CRF 250L
- czupakabra
- łamacz szprych
- Posty: 683
- Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CRF 250L
Tak prawdę mówić, w tej całej dyskusji chyba zapominacie o jednym fakcie, ze kolega posiada już dużego turystyka i nie ma zamiaru dokonać zmiany w stajni.
Tak mi się wydaje
Tak mi się wydaje
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
Baran, tak wiem, znam rozne wersje 650 ktore sa dostepne, XT nawet mialem okazje sie przejechac.
Tam gdzie zamierzam jechac malo popularny, no i ma pare wad, min chlodzenie woda, trosze przyciezkawy.
250 to taki kompromis, po modyfikacjach bedzie miala jakies 32 KM, zasieg podobny do motocykli z duza pojemnoscia ale na gazniku.
Nie ma znaczenia co posiadam czy bede posiadal. Tematem watku jest motocykl CRF250L i prosilbym o trzymanie sie tematu.
Porownojac zasieg standardowej CRF250L (zbiornik 7,7L, spalanie 3,1l/100km) do Xl600 (zbiornik 18L, spalanie 6l/100km) nie widze ogromnych roznic.
Zmiana zbiornika w CRF 250L na 11,1L zwieksza zasieg do 350 km, a jeszcze mozna dolozyc kanisterek
Faktem jest ze modyfikacje pojemnosci i mocy zwieksza zuzycie paliwa.
Naprawde to nie moja wina ze Honda nie wypuscila jeszcze CRF350L
To teraz zdjecie na rozluznienie posladkow:
Tam gdzie zamierzam jechac malo popularny, no i ma pare wad, min chlodzenie woda, trosze przyciezkawy.
250 to taki kompromis, po modyfikacjach bedzie miala jakies 32 KM, zasieg podobny do motocykli z duza pojemnoscia ale na gazniku.
Nie ma znaczenia co posiadam czy bede posiadal. Tematem watku jest motocykl CRF250L i prosilbym o trzymanie sie tematu.
Porownojac zasieg standardowej CRF250L (zbiornik 7,7L, spalanie 3,1l/100km) do Xl600 (zbiornik 18L, spalanie 6l/100km) nie widze ogromnych roznic.
Zmiana zbiornika w CRF 250L na 11,1L zwieksza zasieg do 350 km, a jeszcze mozna dolozyc kanisterek
Faktem jest ze modyfikacje pojemnosci i mocy zwieksza zuzycie paliwa.
Naprawde to nie moja wina ze Honda nie wypuscila jeszcze CRF350L
To teraz zdjecie na rozluznienie posladkow:
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: CRF 250L
Lepiej wrzuć zdjęcie tego motocykla przygotowanego w trasę, z kierowcą i bagażem
Bo że na pusto wygląda świetnie, to ja wiem, nie bez powodu mi się spodobał.
Bo że na pusto wygląda świetnie, to ja wiem, nie bez powodu mi się spodobał.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
Widze ze kolega nie lapie
nie wiesz jak wygladaja 2 sakwy z boku, ewentualnie rogal ? Kierowca jest jeszcze w PL.
nie wiesz jak wygladaja 2 sakwy z boku, ewentualnie rogal ? Kierowca jest jeszcze w PL.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: CRF 250L
Madrafi, łapię doskonale i wiem jak wyglądają same sakwy lub sam rogal.
Każdy egzemplarz wygląda dość podobnie, szczególnie na pusto. Natomiast nie widziałem jak wygląda ten motocykl pod obciążeniem. Tyle napisałeś o przydatności w podróży, to bądź uprzejmy i dorzuć jakąś ilustrację z czyjejś relacji, taki był sens mojej prośby. Chodziło mi o proporcje pod obciążeniem, jak to wygląda po przystosowaniu i zapakowaniu, ew. nawet z akcesoryjnym bakiem.
Każdy egzemplarz wygląda dość podobnie, szczególnie na pusto. Natomiast nie widziałem jak wygląda ten motocykl pod obciążeniem. Tyle napisałeś o przydatności w podróży, to bądź uprzejmy i dorzuć jakąś ilustrację z czyjejś relacji, taki był sens mojej prośby. Chodziło mi o proporcje pod obciążeniem, jak to wygląda po przystosowaniu i zapakowaniu, ew. nawet z akcesoryjnym bakiem.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
Mowie ci ze nie lapiesz
Kojarzysz taka osobe Chris Scott ?
To jego maszyna na pewnej wyprawie, tak to jest CRF250L. Tak, zawieszenie mogloby byc lepsze. Ale w stosownym czasie popracujemy i nad tym, jezeli calosc sie sprawdzi
Kojarzysz taka osobe Chris Scott ?
To jego maszyna na pewnej wyprawie, tak to jest CRF250L. Tak, zawieszenie mogloby byc lepsze. Ale w stosownym czasie popracujemy i nad tym, jezeli calosc sie sprawdzi
Ostatnio zmieniony 29.07.2014, 10:37 przez MADRAFi, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: CRF 250L
Strasznie się ekscytujesz, ale o taką fotkę mi chodziło, dzięki. Fajnie wygląda i wcale nie za ciężko.. może to i ma sens
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- czupakabra
- łamacz szprych
- Posty: 683
- Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: CRF 250L
MADRAFi pisze:Widze ze kolega nie lapie
Kierowca jest jeszcze w PL.
tomekpe pisze:Madrafi, łapię doskonale i wiem jak wyglądają same sakwy lub sam rogal.
Wiem, wiem, wiem !MADRAFi pisze:Mowie ci ze nie lapiesz
Ten na pace pickupa to Twój
Załapałem ?
Co wygrałem ?
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: CRF 250L
Koledzy, słabo się czyta takie przepychanki.
Trzymajmy się tematu.
Madrafi, zainteresował mnie wspomniany przez Ciebie upgrade pojemności- możesz podrzucić jakieś linki?
Zajrzałem na ADV, ale ponadsześcsetstronicowy wątek przeraża
Gratuluję sprzętu!
Wolo
Trzymajmy się tematu.
Madrafi, zainteresował mnie wspomniany przez Ciebie upgrade pojemności- możesz podrzucić jakieś linki?
Zajrzałem na ADV, ale ponadsześcsetstronicowy wątek przeraża
Gratuluję sprzętu!
Wolo
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
Kilka modow opisane jest na blogu http://www.rickramsey.net/CRF250Lbigbore.htm w tym instalacja cylinda 283 cm3
Kit o ktory mi chodzi jest o pojemnosci 305 cm3 dostepny na http://www.crfsonly.com/catalog/product ... ts_id/5146
Porownanie z jazdy: https://www.youtube.com/watch?v=LCka-JjVgM8
Kit o ktory mi chodzi jest o pojemnosci 305 cm3 dostepny na http://www.crfsonly.com/catalog/product ... ts_id/5146
Porownanie z jazdy: https://www.youtube.com/watch?v=LCka-JjVgM8
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: CRF 250L
A czy wyjaśniło się, o co chodzi z tą mocą US/EU?
Wedle katalogu ten kit dodaje moc z 17 do 24 HP, a to chyba nierealne patrząc na seryjną moc wersji w Polsce? Czy w takim razie to są różne silniki? Istnieją różnice pomiędzy metodami pomiaru mocy w US i EU, ale one nie powinny dawać różnicy rzędu 25%.
Wedle katalogu ten kit dodaje moc z 17 do 24 HP, a to chyba nierealne patrząc na seryjną moc wersji w Polsce? Czy w takim razie to są różne silniki? Istnieją różnice pomiędzy metodami pomiaru mocy w US i EU, ale one nie powinny dawać różnicy rzędu 25%.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
Z wykresow na hamowni roznych wersje (umieszczane na thumpertalk) wynika ze na papierze to jest jakas teoretyczna nie majaca z rzeczywistoscia wartosc.
Dodatkowo na pomiar wplyw ma wiele czynnikow, np rodzajopony na ktorej wykonuje sie pomiar, czy uklad jest rozgrzany do optymalnych temperatur.
W zaleznosci od modow, wersja EU ma od 22,8 hp do 29,6 hp, wersja niezmodyfikowna ma podobno ponizej 20 hp. Takie wyniki uzyskano na urzadzeniue DynoJet.
Wynika z tego ze kazdy CRF250L ma ta sama moc i ten sam silnik, roznice sa w papierowym zapisie producenta.
Dodatkowo na pomiar wplyw ma wiele czynnikow, np rodzajopony na ktorej wykonuje sie pomiar, czy uklad jest rozgrzany do optymalnych temperatur.
W zaleznosci od modow, wersja EU ma od 22,8 hp do 29,6 hp, wersja niezmodyfikowna ma podobno ponizej 20 hp. Takie wyniki uzyskano na urzadzeniue DynoJet.
Wynika z tego ze kazdy CRF250L ma ta sama moc i ten sam silnik, roznice sa w papierowym zapisie producenta.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: CRF 250L
To jest pomiar mocy na kołach, tak rozumiem DynoJet, tak? Ta moc z definicji będzie sporo niższa niż moc silnika, to naturalne. Chyba, że to urządzenie mierzy przyśpieszenia i za pomocą jakichś wzorów estymuje moc silnika.
To nie tłumaczy różnicy w "papierowej" mocy pomiędzy wersjami US/EU, tam powinna być w obu przypadkach podana moc silnika, nie na kołach... chociaż zgadzam się, że może chodzi o jakieś sprawy formalne.
Niemniej pozostaje pytanie, czy przy takiej różnicy, to jest ten sam silnik. Ciekawa sprawa. Może to kwestia np. ubezpieczeń, czy innych przepisów w US? A moment jest ten sam w obu wersjach?
EDIT: moje pytania mają jeden sens, zmierzam do zaspokojenia własnej ciekawości, czy te same modyfikacje będą możliwe w wersji US i EU, czy też coś będzie się różnić. Bo jak rozumiem większość tej wiedzy z linków dotyczy wersji US, prawda?
To nie tłumaczy różnicy w "papierowej" mocy pomiędzy wersjami US/EU, tam powinna być w obu przypadkach podana moc silnika, nie na kołach... chociaż zgadzam się, że może chodzi o jakieś sprawy formalne.
Niemniej pozostaje pytanie, czy przy takiej różnicy, to jest ten sam silnik. Ciekawa sprawa. Może to kwestia np. ubezpieczeń, czy innych przepisów w US? A moment jest ten sam w obu wersjach?
EDIT: moje pytania mają jeden sens, zmierzam do zaspokojenia własnej ciekawości, czy te same modyfikacje będą możliwe w wersji US i EU, czy też coś będzie się różnić. Bo jak rozumiem większość tej wiedzy z linków dotyczy wersji US, prawda?
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
nie tomek, obie wersje byly poddawane modyfikacjom, i wykresy istnieja z obu modeli.
Wyglada na to ze czesc ludzi posluguje sie moca na kole a czesc moca samego silnika.
Ostatni wykres jaki widzialem i przytoczylem dane pochodzi z modelu EU CRF250M (supermoto) Wedlug zapewnien ludzi motocykle sa te same, pochodza z Tajlandii
i jeszcze jeden wykresik porownawczy
Wyglada na to ze czesc ludzi posluguje sie moca na kole a czesc moca samego silnika.
Ostatni wykres jaki widzialem i przytoczylem dane pochodzi z modelu EU CRF250M (supermoto) Wedlug zapewnien ludzi motocykle sa te same, pochodza z Tajlandii
Here's dyno of my EU CRF250M Stage1 vs 305cc with street tyre, uncorked FMF Megabomb/Q4 exhaust. I didn't dyno stock but it's certainly no more than 20hp.
i jeszcze jeden wykresik porownawczy
Ostatnio zmieniony 30.07.2014, 15:48 przez MADRAFi, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: CRF 250L
Ok, dzięki. Skoro to jest jedna fabryka, to faktycznie raczej nie powinno być dużych różnic.
Pomiar mocy to nie taka prosta sprawa, ale już elastyczność na n-tym biegu (przy tych samych przełożeniach) powinna być jednoznaczna. Na tym filmiku co wkleiłeś wcześniej przyrost na 5tce był imponujący, praktycznie połowa czasu wyjściowego.
Pytanie jeszcze jaka jest reakcja (spadek osiągów) po obciążeniu motocykla, no i czy żywotność silnika nie maleje znacząco po modach ? W tabelkach w jednym z linków były podane prędkości obrotowe, wychodziło, że po zmianie zębatek można mieć nawet 7-8 kRPM przy około 100 kmh, to realne dane?
Pomiar mocy to nie taka prosta sprawa, ale już elastyczność na n-tym biegu (przy tych samych przełożeniach) powinna być jednoznaczna. Na tym filmiku co wkleiłeś wcześniej przyrost na 5tce był imponujący, praktycznie połowa czasu wyjściowego.
Pytanie jeszcze jaka jest reakcja (spadek osiągów) po obciążeniu motocykla, no i czy żywotność silnika nie maleje znacząco po modach ? W tabelkach w jednym z linków były podane prędkości obrotowe, wychodziło, że po zmianie zębatek można mieć nawet 7-8 kRPM przy około 100 kmh, to realne dane?
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
CRF250L ma silnik z CBR250R tylko przestrojony, silnik osiaga 12000 obr/min nie pamietam dokladnie
Podane wykresy sa z hamowni moc na kole wiec takei obroty osiaga silnik. na pytanie o zywotnosc silnika nie znalazlem odpowiedzi bo za krotko motocykl jest produkowany. Ale na youtube jest test silnika przez Honde po 100 000 km Mozliwe ze modyfikacje moga skrocic jego zycie. Ale nei sadze by ktos nim jezdzil na tyle dlugo by sie tym przejmowac.
Podane wykresy sa z hamowni moc na kole wiec takei obroty osiaga silnik. na pytanie o zywotnosc silnika nie znalazlem odpowiedzi bo za krotko motocykl jest produkowany. Ale na youtube jest test silnika przez Honde po 100 000 km Mozliwe ze modyfikacje moga skrocic jego zycie. Ale nei sadze by ktos nim jezdzil na tyle dlugo by sie tym przejmowac.
- czupakabra
- łamacz szprych
- Posty: 683
- Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CRF 250L
CBR250R dokładnie ma ten sam silnik, mało tego jest mocniejszy o kilka koni przy tej samej pojemności
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: CRF 250L
Jest mocniejszy ale w gornym zakresie obrotu, a slabszy na dole, wiec lepiej miec mniej ale tam gdzie trzeba
PS silnik nie jest identyczny. ma zmieniony na sportowe walki rozrzadu w teorii dodaja one do 3 hp
PS silnik nie jest identyczny. ma zmieniony na sportowe walki rozrzadu w teorii dodaja one do 3 hp
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: CRF 250L
ten moto może okazać sie ciekawa alternatywa jak wejdzie do produkcji
mały KTM Adventure 390
http://motovoyager.net/2014/08/nowy-ktm-390-adventure/
mały KTM Adventure 390
http://motovoyager.net/2014/08/nowy-ktm-390-adventure/
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości