Strona 11 z 12

Re: NOWY TRANSALP.

: 27.09.2023, 13:55
autor: Luk4s7
Czy jest tu jakiś właściciel TA XL750 z okolic Łodzi? Chętnie bym się spotkał ponarzekać na ten fatalny motocykl (jak już ustaliliśmy wyżej) ;)

Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników no a nie ma to jednak jak spotkanie twarzą w twarz. Na przykład niech mi ktoś powie jak używać szybkozmieniacza biegów (quickshifter'a w języku zagranicznym). Próbuję, testuję przy różnych prędkościach, obrotach i obciążeniach i raz wchodzi pięknie - lepiej bym tego nie zrobić z użyciem sprzęgła a innym razem boję się że zębatki wyskoczą bokiem. No nie umiem widocznie. Ani w instrukcji nie jest nic na ten temat napisane ani w salonie nic mądrego mi nie powiedzieli poza tym że trzeba odkręcić manetę i wtedy wchodzi ładnie. Fakt, wchodzi ale czy tylko w takich warunkach? Bo mi wiele razy pięknie wchodziły biegi np. z 3 na 4 przy 3,5-4 tyś. obrotów. Niezbyt szybko naciskam na dźwignię, obroty spadają, bieg wskakuje i obroty rosną. Wszystko miękko i gładko. Na ucho bardzo ładna zmiana ze sprzęgłem. Zwykle zmiana z 2 na 3 przy podobnych obrotach nie jest już tak elegancka. Zrzucanie w dół podobnie - raz jak w masło a raz jeb i szarp.

Any ideas?

Re: NOWY TRANSALP.

: 28.09.2023, 19:55
autor: Sal
Luk4s7 pisze: 27.09.2023, 13:55 Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników no a nie ma to jednak jak spotkanie twarzą w twarz. Na przykład niech mi ktoś powie jak używać szybkozmieniacza biegów (quickshifter'a w języku zagranicznym). Próbuję, testuję przy różnych prędkościach, obrotach i obciążeniach i raz wchodzi pięknie - lepiej bym tego nie zrobić z użyciem sprzęgła a innym razem boję się że zębatki wyskoczą bokiem. No nie umiem widocznie. Ani w instrukcji nie jest nic na ten temat napisane ani w salonie nic mądrego mi nie powiedzieli poza tym że trzeba odkręcić manetę i wtedy wchodzi ładnie. Fakt, wchodzi ale czy tylko w takich warunkach? Bo mi wiele razy pięknie wchodziły biegi np. z 3 na 4 przy 3,5-4 tyś. obrotów. Niezbyt szybko naciskam na dźwignię, obroty spadają, bieg wskakuje i obroty rosną. Wszystko miękko i gładko. Na ucho bardzo ładna zmiana ze sprzęgłem. Zwykle zmiana z 2 na 3 przy podobnych obrotach nie jest już tak elegancka. Zrzucanie w dół podobnie - raz jak w masło a raz jeb i szarp.
Any ideas?
Obawiam się, że w Trampku pozwala tylko w górę zmieniać biegi bez sprzęgła. Redukcję musisz robić z wyczuciem manetki albo sprzęgłem.
Piszą, że jest jakaś regulacja tego wyłączacza zapłonu https://www.transalpowners.com/threads/ ... ifter.102/
Tu jest definicja "Bi-directional quickshifter", i wg. mnie tego w Trampku nie ma. Jeździłem Multistradą z tym systemem, w obie strony można wachlować, nic nie szarpie, ale silnik musi być na wysokich obrotach, na oko powyżej 5 tyś.

Re: NOWY TRANSALP.

: 28.09.2023, 20:01
autor: Fiodi

Sal pisze:
Obawiam się, że w Trampku pozwala tylko w górę zmieniać biegi bez sprzęgła. Redukcję musisz robić z wyczuciem manetki albo sprzęgłem.
Piszą, że jest jakaś regulacja tego wyłączacza zapłonu https://www.transalpowners.com/threads/ ... ifter.102/
Tu jest definicja "Bi-directional quickshifter", i wg. mnie tego w Trampku nie ma. Jeździłem Multistradą z tym systemem, w obie strony można wachlować, nic nie szarpie, ale silnik musi być na wysokich obrotach, na oko powyżej 5 tyś.
Fabryczny quickshifter działa w dwie strony, poniżej cytat ze strony Hondy.
Ja też mialem z nim probleny podczas jazdy próbnej więc ostatecznie nie wziąlęm go do swojego Trampka.

"Quick-shifter umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegów w górę i w dół, co umożliwia bezstresową jazdę nie tylko w przypadku jazdy sportowej, ale również turystycznej. Posiada regulowane obciążenie robocze w trzech stopniach."

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


Re: NOWY TRANSALP.

: 29.09.2023, 11:29
autor: Qter
Nowy TA to super sprzęt. Nie jest wybitny w żadnej kategorii ale wstydu nie ma. Piękny osiołek i każdy kto zdecyduje się go kupic znajdzie w nim coś co mu będzie pasować. Nie każdy jest trawisem czy też rossim.

Co do ustawienia zawieszenia to zobacz w manualu. Tam powinno być opisane wstępne ustawienie i opis zmian w zależności co kręcisz i jak.

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka


Re: NOWY TRANSALP.

: 02.10.2023, 19:10
autor: Lukasz /adhd/
Nie Każdy jest Tobą ;-)

Łukasz

Re: NOWY TRANSALP.

: 03.10.2023, 07:25
autor: Luk4s7
Panowie, dzięki za komentarze i dobre chęci. Etap teoretyczny i eksperymenty metodą prób i błędów mam już dawno za sobą. Zbliżam się do 6k km. Zabawy z QS to seria sukcesów i porażek - raz biegi wchodzą gładko raz jest słabo. Różne obroty, obciążenia itd. Metoda prób i błędów. Dlatego pytam o poradę kogoś kto ma w tym doświadczenie praktyczne.

To samo z zawiasem. Wiem już że SAG 30% się nie uda przy mojej wadze. 50% to wszystko co można ustawić czyli 10cm. Zmienić sprężynę na sztywniejszą i zostawić fabryczny amor czy nie manto sensu bo będzie za słaba amortyzacja? Cały kit? Jaki? Owszem są zestawy Touratech ale cena sroga.

Re: NOWY TRANSALP.

: 23.10.2023, 12:10
autor: margus
Czy macie doświadczenia z deflektorami do oryginalnej szyby albo zamiennikami od innych producentów? Na aliexpress pojawiły się deflektory takie same jak oryginał tylko nie wiem czy to coś pomoże. Myślę o kupieniu nowej szyby od Givi. Ostatni pojawiła się jeszcze PUIG.
Mam 188cm wzrostu i standardowa szyba do jazdy po asfalcie jest dla mnie trochę za niska, a w teren zbyt często nie jeżdżę :-)

Re: NOWY TRANSALP.

: 26.10.2023, 12:40
autor: Petefijalkowski
Hej, mam wysoką szybę plus deflektory i jest super. Z tym że to oryginalne wziąłem. Moim zdaniem zarówno wysoka szyba jak i te boczne deflektory wykonują bardzo dobrze swoje zadanie. Oczywiście bolało gdy płaciłem dodatkową kasę...

Re: NOWY TRANSALP.

: 29.10.2023, 10:45
autor: margus
Dzięki za info.
Najchętniej kupiłbym niższą szybę od Givi (wyższa od oryginalnej o 11,5 cm) i w razie potrzeby dodał deflektor. Niestety dostępna jest tylko w wersji dymionej, a takiej nie chcę. Przezroczysta jest wyższa o 20 cm i obawiam się, że jazda w deszczu może być problemem. Ale cena nie jest zaporowa więc chyba się zdecyduję

Re: NOWY TRANSALP.

: 29.10.2023, 17:52
autor: MrWaski
W moim V-Stromie mam szybę hiszpańskiej firmy Puig - z polecenia kolegi. Nie była tania, ale jest rewelacyjna! Nie rysuje się tak jak niektóre Givi... Gruba, sztywna, wystarczająco duża, nie trzeba żadnych deflektorów przyczepiać i strugi w całości są nad kaskiem.
Tu jest coś do Trampka: https://puig.tv/en/tuning-motos/windscr ... bike=31054 Są też przezroczyste.
Dopytaj czy ktoś ma to w Trampku i co jego zdaniem jest to warte, bo kosztuje sporo! W Suzuki sprawdza się wyśmienicie.

PS
Widzę, że jeszcze ich nie ma, ale mają być. Zatem trudno powiedzieć jak się w nowym Transalpie sprawdzi...

Re: NOWY TRANSALP.

: 30.10.2023, 11:45
autor: Janek-2004
Fiodi pisze: 28.09.2023, 20:01
Sal pisze:
Obawiam się, że w Trampku pozwala tylko w górę zmieniać biegi bez sprzęgła. Redukcję musisz robić z wyczuciem manetki albo sprzęgłem.
Piszą, że jest jakaś regulacja tego wyłączacza zapłonu https://www.transalpowners.com/threads/ ... ifter.102/
Tu jest definicja "Bi-directional quickshifter", i wg. mnie tego w Trampku nie ma. Jeździłem Multistradą z tym systemem, w obie strony można wachlować, nic nie szarpie, ale silnik musi być na wysokich obrotach, na oko powyżej 5 tyś.
Fabryczny quickshifter działa w dwie strony, poniżej cytat ze strony Hondy.
Ja też mialem z nim probleny podczas jazdy próbnej więc ostatecznie nie wziąlęm go do swojego Trampka.

"Quick-shifter umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegów w górę i w dół, co umożliwia bezstresową jazdę nie tylko w przypadku jazdy sportowej, ale również turystycznej. Posiada regulowane obciążenie robocze w trzech stopniach."

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Ponad tydzień temu w sobotę przy wyjątkowo ciepłej pogodzie miałem przyjemność odbyć 2 jazdy próbne. Wpierw nowym transalpem, potem africą z DCT.
Obydwa motocykle fabrycznie nowe z przebiegiem ok 1500 km z tego co pamiętam. Celowo zostawiłem sobie afrykę na deser aby przeżyć efekt wow po transalpie. Ale efektu nie było. Po blisko 2,5 h jazdy moim DL650 przesiadłem się od razu na trampka. Pierwsze wrażenie - lekki, czuć różnicę już mając go miedzy nogami jakkolwiek to zabrzmi :). Pierwsze metry już spowodowały banana, chociaż do jednej rzeczy musiałem się chwilę przyzwyczaić ale to kwestia regulacji - mianowicie sprzęgło brało przy samym końcu, trzeba klamkę całkiem puścić aby motocykl zaczął jechać. U mnie w DL wystarczy lekko oddalić od manetki i już włącza napęd. Ale to kwestia chyba egzemplarza. Poza tym, reakcja na gaz fantastyczna, hamulce w porównaniu do Vstroma zdecydowanie lepsze - powiem, że to liga wyżej.
Jeździłem godzinę tylko ale na dzisiaj gdybym zmieniał, to byłby to wybór nr 1. Z tym quickshifterem: popróbowałem w górę i przebija bez problemów ale czuć szarpnięcia lekkie - może kwestia wprawy lub wyczucia obrotów - za krótko aby wydawać wyroki. W dół próbowałem, ni cholery nie udało się, a nie chciałem deptać na siłę, żeby nie narobić bardachy. Biorąc pod uwagę moc vs masa - nic więcej do turystyki nie potrzeba.
Africa z DCT - był to a może jest nadal motocykl moich marzeń, natomiast trochę zawaliłem temat, że nie nauczyłem się przed testami szczegółów w zakresie zmiany trybów. Zmieniałem tylko w zakresie D/S1 co pewnie odebrało 50 % frajdy z jazdy. Generalnie na trybie D to jest jakaś parodia westernu. Przy obrotach jakieś 2,5-3 k rpm motocykl powrzucał biegi jakie tam miał i tak mulił aż mnie sumienie gryzło żen tak można męczyć ten silnik. Sama skrzynia jest petarda, wygoda, komfort i masz w dupie na jakim biegu jedziesz. Nie miałem też problemu przy niskich prędkościach - fajnie to działa. Muszę na wiosnę popróbować jeszcze afryki już wiedząc jak się te tryby zmienia - gość mi powiedział jak przyjechałem po teście.
Tak czy owak przy aktualnych zasobach nie pozwoliłbym sobie na nową afrykę - Trampek jest w zasięgu gdybym sprzedał vstroma może kiedyś. Do tego czasu jak wdrożą do Trampka e-clutch to już tylko trampek - wygrywa waga i ceną. I jeszcze hamulce - Africa ma jeszcze lepsze heble niz trampek - takie moje pierwsze odczucia.

Re: NOWY TRANSALP.

: 30.10.2023, 12:31
autor: margus
MrWaski pisze: 29.10.2023, 17:52 W moim V-Stromie mam szybę hiszpańskiej firmy Puig - z polecenia kolegi. Nie była tania, ale jest rewelacyjna! Nie rysuje się tak jak niektóre Givi... Gruba, sztywna, wystarczająco duża, nie trzeba żadnych deflektorów przyczepiać i strugi w całości są nad kaskiem.
Tu jest coś do Trampka: https://puig.tv/en/tuning-motos/windscr ... bike=31054 Są też przezroczyste.
Dopytaj czy ktoś ma to w Trampku i co jego zdaniem jest to warte, bo kosztuje sporo! W Suzuki sprawdza się wyśmienicie.

PS
Widzę, że jeszcze ich nie ma, ale mają być. Zatem trudno powiedzieć jak się w nowym Transalpie sprawdzi...
Widziałem już, ale tak jak piszesz jeszcze jest niedostępna. Już jest cena. Gdyby było pewne, że warto to pewnie odżałowałbym wydatek ;-)
https://mototime.pl/pl/products/szyba-t ... 86659.html

Re: NOWY TRANSALP.

: 31.10.2023, 19:03
autor: wojtekk
Janek-2004 pisze: 30.10.2023, 11:45
Fiodi pisze: 28.09.2023, 20:01
Sal pisze:
Obawiam się, że w Trampku pozwala tylko w górę zmieniać biegi bez sprzęgła. Redukcję musisz robić z wyczuciem manetki albo sprzęgłem.
Piszą, że jest jakaś regulacja tego wyłączacza zapłonu https://www.transalpowners.com/threads/ ... ifter.102/
Tu jest definicja "Bi-directional quickshifter", i wg. mnie tego w Trampku nie ma. Jeździłem Multistradą z tym systemem, w obie strony można wachlować, nic nie szarpie, ale silnik musi być na wysokich obrotach, na oko powyżej 5 tyś.
Fabryczny quickshifter działa w dwie strony, poniżej cytat ze strony Hondy.
Ja też mialem z nim probleny podczas jazdy próbnej więc ostatecznie nie wziąlęm go do swojego Trampka.

"Quick-shifter umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegów w górę i w dół, co umożliwia bezstresową jazdę nie tylko w przypadku jazdy sportowej, ale również turystycznej. Posiada regulowane obciążenie robocze w trzech stopniach."

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Ponad tydzień temu w sobotę przy wyjątkowo ciepłej pogodzie miałem przyjemność odbyć 2 jazdy próbne. Wpierw nowym transalpem, potem africą z DCT.
Obydwa motocykle fabrycznie nowe z przebiegiem ok 1500 km z tego co pamiętam. Celowo zostawiłem sobie afrykę na deser aby przeżyć efekt wow po transalpie. Ale efektu nie było. Po blisko 2,5 h jazdy moim DL650 przesiadłem się od razu na trampka. Pierwsze wrażenie - lekki, czuć różnicę już mając go miedzy nogami jakkolwiek to zabrzmi :). Pierwsze metry już spowodowały banana, chociaż do jednej rzeczy musiałem się chwilę przyzwyczaić ale to kwestia regulacji - mianowicie sprzęgło brało przy samym końcu, trzeba klamkę całkiem puścić aby motocykl zaczął jechać. U mnie w DL wystarczy lekko oddalić od manetki i już włącza napęd. Ale to kwestia chyba egzemplarza. Poza tym, reakcja na gaz fantastyczna, hamulce w porównaniu do Vstroma zdecydowanie lepsze - powiem, że to liga wyżej.
Jeździłem godzinę tylko ale na dzisiaj gdybym zmieniał, to byłby to wybór nr 1. Z tym quickshifterem: popróbowałem w górę i przebija bez problemów ale czuć szarpnięcia lekkie - może kwestia wprawy lub wyczucia obrotów - za krótko aby wydawać wyroki. W dół próbowałem, ni cholery nie udało się, a nie chciałem deptać na siłę, żeby nie narobić bardachy. Biorąc pod uwagę moc vs masa - nic więcej do turystyki nie potrzeba.
Africa z DCT - był to a może jest nadal motocykl moich marzeń, natomiast trochę zawaliłem temat, że nie nauczyłem się przed testami szczegółów w zakresie zmiany trybów. Zmieniałem tylko w zakresie D/S1 co pewnie odebrało 50 % frajdy z jazdy. Generalnie na trybie D to jest jakaś parodia westernu. Przy obrotach jakieś 2,5-3 k rpm motocykl powrzucał biegi jakie tam miał i tak mulił aż mnie sumienie gryzło żen tak można męczyć ten silnik. Sama skrzynia jest petarda, wygoda, komfort i masz w dupie na jakim biegu jedziesz. Nie miałem też problemu przy niskich prędkościach - fajnie to działa. Muszę na wiosnę popróbować jeszcze afryki już wiedząc jak się te tryby zmienia - gość mi powiedział jak przyjechałem po teście.
Tak czy owak przy aktualnych zasobach nie pozwoliłbym sobie na nową afrykę - Trampek jest w zasięgu gdybym sprzedał vstroma może kiedyś. Do tego czasu jak wdrożą do Trampka e-clutch to już tylko trampek - wygrywa waga i ceną. I jeszcze hamulce - Africa ma jeszcze lepsze heble niz trampek - takie moje pierwsze odczucia.
A jak oceniasz różnice w wadze?

Re: NOWY TRANSALP.

: 02.11.2023, 18:00
autor: Janek-2004
Waga to blisko 50 kg różnicy i to czuć szczególnie na parkingu, gdy trzeba nogami się odepchnąć. Widać, że afra to kawał krowy.
W czasie jazdy już tak tego się nie czuje dopóki się toczy.

Re: NOWY TRANSALP.

: 08.11.2023, 13:17
autor: margus
Można już zamawiać szyby Puig. Jest tylko 9cm wyższa i trochę szersza. Ciekawe czy to by wystarczyło?
Oferta bez deflektora: https://puig.pl/4347-24748-szyba-turyst ... iemniany_h

Re: NOWY TRANSALP.

: 18.12.2023, 09:17
autor: Komar
Kiedyś były wielkie dyskusje jak wchodził XL700. Mnóstwo ludzi narzekało na nową konstrukcję.

Co do braku wyposażenia i golizny motocykla można podejść do tego w ten sposób, że konfigurujesz motocykl pod siebie i z biegiem czasu ulepszasz pojazd.
Człowiek ma zajęcie i co chwilę cieszy z ulepszenia motocykla. Siedzi wieczorami, zbiera pieniądze i knuje co by tu jeszcze dokupić.

Re: NOWY TRANSALP.

: 01.02.2024, 09:38
autor: zaczekaj
Heja. Tu moja krótka opinia o Transalpie 750.
Dlaczego go kupiłam, ile pali, czy spełnia moje oczekiwania?

https://youtu.be/LtTpii3q30I?si=vDN1P5KeHH3bPHlC


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: NOWY TRANSALP.

: 01.02.2024, 13:00
autor: Dlugi1
Oglądnąłem, zapoznałem się.
Mam TA650 i sporą niechęć do testowania niewiadomych, choć ciągnie do nowości. Tyle, że z powtarzających się opinii silnik dołu nie ma. Prześwit - nie porównuję, ten smok źle wygląda, ale nie mam porównania do prześwitu z moim, w swoim dołożyłem sprężyny zaworowe - wyżej stoi. Spalanie - kusi. Ale przy teoretycznej pojemności u mnie 19.4l a praktycznej większej o co najmniej litr a podanym przez Ciebie spalaniu - nie robi to aż tak drastycznej różnicy ani w zasięgu ani w kosztach podróżowania.
Co do filtra powietrza - u siebie i tak ściągam wszystko - nakładka przy zegarze, szyba, plastiki. Tak jestem nauczony i nie kombinuję z podnoszeniem baku przy odchylonych plastikach - proszenie się o ich połamanie.
Więc reasumując - nie ma nic takiego w tym moto, co kusiło by mnie mocno do zmiany obecnego, a przy moich umiejętnościach terenowych możliwość jazdy w terenie już od 2k obr - nie do przecenienia :-)

Re: NOWY TRANSALP.

: 02.02.2024, 09:25
autor: Paweł 71
Zauważyłem,że jeździsz w kasku Airoh Commander.Czy możesz podzielić się opinią na jego temat?
Po wli przygotowuję się do nabycia nowej skorupy i jednym z faworytów jest Commander1 lub 2.Ma ciekawe recenzje,zwłaszcza model -2 ale większość w j. angielskim,którego nie znam.Obawiam się również,że mogą one być sponsorowane lub naciągane by nie przyznać się do drogiego zakupu o lipnej jakości-no boo...znawcy to wiedzą wszystko najlepiej i nie dają plamy w niczym.
Mam kask made in Italia ,w którym po wyjęciu wkładki ukazały się Chińskie napisy :omg: Podważyło to moje zaufanie do tego sprzętu.(Delta KASK MOTOCYKLOW Modułowy Otwierany ORIGINE L ORIGINE DELTA BASIC WŁOSKA JAKOŚĆ)

Re: NOWY TRANSALP.

: 02.02.2024, 09:56
autor: zaczekaj
Już nie jeżdżę. Reklamowałam z powodu pęknięć lakieru. Niestety nie dowiedziałam się czy skorupa też zaczęła pękać. Pieniądze zwrócili, szukam nowego kasku.
Choć ogólnie commander był całkiem spoko, dobra blenda, jego minusem były otwory na głośniki z intercomu, które wypadają w nieodpowiednim miejscu co uszy.
Poza tym kask w dobrej wadze ok 1400g. Niektóre inne kaski adv to 1700g i w górę.
Ja z powodu powypadkowych problemów szyjnych niestety ograniczona jestem do kasków lekkich i teraz będę celować w coś około 1250g.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk