Regulacja gaźników (mieszanka)

Moderatorzy: Skorpionka, Baran

Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Nadol »

Mam nowy filtr powietrza (K&N) i nowy komin (Huzar). Wypadałoby teraz dostroić gaźniki (regulacja mieszanki). Ktoś z Was mógłby pomóc, np. posiada świece ColorTune i potrafi się nimi posłużyć?
Zamysł jest taki, żeby operację przeprowadzić w ciągu dnia... przyjechać, wyregulować i odjechać. Odwdzięczę się oczywiście.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: wojtekk »

Nadol - to jest niezła zmota, więc polecam Ci jednak zostawić to specjalistom. Gaźniki to wredna sprawa do regulowania, ale do ogarnięcia. Ale K&N to szatan mnożony przez wydech. Serio. Niezłych gigantów poległych na tym widziałem (zerknij, że często jednak są ogłoszenia - sprzedam lekko używany filtr K&N; to właśnie ci co polegli ;).

Inaczej nie pomogę, bo się nie znam. Swoje gaźniki wiozę do roboty - sam się nie podejmuję.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Nadol »

Wiem, że to wredna robota, dlatego zawsze oddaje gaźniki do czyszczenia, ustawienia. Zsynchronizować potrafię ale do środka wolę nie zaglądać. Przy pomocy ColorTune można to ogarnąć. Mechanik to też może na ucho, oko ustawić i dalej nie będzie banglało jak trzeba. Dodatkowo moto jeszcze przetrzyma kilka dni no i skasuje odpowiednio.
Dobra, jak nikt się nie odezwie to oddam do Stajni. W sumie to i tak miałem to zrobić ale myślę "Zapytam na forum dobrych ludzi, może da rade ogarnąć to inaczej".
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Baran »

Z ciekawości - a nie da rady zrobić tego starą metodą regulacji składu mieszanki śrubką do momentu gdy najbardziej wzrosną obroty, a potem mając zapięty wakuometr lub urządzonko złożone z przezroczystego węża gumowego, deski i oleju do dwusówów, zsynchronizować przepustnice?

Pytam też dlatego, bo kiedyś zmontowałem taki diwajs, działał i powinien stać w Przeszczepowni. Jak ktoś potrzebuje to niech sobie weźmie.

PS Pamiętam swojego czasu dyskusje na forum o tym, jakie to gaźniki są super i jak to łatwo je ogarnąć w każdych warunkach;
nie to co ta gówniana wtryskowa elektronika, 'co to się non-stop psuje' ;)
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Nadol »

Baran, waku to do synchronizacji gaźników. Metoda którą opisujesz jest ok ale nie bardzo dokładna gdy zmienisz filtr i wydech na bardziej przelotowy. Może ktoś kto w tym siedzi (zajmuje się przede wszystkim gaźnikami) da radę bo ma duże doświadczenie ale laik nie bardzo.
Colortune jest fajny bo widać kolor spalania mieszanki (jasny niebieski za mało paliwa, niebieski ok, żółty za dużo paliwa), można bardzo dokładnie wyregulować. Jest jedno ale... ta "świeca diagnostyczna" kosztuje ponad 2-paki. Może gdyby zrobić zrzutę i zakupić w kilka osób miałoby to sens. Może jednak ktoś z Wawy i okolic posiada i udostępni.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: wilczek »

Blaza to ustawi.
Awatar użytkownika
Krzyho
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 563
Rejestracja: 13.11.2008, 18:19
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Siedlce

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Krzyho »

Nadol a ja z innej beczki Ci podpowiem że jeśli masz zapędy stricte offroudowe i lubisz latać po bezdrożach to od razu pozbądź się tego k&n bo to niesamowite badziewie które nie nadaje się w teren. Co innego do motocykla turystycznego gdzie poruszasz się wyłącznie na szosie. Ja już przerabiałem ten temat gdy miałem Trampka myślałem że poprawi się charakterystyka motor dostanie kopa i zaoszczędze na wymianie filtrów bo przecież k&n jest niezniszczalny, do afry nawet nie przyszło mi przez myśl żeby to zakładać. Jeśli będziesz jeździł w dużym zapyleniu np w kilka motocykli i będzie się kurzyło możesz być pewny że gaźniki się zasyfią i czeka cię czyszczenie. Ja gaźniki czyściłem kilka razy, do czasu az wywaliłem k&n i wróciłem do papierowego filtra. Sytuację może poprawić częste nasączanie filtra olejkiem ale filtr jest tak skonstruowany że ma większe oczko i przepuszcza więcej syfu więc twoja decycja.
Savage
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.08.2013, 12:46
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Savage »

Jeszcze wracając do ColorTune. Nie wiem jak innym posiadaczom, ale mnie niewiele udało się zwojować z tym przyrządem. A mianowicie po wkręceniu świecy ColorTune zamiast jednej ze standardowych i kręceniu śrubą od składu mieszanki stwierdziłem, że nie ma praktycznie żadnej różnicy w kolorze wybuchu mieszanki. Może przy wkręcaniu śruby (zubażaniu mieszanki) kolor staje się jaśniejszy, ale nie udało mi się doprowadzić do sytuacji opisanej w instrukcji, że wzbogacam mieszankę (kolor żółty), a dopiero potem wkręcam śrubę ustawiając odpowiedni kolor. W pewnym momencie (ok. 4obroty) silnik już nie reaguje i mogę praktycznie całkiem wykręcić śrubkę regulacyjną. Dopiero włączenie ssania spowodowało wzbogacenie mieszanki i wspomniany wcześniej żółty kolor, ale przecież nie o to chodzi. Myślałem, że gaźniki brudne. Wyjąłem - lekko przybrudzone ale bez tragedii. Za to okazało się, że membrany pęknięte - myślałem, że to może dlatego nie działa regulacja składu mieszanki. Szybka akcja i za kilka dni membrany z Niemiec wklejone na miejscu i gaźniki wmontowane, ale dalej taki sam objaw.
Także albo mam coś nie tak z gaźnikami, albo coś nie tak robię, albo gaźniki są tak ustawione, że nie da się nadmiernie wzbogacić mieszanki... Także z tym ColorTune nie ma aż takiej rewelacji...
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Nadol »

Krzyho, dzięki za info, chce spróbować bo filtr już kupiony, najwyżej będzie tylko na asfalt. Zobaczymy czy zapcha się na kaszubskich szutrach. Potem dłuższa jazda (2kkm) w lepszych warunkach (ale jak tylko da się to bokami).

Savage, przed regulacją mieszanki gaźniki muszą być w dobrym stanie - wyczyszczone i dobrze ustawiony poziom paliwa (to u siebie mam zrobione). Może w tym ostatnim leży twój problem. Wracając do samej regulacji, jednak wizualizacja spalania bardziej do mnie przemawia niż ustawianie na ucho. Masz jeszcze tą świeczkę, możesz wypożyczyć?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Wolo »

Baran pisze:Z ciekawości - a nie da rady zrobić tego starą metodą regulacji składu mieszanki śrubką do momentu gdy najbardziej wzrosną obroty, a potem mając zapięty wakuometr lub urządzonko złożone z przezroczystego węża gumowego, deski i oleju do dwusuwów, zsynchronizować przepustnice?
Baran, a nie w odwrotnej kolejności?

Pozdro,

Wolo
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: bogdan79 »

nadol pisze:Mam nowy filtr powietrza (K&N) i nowy komin (Huzar). Wypadałoby teraz dostroić gaźniki (regulacja mieszanki). Ktoś z Was mógłby pomóc, np. posiada świece ColorTune i potrafi się nimi posłużyć?
Zamysł jest taki, żeby operację przeprowadzić w ciągu dnia... przyjechać, wyregulować i odjechać. Odwdzięczę się oczywiście.
Nadol, a jakie są objawy po zmianie filtra i wydechu.. więcej pali, słabsza czy większa moc, obroty falują? a może jest tak samo i lepiej nic nie robić? :)
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Nadol »

bogdan79 pisze:Nadol, a jakie są objawy po zmianie filtra i wydechu.. więcej pali, słabsza czy większa moc, obroty falują? a może jest tak samo i lepiej nic nie robić? :)
Jeszcze moto mam na zimowaniu a filtr leży w szafie. Z natury rzeczy przy zmianie trzeba będzie regulować. Do gaźnika będzie docierało więcej powietrza a "odchody" ze spalania będą wypadały mniej sprężone.
Ostatnio zmieniony 03.03.2015, 09:37 przez Nadol, łącznie zmieniany 2 razy.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Marcin-BB »

Zanim zaczniesz kręcić śrubkami to się przejedź kawałek- nawet dłuższy kawałek. Sprawdź czy silnik równo pracuje i czy normalnie przyśpiesza itp. Jak będzie ok to pojeździj dłużej i sprawdź świece, poziom oliwy i jakie jest spalanie. Dopiero jak stwierdzisz, że coś nie bangla to wsadzaj łapy w gaźniki. Wojtek dobrze Ci napisał- niejeden fachman poległ na takich regulacjach. Jak masz na miejscu Szparaga to spróbuj u niego, ma pojęcie o takich rzeczach. Ale naprawdę polecam najpierw pojeździć i sprawdzić jak to działa. Samo założenie Huzara raczej nie przestawia Ci śrubek w gaźniku, więc tu regulacja nie jest potrzebna. Może w połączeniu z filtrem coś się zmieni, ale jeśli producent filtra nie zaleca regulacji po jego zmianie to bym się nie stresował tym za bardzo.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Nadol »

Na razie nie mam ciśnienia na regulację ale diagnostyka przy pomocy colortune ma taką zaletę, że można sprawdzić spalanie praktycznie od razu. Tak z ciekawości zapytam w Szparagowym wątku co on o tym sądzi.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Marcin-BB »

Skoro założyłeś Huzara a jeszcze nie założyłeś filtra KN to przed wymianą filtra pojeździj trochę i sprawdź co się dzieje. W razie potrzeby regulacji będziesz wiedział co wpłynęło na zmianę- filtr czy tłumik. Jak założysz oba na raz to może być ciężko dojść do przyczyny ewentualnych zmian.
A generalnie jestem tego samego zdania co niektórzy przedmówcy: Huzar tak, K&N nie!
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Adampio »

Panowie, ten wątek zdaje się potwierdzać wieść gminną, że w rejonie 100-licy nie ma innego gaźnikowca niż Szparag.
Ryli? :omg:
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Qter »

nadol pisze:Baran, waku to do synchronizacji gaźników. Metoda którą opisujesz jest ok ale nie bardzo dokładna gdy zmienisz filtr i wydech na bardziej przelotowy. Może ktoś kto w tym siedzi (zajmuje się przede wszystkim gaźnikami) da radę bo ma duże doświadczenie ale laik nie bardzo. CUT!.
Hej, a możesz powiedzieć czemu metoda z waku nie działa wówczas dobrze?

Skład mieszanki to inna bajka

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Nadol »

Qter pisze:
nadol pisze:Baran, waku to do synchronizacji gaźników. Metoda którą opisujesz jest ok ale nie bardzo dokładna gdy zmienisz filtr i wydech na bardziej przelotowy. Może ktoś kto w tym siedzi (zajmuje się przede wszystkim gaźnikami) da radę bo ma duże doświadczenie ale laik nie bardzo. CUT!.
Hej, a możesz powiedzieć czemu metoda z waku nie działa wówczas dobrze?
Skład mieszanki to inna bajkar
Może źle się wyraziłem ale cały czas chodzi o regulację składu mieszanki a nie synchronizację gaźników. Baran połączył te 2 zagadnienia a ja chciałem rozłączyć.
Założenie jest takie, że z samymi gaźnikami jest wszystko ok (wyczyszczone, poziom paliwa w komorach ustawiony, zsynchronizowane), pozostaje tylko ich dostrojenie (składa mieszanki) do nowego filtra i wydechu.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: Adampio »

nadol pisze:Założenie jest takie, że z samymi gaźnikami jest wszystko ok (wyczyszczone, poziom paliwa w komorach ustawiony, zsynchronizowane), pozostaje tylko ich dostrojenie (składa mieszanki) do nowego filtra i wydechu.
nadolu, czy mam rozumieć, że szukasz praktyka, który tylko na postawie własnego doświadczenia zmieni Ci skład mieszanki na optymalny według jego własnego przekonania?
Na 650 się nie znam, ale na bazie manuala 600-tki domniemywam, że tak naprawdę chciałbyś, żeby Ci ktoś zrobił "pilot screw adjustment"?
Jeśli tak to trzeba by znaleźć obiektywne parametry do jakich taki adjustment miałby doprowadzić. Manual 600-tki odnosi się do czegoś chyba pokrewnego czyli doregulowanie gaźnika do pracy >2000m. Może to jest jakaś wskazówka?
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Regulacja gaźników (mieszanka)

Post autor: wilczek »

Założenie k&n wymaga ustawienia składu mieszanki. Szczegolnie jesli silnik ma mieć optymalne parametry. Bez ustawienia, pracował będzie, tyle ze niekoniecznie dobrze w każdych warunkach obroty/ bieg.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość