Z Trampka na TDM

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: Marcin-BB »

Czy zastąpienie tego podwójnego wydechu oryginalnego takim przelotem 2w1 jak w postach powyżej powoduje w TDM jakiś wymierny przyrost hałasu??
Wielokrotnie myślałem o tym motocyklu, ale te podwójne wydechy mnie odrzucają- jest na to jakiś sprawdzony sposób- by było cicho i dobrze?
Jak wygląda spalanie- takie realne w modelu 850 i 900?
Awatar użytkownika
Hubert
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 12.11.2014, 11:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Jarosław

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: Hubert »

Przykładowy filmik jak chodzi TDM 850 na Huzarze.
https://www.youtube.com/watch?v=TGPnLXCpvGo

U siebie w Trampku mam taki tłumik (wersja 50 cm). Z dbkillerem nie jest według mnie za głośny. Za to w odróżnieniu od oryginalnego wydechu słychać już fajny, agresywny dźwięk. W TDM powinno być podobnie.
Awatar użytkownika
Barry
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 60
Rejestracja: 14.04.2015, 18:50
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: Barry »

Po przejechaniu około 2000km na Tedzi pokuszę się o kilka słów na temat moich SUBIEKTYWNYCH wrażeń i czasem małych porównań z TA ;) Przypominam, że to dopiero mój drugi sezon motocyklowy wogóle i nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale uważam, że warto się podzielić takimi przemyśleniami (mi bardzo pomogło czytanie takich tematów i nadal pomaga).

+ Założenia teoretyczne sprawdziły się w praktyce. Mocy nie brakuje... oj nie brakuje :grin: Jedzie tak, że się nie chce zsiadać, daje duuuużo frajdy :crossy: Nie raz jeździłem ze ścigami i nie odstępowaliśmy im z Tedzią ani na krok. Zakręty połyka jak trzeba - na Trampku trochę się bałem tak składać, ale to przez pół terenowe oponki no i jakoś ogólna konstrukcja wydawała się mniej stabilna - mniej sztywna. Co ważniejsze da się nią bez problemu wyhamować z tych niemiecko-autostradowych prędkości :thumbsup: ABS też się parę razy już przydał. Takie połączenie mnie osobiście prowokuje do szybszej jazdy mimo, że myślałem, że już jestem na tyle spokojny, odpowiedzialny i stary, że będę jeździł rekreacyjnie, wypoczynkowo i bardzo bezpiecznie... trochę się przeliczyłem i przeceniłem w sobie te wartości :pob:
+ Pozycja jest dla mnie super plus zawieszenie pracuje na tyle fajnie że jeszcze nie poczułem na niej żadnych problemów z kręgosłupem co niestety dość szybko pojawiało się na trampku.
+ Spalanie poezja! Ciężko przekroczyć 5l
+ Miłe brzmienie na oryginalnych wydechach tzn. nie męczy decybelami, ale słychać i nawet jest trochę basu ;)
+ Dzięki swojej wadze i konstrukcji jest bardzo poręczna w garażu i na mieście a jednocześnie wygodna i stabilna w dłuższych trasach
+ Wygląda pięknie :wub:

Teraz będzie trochę mnie różowo:

- Największą dla mnie bolączką jest ochrona przed warunkami atmosferycznymi a właściwie jej brak :thumbsdown: Szybka jest minimalistyczna przez co wieje, szumi, moczy, pyli i zakleja wizjer ścierwem owadzim. Choć, co wydaje mi się ciekawe, ta mała szybka lepiej się sprawdza niż niska Trampkowa. Otóż w TA czułem wyraźną, dużo mocniejszą strugę w okolicach klatki piersiowej a TDM gwiździ umiarkowanie wszędzie w ten sam sposób czyli strumień powietrza jest jednolity :thumbsup:
"Kup se wyższą szybkę i nie pitol powiecie" :tongue: Dupa! Akcesoryjne szybki wg chyba każdego użytkownika, który próbował po prostu się nie sprawdzają. Tworzą okropne turbulencje przez co łbem miota jak szatan i jest to bez sensu. "Kup se dłuższą albo dołóż deflektor od Darkojaka". I tu również :dupa: bo czacha nie bardzo wytrzymuje większych konstrukcji a i tak turbulencje jakieś tam zostają. Jedynym dobrym rozwiązaniem jest dodatkowa! :omg: szyba montowana na dystansach na szybę oryginalną. Wtedy osłania skutecznie a dzięki przestrzeni między szybami ciśnienie za i przed szybą jest wyrównywane czyli mamy jakby taki dyfuzor którego funkcję w innych szybach pełnią np. otwory czy jakieś wymyślne kształty. Produkuje to jakaś hamerykańska firma i liczy sobie za takie rozwiązanie niemal 1200zł.. :cool: . http://www.madstad.com/s.nl/sc.7/category.7161/.f
Jak już jesteśmy przy akcesoriach...
- Bardzo słaby rynek akcesoriów! Wspomniane szyby to porażka, chciałem sobie założyć handbary - natrafiłem na ogromny wątek poświęcony zmaganiom i kombinowaniu użytkowników jak tu coś zdziałać bo oczywiście dedykowanych nie ma a żeby coś założyć trzeba pokombinować z ciężarkami, adapterami itp. Dobrych gmoli brak ( na szczęści tutaj Ostry może pomóc ;) ),
- Silnik ma swoje upierdliwości w postaci szarpaniny przy ruchach manety jakby miał ze 150 km i podobną liczbę Nm momentu, Niskie obroty są bezużyteczne, trzeba go wkręcać przy ruszaniu dużo mocniej niż Trampka (również przez to, że jedynka jest długa) a czerwone pole jest już od 8000RPM co daje trochę mniejszy zakres skutecznych obrotów niż w TA.
- Wydechy mimo, że ładnie brzmią i świetnie wyglądają mają swój mały minus w postaci utrudniania czynności smarowania łańcucha (są nisko).
- Trochę za mało widać w lusterkach

Podsumowując jest to fantastyczny motocykl, wygodny, oszczędny, mocny i piękny :wub: jednak jeżdżąc nim tęsknię za Trampkiem. Oprócz oczywistego powodu tj. właściwości terenowych tęsknię za tymi miłymi wcięciami na nogi dzięki którym mniej marzłem, za świetnymi handbarami z tego samego powodu, za świetnymi lusterkami oraz za silnikiem w układzie V.
Te wszystkie drobne mankamenty TDM-ki nie przeszkadzałyby mi przy małych przelotach, ale w dłuższych trasach szczególnie przy złej pogodzie są już odczuwalne. O tym czy zostaniemy ze sobą na dłużej zadecyduje czerwcowa podróż po Norwegii. Jeśli mnie mocno zmęczy będę zamieniał na Varadero, które ma rozwiązania na wszystkie moje narzekania ;)

Wiem, że nie ma motocykli idealnych a ja mam trochę zbyt duże wymagania, prawda jest jednak taka, że te problemy są drobnostkami w porównaniu do korzyści jakie oferuje ta maszyna i pozytywne wrażenia ciągle skutecznie przysłaniają te drobne ułomności. Tęsknię jednak do silnika V a Trampek sam w sobie pozostawił wyrwę w moim sercu.
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: Scyzoryk »

z tą wysoka szyba Tedzia wygląda strasznie. Jak skuter, bleee
Widziałem kiedys taka na żywo. Straszna :)
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: zimny »

Zmienisz TDMę na DL-a i dokupisz starego Trampka lub coś lżejszego :grin: Dzięki za fajny opis Twoich odczuć.

Varadero to krówka z nadwagą :wink: Choć solidna krówka, to napewno.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Barry
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 60
Rejestracja: 14.04.2015, 18:50
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: Barry »

Zgadza się, szybsko szpetne jak gangrena ale coś za coś ;)

Dzięki zimny za miłe słowa. Napisałem co nieco zainspirowany Twoimi opisami i porównaniami fazera, które były dla mnie wiadomościami bezcennymi i mam nadzieję, że więcej osób się pokusi o tego typu przemyślenia bo to świetna sprawa dla niezdecydowanych czy ciekawych świata :thumbsup:

PS. Czekam na więcej Twoich wrażeń i przemyśleń na temat DeVoLaya :grin:
Awatar użytkownika
markom13
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 198
Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mazury -> UK

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: markom13 »

Barry pisze:Zgadza się, szybsko szpetne jak gangrena ale coś za coś ;)

Dzięki zimny za miłe słowa. Napisałem co nieco zainspirowany Twoimi opisami i porównaniami fazera, które były dla mnie wiadomościami bezcennymi i mam nadzieję, że więcej osób się pokusi o tego typu przemyślenia bo to świetna sprawa dla niezdecydowanych czy ciekawych świata :thumbsup:

PS. Czekam na więcej Twoich wrażeń i przemyśleń na temat DeVoLaya :grin:
Moge ja ,moge ja ????? :grin: Mialem DeVolajke i tesknie za nim/nia. Dla mnie minusem jest brak akcesoryjnego tlumika do silnika 700 :tongue: Reszta to same plusy ,oczywiscie pomijajac fakt ,ze jest to motocykl tylko szosowy. Smigajac po serpentynkach na Stelvio Pass czula sie jak rybka w wodzie. Bylem w towarzystwie Vulcana 2000 i CBR600F4 ,NT poradzila sobie najlepiej,najszybciej podjechalem i zjechalem .....a moze to kierowca winny :wink: :mouthshut:
Spalanie na trasie UK-Alpy wyszlo 3.8ltr/100km ,w gorach troche wiecej :grin: .

Barry ,fajny opis.Zawsze marzylem o TDM900 i jakos zawsze wybieralem cos innego. A to sie naczytalem o zaworach ,a to o tym i tamtym.Osobiscie kiedys wymienialem aku w takim modelu -masakra. Serce jednak dalej wzdycha..... Moze kiedys jednak sprobuje.
Awatar użytkownika
Barry
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 60
Rejestracja: 14.04.2015, 18:50
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: Barry »

Dzięki za Twoje 3 grosze ;) ciekawe rzeczy piszesz a tym spalaniem to już w ogóle mnie zszokowales.
Co do tdm to jesli chodzi o zawory to jakas bajka powielana w necie bo regulację serwisowka zaleca co 40tys. A co do aku to trzeba bylo kawalek moto rozebrac p w 850. 900 ma elegancko pod kanapą, gdzie bez problemu wyjmujesz ;)
Ps ja wlasnie zrobilem 550km dziś moja tedzia i jestem bardzo zadowolony ;)
Awatar użytkownika
markom13
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 198
Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mazury -> UK

Re: Z Trampka na TDM

Post autor: markom13 »

Moze faktycznie byla to 850 :thumbsup: Choc daje sobie reke ..... a moze nie .Glupio tak bez jednej reki.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości