Strona 40 z 65

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 22.03.2019, 15:19
autor: kapsun
ryszard pisze:Hej u siebie przekładalem ze względu na stelaże boczne. Sytuacja wygląda tak ze jak się pomeczysz to się da ale ciężko tam od strony siedzenia klucz włożyć chyba że jakiś krótki .
A tak trzeba zdemontować bagażnik i osłonę lampy ale przynajmniej masz te sruby od kierunków na wierzchu.

O dziękuję ci za pomoc, wybiorę tę drugą opcję :thumbsup:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 22.03.2019, 21:57
autor: Solidworks
kapsun pisze:
ryszard pisze:Hej u siebie przekładalem ze względu na stelaże boczne. Sytuacja wygląda tak ze jak się pomeczysz to się da ale ciężko tam od strony siedzenia klucz włożyć chyba że jakiś krótki .
A tak trzeba zdemontować bagażnik i osłonę lampy ale przynajmniej masz te sruby od kierunków na wierzchu.

O dziękuję ci za pomoc, wybiorę tę drugą opcję :thumbsup:
Jak pisze kolega do śrub to tylko z demontażem osłony lampy i bagażnika i wszystko na wierzchu.
A nie myślałeś przenieść ich pod bagażnik żeby miejsce było pod kufry ? Wtedy masz i dostęp do śrub a demontaż to chwila bez zdejmowania czegokolwiek.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 25.03.2019, 12:52
autor: Hawk1985
Pytanie natury elektrycznej-samochodowej :pob:
Teść ma w samochodzie gniazdo zapalniczki dające napięcie non stop, a wolałby mieć po zapłonie.
Wiadomo można to zmienić dając napięcie po zapłonie, za pośrednictwem przekaźnika, ale pewnie trzeba by rozbierać w cholerę plastików pod kierownicą.

Zastanawia mnie czy można by to zrobić bez tej całej rzeźby, bez ingerencji w fabryczną wiązkę.
Ostatnio odkryłem takie mądre ustrojstwo jak bypass bezpieczników (zwykłych, mini, micro, ... ) https://allegro.pl/oferta/dodatkowy-bez ... 7048781983 dzięki któremu biorę sobie sygnał z któregoś bezpiecznika, zamontowałem tak światła dzienne bez cięcia instalacji - bezpiecznik od postojowe i bezpiecznik po zapłonie.

Obrazek
O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 25.03.2019, 13:19
autor: Sylwek
Hawk1985 pisze:O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?
Nie, tym bezpiecznikiem możesz jedynie sterować przekaźnikiem, pod warunkiem, że napięcie jest w nim po kluczyku.
Bypas ma mały przekrój, może być zastosowany raczej tylko do ww sterowania.

Jeśli nikt wcześniej tego nie narysuje/opisze, postaram się wieczorem więcej skrobnąć.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 25.03.2019, 15:31
autor: old1977
Hawk1985 pisze:Pytanie natury elektrycznej-samochodowej :pob:
Teść ma w samochodzie gniazdo zapalniczki dające napięcie non stop, a wolałby mieć po zapłonie.
Wiadomo można to zmienić dając napięcie po zapłonie, za pośrednictwem przekaźnika, ale pewnie trzeba by rozbierać w cholerę plastików pod kierownicą.

Zastanawia mnie czy można by to zrobić bez tej całej rzeźby, bez ingerencji w fabryczną wiązkę.
Ostatnio odkryłem takie mądre ustrojstwo jak bypass bezpieczników (zwykłych, mini, micro, ... ) https://allegro.pl/oferta/dodatkowy-bez ... 7048781983 dzięki któremu biorę sobie sygnał z któregoś bezpiecznika, zamontowałem tak światła dzienne bez cięcia instalacji - bezpiecznik od postojowe i bezpiecznik po zapłonie.

Obrazek
O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?
tu na końcu filmiku masz schemat http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 61#p375661

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 25.03.2019, 21:00
autor: Sylwek
Aktualny, podłączony na stałe plus gniazdka, do 30 przekaźnika (poprzez bezpiecznik).
Aktualną masę (-) pozostaw w gniazdku i dodatkowo podłącz do 85.
Sylwek pisze: Hawk1985 napisał(a):
O gdyby tak wyjąć bezpiecznik od gniazda zapalniczki i w to miejsce wstawić przekaźnik? Dałoby radę tak zrobić? ma to sens?


Nie, tym bezpiecznikiem możesz jedynie sterować przekaźnikiem, pod warunkiem, że napięcie jest w nim po kluczyku.

Bypassa, jeśli użyjesz jak napisałem wyżej czyli wepniesz w bezpiecznik, z napięciem stale będącym po kluczyku, podłącz do 86.
Z 87 wyjdziesz do plusa gniazdka (odpowiednio duży przekrój).

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 02.04.2019, 22:38
autor: dzielus
Panowie, jaka jest średnica przewodu od chłodnicy do cylindra w XL650? Przewód do wymiany, a nie mam jak zmierzyć...

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 03.04.2019, 10:02
autor: kucyk
U mnie mierzone wew. węża 20 mm.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 03.04.2019, 18:23
autor: MotoMarcin
Joł mam zapytanie - poszła u mnie membrana kranika - ta mniejsza, leje się z niego, nie ważne. Znalazłem na forum że pisał ktoś że zestaw naprawczy z tą membanką ma oznaczenie FCK-1R . Na allegro nie mogę takowej znaleźć a po wpisaniu do szukajki u Olka FCK-1R wychodzi mi takie cuś ?

http://sklep.olekmotocykle.pl/tourmax-z ... 86491.html

Nawet pisze że do TA 600 ale ni hu hu ani tej membranki którą potrzebuje a te cześći ze zdjęcia nie pasują mi do niczego w kraniku :omg:

Owszem są inne zestawy z częściami które wyglądają na takie jak potrzebuje, ale do innych moto i tu pytanie wtf ?

http://sklep.olekmotocykle.pl/pl-PL/sea ... onda/log/1

Pomocy :D

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 03.04.2019, 20:26
autor: old1977

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 03.04.2019, 20:34
autor: MotoMarcin
Te które pokazałeś są bez membrany którą potrzebuję - wiem że jest dostępne to w riderparts ale do olka mam 10 min drogi a internetowo jak zamówię to może przyjdzie w piątek, a może nie - a tu pogody szkoda :D
http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/ ... ika-fck-1r

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 03.04.2019, 20:42
autor: pecze
To co pokazałeś zawiera tylko tą większą membranę. Przerabiałem kiedyś ten temat i udało mi się wtedy kupić zestaw tourmax w riderparts z dwoma membranami .
http://www.transalp.riderparts.pl/produ ... max-fck-1r

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 03.04.2019, 20:57
autor: MotoMarcin
Tak, chodzi mi o tą małą membranę, tylko to co pisałem wyżej
http://sklep.olekmotocykle.pl/tourmax-z ... 76145.html
tu przykładowo wygląda że jest taka sama - ale czy jest ? nie wiadomo - temu ten post :P
więc chyba wybiorę się z suwmiarką i zokbaczymy :)

Edit: Może ktos sie zrobi tak jak ja więc pisze - zestaw jest taki jak być powinien (z małą membraną) ale zdjecie na stronie jest z czegoś innego. Dziękuję, pozdrawiam

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 08.04.2019, 10:33
autor: Stork
Czołem,

Mam taki temat. Ciśnie mi olej po lewej stronie. Wczoraj to zauważyłam :sad: Tak na moje babskie oko to olej idzie spod uszczelki.
Pytanie gdzie na śląsku (Bytom/Katowice i okolice) z tym uderzyć, żeby mi mechanik tego nie spierdzielił?
Sama tego na bank nie zrobię.

Z góry dzięki za namiary.

Stork

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 08.04.2019, 20:00
autor: grad74
Ale której uszczelki, głowicy czy dekla? Bo jak dekla to powinnaś poradzić sobie.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 08.04.2019, 21:48
autor: Stork
Z głowicy.
Na dekel to mi co najwyżej wali :smile:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 08.04.2019, 22:40
autor: Artek
Łap z neta kontakt z Arturem Świderek z Riderparts Zabrze. Na pewno obejrzy i doradzi fachowym okiem.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 08.04.2019, 23:04
autor: wklm
Stork pisze:Z głowicy.
Na dekel to mi co najwyżej wali :smile:
Z uszczelki pod głowicą to nie chce mi się wierzyć, więc pytanie pomocnicze czy to powyżej gdzie jest wkręcona świeca czy poniżej?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 09.04.2019, 13:23
autor: Lucky
Mam pytanie. Jeśli zauważyłem, że moto dziwnie się zachowuje i czasami nie działa obrotomierz, to pewnie jest wina modułu. Mam w swoim trampku (rocznik 87) instalację z dwoma modułami. Otworzyłem jeden z modułów i oddałem do kumpla, który zajmuje się wszelaką elektroniką. Poprawił luty, jakiś czas było dobrze, ale ostatnio znów zauważyłem chwilowy zanik na obrotomierzu. Dodam jeszcze, że mam cyfrowy licznik Acewell więc zawsze widzę czy są obroty.

Teraz pytanie, czy jeśli chce kupić nowy moduł np. ten:

http://sklep.olekmotocykle.pl/dze-modul ... 80045.html

To czy on będzie pasował, w sensie czy muszę podawać który z dwóch modułów jest padnięty, czy one są takie same? Wymienne? Ja mam to oznaczone na kostkach, które kostki do którego modułu, więc pewnie jest jakaś różnica, 1 moduł do przedniego cylindra, drugi do tylnego?

Rozglądałem się też za profesjonalną regeneracją modułów, ale koszt nowego to 270 zł, a praktycznie tyle samo może wyjść regeneracja, jeśli policzę koszty przesyłki, +50 zł za to że już jest otworzony moduł, ok 150 zł naprawa... Co Wy na to?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 09.04.2019, 13:31
autor: MotoMarcin
To chyba każdy kto ma starego trampka musi przerobić sam. Osobiście sądzę że regeneracja (o ile w pełni profi nie jest zrobiona) nie ma sensu. Sam regenerowałem ze 2 moduły i pojeździłem na nich około 800 km. Teraz mam 2 nowe i na razie jest luz. Moduł od obrotomierza ma żółty kabelek - chyba prawy moduł patrząc od tyłu moto, ale generalnie są takie same (tzn jeden z drugim można zamienić). Poszukaj na forum tematów o modułach bo jest tego od groma, instrukcja regeneracji też gdzieś jest.