Udało mi się pożyczyć taki klej: "Sonlok 3243", kolor niebieski. W internecie znalazłem informację, że jest to "średnio wytrzymałe zabezpieczenie gwintów". Czyli może być?
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 25.01.2018, 20:13
autor: Solidworks
Pawel pisze:Udało mi się pożyczyć taki klej: "Sonlok 3243", kolor niebieski. W internecie znalazłem informację, że jest to "średnio wytrzymałe zabezpieczenie gwintów". Czyli może być?
No jasne - odpowiednik 243.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 25.01.2018, 20:13
autor: Artek
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 25.01.2018, 20:21
autor: Pawel
Super , WIELKIE dzięki za błyskawiczne odpowiedzi .
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 13.02.2018, 22:23
autor: Dejf
Zabralem sie za uszczelniacze i olej poszlo wszystko sprawnie. Panewki dolne ladne bez rys pokryte teflonem. Te gorne (z zewnatrz miedziowane) wewnatrz teflon ok na zewnatrz miedz troche przytarta na ktrawedziach wymieniac? wygladaja na raczej dobre. Przebieg 42km wiec czytajac posty jeszcze drugie tylepowinny dociagnac...
Olej planowany Valvoline 10W full syntetic
Wyglądają wporzadku. Teflon jest to jest ok. Przy następnej wymianie oleju się dokładnie przyjrzysz. Może ktoś ma inną opinie, ja bym zostawił.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 10.03.2018, 13:51
autor: piotr.srm
Cześć.
Trochę w temacie. Instrukcja serwisowa do 600 mówi że olej 5W lejemy w widelec w ilości 549 ml. Rozumiem że to w jedną lage?
Ale pytanie zasadnicze jest takie: czy wymieniać sprężyny? Przez 7 lat, zaraz po zakupie tylko uszczelniacze były wymienione. W poprzednim sezonie trampek nurkował trochę przy hamowaniu i tak się zastanawiam czy to kwestia wzrostu wagi użytkownika , ewentualnej ucieczki oleju (uszczelniacze suche) czy właśnie sprężyny dokonały żywota. PD10 r. 1997
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 10.03.2018, 14:23
autor: old1977
piotr.srm pisze:Cześć.
Trochę w temacie. Instrukcja serwisowa do 600 mówi że olej 5W lejemy w widelec w ilości 549 ml. Rozumiem że to w jedną lage?
Ale pytanie zasadnicze jest takie: czy wymieniać sprężyny? Przez 7 lat, zaraz po zakupie tylko uszczelniacze były wymienione. W poprzednim sezonie trampek nurkował trochę przy hamowaniu i tak się zastanawiam czy to kwestia wzrostu wagi użytkownika , ewentualnej ucieczki oleju (uszczelniacze suche) czy właśnie sprężyny dokonały żywota. PD10 r. 1997
zmierz je i będziesz widział jaki jest ich stan
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 12.03.2018, 07:47
autor: Adam_M
Zawias w trampku to prosty układ, więc nie ma co się spodziewać cudów. Ale nowy olej raczej bardzo tego nurkowania nie zmieni. Dolewajac więcej oleju utwardzisz zawias- ale bez przesady - max 1cm wysokości lustra. Wlewajac 10W zwolni to prace zawieszenia. Odczucie będzie jakby był twardszy, ale będzie po prostu wolniej reagował na dziury.
Pobierz sobie serwisowke - wrzucałem na forum - poszukaj ile mm lustra powinno być w ladze i ile powinny mieć sprezyny. Jeśli są sklepami to kupuj od razu progresy
Tapnięte
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 26.05.2018, 19:25
autor: Dalti
Planuje zrobić ( po 5 lata od ostatniego razu))zawieszenie przednie w PD10 i nie mogę znaleźć panewek . są ,ale zestawy do 650 i 700. Wiecie gdzie można dostać? ewentualnie rozmiary ,jeszcze ich nie rozebrałem.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 26.05.2018, 19:42
autor: Solidworks
Dalti pisze:Planuje zrobić ( po 5 lata od ostatniego razu))zawieszenie przednie w PD10 i nie mogę znaleźć panewek . są ,ale zestawy do 650 i 700. Wiecie gdzie można dostać? ewentualnie rozmiary ,jeszcze ich nie rozebrałem.
A u dealera nie dostępne ?
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 26.05.2018, 19:48
autor: Dalti
ASO ma zawsze swój cennik ,nie chce płacić za naklejkę honda ,ale z tego co widzę będę musiał kupić u nich.
Ale wiesz, że w hondzie pokazuje 8,26 euro bez rabatu. Przecie to podobne koszty.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 31.05.2018, 17:09
autor: Dalti
Solidworks , Marcinnn6
dzięki panowie za info
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 25.08.2018, 19:45
autor: Dalti
Tak przy okazji
koszt panewek goleni 2x29 zł
koszt panewek lag 2x37zł
choć panewki były zużyte to uszczelniacze nie nie ciekły ani się nie pociły .
olej po przejechaniu 27000 tys km. czarna breja z osadem.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 18.03.2019, 15:23
autor: Lucky
Jeszcze nigdy nie rozbierałem przedniego zawiasu w trampku, więc nie wiem do końca czy w tym filmie wszystko wykonane jest poprawnie, ale po przeczytaniu całego tego tematu i instrukcji z afripedii wydaję mi się że tak. Tak więc może ten film zobrazuje większości z nas co np. znaczy pompować zawieszeniem by pozbyć się resztek powietrza z oleju i o co chodzi z powstawaniem tego podciśnienia przy zatykaniu goleni ręką, albo jak odkręcić te dolne imbusowe śruby.
Film nie jest mojego autorstwa.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
: 30.03.2019, 19:40
autor: old1977
Lucky pisze:Jeszcze nigdy nie rozbierałem przedniego zawiasu w trampku, więc nie wiem do końca czy w tym filmie wszystko wykonane jest poprawnie, ale po przeczytaniu całego tego tematu i instrukcji z afripedii wydaję mi się że tak. Tak więc może ten film zobrazuje większości z nas co np. znaczy pompować zawieszeniem by pozbyć się resztek powietrza z oleju i o co chodzi z powstawaniem tego podciśnienia przy zatykaniu goleni ręką, albo jak odkręcić te dolne imbusowe śruby.
Film nie jest mojego autorstwa.
nie śmiało przyznam się że ja występuję w roli głównej
Nie musisz wymieniać tych w goleniach jak masz dobre(je trzeba wybijać) . Możesz tylko wymienić na lagach
co do śruby imbusowej, wsać metalową rurę do lagi( mniejsza od średnicy lagi) , niech ci druga osoba dociśnie a ty odkręć imbusem. to najprostszy sposób.
kiedyś w drag star użyłem miotły