Strona 1 z 6

Frankenstein.

: 29.12.2015, 14:44
autor: Artek
Pomysł zrodził się po 2 latach jeżdżenia na xl650v. W sumie niczego nie brakowało mojemu trampkowi, ale...
716
W zeszłą zimę robiłem serwis przy RD03 kuzyna. Po miesiącu przesiadywania w garażu pozwoliłem sobie na krótką przejażdżkę i porównanie między RD03 a RD11. Trampek ładny był i świeży a afryka miała to coś w sobie-większa dzielność terenowa i ponadczasowy wygląd. Życie też dało mi ogromnego kopa w :dupa: i wiedziałem, że jazdę na motocyklu będę musiał odłożyć na jakiś czas, ponadto 10 minut jazdy na afryce przesądziło o sprzedaży trampka i budowaniu swojego motocykla.
CDN.

Re: Frankenstein.

: 29.12.2015, 16:57
autor: Artek
Do rzeczy:
Rama-RD03- 1 afryka.
Przód-WP50 kpl. z tarczą 300 mm od LC4.
Tył-Wahacz i jarzmo od RD03, koło i oś transalp 650, zacisk i pompka hamulcowa trampka 700, amortyzator-LC4 640 skrócony i serwisowany u pks-a.
Silnik-Transalp 700 ( dzięki Ostry!).
Elektryka, dolot i kolektory wydechu z sondą lambda- transalp 700.
Tłumik-motad venom.
Zbiornik paliwa, siedzenie- transalp 600.
Chłodnice-transalp 650 i 700.
Składanie tych puzli idzie mi bardzo powoli, bo czasu w ciągu dnia zwykle mało mam a w międzyczasie w inne motocykle palce wsadzam. Mam nadzieję, że do wiosny będzie jeździł a w przyszłą zimę dostanie owiewki i wizualnie go zrobię po swojemu.
Dziś pierwszy raz odpalony:
W przyszłym tygodniu jedzie do spawania. Rama wymaga ingerencji TIG-a. Trzeba też zbiornik paliwa zmodyfikować po trampkową pompę i zrobić miejsce na airbox od 700-ki.

Re: Frankenstein.

: 29.12.2015, 18:55
autor: Nadol
Fajny projekt. :thumbsup: Staraj sie opisywać na bieżąco co robisz, co sprawia problemy, na co zwrócić uwagę.
Powodzenia w realizacji!

Re: Frankenstein.

: 29.12.2015, 19:33
autor: goramo
Zajebiaszczo. :smile:

Re: Frankenstein.

: 29.12.2015, 20:59
autor: mirekm71
Bardzo dobry silnik :thumbsup:

Re: Frankenstein.

: 29.12.2015, 21:36
autor: Artek
Problemem z jakim się na początku zetknąłem była rama od afryki RD03. Trzeba ściągnąć pokrywę zaworów tylnego cylindra aby wsadzić silnik w ramę. To się niedługo zmieni. RD04 ma dolny element element ramy odkręcany i byłoby po problemie. Dlaczego więc RD03? Była tania, wraz z wahaczem i prosta. Silnik z tyłu jest zamocowany na wspólnej osi z wahaczem do ramy. Trzeba było wybić tulejki z silnika i wytoczyć nowe pod oś z afryki.
Silnik nie ma jeszcze 1000 km przejechane. :smile: Do silnika dostałem tylko moduł wydech i kilka drobiazgów. Trzeba było pestkę dorobić i sukcesywnie dobierać resztę elementów. Wielu informacji uzyskałem od ferolo z afrykańskiego forum i dragon 200183. :thanks: Wyczulony na zagrożenie pożarowe zrobiłem dodatkowy zbiornik paliwa i zamocowałem w nim pompkę zasilającą wtrysk.
Aby wsadzić tylne koło od xl650 wystarczy tulejkę od strony zębatki splanować o 2mm. Reszta pasuje. Przełożenia na zębatkach będą takie same jak w xl700, tylko łańcuch się wydłuży o kilka ogniw. być może założę także licznik od trampka, choć jeszcze go nie mam.
Finalnie będzie więc to rama afryki, silnik i podzespoły trampa na zawieszeniu KTM i wyglądzie PD10. :pob:
Specjalne podziękowania należą się za słowa wsparcia pewnemu rosyjskiemu uśpionemu agentowi ukrywającemu się pod nickiem: gryga. :impreza:

Re: Frankenstein.

: 29.12.2015, 22:36
autor: mirkoslawski
Łożesz - chyba składasz właśnie motór, którego szukam :ysz: :omg: Z napięciem patrzę i czekam na dalsze postępy prac - good dżob :ok:

Re: Frankenstein.

: 29.12.2015, 22:59
autor: Artek
Po nocach to mi się śni aby przełożyć górę silnika od deville 700 i power commandera wsadzić... 70 kucy w 200 kg na fajnym zawieszeniu :crossy: :witch:

Re: Frankenstein.

: 30.12.2015, 00:10
autor: ostry
Ależ on się zajebiaszczo wkręca :grin: . Będzie potwór. Powoli ale do przodu :thumbsup: .

Re: Frankenstein.

: 30.12.2015, 12:09
autor: kudlaty
Pięknie pięknie, aż ciekaw jestem efektu końcowego :-)

Re: Frankenstein.

: 02.01.2016, 21:17
autor: Marcin 78
Artek działaj i zdawaj nam relację :wink:

Re: Frankenstein.

: 18.03.2016, 23:07
autor: Artek
Drgnęło...
Było tak:
2003
Jest tak:
2002
2001
Rama wróciła ze spawania. Wzmocnienie ramy zrobione podobnie, jak w 650-ce i 700-ce. Zostało jeszcze przerobić zbiornik paliwa i podejrzewam, że wróci za 2 tygodnie. Po świętach się wezmę...
Mały edit: rozbieralny dolny element ramy miała RD07, nie tak jak wcześniej napisałem RD04.

Re: Frankenstein.

: 04.04.2016, 21:43
autor: Artek
Zbiornik wrócił, ale spawacz się poddał :egh: Dla niego była to zbyt duża rzeźba i bał się, jako firma brać odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe z problemów wiążących się ze spawaniem zbiornika paliwa.
Szukam dalej kogoś, kto to pospawa wg. mojej koncepcji.
W środę dokończę wymiarować sztycę i do tokarza rysunek zawiozę.

Re: Frankenstein.

: 19.04.2016, 16:58
autor: Artek
Już na kołach. Około 5 cm wyżej od parcha ruskiego agenta stojącego po lewej stronie.
Istotną sprawą są inne łożyska główki ramy: 32005.
2040

Re: Frankenstein.

: 24.04.2016, 18:40
autor: Artek
Zbiornik docięty od wewnątrz do kształtu airbox-a. Żyję, nic nie wybuchło. :yaho:
Znacznie zmniejszy się pojemność zbiornika i niezbędnym się wydaje zrobienie dodatkowego zbiornika pod siedzeniem, tam też zamontuję pompę paliwa. Zbiorniki podłącze przez kranik. Odpowietrzenie zbiornika spod siedzenia doprowadzę dodatkowym przewodem do głównego zbiornika. Spawanie w tym tygodniu postaram się ogarnąć.
Do tokarza idzie podwyższenie kierownicy.
2043

Re: Frankenstein.

: 24.04.2016, 19:19
autor: ostry
Kwestia jakie zasięgi chcesz nim robić. Bo jeśli moto ma być do latania po krajach gdzie stacje masz co min. 50 km no to wydaje się bez sensu walczyć z dodatkowym zbiornikiem i pompą (patrza - masa + robota + komplikacja). Jeśli nawet wejdzie Ci tylko 17 l. to na trasie masz ok 200 km zasięgu. W razie wyjazdu w dzikie tereny można 5 l zapasu wsadzić gdzieś pod stelaż.
Już nie moge się doczekać kiedy skończysz projekt i zaczniesz nim latać :)

Re: Frankenstein.

: 24.04.2016, 20:19
autor: zimny
Super sprawa, czytam i śledzę z zainteresowaniem :thumbsup:

Re: Frankenstein.

: 30.04.2016, 23:24
autor: Artek
Ten motocykl przez najbliższe 2 lata będzie koło komina latał, potem... :grin:
Filtr powietrza mocno zmniejszył pojemność zbiornika paliwa a ja nie lubię co chwila tracić czasu na stacje benzynowe. Gdybym wspawał jeszcze w oryginalny zbiornik pompę to zostałoby jakieś 10 litrów pojemności. Dodatkowy zbiornik zważę.
Napęd 15/47 założę po świętach.
Kierownica zamontowana, linki sprzęgła i gazu-afrykańskie. Po przymiarkach wychodzi fajna koza. Nad zbiornikiem popracuję przez najbliższe dni.
Lekko ciśnienie mam na jazdę, ale zacisnę zęby i wytrzymam. :drinking:
2058

Re: Frankenstein.

: 01.05.2016, 09:49
autor: Insekt
Miałem kiedyś taki odkurzacz :)

Re: Frankenstein.

: 01.05.2016, 17:10
autor: BornToRide
Widzę że się nie opierdzielasz ;) Będzie maszyna ;)