Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Marcinnn6 »

https://drive.google.com/file/d/1cupT4N ... sp=sharing

teraz chyba widać

dobra, sam sobie odpowiadam :lol: ta podkładka siedzi w korku, tym górnym co się lagę zakręca.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Qter pisze:
Marcinnn6 pisze:Panowie rozłożyłem lagi i z jednej (z tej rury chromowanej), wypadło takie cuś:

https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... lxOjltHDbX

i w związku z tym ma dwa pytania:

- czy to problem że to wypadło, w sensie że coś jest uszkodzone w środku?
- a jeżeli wszystko ok, to którą stroną wsunąć to do środka lagi tzn. gdzie góra gdzie dół - bo na schemacie nie jestem w stanie tego wypatrzeć
fotka sie nie otwiera...
Fotka nie robi.

A co do klocków to myślę tak samo. Lepiej zakładać komplet, nowe klocki- nowe tarcze. Niby 6kkm ale juz sie klocki ułożyły pod stare zjechane tarcze. Dużo to nie kosztuje a bezpieczeństwo przede wszystkim!

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Marcinnn6 pisze:https://drive.google.com/file/d/1cupT4N ... sp=sharing

teraz chyba widać

dobra, sam sobie odpowiadam :lol: ta podkładka siedzi w korku, tym górnym co się lagę zakręca.
Hm, to ma centrować sprężyny? Bo po coś tam to Honda włożył.

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Marcinnn6 »

to nie służy do centrowania sprężyny. jak rozkręcisz swoje lagi to zobaczysz. w takiej pozycji jak jest na zdjęciu wchodzi w korek i płaską powierzchnia styka się ze sprężyną. Bardziej wydaje mi się że to ma służyć ochronie korka przed działaniem sprężyny
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Może tak być, łatwiej i taniej wymienić wyklepaną blaszkę niż korek:)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Robert 1975 »

Ta blaszka chyba się nie wyrabia , jak nie jest uszkodzona mechanicznie to nie ma potrzeby jej wymieniać.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Adam_M pisze:Jak już w temacie kufrów jesteśmy, podpowiedzcie: dostałem kufer givi E460 z płytą, płyta wygląda tak:
Obrazek
jest mocowana do bagażnika na dwie śruby, jak to najlepiej zamontować do oryginalnego bagażnika hondy?:
Obrazek
Blacha pod spód bagażnika i skręcić razem? Poprzednią płytę miałem mocowaną na 4 śruby..
Rozwiązałem sprawę. Piszę dla potomności.
Kupiłem w obi 3 płaskowniki z grubej stali;
znitowałem je razem w literę U, tak żeby wchodziły pod bagażnik;
nawierciłem w odpowiednich miejscach otwory pod śruby od płyty;
przykręciłem płytę dłuższymi śrubami do bagażnika, dając od spodu dużą podkładkę;
na śruby założyłem płaskowniki, tak żeby opierały się o metalowe rurki stelaża;
skręciłem to razem, używając na końcu nakrętek z teflonem.
Blachy prężą więc będzie się trzymać ;)
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Robert 1975 »

Najprościej to było w płycie bagażnika nawiercić 2 otwory i nagwintować pod śruby m8 , które masz w tej płycie pod kufer.
Jam mam tak zamocowany kufer givi i solodnie się trzyma .
Bez kombinacji i 3 minuty roboty , potrzebna tylko wkrętarka , wiertło 6,8 i gwintownik m8.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Adam_M »

Nie lubie tak ingerować w elementy:)
A poza tym plyta bagażnika, ta hondowska, jest plastikowa i wolałem mieć coś metalowego pod spodem:)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Robert 1975 »

Moja jest aluminiowa , zawsze można potem w te miejsca wkręcić piloty i znaku nie ma.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Marcinnn6 »

pytanie początkującego mechanika amatora :smile: wymieniałem dzisiaj łożyska w przednim kole wraz z uszczelniaczami. Wszystko szło ok, wyciągnąłem oba stare + tulejkę ze środka. Następnie jako pierwsze włożyłem to mniejsze, potem koło obróciłem wsunąłem tulejkę, i wbiłem większe. Ale wydaje mi się teraz, że łożyska się kręcą jakoś ze zbyt dużym oporem. Że ta tulejka zbyt mocno przylega do łożysk. czy można łożyska wbić w piastę za głęboko? Przecież są gniazda i chyba raczej nie można??? Czy poprostu tak ma być?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

Trochę za mocno dobiłeś i tulejka opiera się za mocno o łożyska.
Najpierw trzeba wymienić (dobić do końca ) od strony gwintu ośki, później od strony mocowania i ślimaka. Od strony ślimaka trzeba pod koniec delikatnie dobić do tulejki dystansowej.
Zaczynam zawsze od strony gwintu ośki bo więcej zostanie "mięsa" dla wystających elementów w podkładce dzięki której obraca się ślimak. :wink:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Marcinnn6 »

tak też myślałem, że poprostu za bardzo dorypałem to łożysko. Chociaż oczywiście stukałem po obwodzie dopasowaną nasadką. O dwa stuknięcia młotkiem za daleko. no cóż nauka na błędach jest kosztowna ehh
Arturo
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 189
Rejestracja: 03.06.2010, 02:09
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Arturo »

Zgodnie z manualem serwisowym do 700 to większe łożysko, od prawej strony moto, ma być wbijane "until it is seated on the (distance - jak rozumiem, o takim jest mowa wcześniej) collar". Zgodnie z Haynesem dla 600/650 "until it's completely seated". Ja miałem tak, że w obawie o Twój scenariusz zostawiłem lekki luz między łożyskiem a dystansem, co z kolei skutkowało tym, że przy wkręcaniu ośki trudno było ustalić prawidłową siłę jej dokręcenia, tak by z kolei nie ścisnąć wewnętrznych bieżni zbyt mocno ku sobie. Moje rozumienie - wbijając, nie należy atakować tylko zewnętrznej bieżni, co może skutkować wypchaniem wewnętrznej przez dystans, a czymś zapewniającym osiowo równoległe prowadzenie obu bieżni (stare łożysko?). Wtedy nie powstaną naprężenia w łożysku.
pozdrawiam,

Arturo
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Solidworks »

Arturo pisze:Zgodnie z manualem serwisowym do 700 to większe łożysko, od prawej strony moto, ma być wbijane "until it is seated on the (distance - jak rozumiem, o takim jest mowa wcześniej) collar". Zgodnie z Haynesem dla 600/650 "until it's completely seated". Ja miałem tak, że w obawie o Twój scenariusz zostawiłem lekki luz między łożyskiem a dystansem, co z kolei skutkowało tym, że przy wkręcaniu ośki trudno było ustalić prawidłową siłę jej dokręcenia, tak by z kolei nie ścisnąć wewnętrznych bieżni zbyt mocno ku sobie. Moje rozumienie - wbijając, nie należy atakować tylko zewnętrznej bieżni, co może skutkować wypchaniem wewnętrznej przez dystans, a czymś zapewniającym osiowo równoległe prowadzenie obu bieżni (stare łożysko?). Wtedy nie powstaną naprężenia w łożysku.
Czyli ja robię odwrotnie niż powinno być. :blush: Nie zauważyłem u siebie żadnych nieprawidłowości, a ślimak ledwo zahacza o podkładkę.
Dziękuję za sprostowanie. :resp:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Arturo
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 189
Rejestracja: 03.06.2010, 02:09
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Arturo »

Ty Solidworks najwyraźniej robisz dobrze ("pod koniec delikatnie dobić do tulejki dystansowej"). Pisałem pod postem Marcinnn6. Złem :grin: było osadzanie łożyska poprzez nasadkę - działanie na tylko jedną bieżnię.
pozdrawiam,

Arturo
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: grad74 »

Jeśli jest taka możliwość to zawsze lepiej jest pobijać tą bieżnię która jest w czymś/na czymś osadzana.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Marcinnn6 »

Panowie, ale ja tylko uderzałem tylko w zewnętrzną bieżni (napisałem to)
grad74 - looknij mój pierwszy post w tej sprawie
Solidworks - na końcu zostawiasz luz i chyba to jest kwestia kluczowa.
Arturo - potwierdziłeś sposób montażu opisany przez Solidworksa

a ja zrypałem bo dojechałem na maksa do końca z obydwu stron i taka jest puenta :sad:
Awatar użytkownika
Slawol74
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 240
Rejestracja: 10.10.2015, 17:29
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Slawol74 »

Trampek 600 96 rok .Pytanie o kiwaczkę chodzi o jej smarowanie : jak , gdzie , czym ? Temat mi nieznany jakoś przeoczyłem do tej pory .
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Robert 1975 »

Masz tam 2 kalamitki pod spodem.
Potrzebna jes towotnica do smarowania , pompujesz smar aż bokami zacznie wychodzić .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości