowy
*Po jednym na kazdy zawor wydechowy
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 185
- Rejestracja: 14.06.2008, 01:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Celestynów
Re: Transalp vs. Vstrom
Trochę robi sie inny temat ale i ja dołożę swoje:
Jeździłem trampkiem 600 rocznik 95 aktualnie ujeżdżam Tenerę XT660 i stwierdzam jedno - to są dwa różnego typu pojazdy nie mające ze sobą wiele wspólnego.
Pisałem już o tym ale powtórzę, Trampek w porównaniu z Tenerą jest dostojny a Ona.....dzika. To najlepsze określenie jakie mi sie nasuwa na myśl.
Kto umie wykorzystać w pełni Trampka terenowo nie wyobrażam sobie co mógłby wyczyniać na Tenerce Ja niestety ciągle sie uczę.
Aktualnie (o czym wielu czytało ) założyłem kostki TKC 80 i stwierdzam że na takich powinna wyjeżdżać z salonu.
Nie ma złotego środka i motoru uniwersalnego, trzeba zawsze iść na jakiś kompromis.
Jedno za czym po Transalpie tęsknie i tęsknić będę to......................dźwięk silnika
Jeździłem trampkiem 600 rocznik 95 aktualnie ujeżdżam Tenerę XT660 i stwierdzam jedno - to są dwa różnego typu pojazdy nie mające ze sobą wiele wspólnego.
Pisałem już o tym ale powtórzę, Trampek w porównaniu z Tenerą jest dostojny a Ona.....dzika. To najlepsze określenie jakie mi sie nasuwa na myśl.
Kto umie wykorzystać w pełni Trampka terenowo nie wyobrażam sobie co mógłby wyczyniać na Tenerce Ja niestety ciągle sie uczę.
Aktualnie (o czym wielu czytało ) założyłem kostki TKC 80 i stwierdzam że na takich powinna wyjeżdżać z salonu.
Nie ma złotego środka i motoru uniwersalnego, trzeba zawsze iść na jakiś kompromis.
Jedno za czym po Transalpie tęsknie i tęsknić będę to......................dźwięk silnika
DRZ
- tomasz
- czyściciel nagaru
- Posty: 544
- Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: Transalp vs. Vstrom
jeszua pisze:pozwolę sobie na komentarz z przymrużeniem oka: widać, kolega znawca. a może teraz jeszcze raz, już po przyjęciu do wiadomości faktu iż xt660 jest jednocylindrówką?tomasz pisze:nijak tu porównać rzędówkę do V-ki
przy rzędówce nie odkręcasz nie jedziesz
jsz
dobra dobra już się tak nie nabijajcie
przecież to sprawa oczywista...
myślałem o KLE 650 a pisałem o XT660
- dla wszystkich nieomylnych...
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
- Marcin 213
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 13.11.2008, 18:04
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Transalp vs. Vstrom
Witam
Nie miałem okazji jeździć DL-em, ale czasami jeżdżę z kolegą który jeździ DL-em. Wydaje mi się że to zaeży jaki kto ma "temperament". DL zostawia trampka daleko z tyłu. Ja trampkiem omijam autostrady dalekim łukiem a DL dobrze tam się czuje. O ile można porównać motocykle do samochodów to DL to typowy SUV(np CRV) z kolei trampek to taka Vitara z lat 90-tych.
Co do "elestyczności" trampka to zależy z czym porównać. Z jednocylindrowcem to trampek jest elastyczny, jeżeli porównać do rzędowej 4 cylindrówki to trampek jest "jednocylindrowcem".
Nie miałem okazji jeździć DL-em, ale czasami jeżdżę z kolegą który jeździ DL-em. Wydaje mi się że to zaeży jaki kto ma "temperament". DL zostawia trampka daleko z tyłu. Ja trampkiem omijam autostrady dalekim łukiem a DL dobrze tam się czuje. O ile można porównać motocykle do samochodów to DL to typowy SUV(np CRV) z kolei trampek to taka Vitara z lat 90-tych.
Co do "elestyczności" trampka to zależy z czym porównać. Z jednocylindrowcem to trampek jest elastyczny, jeżeli porównać do rzędowej 4 cylindrówki to trampek jest "jednocylindrowcem".
Re: Transalp vs. Vstrom
A to ciekawe twierdzenie - w zyciu bym nie przypuszczal ze V2 jest mniej elastyczne od R4jeżeli porównać do rzędowej 4 cylindrówki to trampek jest "jednocylindrowcem"
Z moich doswiadczen wynika ze jest dokladnie odwrotnie - Trampek w porownaniu z rzedowym czterocylindrowcem to wzor elastycznosci, no ale moze te R4, ktorymi mialem przyjemnosc sie troche poprzemieszczac (CBR600 i XJ600), to jakies wyjatki. Chyba, ze nie zrozumialem o co chodzi z tym porownaniem w Twojej wypowiedzi
Pozdrawiam
- Grek
- naciągacz linek
- Posty: 70
- Rejestracja: 18.04.2010, 01:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Re: Transalp vs. Vstrom
Dorzucę i swoje 3 grosze,wiele lat spędziłem w Grecji i swego czasu było tam naprawdę zatrzęsienie Trampków, XT-ków różnej maści enduro,bo jednak dróg szutrowych i górzystych tam jest w bród . Lecz ostatnio we wakacje zauważyłem że jakby nagle zmienili zaplecze z trampków na dl 650 wiec coś w tym musi być.Moim zdaniem dl jest piękny ale jak ostatnio wyskrobałem sie po błotnistej drodze z kuframi we dwie osoby na górę Liwocz koło Jasła to jednak nic tak nie cieszy jak wjechać tam gdzie inni nie mogą lub mają problemy i to wcale nie na kostkach
Ural (jest)...Honda XL 600 RM...Yamaha xj 600.....Honda Transalp PD06
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 118
- Rejestracja: 18.06.2008, 18:40
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Transalp vs. Vstrom
na plus DL'a (w odniesieniu do PD06):
- na asfalt zdecydowanie przyjemniejszy
- predkosci przelotowe o 20-30km wyzsze (zaleta 6go biegu?) bez meczenia siebie i maszyny
- zajefajne swiatla
- zajefajne swiatla ponownie
- jadac z pasazerem mozna wyprzedzac
na minus:
- wydech
- plastikowatosc
- nieprzewidywalne prowadzenie na luznej nawierzchni
- na asfalt zdecydowanie przyjemniejszy
- predkosci przelotowe o 20-30km wyzsze (zaleta 6go biegu?) bez meczenia siebie i maszyny
- zajefajne swiatla
- zajefajne swiatla ponownie
- jadac z pasazerem mozna wyprzedzac
na minus:
- wydech
- plastikowatosc
- nieprzewidywalne prowadzenie na luznej nawierzchni
Pozdrowienia z Warmii.
Re: Transalp vs. Vstrom
Podniosę temat.
A jak byście porównali TA 700 vs DL 650. Właściwie to już byłem przekonany do DL'a ale znowu obudziły się wątpliwości. Będę jeździł tak około 70% różnego rodzaju asfaltów - więcej tych gorszej jakości i około 30% teren typu drogi polne i leśne dukty i trakty. Jakie wasze zdanie w tym temacie ?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
A jak byście porównali TA 700 vs DL 650. Właściwie to już byłem przekonany do DL'a ale znowu obudziły się wątpliwości. Będę jeździł tak około 70% różnego rodzaju asfaltów - więcej tych gorszej jakości i około 30% teren typu drogi polne i leśne dukty i trakty. Jakie wasze zdanie w tym temacie ?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
- Scyzoryk
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: okolice Piaseczna
Re: Transalp vs. Vstrom
Trampek 700 robi wrażenie dosyć małego motocykla, DL wygląda masywniej. Honda jest lepiej wykonana (materiały) i ładniej brzmi. Jest niestety dosyć mała gabarytowo. Robiłem do niego przymiarkę i jest wyraźnie mniejszy niż stara 600-tka.
DLa jakiś czas temu kupił mój brat. Motorek jest super. Ma swoje wady jak jakość plastików, wciąganie niewielkich ilości oleju, słaby dźwięk ale ma masę plusów. Bardzo wygodny, nawet w dwie osoby. Dosyć niski (w porównaniu do starego Trampka) przez co manewrowanie jest łatwe. Na sfalcie prowadzi się jak po sznurku, zupełnie inna jakość Własności terenowe mizerne. Byle piasek i pływa jak szalony Może dużą rolę odgrywają tu szosowe gumy (Michelin Road) ale mimo wszystko wg. mnie nadaje się tylko na szuter + utwardzone leśne drogi bez luźnej nawierzchni.
DLa jakiś czas temu kupił mój brat. Motorek jest super. Ma swoje wady jak jakość plastików, wciąganie niewielkich ilości oleju, słaby dźwięk ale ma masę plusów. Bardzo wygodny, nawet w dwie osoby. Dosyć niski (w porównaniu do starego Trampka) przez co manewrowanie jest łatwe. Na sfalcie prowadzi się jak po sznurku, zupełnie inna jakość Własności terenowe mizerne. Byle piasek i pływa jak szalony Może dużą rolę odgrywają tu szosowe gumy (Michelin Road) ale mimo wszystko wg. mnie nadaje się tylko na szuter + utwardzone leśne drogi bez luźnej nawierzchni.
Pozdrawiam
Scyzoryk
AT CRF1000
Scyzoryk
AT CRF1000
Re: Transalp vs. Vstrom
Może to jednak wina opon bardziej bo z tego linku poniżej to wygląda że dają sobie radę DL'ki w terenie też jednak.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=156028
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=156028
Re: Transalp vs. Vstrom
Wiesz - ktoś tu pokazywał film z Rosji gdzie intruder dawał radę w terenie, więc to nie o to chodzi;)peterp079 pisze:Może to jednak wina opon bardziej bo z tego linku poniżej to wygląda że dają sobie radę DL'ki w terenie też jednak.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=156028
DL ma krótki skok zawieszenia i tego nie przeskoczysz.
Re: Transalp vs. Vstrom
Jak najbardziej masz rację. Też gdzieś widziałem takie rzeczy. Generalnie tak na ten rodzaj terenu po którym będę jeździł jeśli to można nazwać terenem to po tych zdjęciach widzę że da radę DL choć nie wątpię z tego co czytam że pewnie XL 700 jeszcze by sobie lepiej poradziła. Troszkę bardziej z wyglądu podoba mi się DL a zależy mi z drugiej strony na tym żeby móc zjechać z asfaltu i stąd moje rozterki.
Re: Transalp vs. Vstrom
Nie jezdziłem XL700 więc się nie wypowiem. DL spokojnie zjedziesz z asfaltu. Zjedziesz też sportem, czopkiem czy nakedem:) Wiem bo zjeżdzałem. Trampkiem zdecydowanie pewniej i wygodniej (mówie o 650 i 600) ale jak nie masz zamiaru szaleć w terenie to nie ma co się ekscytować.peterp079 pisze:Jak najbardziej masz rację. Też gdzieś widziałem takie rzeczy. Generalnie tak na ten rodzaj terenu po którym będę jeździł jeśli to można nazwać terenem to po tych zdjęciach widzę że da radę DL choć nie wątpię z tego co czytam że pewnie XL 700 jeszcze by sobie lepiej poradziła. Troszkę bardziej z wyglądu podoba mi się DL a zależy mi z drugiej strony na tym żeby móc zjechać z asfaltu i stąd moje rozterki.
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Transalp vs. Vstrom
Jeszcze jedna dosyć ważna różnica szczególnie jak się chwyci kapcia, TA ma opony dętkowe a VL650 bezdętkowe...
Ps. jestem pod wrażeniem fotek z linka peterp079
Ps. jestem pod wrażeniem fotek z linka peterp079
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość