Porównanie konkurentów. Transalp vs V-Strom

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
jaro5000
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 215
Rejestracja: 05.02.2009, 15:55
Lokalizacja: Katowice

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: jaro5000 »

tomasz pisze:jednak tego 21 calowego koła nie da się tak łatwo zastąpić...
i dobrze :thumbsup: :ok: :grin:
co racja to racja. Kumpel ma TA 700, pierwsze co zrobił to zaadaptował do przodu koło z PD10. Głównie ze względu na własności terenowe, ale i do wyglądu +10 punktów przybyło, taki bardziej rasowy jest.
xl600v
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: tomasz »

ZiBi pisze:
tomasz pisze:jednak tego 21 calowego koła nie da się tak łatwo zastąpić...
i dobrze :thumbsup: :ok: :grin:
koła jak koła tomaszu :tongue: , ale tego klimatu i prostoty, wytrzymałości trampka oraz duuuuużżżżżżżżżżejjjjj funkcjonalności też będzie ciężko :ok:

p.s. gadaliśmy o tym w moim garage :crossy:
sie wie !!! :grin: :thumbsup:
Trampek to sprzęt ponadczasowy i dlatego tu rocznik nie jest ważny :ok:
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
zalmen3
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 154
Rejestracja: 16.06.2008, 12:41
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: zalmen3 »

seba77 pisze:A czy jezdziłeś może na xt600 ciekawy jestem jak wygląda takie porównanie Trampek vs Xt 600?
Nie wiem czy XT600 to cos podobnego do XT660, ale:
Troszke jechalem na XT660 i w porownaniu do Trampka to jest istna bestia (bez aluzji co do osob obecnch na forum :tongue: ). Sprzet zdecydowanie bardziej terenowy. Bardzo agresywnie oddaje moc, a jak to powiedzial jego wlasciciel "Odpowiedzia na wszelkie problemy jest dodanie gazu". No i jak tak szalalem po wyrobisku starej zwirowni, to mi sie w pewnym momencie skonczyl zakres rollgazu, wiec stwierdzilem ze skoro nie mam chwilowo zadnych problemow to troche odejme gazu, zeby jak co moc znow dodac... dobrze ze byl to gleboki kopny piach, bo minimalne odpuszczenie poskutkowalo pieknym wylotem przez kierownice :ok: :niewiem: . No i z tego co pamietam to egzemplaz na ktorym latalem (doslownie i w przenosni) mial zalozona wieksza zebatke z przodu - nie wyobrazam sobie jak by mnie sponiewieral gdyby byl w "standartowym" ukladzie :mouthshut:

Choc gdyby mnie bylo stac na 3 sprzety, to jako drugi kupil bym trampka, a jako trzeci XT660 :grin: Puki co kryzys powoduje, ze nawet pierwszym praktycznie w tym roku nie jezdze :sad: co dopiero myslec o zakupie drugiego czy trzeciego :haha:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: tomasz »

zalmen3 pisze:
seba77 pisze:A czy jezdziłeś może na xt600 ciekawy jestem jak wygląda takie porównanie Trampek vs Xt 600?

Troszke jechalem na XT660 i w porownaniu do Trampka to jest istna bestia (bez aluzji co do osob obecnch na forum :tongue: ). Sprzet zdecydowanie bardziej terenowy. Bardzo agresywnie oddaje moc, a jak to powiedzial jego wlasciciel "Odpowiedzia na wszelkie problemy jest dodanie gazu".
"agresywnie oddaje moc" bo trzeba go odkręcać a Trampek jest elastyczny od dołu
nijak tu porównać rzędówkę do V-ki
przy rzędówce nie odkręcasz nie jedziesz
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
jeszua
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 255
Rejestracja: 11.12.2009, 11:22
Lokalizacja: ck krakoff
Kontakt:

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: jeszua »

tomasz pisze:nijak tu porównać rzędówkę do V-ki
przy rzędówce nie odkręcasz nie jedziesz
pozwolę sobie na komentarz z przymrużeniem oka: widać, kolega znawca. a może teraz jeszcze raz, już po przyjęciu do wiadomości faktu iż xt660 jest jednocylindrówką? :grin:
jsz
kanapa, kibelek i paskud
relacje publikuję na motogen.pl
Awatar użytkownika
jaro5000
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 215
Rejestracja: 05.02.2009, 15:55
Lokalizacja: Katowice

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: jaro5000 »

:wink: bo rozróżniamy jednocylindrówki rzędowe i V :lol: dobra sorry za OT, do działu dowcipy z tym
xl600v
Awatar użytkownika
zalmen3
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 154
Rejestracja: 16.06.2008, 12:41
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: zalmen3 »

:lol: A najfajniejsze jest to, ze pomimo jednego cylindra ma dwa wydechy* :lol:

*Po jednym na kazdy zawor wydechowy :mouthshut:
Grzechu
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 185
Rejestracja: 14.06.2008, 01:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Celestynów

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: Grzechu »

Trochę robi sie inny temat ale i ja dołożę swoje:
Jeździłem trampkiem 600 rocznik 95 aktualnie ujeżdżam Tenerę XT660 i stwierdzam jedno - to są dwa różnego typu pojazdy nie mające ze sobą wiele wspólnego.
Pisałem już o tym ale powtórzę, Trampek w porównaniu z Tenerą jest dostojny a Ona.....dzika. To najlepsze określenie jakie mi sie nasuwa na myśl.
Kto umie wykorzystać w pełni Trampka terenowo nie wyobrażam sobie co mógłby wyczyniać na Tenerce :omg: Ja niestety ciągle sie uczę.
Aktualnie (o czym wielu czytało :mouthshut: ) założyłem kostki TKC 80 i stwierdzam że na takich powinna wyjeżdżać z salonu.
Nie ma złotego środka i motoru uniwersalnego, trzeba zawsze iść na jakiś kompromis.
Jedno za czym po Transalpie tęsknie i tęsknić będę to......................dźwięk silnika :swieczki:
DRZ
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: tomasz »

jeszua pisze:
tomasz pisze:nijak tu porównać rzędówkę do V-ki
przy rzędówce nie odkręcasz nie jedziesz
pozwolę sobie na komentarz z przymrużeniem oka: widać, kolega znawca. a może teraz jeszcze raz, już po przyjęciu do wiadomości faktu iż xt660 jest jednocylindrówką? :grin:
jsz

dobra dobra :blush: już się tak nie nabijajcie :dupa:
przecież to sprawa oczywista... :dupa:
myślałem o KLE 650 a pisałem o XT660


:resp: :resp: :resp: - dla wszystkich nieomylnych... :tongue: :wink:
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
Marcin 213
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 13.11.2008, 18:04
Lokalizacja: Mikołów

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: Marcin 213 »

Witam
Nie miałem okazji jeździć DL-em, ale czasami jeżdżę z kolegą który jeździ DL-em. Wydaje mi się że to zaeży jaki kto ma "temperament". DL zostawia trampka daleko z tyłu. Ja trampkiem omijam autostrady dalekim łukiem a DL dobrze tam się czuje. O ile można porównać motocykle do samochodów to DL to typowy SUV(np CRV) z kolei trampek to taka Vitara z lat 90-tych.
Co do "elestyczności" trampka to zależy z czym porównać. Z jednocylindrowcem to trampek jest elastyczny, jeżeli porównać do rzędowej 4 cylindrówki to trampek jest "jednocylindrowcem".
Awatar użytkownika
zalmen3
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 154
Rejestracja: 16.06.2008, 12:41
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: zalmen3 »

jeżeli porównać do rzędowej 4 cylindrówki to trampek jest "jednocylindrowcem"
A to ciekawe twierdzenie - w zyciu bym nie przypuszczal ze V2 jest mniej elastyczne od R4 :ysz:
Z moich doswiadczen wynika ze jest dokladnie odwrotnie - Trampek w porownaniu z rzedowym czterocylindrowcem to wzor elastycznosci, no ale moze te R4, ktorymi mialem przyjemnosc sie troche poprzemieszczac (CBR600 i XJ600), to jakies wyjatki. Chyba, ze nie zrozumialem o co chodzi z tym porownaniem w Twojej wypowiedzi :lol:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Grek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 70
Rejestracja: 18.04.2010, 01:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: Grek »

Dorzucę i swoje 3 grosze,wiele lat spędziłem w Grecji i swego czasu było tam naprawdę zatrzęsienie Trampków, XT-ków różnej maści enduro,bo jednak dróg szutrowych i górzystych tam jest w bród . Lecz ostatnio we wakacje zauważyłem że jakby nagle zmienili zaplecze z trampków na dl 650 wiec coś w tym musi być.Moim zdaniem dl jest piękny ale jak ostatnio wyskrobałem sie po błotnistej drodze z kuframi we dwie osoby na górę Liwocz koło Jasła :crossy: to jednak nic tak nie cieszy jak wjechać tam gdzie inni nie mogą lub mają problemy i to wcale nie na kostkach :tongue:
Ural (jest)...Honda XL 600 RM...Yamaha xj 600.....Honda Transalp PD06
maciejza
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 118
Rejestracja: 18.06.2008, 18:40
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: maciejza »

na plus DL'a (w odniesieniu do PD06):
- na asfalt zdecydowanie przyjemniejszy
- predkosci przelotowe o 20-30km wyzsze (zaleta 6go biegu?) bez meczenia siebie i maszyny
- zajefajne swiatla
- zajefajne swiatla ponownie
- jadac z pasazerem mozna wyprzedzac ;)

na minus:
- wydech
- plastikowatosc
- nieprzewidywalne prowadzenie na luznej nawierzchni
Pozdrowienia z Warmii.
peterp079
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 25.08.2010, 15:57
Lokalizacja: Kielce

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: peterp079 »

Podniosę temat.
A jak byście porównali TA 700 vs DL 650. Właściwie to już byłem przekonany do DL'a ale znowu obudziły się wątpliwości. Będę jeździł tak około 70% różnego rodzaju asfaltów - więcej tych gorszej jakości i około 30% teren typu drogi polne i leśne dukty i trakty. Jakie wasze zdanie w tym temacie ?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: Scyzoryk »

Trampek 700 robi wrażenie dosyć małego motocykla, DL wygląda masywniej. Honda jest lepiej wykonana (materiały) i ładniej brzmi. Jest niestety dosyć mała gabarytowo. Robiłem do niego przymiarkę i jest wyraźnie mniejszy niż stara 600-tka.

DLa jakiś czas temu kupił mój brat. Motorek jest super. Ma swoje wady jak jakość plastików, wciąganie niewielkich ilości oleju, słaby dźwięk ale ma masę plusów. Bardzo wygodny, nawet w dwie osoby. Dosyć niski (w porównaniu do starego Trampka) przez co manewrowanie jest łatwe. Na sfalcie prowadzi się jak po sznurku, zupełnie inna jakość :) Własności terenowe mizerne. Byle piasek i pływa jak szalony Może dużą rolę odgrywają tu szosowe gumy (Michelin Road) ale mimo wszystko wg. mnie nadaje się tylko na szuter + utwardzone leśne drogi bez luźnej nawierzchni.
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
peterp079
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 25.08.2010, 15:57
Lokalizacja: Kielce

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: peterp079 »

Może to jednak wina opon bardziej bo z tego linku poniżej to wygląda że dają sobie radę DL'ki w terenie też jednak.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=156028
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: tramp »

peterp079 pisze:Może to jednak wina opon bardziej bo z tego linku poniżej to wygląda że dają sobie radę DL'ki w terenie też jednak.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=156028
Wiesz - ktoś tu pokazywał film z Rosji gdzie intruder dawał radę w terenie, więc to nie o to chodzi;)
DL ma krótki skok zawieszenia i tego nie przeskoczysz.
peterp079
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 25.08.2010, 15:57
Lokalizacja: Kielce

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: peterp079 »

Jak najbardziej masz rację. Też gdzieś widziałem takie rzeczy. Generalnie tak na ten rodzaj terenu po którym będę jeździł jeśli to można nazwać terenem to po tych zdjęciach widzę że da radę DL choć nie wątpię z tego co czytam że pewnie XL 700 jeszcze by sobie lepiej poradziła. Troszkę bardziej z wyglądu podoba mi się DL a zależy mi z drugiej strony na tym żeby móc zjechać z asfaltu i stąd moje rozterki.
tramp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 242
Rejestracja: 21.01.2010, 20:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: tramp »

peterp079 pisze:Jak najbardziej masz rację. Też gdzieś widziałem takie rzeczy. Generalnie tak na ten rodzaj terenu po którym będę jeździł jeśli to można nazwać terenem to po tych zdjęciach widzę że da radę DL choć nie wątpię z tego co czytam że pewnie XL 700 jeszcze by sobie lepiej poradziła. Troszkę bardziej z wyglądu podoba mi się DL a zależy mi z drugiej strony na tym żeby móc zjechać z asfaltu i stąd moje rozterki.
Nie jezdziłem XL700 więc się nie wypowiem. DL spokojnie zjedziesz z asfaltu. Zjedziesz też sportem, czopkiem czy nakedem:) Wiem bo zjeżdzałem. Trampkiem zdecydowanie pewniej i wygodniej (mówie o 650 i 600) ale jak nie masz zamiaru szaleć w terenie to nie ma co się ekscytować.
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: Transalp vs. Vstrom

Post autor: miroslaw123 »

Jeszcze jedna dosyć ważna różnica szczególnie jak się chwyci kapcia, TA ma opony dętkowe a VL650 bezdętkowe...
Ps. jestem pod wrażeniem fotek z linka peterp079 :thumbsup:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość