Bo takie akurat znalazłem w swojej szufladzie a że na tych oznaczeniach się za bardzo nie znam więc zadałem pytanie. Rozumiem że mam szukać z oznaczeniem 8.8?Fihu pisze:Dlaczego chcesz użyć akurat tych śrub?
Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
- davcio2
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 211
- Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Ustroń
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Tak, niemniej oznaczenie twardości to jedno.
Śruby nienagwintowane do końca, znacznie lepiej przenoszą obciążenia ścinające. A takie również mogą występować w mocowaniu tarczy hamulcowej.
Pewniejsze jest połączenie, gdzie powierzchnia gładka przylega do takiej samej. Obrazowo: przyłóż płaskownik do gładkiego pręta i porównaj (z boku) z takim samym, przyłożonym do nagwintowanej śruby. Widzisz różnicę w powierzchni przylegania? Po chłopskiemu; w razie w, łatwiej rozklepać poluzowaną tarczą gwint, niż walec niedogwintowanej śruby. Nie mówiąc o tym, że śruby tarcz motocyklowych są pasowane z niewielkim luzem.
Idąc dalej: podkładka stała lub śruba z łbem powiększonym, to również większa ta powierzchnia. Itd.. Przyjrzyj się miejscu styku tarczy z piastą- niewiele tam wspólnego. Śruba głównie ustala położenie i zapobiega przesunięciu obwodowemu. Luźna analogia do klina na połączeniu stożkowym. Dlatego tu warto zakładać dedykowane. Ortodoksem nie jestem, ale w tym miejscu nie oszczędzam .
To tak mocno w skrócie..Wektorów rysował nie będę .
Śruby nienagwintowane do końca, znacznie lepiej przenoszą obciążenia ścinające. A takie również mogą występować w mocowaniu tarczy hamulcowej.
Pewniejsze jest połączenie, gdzie powierzchnia gładka przylega do takiej samej. Obrazowo: przyłóż płaskownik do gładkiego pręta i porównaj (z boku) z takim samym, przyłożonym do nagwintowanej śruby. Widzisz różnicę w powierzchni przylegania? Po chłopskiemu; w razie w, łatwiej rozklepać poluzowaną tarczą gwint, niż walec niedogwintowanej śruby. Nie mówiąc o tym, że śruby tarcz motocyklowych są pasowane z niewielkim luzem.
Idąc dalej: podkładka stała lub śruba z łbem powiększonym, to również większa ta powierzchnia. Itd.. Przyjrzyj się miejscu styku tarczy z piastą- niewiele tam wspólnego. Śruba głównie ustala położenie i zapobiega przesunięciu obwodowemu. Luźna analogia do klina na połączeniu stożkowym. Dlatego tu warto zakładać dedykowane. Ortodoksem nie jestem, ale w tym miejscu nie oszczędzam .
To tak mocno w skrócie..Wektorów rysował nie będę .
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Pytanie o profil opony.
Czy założenie opony na przód o innym profilu niż sugerowany przez pana Hondę będzie skutkowało jakimiś negatywnymi zachowaniami sprzętu?
Mam okazję kupić nową oponę, w dobrej cenie w rozmiarze 80/90 - 21 cali, zamiast 90/90 (Dunlop Trailmax).
Temat był opisywany odnośnie tylnej opony ale o przodzie nic nie znalazłem.
THNX from the mountain.
Czy założenie opony na przód o innym profilu niż sugerowany przez pana Hondę będzie skutkowało jakimiś negatywnymi zachowaniami sprzętu?
Mam okazję kupić nową oponę, w dobrej cenie w rozmiarze 80/90 - 21 cali, zamiast 90/90 (Dunlop Trailmax).
Temat był opisywany odnośnie tylnej opony ale o przodzie nic nie znalazłem.
THNX from the mountain.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Nie będzie. W praktyce to minimalna różnica w szerokości. Objechałem na identycznej Skandynawię.
Tak gwoli ścisłości: profil to to: /90, natomiast 80 to szerokość. Teoretycznie w mm.
Tak gwoli ścisłości: profil to to: /90, natomiast 80 to szerokość. Teoretycznie w mm.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
OK, dzięki @Sylwek
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Z tą szerokością opony i jej profilem to wg mnie jest tak, że szerokość podana jest w mm, a profil czyli wysokość opony to procent szerokości. Lepiej to wytłumaczyć na przykładzie opony samochodowej gdzie np opona 185/65 r15 będzie oznaczało że balon opony ma 12 cm wysokości. A np w oponie 165/65 balon oony będzie miał juz tylko10,7 cm. czyli w oponie 90/90 r21 wysokość balona wyniesie 8,1cm a w oponie 80/90R21 7,2cm.
Ostatnio zmieniony 16.09.2018, 14:10 przez grad74, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- naciągacz linek
- Posty: 62
- Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łobez
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Grad74 dobrze pisze. Profil jest podany w procentach
Komu w drogę temu trampek
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
To kumam.grad74 pisze:Z tą szerokością opony i jej profilem to wg mnie jest tak, że szerokość podana jest w mm, a profil czyli wysokość opony to procent szerokości. Lepiej to wytłumaczyć na przykładzie opony samochodowej gdzie np opona 185/65 r15 będzie oznaczało że balon opony ma 12 cm wysokości. A np w oponie 165/65 balon oony będzie miał juz tylko107 cm. czyli w oponie 90/90 r21 wysokość balona wyniesie 8,1cm a w oponie 80/90R21 7,2cm.
Bardziej chodziło mi o zachowanie motocykla przy mniejszej szerokości opony - czy np. wali się bardziej w zakrętach na czarnym albo czy lepiej/gorzej radzi sobie z piachem itp. No i rozumiem, że przy wyborze 80/90 muszę liczyć się z innymi wskazaniami prędkościomierza/kilometromierza?
PZDR
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- Fihu
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 329
- Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Wg mnie im węższa opona z przodu tym na piachu lepiej, zakładając węższą obręcz kiedyś do trampka dało się to odczuć
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Wszyscy mają rację, a procent przekłamania prędkościomierza, będziesz miał procentowo pomijalny...
Tu nieistotne, choć czasem procenty, to ważna sprawa .
Tu nieistotne, choć czasem procenty, to ważna sprawa .
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Czy łożysko w zabieraku nie powinno być pasowane na wcisk?
Biorę się za wymianę łożysk, a tu tak:
https://youtu.be/gEoaBR1uq6w
Biorę się za wymianę łożysk, a tu tak:
https://youtu.be/gEoaBR1uq6w
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
IMHO powinno. Możesz wkleić albo dorobić tulejke.
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Pzdr
Qter
piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Nie ma co rzeźbić, szukam zabieraka.
Dzięki!
Dzięki!
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Nie mogę znaleźć informacji jaka może być różnica pomiędzy maksymalnym a minimalnym rozciągnięciem łańcucha. Ktoś coś ?
Napęd ma tylko 7 tyś. A mierząc różnica jest 1 cm. Są nieprzyjemne drgania, i będę zmuszony wymienić ?! . Nie wiem czy to przez zębatkę, ale spotkałem się że ktoś miał jajowatą sunstar!? Przednia oryginał. Czy mógłby się aż tak nierównomiernie rozciągnąć w takim czasie ?? (ZVMX118)
Napęd ma tylko 7 tyś. A mierząc różnica jest 1 cm. Są nieprzyjemne drgania, i będę zmuszony wymienić ?! . Nie wiem czy to przez zębatkę, ale spotkałem się że ktoś miał jajowatą sunstar!? Przednia oryginał. Czy mógłby się aż tak nierównomiernie rozciągnąć w takim czasie ?? (ZVMX118)
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Zdarzają się jajowate. Luz łańcucha winien być 2 -3cm na bocznej. Taki mocny łańcuch przejedzie 30kkm nie 7.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
dobry klej i możesz spokojnie wklejać ja łożyska wału w shl do karterów dawałem na klej i wszystko hula.capri pisze:Nie ma co rzeźbić, szukam zabieraka.
Dzięki!
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Nie zrozumiałeś mnie. Mam luz od 3,5 do 4,5 w różnych miejscach patrząc co daje różnicę 1cm.Kristobal pisze:Zdarzają się jajowate. Luz łańcucha winien być 2 -3cm na bocznej. Taki mocny łańcuch przejedzie 30kkm nie 7.
(Luz powinien być na bocznej 3,5-4,5 ale przy równomiernie rozciągniętym łańcuchu.)
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Zajechałem tak pierwszy łańcuch w 650-ce - znaczy zgodnie z instrukcją go naciągałem.
Naciągnij zgodnie z książką a potem obciąż motocykl. Można się zdziwić
W 600- ce tego nie zauważyłem.
Być może także czas umyć porządnie łańcuch naftą. Po smarach w sprayu trochę się ogniwka zaklejają i stąd nierówna praca( drgania).
Coś kiedyś była akcja na forum z zębatkami z jajem, ale temat ucichł...
Naciągnij zgodnie z książką a potem obciąż motocykl. Można się zdziwić
W 600- ce tego nie zauważyłem.
Być może także czas umyć porządnie łańcuch naftą. Po smarach w sprayu trochę się ogniwka zaklejają i stąd nierówna praca( drgania).
Coś kiedyś była akcja na forum z zębatkami z jajem, ale temat ucichł...
Dominator.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Jak jakieś ogniwa łańcucha będą trochę zatarte lub mocno zaklejone smarem z kurzem/piaskiem, to efekt jest podobny. Wszystkie ogniwa muszą się ruszać w miarę luźno. Jak pisze Artek, porządne wymycie i nasmarowanie łańcucha może coś zmienić w pomiarach. W instrukcji też jest napisane, że jeśli łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty, to dobre nasmarowanie może mu pomóc.
Co do naciągania łańcucha w XL650 wg. oryginalnej instrukcji, to jest to jakieś nieporozumienie. Luz trzeba ustawiać trochę większy niż podaje producent, bo nawet te 4,5cm luzu na bocznej stopce okazuje się być za mało kiedy postawimy moto do pionu (a gdzie jeszcze kierowca, pasażer i bagaż). Szkoda łańcucha, a przede wszystkim łożyska na wałku.
Co do naciągania łańcucha w XL650 wg. oryginalnej instrukcji, to jest to jakieś nieporozumienie. Luz trzeba ustawiać trochę większy niż podaje producent, bo nawet te 4,5cm luzu na bocznej stopce okazuje się być za mało kiedy postawimy moto do pionu (a gdzie jeszcze kierowca, pasażer i bagaż). Szkoda łańcucha, a przede wszystkim łożyska na wałku.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź
Problem tkwi w tym że jest ładny tzn. Nie poklejony. Smaruję smarem i olejem przekładniowym na przemian. Mam plan wymienić na inną zębatkę o zbliżonym przebiegu. Zobaczę czy jest zmiana.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości