Strona 36 z 65

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 02.09.2018, 21:03
autor: davcio2
Fihu pisze:Dlaczego chcesz użyć akurat tych śrub?
Bo takie akurat znalazłem w swojej szufladzie :) a że na tych oznaczeniach się za bardzo nie znam więc zadałem pytanie. Rozumiem że mam szukać z oznaczeniem 8.8?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 02.09.2018, 22:36
autor: Sylwek
Tak, niemniej oznaczenie twardości to jedno.

Śruby nienagwintowane do końca, znacznie lepiej przenoszą obciążenia ścinające. A takie również mogą występować w mocowaniu tarczy hamulcowej.
Pewniejsze jest połączenie, gdzie powierzchnia gładka przylega do takiej samej. Obrazowo: przyłóż płaskownik do gładkiego pręta i porównaj (z boku) z takim samym, przyłożonym do nagwintowanej śruby. Widzisz różnicę w powierzchni przylegania? :smile: Po chłopskiemu; w razie w, łatwiej rozklepać poluzowaną tarczą gwint, niż walec niedogwintowanej śruby. Nie mówiąc o tym, że śruby tarcz motocyklowych są pasowane z niewielkim luzem.

Idąc dalej: podkładka stała lub śruba z łbem powiększonym, to również większa ta powierzchnia. Itd.. Przyjrzyj się miejscu styku tarczy z piastą- niewiele tam wspólnego. Śruba głównie ustala położenie i zapobiega przesunięciu obwodowemu. Luźna analogia do klina na połączeniu stożkowym. Dlatego tu warto zakładać dedykowane. Ortodoksem nie jestem, ale w tym miejscu nie oszczędzam :smile: .

To tak mocno w skrócie..Wektorów rysował nie będę :lol: .

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 12.09.2018, 14:50
autor: mr bulwa
Pytanie o profil opony.
Czy założenie opony na przód o innym profilu niż sugerowany przez pana Hondę będzie skutkowało jakimiś negatywnymi zachowaniami sprzętu?
Mam okazję kupić nową oponę, w dobrej cenie w rozmiarze 80/90 - 21 cali, zamiast 90/90 (Dunlop Trailmax).
Temat był opisywany odnośnie tylnej opony ale o przodzie nic nie znalazłem.
THNX from the mountain.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 12.09.2018, 16:29
autor: Sylwek
Nie będzie. W praktyce to minimalna różnica w szerokości. Objechałem na identycznej Skandynawię.
Tak gwoli ścisłości: profil to to: /90, natomiast 80 to szerokość. Teoretycznie :grin: w mm.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 12.09.2018, 20:31
autor: mr bulwa
OK, dzięki @Sylwek :thumbsup:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 12.09.2018, 22:36
autor: grad74
Z tą szerokością opony i jej profilem to wg mnie jest tak, że szerokość podana jest w mm, a profil czyli wysokość opony to procent szerokości. Lepiej to wytłumaczyć na przykładzie opony samochodowej gdzie np opona 185/65 r15 będzie oznaczało że balon opony ma 12 cm wysokości. A np w oponie 165/65 balon oony będzie miał juz tylko10,7 cm. czyli w oponie 90/90 r21 wysokość balona wyniesie 8,1cm a w oponie 80/90R21 7,2cm.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 13.09.2018, 07:18
autor: mostry1988
Grad74 dobrze pisze. Profil jest podany w procentach

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 13.09.2018, 09:11
autor: mr bulwa
grad74 pisze:Z tą szerokością opony i jej profilem to wg mnie jest tak, że szerokość podana jest w mm, a profil czyli wysokość opony to procent szerokości. Lepiej to wytłumaczyć na przykładzie opony samochodowej gdzie np opona 185/65 r15 będzie oznaczało że balon opony ma 12 cm wysokości. A np w oponie 165/65 balon oony będzie miał juz tylko107 cm. czyli w oponie 90/90 r21 wysokość balona wyniesie 8,1cm a w oponie 80/90R21 7,2cm.
To kumam.
Bardziej chodziło mi o zachowanie motocykla przy mniejszej szerokości opony - czy np. wali się bardziej w zakrętach na czarnym albo czy lepiej/gorzej radzi sobie z piachem itp. No i rozumiem, że przy wyborze 80/90 muszę liczyć się z innymi wskazaniami prędkościomierza/kilometromierza?
PZDR

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 13.09.2018, 11:04
autor: Fihu
Wg mnie im węższa opona z przodu tym na piachu lepiej, zakładając węższą obręcz kiedyś do trampka dało się to odczuć

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 13.09.2018, 21:32
autor: Sylwek
Wszyscy mają rację, a procent przekłamania prędkościomierza, będziesz miał procentowo pomijalny...
Tu nieistotne, choć czasem procenty, to ważna sprawa :drinking: .

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 16.09.2018, 13:24
autor: capri
Czy łożysko w zabieraku nie powinno być pasowane na wcisk?
Biorę się za wymianę łożysk, a tu tak:
https://youtu.be/gEoaBR1uq6w

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 16.09.2018, 15:09
autor: Qter
IMHO powinno. Możesz wkleić albo dorobić tulejke.

Pzdr

Qter

piję bro i palę sziszę

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 16.09.2018, 15:14
autor: capri
Nie ma co rzeźbić, szukam zabieraka.
Dzięki!

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2018, 19:23
autor: Solidworks
Nie mogę znaleźć informacji jaka może być różnica pomiędzy maksymalnym a minimalnym rozciągnięciem łańcucha. Ktoś coś ?
Napęd ma tylko 7 tyś. A mierząc różnica jest 1 cm. Są nieprzyjemne drgania, i będę zmuszony wymienić ?! :ysz:. Nie wiem czy to przez zębatkę, ale spotkałem się że ktoś miał jajowatą sunstar!? Przednia oryginał. Czy mógłby się aż tak nierównomiernie rozciągnąć w takim czasie ?? (ZVMX118)

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2018, 19:44
autor: Kristobal
Zdarzają się jajowate. Luz łańcucha winien być 2 -3cm na bocznej. Taki mocny łańcuch przejedzie 30kkm nie 7.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2018, 19:46
autor: old1977
capri pisze:Nie ma co rzeźbić, szukam zabieraka.
Dzięki!
dobry klej i możesz spokojnie wklejać ja łożyska wału w shl do karterów dawałem na klej i wszystko hula.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2018, 19:53
autor: Solidworks
Kristobal pisze:Zdarzają się jajowate. Luz łańcucha winien być 2 -3cm na bocznej. Taki mocny łańcuch przejedzie 30kkm nie 7.
Nie zrozumiałeś mnie. Mam luz od 3,5 do 4,5 w różnych miejscach patrząc co daje różnicę 1cm.
(Luz powinien być na bocznej 3,5-4,5 ale przy równomiernie rozciągniętym łańcuchu.)

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2018, 20:24
autor: Artek
Zajechałem tak pierwszy łańcuch w 650-ce - znaczy zgodnie z instrukcją go naciągałem.
Naciągnij zgodnie z książką a potem obciąż motocykl. Można się zdziwić :ysz:
W 600- ce tego nie zauważyłem.
Być może także czas umyć porządnie łańcuch naftą. Po smarach w sprayu trochę się ogniwka zaklejają i stąd nierówna praca( drgania).
Coś kiedyś była akcja na forum z zębatkami z jajem, ale temat ucichł...

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2018, 20:37
autor: Pawel
Jak jakieś ogniwa łańcucha będą trochę zatarte lub mocno zaklejone smarem z kurzem/piaskiem, to efekt jest podobny. Wszystkie ogniwa muszą się ruszać w miarę luźno. Jak pisze Artek, porządne wymycie i nasmarowanie łańcucha może coś zmienić w pomiarach. W instrukcji też jest napisane, że jeśli łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty, to dobre nasmarowanie może mu pomóc.

Co do naciągania łańcucha w XL650 wg. oryginalnej instrukcji, to jest to jakieś nieporozumienie. Luz trzeba ustawiać trochę większy niż podaje producent, bo nawet te 4,5cm luzu na bocznej stopce okazuje się być za mało kiedy postawimy moto do pionu (a gdzie jeszcze kierowca, pasażer i bagaż). Szkoda łańcucha, a przede wszystkim łożyska na wałku.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2018, 20:47
autor: Solidworks
Problem tkwi w tym że jest ładny tzn. Nie poklejony. Smaruję smarem i olejem przekładniowym na przemian. Mam plan wymienić na inną zębatkę o zbliżonym przebiegu. Zobaczę czy jest zmiana.