Termostat i układ chłodzenia

Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów
KIRK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30.06.2008, 21:16

Re: termostat

Post autor: KIRK »

Kupiłem dzis termostat Tico, zalozylem i trzayma super.. Stary termostat nie trzymal bo nie mial takiego małego nita w otworze obok... i dlatego nie trzymal wody. Czy w Waszych termostatch jest ten nicik, ktory zakrywa dziurke??? Czy to z powodu jego braku termostat nie trzymal???

Przed wymiana sprawdzilem stary termostat w garczku z woda nad palnikiem i otwiera/zamyka perfekcyjnie...
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: NaczelnyFilozof »

KIRK pisze:Czy w Waszych termostatch jest ten nicik, ktory zakrywa dziurke??? Czy to z powodu jego braku termostat nie trzymal???
U mnie w termostacie jest otworek, bez żadnegi nicika.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: termostat

Post autor: wojs »

U siebie kolejny raz (po 2 latach) zalozylem termostat od Tico wlasnie z nitem.
Nie mam problemow z temperatura.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
KIRK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30.06.2008, 21:16

Re: termostat

Post autor: KIRK »

NaczelnyFilozof: Czy przez ten otworek nie cieknie Ci woda przez termostat nawet jak jest zamkniety???? Czy masz problemy z dogrzaniem silnika...?
Wojs: DLaczego juz 2 raz po 2 latach wymieniales termostat.. czyzby ten z Tico Cie zawiodl??
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: NaczelnyFilozof »

KIRK pisze:NaczelnyFilozof: Czy przez ten otworek nie cieknie Ci woda przez termostat nawet jak jest zamkniety???? Czy masz problemy z dogrzaniem silnika...?
Na normalny rozum to ten termostat powinien mieć ten otworek bez nicika. Bo TA nie ma małego obiegu cieczy. Czyli jak jest termostat zamkniety to pompa wody nie musi robić wielkiego ciśnienia w bloku (samochody mają mały obieg).

Otworek jest niewielki wiec nie ma mowy o wychładzaniu silnika. Ile to ma sredncy? 2mm?
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
KIRK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30.06.2008, 21:16

Re: termostat

Post autor: KIRK »

Ja wlasnei wyczytalem ze TA ma maly obieg cieczy.. .Zreszta nie jestem fachowcem od tej sprawy i nie wiem jakie sa zaleznosci miedzy nicikiem a duzym/malym obiegiem cieczy...
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: NaczelnyFilozof »

KIRK pisze:Ja wlasnei wyczytalem ze TA ma maly obieg cieczy.. .
Spierałem sie na ten temat z Sołtysem na Zlocie. Prawie doszło do rękoczynów (dobrze ze mnie uspokoili bo bym mu kark złamał :lol: ).

Nie ma małego obiegu cieczy. Zeby był mały obieg to by musiał być wylot (np do lewej chłodnicy) PRZED termostatem. A dwie chłodnice mają dopływy cieczy ZA termostatem.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
KIRK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30.06.2008, 21:16

Re: termostat

Post autor: KIRK »

Ale wlasnie sie dowiedzialem ze maly obieg to jest obieg wewnatrz silnika - woda krazy przez garczki , pompe, przewody... Natomiast duzy obieg to obieg poprzez chlodnice. Jesli tak postrzegamy maly/duzy obieg to TA zapewne posiada takowy...
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: NaczelnyFilozof »

KIRK pisze:Ale wlasnie sie dowiedzialem ze maly obieg to jest obieg wewnatrz silnika - woda krazy przez garczki , pompe, przewody...
Ale jak ten termostacik nie ma tego otworka z mikroszczeliną to ciecz nie będzie krążyć. Tylko bedzie czekać aż termostat sie otwoży. Bo gdzie ma ta ciecz wypłynąć?

Całe szczęście że ta pompa nie robi wielkich ciśnień. Bo by węże rozrywało :grin:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
kons
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 204
Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Morąg

Re: termostat

Post autor: kons »

wojs pisze:U siebie kolejny raz (po 2 latach) zalozylem termostat od Tico wlasnie z nitem.
Nie mam problemow z temperatura.
Nie wiem jak jest w 600, ja mam 650.
Jeśli układ jest taki sam to posłuchajcie mnie i już nie będziecie musieli się kłócić.
Mianowicie : silnik zimny, zapalamy, nagrzewa sie i równocześnie z nim nagrzewa sie lewa chłodnica, od samego początku ! dopiero po osiagnięciu temp otwarcia termostatu pojawia sie ruch w drugiej (prawej) chłodnicy. i zaczyna sie robić ciepła, a raczej juz wtedy gorąca.
Więc nawet jak termostat jest cały czas zakryty to chłodzenie jest przez lewa chłodnicę. Z tej właśnie przyczyny tyle wątków o niedogrzanym silniku transalpa (bo ciągle się chłodzi) Wiadomo, to sprzęt wymyślany gdy producenci zachłysnęli sie klimatem rajdu Paryż-Dakar, z myślą o pustyniach i ciężkiej robocie). Jesli chcecie mieć dogrzany to zakryjcie kartką lewa chłodnicę - ja tak robię jak jeżdżę gdy jest zimno.

Dopuszczam do myśli fakt że 600 mogą mieć inaczej .... ale wątpię.

To tyle w tym temacie - już wszystko wiadomo ? jak nie to prosze o pytania, analizowałem układ chłodzenia w swoim moto i nawet robiłem z ciekawości pomiary temperatury otwarcia termostatu i włączenia wentylatora. :) ale nie pytajcie o wyniki bo nie pamiętam.
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: NaczelnyFilozof »

kons pisze:
Dopuszczam do myśli fakt że 600 mogą mieć inaczej .... ale wątpię.
No więc koniec tematu sporu.

Wychodzi że 600tka ma zdecydowanie inną strukrurę rur i układu chłodzenia niż 650tka :smile:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: termostat

Post autor: wojs »

KIRK pisze:NaczelnyFilozof: Czy przez ten otworek nie cieknie Ci woda przez termostat nawet jak jest zamkniety???? Czy masz problemy z dogrzaniem silnika...?
Wojs: DLaczego juz 2 raz po 2 latach wymieniales termostat.. czyzby ten z Tico Cie zawiodl??
Moze niejednoznacznie napisalem
Wymieniam termostat co 2 lata na poczatku sezonu.

Na wiosne zaladowalem termostat Tico-wy - minely 2 lata od ostatniej wymiany w 2007...
Wkladam termostat taki jaki kupuje w Intercarsie .. jak na razie 2 termostaty z "cyckami", nie obcinam ich.

kons 600-tka ma dokladnie tak samo jak piszesz !
Przy uruchomieniu nagrzewa sie tylko _LEWA_ chlodnica ... po osiagnieciu temp obie sa cieple.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
KIRK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30.06.2008, 21:16

Re: termostat

Post autor: KIRK »

Hahahahaha... Ladies and Gentlemans :) Otoż w moim trampku po uruchomieniu silnika chlodnica pod prawa reka nagrzewa sie najpierw, pozniej po osiagnieciu odpowiedniej temperatury lewa w momencie robi sie goraca... Nie wiem dlaczego Wy macie odwrotnie,l moze termostat trzeba przekrecic o 180 *...Kurde co za herezje z tego wychodza... Zreszta tak jak ktos wczesniej napisal... jak to jest w ogole mozliwe, przeciez wloty na chlodnice sa pod termostatem wiec teoretycznie obie powinny sie w tym samym czasie rozgrzac... Makabra! :shock:
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: NaczelnyFilozof »

KIRK pisze:Zreszta tak jak ktos wczesniej napisal... jak to jest w ogole mozliwe, przeciez wloty na chlodnice sa pod termostatem wiec teoretycznie obie powinny sie w tym samym czasie rozgrzac...
No nareszcie jakiś człowiek widział obudowe termostatu :grin: Obie chłodnice są w obiegu za tetmostatem wiec teoretycznie powinny się nagrzewać tak samo.

A jak jeszcze raz Ktoś napisze że lewa chłodnica jest w innym obiegu to niech zajdzie do motocykla i niech sprawdzi skąd dochodzi do nie wąż... Z termostatu czy z bloku silnika... Albo z jakiegoś trójnika...
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
Paczo3
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 402
Rejestracja: 25.09.2008, 13:49
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Potok

Re: termostat

Post autor: Paczo3 »

ile kosztuje termostat do Tico ?
Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać !
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: termostat

Post autor: wojs »

Paczo3 pisze:ile kosztuje termostat do Tico ?
chyba max 30PLN
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
KIRK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30.06.2008, 21:16

Re: termostat

Post autor: KIRK »

Ja zapłaciłem 18 zł
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: termostat

Post autor: wojs »

KIRK pisze:Ja zapłaciłem 18 zł
dlatego powiedzialem max :tongue:
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
magyar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 384
Rejestracja: 15.12.2009, 20:26
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: magyar »

Czy ten termostat od Tico ma tą samą temperature otwarcia?
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: termostat

Post autor: Wolo »

Witam, ważne pytanie- odpowiedź potrzebna na dziś :geek:
W jakiej pozycji ma być ustawiony termostat? Pasują 3 opcje-
bleeding hole na godzinie 9, 12 i 15.
Która jest prawidłowa?
Dodam, że jakaś różnica jest, bo Hayes twierdzi, że należy wstawić nowy termostat w takiej pozycji, w jakiej był stary, z tym, że nie pamiętam, jak był ustawiony.

Obrazek Obrazek

Obrazek
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości