Frankenstein.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Artek się nie opierdala tylko w zimę metabolizm mu się spowolnił.
Uwaga, audycja zawiera lokowanie produktu
Dzięki Robertowi (https://www.facebook.com/RobOnePI/) w zegary(w miejscu na kontrolkę ABS) została wlutowana LED rezerwy paliwa. Trochę mi zeszło, bo próbowałem pozbyć się żarówki. Poddałem się.
Tak to na poglądowym schemacie wygląda.
Żarówka 12v 2,3W będzie niewidoczna i schowana w licznik.
Aby poziom paliwa nie "skakał" tak, jak przy uszkodzonym czujniku paliwa(lub jego braku), wlutowany został w układ rezystor 12 om. Tak więc oryginalny wskaźnik paliwa będzie "pokazywał" pełny zbiornik.
Tymczasem na przyszły tydzień wpadną pod mój dach 2 trampki na mały przegląd, Frank jeszcze ma czas...
Uwaga, audycja zawiera lokowanie produktu
Dzięki Robertowi (https://www.facebook.com/RobOnePI/) w zegary(w miejscu na kontrolkę ABS) została wlutowana LED rezerwy paliwa. Trochę mi zeszło, bo próbowałem pozbyć się żarówki. Poddałem się.
Tak to na poglądowym schemacie wygląda.
Żarówka 12v 2,3W będzie niewidoczna i schowana w licznik.
Aby poziom paliwa nie "skakał" tak, jak przy uszkodzonym czujniku paliwa(lub jego braku), wlutowany został w układ rezystor 12 om. Tak więc oryginalny wskaźnik paliwa będzie "pokazywał" pełny zbiornik.
Tymczasem na przyszły tydzień wpadną pod mój dach 2 trampki na mały przegląd, Frank jeszcze ma czas...
Dominator.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Frankenstein.
Zaszczepiłeś i mnie swoją hybrydą. Na razie dojrzewam jeszcze ale na przyszły sezon chcę już ganiać podobnym modem. Dlatego mam prośbę abyś jak najwięcej opisywał i fotografował . W międzyczasie chcę skompletować potrzebne elementy. Będzie łatwiej jak przetrzesz szlaki .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Ostry, nie idź tą drogą. Nakład pracy jest ogromny. Ceny niektórych części też z np. licznik i koła. Dla mnie garaż to odskocznia od codzienności.
Zdjęcia (proszę pamiętać, że to brzydkie coś) będzie można na ITT robić, bo choćby skały s...y to grupa ZMY dojedzie
Tymczasem:
Zdjęcia (proszę pamiętać, że to brzydkie coś) będzie można na ITT robić, bo choćby skały s...y to grupa ZMY dojedzie
Tymczasem:
Dominator.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Frankenstein.
Ależ ja mam całego Trampka 700 w bdb stanie, tylko mnie wkurza czasem jego waga i zawias. 600-tke w sumie też mam. Koszty zatem nie będą aż tak duże, tym bardziej że zbędne rzeczy posprzedaję. Jedynie nakład pracy tak jak piszesz spory, a jedna przeróbka pociąga za sobą drugą... dlatego za pozwoleniem będę uczył się na czyichś błędach żeby ich nie popełniać lub zminimalizować. Mam już pewną koncepcję, a w międzyczasie rodzą się kolejne rozwiązania. W moim przypadku głównym wydatkiem będzie zakup zawiasu przedniego kpl wraz z pólkami, sztycą kołem , tarczą i hamulcem oraz zawiasu tylnego, gdzie najchętniej widziałbym koło 18" i tutaj właśnie jest ten największy pies pogrzebany. Ostatecznie zostanie 17".
Myślę że uda mi się zejść do 180 kg i to będzie . Chcę mieć motocykl skrojony pod siebie i tani w utrzymaniu którym w dalszym ciągu będe mógł robić względnie długie dystanse tanim kosztem, Ze o lataniu wkoło komina nie wspomnę a takich na rynku nie widzę. Każdy ma jakieś wady których nie przełknę.
Apropos licznika, nowy można kupić już za "jedyne" 650zł , gdzie dla porównania kawałek plastiku bocznego , czyli sam panel kosztuje 700zł
Super że będziesz nim na ITT.
Myślę że uda mi się zejść do 180 kg i to będzie . Chcę mieć motocykl skrojony pod siebie i tani w utrzymaniu którym w dalszym ciągu będe mógł robić względnie długie dystanse tanim kosztem, Ze o lataniu wkoło komina nie wspomnę a takich na rynku nie widzę. Każdy ma jakieś wady których nie przełknę.
Apropos licznika, nowy można kupić już za "jedyne" 650zł , gdzie dla porównania kawałek plastiku bocznego , czyli sam panel kosztuje 700zł
Super że będziesz nim na ITT.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Frankenstein.
Ostry wiesz na co się piszesz? Ja wstawiłem #tylko# silnik od 700. I chyba już drugi raz bym się nie pisał. Mimo, iż lubię grzebać w garażu. Ogrom prac, przeróbek a ceny poszczególnych brakujących elementów to porażka. Fajnie się czyta, Artek też mnie natchnął
Podziwiam jego robotę, naprawdę szacun.
Podziwiam jego robotę, naprawdę szacun.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Frankenstein.
W pewnym sensie chciałbym podjąć to wyzwanie . Choć Wasze rady skutecznie studzą zapał, przyznaję. To daję sobie czas do jesieni. W międzyczasie będe zbierał informacje. Jeśli mi nie przejdzie, to też założę swój temat i będą używał niecenzuralnych zwrotów w stylu "na h*j się za to zabrałem - trzeba było posłuchać dobrych rad kolegów "
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Motad fajnie gada z killerem. Bez kilera jeździł nie będę, bo ziemia drży
Cedzak na kartofle już zamontowany, podobnie jak w RD13/15 wymagał wykonania dziury podłużnej na kolanko.
Na jutro do zaadoptowania uchwyt na czujnik prędkości.
Stelaż lamp nastręcza najwięcej trudności z wykonaniem.
Lipa mała wyszła także z czujnikiem paliwa w zbiorniku. Wymagana będzie korekta elektryczna bo coś popieprzyłem w instalacji, ten problem rozwiąże w przyszłości.
Cedzak na kartofle już zamontowany, podobnie jak w RD13/15 wymagał wykonania dziury podłużnej na kolanko.
Na jutro do zaadoptowania uchwyt na czujnik prędkości.
Stelaż lamp nastręcza najwięcej trudności z wykonaniem.
Lipa mała wyszła także z czujnikiem paliwa w zbiorniku. Wymagana będzie korekta elektryczna bo coś popieprzyłem w instalacji, ten problem rozwiąże w przyszłości.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Czujnik zamontowany.
Na tę chwilę wygląda całość tak:
Musiałem dorobić mały deflektor do db-killera bo spaliny wylotowe zahaczały kierunkowskaz. Teraz jest ok.
Pierwsze testy z jazdy już były. Na razie jestem bardzo zadowolony z tej pracy.
Będzie zmiana przełożeń z 15/47 na 16/49.
Na tę chwilę wygląda całość tak:
Musiałem dorobić mały deflektor do db-killera bo spaliny wylotowe zahaczały kierunkowskaz. Teraz jest ok.
Pierwsze testy z jazdy już były. Na razie jestem bardzo zadowolony z tej pracy.
Będzie zmiana przełożeń z 15/47 na 16/49.
Dominator.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Frankenstein.
No ja jux myślałem że kolega coś przysypia z robotą , a dlaczego zmieniasz przeloz3nie z 15/47 na 16/49. To Ci niewiele daje, jak juz chcesz dłuższego przełożenia to ja na twoim miejscu zostawił bym 16/47. Wtedy zmiana będzie odczuwalna, bo z 16/49 moim zdaniem szkoda się pierniczyć.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5562
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Frankenstein.
Piękna robota!
Też mam pytanie o przełożenie. Dlaczego zwiększasz obie zębatki? Bo sobie to trochę przeczy. Na jednej zwiększasz prędkość, a na drugiej dodajesz "zrywności" co powoduje, że efekty się znoszą. Co chcesz osiągnąć?
Śledzę wątek bo też bawię się przełożeniami!
Też mam pytanie o przełożenie. Dlaczego zwiększasz obie zębatki? Bo sobie to trochę przeczy. Na jednej zwiększasz prędkość, a na drugiej dodajesz "zrywności" co powoduje, że efekty się znoszą. Co chcesz osiągnąć?
Śledzę wątek bo też bawię się przełożeniami!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Frankenstein.
Chętnie bym się przysiadł do tego Frankensteina jeśli będziesz nim na ITT .
Ciągle walczę z myślami, z których elementów jakich modeli TA/AT korzystać przy składaniu i czy wogóle się podejmować . Szacun za wytrwałość!
Ciągle walczę z myślami, z których elementów jakich modeli TA/AT korzystać przy składaniu i czy wogóle się podejmować . Szacun za wytrwałość!
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Frankenstein.
Artek, na pewnonpamietasz że 1 ząb wiecej z przodu to tak jak trzy mniej z tyłu. jeśli teraz masz przełożenie 15/47, co daje 3,133 do 1-go, to dopiero obniżenie tej wartosci o około 0,2 lub 0,3 do poziomu 2,8 lub 2,9 spowoduje ze gra bedzie warta świeczki. A takie przełożenie daje zestaw 16/47.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Na obecnym przełożeniu 15/47 łańcuch na ślizgu wahacza jest mocno ugięty na górnej części ślizgu wahacza (zeżre ślizg). Gdy zwiększę średnice zębatek ukos się zmniejszy i w mniejszym stopniu łańcuch będzie naciskał na ślizg (który dłużej będzie żył). Frank ma tył lekko podniesiony na amortyzatorze.
Trochę teorii: trampek 700 ma niskie spalanie z powodu dwóch rzeczy: wtrysk i zmniejszenie obrotów (np. przy 100km/h) silnika w porównaniu do xl600/xl650.
Frank nie ma szyby i jazda takim golasem powyżej 100km/h w kasku z daszkiem będzie na dłuższą metę męcząca. Jednym z kilku powodów dlaczego sprzedałem RD11 jest prędkość, jaką osiągałem na tymże motocyklu. Szybko jedziesz=mało widzisz, większe ryzyko itp.itd. Celem jest zmniejszenie prędkości motocykla (starzeję się) i utrzymanie obrotów silnika w optymalnych dla moich warunków jazdy.
Jutro porównam masy i pozycje za kierownicą do PD06/PD10 jak pogoda pozwoli i koledzy przyjadą (może leszcze z grupy ZMY też coś skrobną po testach)
Ostry-odpowiedź na pewno znasz, bo masz porównanie trampków z afryką. Sztywność tyłu i lepsze zawieszenie przednie afryki biją na łeb każdego trampa. Afra ma tylko problem z nadwagą, którą można zmniejszyć pozbywając się zbiornika i całego przedniego cocpitu.
Trochę teorii: trampek 700 ma niskie spalanie z powodu dwóch rzeczy: wtrysk i zmniejszenie obrotów (np. przy 100km/h) silnika w porównaniu do xl600/xl650.
Frank nie ma szyby i jazda takim golasem powyżej 100km/h w kasku z daszkiem będzie na dłuższą metę męcząca. Jednym z kilku powodów dlaczego sprzedałem RD11 jest prędkość, jaką osiągałem na tymże motocyklu. Szybko jedziesz=mało widzisz, większe ryzyko itp.itd. Celem jest zmniejszenie prędkości motocykla (starzeję się) i utrzymanie obrotów silnika w optymalnych dla moich warunków jazdy.
Jutro porównam masy i pozycje za kierownicą do PD06/PD10 jak pogoda pozwoli i koledzy przyjadą (może leszcze z grupy ZMY też coś skrobną po testach)
Ostry-odpowiedź na pewno znasz, bo masz porównanie trampków z afryką. Sztywność tyłu i lepsze zawieszenie przednie afryki biją na łeb każdego trampa. Afra ma tylko problem z nadwagą, którą można zmniejszyć pozbywając się zbiornika i całego przedniego cocpitu.
Dominator.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Frankenstein.
Z tym zmniejszeniem obr. w stosunku do 650 to bym się nie zgodził. Przełożenie główne, oraz piątego biegu jest identyczne. 700 ma tylną oponę o szerokości 130, a ta jest o niższym profilu od 650, która ma 120. Mniejsza średnica tylnego koła w 700, nadrabiana jest zębatka mniejszą o jeden ząb. Suma przełożeń w obu motocyklach jest identyczna.
To wtrysk zapewnia ciągłą optymalną pracę silnika, przy jak najniższym dawkowaniu paliwa.
To wtrysk zapewnia ciągłą optymalną pracę silnika, przy jak najniższym dawkowaniu paliwa.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Piotrze, wydaje mnie się, że xl 700 ma przy 100km/k ok. 4500 obr. XL 600/650 mają około 5000 obr. przy tej samej prędkości. Mowa oczywiście o wskazaniach z licznika.
Leszcze z grupy ZMY nie przyjechali na testy, lekki deszczyk majowy ich wystraszył. Mięczaki. Testów z jazdy już nie będzie.
Tymczasem pierwsze przymiarki do oświetlenia przedniego.
Ten motor będzie jak Dżordż Klunej - Brzydal
Leszcze z grupy ZMY nie przyjechali na testy, lekki deszczyk majowy ich wystraszył. Mięczaki. Testów z jazdy już nie będzie.
Tymczasem pierwsze przymiarki do oświetlenia przedniego.
Ten motor będzie jak Dżordż Klunej - Brzydal
Dominator.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Frankenstein.
No to przechrzcij Frankensteina na Gonzo .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Gonzo ( a raczej jego nos) kojarzy mi się z czymś innym. Wychodząc ze świat(Ł)a ulicy sezamkowej natknąłem się na problem z ciemnością...
Xl 700 ma dwie osobne żarówki świateł mijania/drogowe 55w+55w.
Światła przednie mam od africa twin RD07a, czyli świecą lampy dwie krótkie i dwie długie.
Mus będzie dłubnąć obwód elektryczny odpowiedzialny za światła.
1. "Zajączek" będzie sterował przekaźnikiem bistabilnym(sterowanie mijania/drogowe).
2. Przełącznik świateł (oryginał xl700) krótkie/długie będzie sterował włączaniem/wyłączaniem całych świateł.
Ten temat zostawiam na później, bo już tylko godziny odliczamy do ITT 2017.
Xl 700 ma dwie osobne żarówki świateł mijania/drogowe 55w+55w.
Światła przednie mam od africa twin RD07a, czyli świecą lampy dwie krótkie i dwie długie.
Mus będzie dłubnąć obwód elektryczny odpowiedzialny za światła.
1. "Zajączek" będzie sterował przekaźnikiem bistabilnym(sterowanie mijania/drogowe).
2. Przełącznik świateł (oryginał xl700) krótkie/długie będzie sterował włączaniem/wyłączaniem całych świateł.
Ten temat zostawiam na później, bo już tylko godziny odliczamy do ITT 2017.
Dominator.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Frankenstein.
0stry, zmusiłeś mnie do określonego zachowaniaostry pisze:
No to przechrzcij Frankensteina na Gonzo .
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: Frankenstein.
Czy ta rura wokół lamp jest stalowa ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości