IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
adamu
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 142
Rejestracja: 08.05.2011, 20:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Mirosławiec

IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: adamu »

Otóż złamałem jedyny kluczyk do trampka 650. Zrobienie nowego z immobiliserem jest kilka razy droższe niż zwykłego bez immo. Czy da radę jakoś wyłączyć/usunąć immo z motora?
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3966
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: ostry »

Elektrykiem nie jestem ale prawdopodobnie się nie da i nie słyszałem o takim przypadku. Jest na forum instrukcja jak zaprogramować nowy samemu. Cały temat: viewtopic.php?f=105&t=4021&hilit=nowy+k ... 80#p251670
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: zimny »

adamu pisze:Otóż złamałem jedyny kluczyk do trampka 650. Zrobienie nowego z immobiliserem jest kilka razy droższe niż zwykłego bez immo. Czy da radę jakoś wyłączyć/usunąć immo z motora?
Można dorobić nowy kluczyk bez immo i obudowę ze starego mieć przy tym nowym. Generalnie co innego sam grot a co innego chip w kluczyku. Da się to ogarnąć.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
lisek
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 06.10.2013, 17:08
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Lipsko
Kontakt:

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: lisek »

adamu pisze:Otóż złamałem jedyny kluczyk do trampka 650. Zrobienie nowego z immobiliserem jest kilka razy droższe niż zwykłego bez immo. Czy da radę jakoś wyłączyć/usunąć immo z motora?
Przecież procedura dorobienia nowego klucza jest bardzo prosta. Kupujesz surówkę, dofrezowujesz, kodujesz immo i gitara. Jedyne co musisz zrobić to przekręcić jakoś tym złamanym stacyjkę (działającym transponderem). Trzeba jedną wtyczkę połączyć z +12 i zakodujesz HISSa. Ja robiłem to i poszło bez problemu. Strzeż tego klucza bo nie mając go nic nie wkodujesz, nawet serwis nie poradzi (trzeba kupić ecu z min 1 kluczem). Zamkniesz się z całą procedurą w jakichś 80zł max (klucz zamiennik).
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Artek »

Pisanie o tym na forum to ułatwienie złodziejowi pracy.
Zadzwoń do mnie-tel. w profilu.
Można 650-kę odpalić bez immo.
Dominator.
Awatar użytkownika
adamu
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 142
Rejestracja: 08.05.2011, 20:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Mirosławiec

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: adamu »

będę miał to na uwadze gdy nadejdzie ta chwila kiedy będę mógł go odpalić w tej chwili trampi jest w reanimacji.
Dymek
romeciarz
romeciarz
Posty: 26
Rejestracja: 01.02.2015, 14:13
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Elbląg

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Dymek »

Artek pisze:Można 650-kę odpalić bez immo.
Co masz na myśli? odpalić na krótko jednorazowo czy na stałe wywalić immo?

Pytam bo w weekend nad morzem miałem taką przygodę z immo że lampka nie chciała zgasnąć i moto odpalić. Zabawa z kluczykiem nie dała rezultatu dopiero jak wsadziłem łapę w czachę i pogmerałem kabelkami to lampka od immo na szczęście zgasłą i moto odpaliło - widocznie się coś tam obluzowało..... Lekko mi to podniosło ciśnienie bo byłem w miejscu w którym nie powinno mnie być :)trochę bym musiał się napocić żeby moto stamtąd wypchnąć.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: zimny »

Dymek pisze:
Artek pisze:Można 650-kę odpalić bez immo.
Co masz na myśli? odpalić na krótko jednorazowo czy na stałe wywalić immo?

Pytam bo w weekend nad morzem miałem taką przygodę z immo że lampka nie chciała zgasnąć i moto odpalić. Zabawa z kluczykiem nie dała rezultatu dopiero jak wsadziłem łapę w czachę i pogmerałem kabelkami to lampka od immo na szczęście zgasłą i moto odpaliło - widocznie się coś tam obluzowało..... Lekko mi to podniosło ciśnienie bo byłem w miejscu w którym nie powinno mnie być :)trochę bym musiał się napocić żeby moto stamtąd wypchnąć.
To bym proponował zdjąć czachę i posprawdzać kable - bo jak tylko coś nie łączyło to trzeba to tylko poprawić a nie kombinować z obchodzeniem immo. Wiedzę warto mieć ale to chyba nie jest awaryjny element. Jeżeli miałeś taki przypadek z kablami to tym bardziej popraw to bo ci się to może powtórzyć :wink:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Artek »

Dymek pisze:
Artek pisze:Można 650-kę odpalić bez immo.
Co masz na myśli? odpalić na krótko jednorazowo czy na stałe wywalić immo?

Pytam bo w weekend nad morzem miałem taką przygodę z immo że lampka nie chciała zgasnąć i moto odpalić. Zabawa z kluczykiem nie dała rezultatu dopiero jak wsadziłem łapę w czachę i pogmerałem kabelkami to lampka od immo na szczęście zgasłą i moto odpaliło - widocznie się coś tam obluzowało..... Lekko mi to podniosło ciśnienie bo byłem w miejscu w którym nie powinno mnie być :)trochę bym musiał się napocić żeby moto stamtąd wypchnąć.
Mówię o jeździe bez immo. Jeżeli Wam to powiem, będę musiał Was zabić. Wszystkich. :cool: Mogę pomóc adamu, bo rozwiązanie jego problemu jest bajecznie proste i tanie.
Z moich obserwacji wynika, że hiss ma problemy z odpaleniem tylko w jednej sytuacji: wyłączasz kluczykiem silnik, ale go nie wyciągasz ze stacyjki. Po dłuższym postoju-1-1.5 h włączasz zapłon i lampka nie gaśnie. Rozwiązaniem pozostaje wyciągnięcie kluczyka, odsunięcie od anteny-stacyjka, 30 sekund i wszystko działa jak należy. Takie przypadki mi się zdarzały.
Dominator.
Dymek
romeciarz
romeciarz
Posty: 26
Rejestracja: 01.02.2015, 14:13
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Elbląg

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Dymek »

Artek pisze: wyłączasz kluczykiem silnik, ale go nie wyciągasz ze stacyjki. Po dłuższym postoju-1-1.5 h włączasz zapłon i lampka nie gaśnie.
hmm kluczyk był w stacyjce ok 20-30min potem go wyjąłem i poszedłem na 10min spacerek jak wróciłem to lipton.... więc to chyba nie ten przypadek.

Generalnie wydaje mi się że dla "zawodowców" przestarzały immo hondy nie stanowi problemu i dokładnie wiedzą jak go obejść.... i pewnie więcej problemów takie immo sprawi kierownikowi sprzęta (choćby w takiej sytuacji jak moja) niż złodziejowi ale popieram nie upublicznianie takich info na forum :)

Immo wywalać póki co nie chcę raczej chodziło mi o zdobycie wiedzy na temat odpalenia trampka w kryzysowej sytuacji :)

Jeżeli odpalić Trampka bez immo mogę w prosty sposób w warunkach polowych to Artek poprosił bym PW, jeżeli natomiast potrzeba sporo rozkręcania i zachodu i prucia instalacji, podmianki komputerów sterujących itp itd to taka wiedza na razie nie jest mi potrzebna - zgłoszę się po nią dopiero wtedy gdy moje immo zastrajkuje na amen:)

Czacha i kable oczywiście przejrzane po powrocie, nic poza przetarciem osłony kabli idących najprawdopodobniej do anteny w stacyjce nie znalazłem - same kable były nie przetarte.
Awatar użytkownika
Piotr76
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Głusko Duże

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Piotr76 »

Artek pisze:Pisanie o tym na forum to ułatwienie złodziejowi pracy.
Zadzwoń do mnie-tel. w profilu.
Można 650-kę odpalić bez immo.
Odkopię temat bo nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Pacjent XL700 , kontrolka HISS mruga sobie normalnie cały czas, kluczyk w stacyjce i po kilku dniach aku padnięte. Bywa że kontrolka nie mruga wtedy akumulator jest ok. Nie mam żadnych dodatkowych odbiorników które mogły by to powodować. Gniazdo zapalniczki odłączone.
Artek masz jakiś patent na wyłączenie tej kontrolki :grin: ? Lub wiesz co mogło się zepsuć i powodować taki efekt :cool: . Może ktoś pomóc ?
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Artek »

Xl 700 ma tą mrygającą kontrolką HISS odstraszać złodzieja :lol:


Można to wyłączyć.
MIANOWICIE włączamy zapłon, przytrzymujemy jeden z guzików kilka sekund na liczniku i gotowe. Nie pamiętam który, ALE na forum jest to opisane.
Próbuj jeden lub drugi. Nic nie wybuchnie.
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ss#p364104
Dominator.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Pawel »

W TA700 mruganie lampki od HISSu wyłącza się samoczynnie po 24h. Tak jak pisze Artek, całkowicie wyłącza/włącza się jakąs kombinacją tych dwóch przycisków + stacyjka.
Awatar użytkownika
Piotr76
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Głusko Duże

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Piotr76 »

Dzięki serdeczne za info

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: IMMOBILISER czy da radę go wyłączyć? TA 650

Post autor: Artek »

Może nie w temacie, ale..

Mianowicie, jak wyłączyć/włączyć odstraszacz złodzieja w transalpie 700.
Włączamy zapłon, ustawiamy na wyświetlaczu licznik całkowity przebiegu i przytrzymujemy dolny guzik ok. 5 sec.

https://www.youtube.com/watch?v=Ecb1RdBKJiw
Dominator.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość