Łańcuch - uszczelnienia

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
szaroo
romeciarz
romeciarz
Posty: 22
Rejestracja: 17.08.2011, 20:08
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wawa/Radom

Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: szaroo »

Witam,
przy dzisiejszym czyszczeniu łańcucha zauważyłem, że na paru ogniwach wystają pęknięte o-ringi. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Ewentualnie gdzie mogę doszukiwać się przyczyny? Nadmienię, iż łańcuch był wymieniony 1,5 roku temu wraz z zębatkami, zawsze miał prawidłowy naciąg, zawsze miał smar, koło jest w osi jazdy, moto nie było upalane w terenie ani mocno pałowane na czarnym. Jeśli to nie wina mechaniczna to może wyszła wada fabryczna łańcucha, ale po tak długim czasie? Teraz obawiam się o żywotność mojego napędu. Poniżej załączam zdjęcie.
Będę wdzięczny za sugestie.
Krzysiek "szaroo"

Obrazek
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: mirekm71 »

Co prawda nigdy nie czyscilem lancucha ale moj jest szary a Twoj ma kolory jakby sie spalil.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
szaroo
romeciarz
romeciarz
Posty: 22
Rejestracja: 17.08.2011, 20:08
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wawa/Radom

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: szaroo »

Łańcuch jest szary, nigdzie od nowości nie zmienił koloru. Na tym zdjęciu dziwnie wyszedł.
Awatar użytkownika
LUK76
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 617
Rejestracja: 13.04.2012, 19:14
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: LUK76 »

Mam to samo w DIDzie...też pieszczę napęd regularnie i też się zastanawiam. Poprzedni łańcuch - niewzmocniony, wymieniałem po prawie 15kkmn a pewnie miał już oprócz tego licznikowe 18,5 kkm, więc w sumie 33kkm i oringi nie pękały. Teraz mam wzmocniony i pękają po mniej więcej 5kkm...Gdzieś tam w wątku o łańcuchach Neno zwracał uwagę na tą przypadłość w DID. Ja jeżdżę i obserwuję, do tej pory wylazły mi ze 4 oringi...
Awatar użytkownika
leslaw
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 543
Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: WROCLAW (okolice)

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: leslaw »

Rozumiem iż czyszczony i smarowany regularnie odpowiednimi do tego środkami? Dziwne to.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: mirekm71 »

Widac pekaja tylko tym co myja. Jestem uspokojony :whip:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
leslaw
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 543
Rejestracja: 04.04.2010, 21:22
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: WROCLAW (okolice)

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: leslaw »

Ja myję i smaruję i nic mi nie pęka :thumbsup:
Awatar użytkownika
szaroo
romeciarz
romeciarz
Posty: 22
Rejestracja: 17.08.2011, 20:08
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wawa/Radom

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: szaroo »

LUK76 pisze:Mam to samo w DIDzie...też pieszczę napęd regularnie i też się zastanawiam. Poprzedni łańcuch - niewzmocniony, wymieniałem po prawie 15kkmn a pewnie miał już oprócz tego licznikowe 18,5 kkm, więc w sumie 33kkm i oringi nie pękały. Teraz mam wzmocniony i pękają po mniej więcej 5kkm...Gdzieś tam w wątku o łańcuchach Neno zwracał uwagę na tą przypadłość w DID. Ja jeżdżę i obserwuję, do tej pory wylazły mi ze 4 oringi...
Kupując DIDa stawiałem na najwyższą jakość, niestety okazało się inaczej. Ciekawe jaka jest alternatywa poza oryginałem. Także śmigam i zobaczę co się będzie działo.

leslaw pisze:Rozumiem iż czyszczony i smarowany regularnie odpowiednimi do tego środkami? Dziwne to.
Czyszczony motulem do o-ring i x-ring. Smarowany odpowiednio. Jeśli DID wypuszcza takie cuda to jest to ostatni łańcuch jaki od nich biorę.

leslaw pisze:Ja myję i smaruję i nic mi nie pęka :thumbsup:
Tak trzymać :lol:
Fizolof
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 358
Rejestracja: 25.06.2013, 22:39
Mój motocykl: XL600V

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: Fizolof »

A nie myjecie czasem motocykla (i przy okazji łańcucha) Karcherem?
Awatar użytkownika
LUK76
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 617
Rejestracja: 13.04.2012, 19:14
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: LUK76 »

Ja myjką myję...ale nie napęd...
Awatar użytkownika
szaroo
romeciarz
romeciarz
Posty: 22
Rejestracja: 17.08.2011, 20:08
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wawa/Radom

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: szaroo »

Fizolof pisze:A nie myjecie czasem motocykla (i przy okazji łańcucha) Karcherem?
Tylko wiadro i gąbka.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: Solidworks »

A ja uważam że wpływ może mieć smar. Przejechałem ok. 19 tys. i nie miałem nic podobnego a smaruje hipolem.
Awatar użytkownika
LUK76
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 617
Rejestracja: 13.04.2012, 19:14
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łańcuch - uszczelnienia

Post autor: LUK76 »

Może...ale i poprzedni i obecny łańcuch myję i smaruję w identyczny sposób, tym samym smarem...a jednak tylko ten nowy się "sypie"...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości