Wymiana uszczelniaczy w lagach

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
jajamam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B-B/Żywiec

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: jajamam »

, zobacz czy nie masz na goleni jakiegos zadziora od kamienia etc. Mialem kiedyś taki problem i wymiana uszczelniaczy nie pomogła, pomogło dopiero spolerowanie drobnym papierem tego zadziora.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Hawk1985 »

Moto mam z 2003 i jestem pewien że uszczelniacze nie były wymieniane od nowości, więc obstawiam że sparciały.

edit:
Hawk1985 pisze:Dobrzy ludzie okazało się że z jednej lagi mi cieknie (pewnie sparciały uszczelniacze) i czeka mnie wymiana.
Mam pytanko któreś konkretne uszczelniacze wybrać? http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... 20transalp (w sensie jakościowym)
Drugie pytanie czy w trampku są przeciwpyłowe? Bo przecież ma skarpety na lagach
Jeszcze jedno bo już wyczaiłem że do trampka 650 są 41x54x11.
W internetach pojawiają się uszczelniacze olejowe dwóch firm: Athena za ok 28 zł i All Balls za ok 49 zł. Jest jakaś różnica? Te All Balls będą trwalsze?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
Darek pomorze
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 124
Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: GDA

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Darek pomorze »

Witam.Potrzebuję info ile oleju wchodzi do lagi 700-tki.Pozdro
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2515
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Artek »

Darek pomorze pisze:Witam.Potrzebuję info ile oleju wchodzi do lagi 700-tki.Pozdro
\
Witam. Wpisz w wyszukiwarkę " transalp 700 manual", wyskoczy serwisówka w pdf-ie i tam masz wszystkie dane.
Dominator.
Awatar użytkownika
Darek pomorze
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 124
Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: GDA

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Darek pomorze »

Dzięki qurła za odp.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Hawk1985 »

Darek pomorze pisze:Dzięki qurła za odp.
Co się bulwersujesz, kolga dobrze odpisał.

Wpisujesz w google "transalp 700 service manual" -> na pierwszej pozycji masz ten link http://transalpclub.pl/danetcp/instrukc ... ual-EN.pdf -> otwierasz i szukasz hasła "SUSPENSION" (zawieszenie) i tak w dziale 13:21 masz interesujące Cie zagadnienie.
A dokładnie na stronie 389
FORK FLUID CAPACITY:
598 ± 2.5 cm3 (20.2 ± 0.08 US oz, 21.0 ± 0.09 Imp oz)
...
FORK FLUID LEVEL: 104 mm (4.1 in)
---

A tak jeszcze w temacie mojej wymiany oleju w lagach 650tki oczywiście były tam uszczelniacze przeciwpyłowe jak chyba w każdych lagach :D
Zdecydowałem się na komplet ALL BALLS - ponoć lepsze. Oleum zalałem Motula 10W.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
velmafia
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocek

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: velmafia »

Przymierzam się do wymiany oleju w lagach, jako że mam korki spustowe w lagach, a nie mam miejsca gdzie mógłbym na spokojnie rozkręcić cały przód, to mam kilka pytań:
1. Czy do płukania lag wystarczy że wleję naftę do lagi, zabełtam trochę kierownicą i to spuszczę (w razie potrzeby powtórzę)? czy laga ma jakąś dziwną konstrukcję wewnątrz, której w ten sposób nie wypłuczę?
2a. Jaki olej lać: Haynes mówi że 5W, a afripedii polecają 7,5-10W (ale to dla AT). Raczej zaufam serwisówce, chyba że ktoś mnie przekona do innego oleju.
2b. Olej jakiej firmy polecacie?
3. Czy popękane skarpety na lagach mocno wpływają na ich żywotność? uszczelki przeciwpyłowe na lagach wyglądają dość dobrze.

Pozdro
Kamil
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

velmafia pisze:Przymierzam się do wymiany oleju w lagach, jako że mam korki spustowe w lagach, a nie mam miejsca gdzie mógłbym na spokojnie rozkręcić cały przód, to mam kilka pytań:
1. Czy do płukania lag wystarczy że wleję naftę do lagi, zabełtam trochę kierownicą i to spuszczę (w razie potrzeby powtórzę)? czy laga ma jakąś dziwną konstrukcję wewnątrz, której w ten sposób nie wypłuczę?
2a. Jaki olej lać: Haynes mówi że 5W, a afripedii polecają 7,5-10W (ale to dla AT). Raczej zaufam serwisówce, chyba że ktoś mnie przekona do innego oleju.
2b. Olej jakiej firmy polecacie?
3. Czy popękane skarpety na lagach mocno wpływają na ich żywotność? uszczelki przeciwpyłowe na lagach wyglądają dość dobrze.

Pozdro
Kamil
Pozwolę się wypowiedzieć, gdyż wymieniałem rok temu
Ad.1 Ja nie płukałem. nie wiem jakie są praktyki , ale w dwóch motocyklach nie płukałem lagi, a tylko poczekałem aż ścieknie stary
Ad. 2 Ja lałem 10W repsol (mają w strefie GP) i mi to odpowiada. Stabilniej się prowadzi trampiszona. Odczucie subiektywne :smile:
Ad. Teren/szuter -wymień. Asfalt to kwestia tylko wizualna, ale mogę się mylić.
Ja bym wymienił. :smile:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Hawk1985 »

velmafia pisze:Przymierzam się do wymiany oleju w lagach, jako że mam korki spustowe w lagach, a nie mam miejsca gdzie mógłbym na spokojnie rozkręcić cały przód, to mam kilka pytań:
1. Czy do płukania lag wystarczy że wleję naftę do lagi, zabełtam trochę kierownicą i to spuszczę (w razie potrzeby powtórzę)? czy laga ma jakąś dziwną konstrukcję wewnątrz, której w ten sposób nie wypłuczę?
2a. Jaki olej lać: Haynes mówi że 5W, a afripedii polecają 7,5-10W (ale to dla AT). Raczej zaufam serwisówce, chyba że ktoś mnie przekona do innego oleju.
2b. Olej jakiej firmy polecacie?
3. Czy popękane skarpety na lagach mocno wpływają na ich żywotność? uszczelki przeciwpyłowe na lagach wyglądają dość dobrze.

Pozdro
Kamil
Jak zrozumiałem chcesz wymienić olej bez demontażu lag, nie wiem czy wypłaszasz ew syf ze środka, to chyba półśrodek :P

1. Właśnie nie wiem czy płukanie naftą jest dobre, choć sam tak płukałem :/ Nafta zostaje tzn nie odparuje jak beznyna ekstrakcyjna, było sporo zabawy żeby ją usunąć - przedmuchiwanie kompresorem + wycieranie.
2. Ja lałem 10W, na forum przeczytałem żeby też taki lać, w sumie to zależy pewnie czy więcej jeździsz w terenie czy po drodze.
2b. Kupiłem Motula Fork Oil 10W, nie mam porównania czy mogę polecić.
3. Tu się nie wypowiadam bo się nie znam, osobiście kupiłbym chociaż nowe przeciwpyłowe skoro skarpety są dziurawe.
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
velmafia
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocek

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: velmafia »

ad 1. Na poprzedniej stronie pisali że wymiana oleju bez płukania jest "bez sensu" dlatego właśnie zastanawiam się jak z tym płukaniem.
ad 2. No właśnie dużo osób pisze że używa 10W, tylko jeśli 10W jest bardziej "uniwersalny" (za afripedią) to dlaczego serwisówka poleca rzadszy olej?
ad 3. Skarpety są w takim stanie że przy pomocy szarej taśmy powinny wytrzymać do końca sezonu, mam nowe na wymianę, ale wtedy i tak muszę lagi odkręcić, a więc mógłbym wtedy "normalnie" wymienić olej.

Większy serwis i rozkręcenie tego planuję na zimę, ale coś mi teraz nie do końca pasuje w pracy zawieszenia (chyba jakość tłumienia), jako że trampek jest już u mnie 3 lata i 30k km, a na pewno olej nie był nowy jak go kupiłem, to chcę w pierwszej kolejności wymienić olej i zobaczyć co to da. A skoro "fabryka" wymyśliła korki spustowe, to chcę je właśnie użyć, bo dużo uproszczą.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

jako że jest to temat o uszczelniaczach, trochę się podepnę - czy przedni amortyzator prawy (prawy jak siedzimy na moto) jest tej samej średnicy na całej wysokości - chodzi mi o tą rurę zewnętrzną, nie wiem jak to opisać lepiej - bo u mnie w pewnym miejscu jest tak jakby się robi węższy, nie zwróciłem na to uwagi przy oględzinach moto tego co kupiłem - a z innych trampków co oglądałem nie pamiętam tego.
Awatar użytkownika
ZeRT
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 122
Rejestracja: 14.08.2015, 10:14
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: ZeRT »

Chodzi o szklankę (element z "amelinium") czy o rurę (element ze stali)?
Bądź szalony, ale nie głupi
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: mirekm71 »

Kij w mrowisko? Ale zapytam. A co ma a celu plukanie? Od zawsze wylewam jeden olej i wlewam drugi. Zbliza sie 100tys km i moto jezdzi jak trzeba. Podczas pracy plyn sie miesza i zmieniam po przejazdzce zanim czesci stale osiadal a korki i tak sa na dole wiec brud wycieknie. Plyn ma swoje wlasciwosci i tyle bez wzgledu a to czy plukane czy nie.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

to z amelinium, to co się do tego zacisk przykręca
Awatar użytkownika
velmafia
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocek

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: velmafia »

Dzisiaj byłem w sklepie po olej do lag, gościu bardzo się zdziwił że chcę do trampka 5W i jeszcze bardziej się zdziwił jak stwierdziłem że "tak mówi serwisówka", ponieważ jego katalogi podają do trampka 10W. Może po prostu Haynes się walnął i dlatego wszyscy wlewają 10W, twierdząc że poprawiają fabrykę?
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Awatar użytkownika
ZeRT
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 122
Rejestracja: 14.08.2015, 10:14
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: ZeRT »

@Marcinnn6
Zasadniczo powinna być mniej więcej taka sama średnica po za samą górą gdzie wchodzą uszczelniacze itd. Łatwiej będzie powiedzieć co się dzieje jak fotkę podeślesz :).
Bądź szalony, ale nie głupi
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

velmafia pisze:Dzisiaj byłem w sklepie po olej do lag, gościu bardzo się zdziwił że chcę do trampka 5W i jeszcze bardziej się zdziwił jak stwierdziłem że "tak mówi serwisówka", ponieważ jego katalogi podają do trampka 10W. Może po prostu Haynes się walnął i dlatego wszyscy wlewają 10W, twierdząc że poprawiają fabrykę?
Miałem tak samo- stwierdził że to w skuterkach się daje :omg: , ale wziąłem 10 W i jest git. Byłeś może w Strefie GP ? :smile:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
velmafia
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocek

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: velmafia »

Solidworks pisze:Miałem tak samo- stwierdził że to w skuterkach się daje :omg: , ale wziąłem 10 W i jest git. Byłeś może w Strefie GP ? :smile:
Tak w strefeGP, ale sprzedawał gościu ze sklepu pod WSK'a, bo tamten na urlopie.

Rzuciłem jeszcze okiem na angielskie internety w sprawie tego oleju i dużo osób pisze o 10W, więc chyba Haynes kłamie.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

będę wymieniał olej w lagach i jeżeli nie cieknie przez uszczelniacze to trzeba je wymieniać czy nie ma sensu? I kolejna kwestia bo velmafia piszę, że ma korki w lagach, to u każdego są? może głupie pytanie ale tego nigdy nie robiłem. Bo jeżeli nie muszę wymieniać uszczelniaczy to zlanie oleju korkami było by super.
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: mallory »

Marcinnn6 pisze:będę wymieniał olej w lagach i jeżeli nie cieknie przez uszczelniacze to trzeba je wymieniać czy nie ma sensu? I kolejna kwestia bo velmafia piszę, że ma korki w lagach, to u każdego są? może głupie pytanie ale tego nigdy nie robiłem. Bo jeżeli nie muszę wymieniać uszczelniaczy to zlanie oleju korkami było by super.
1) Korkiem od dołu nie wyleci wszystko. Jak rozkręcisz to zrozumiesz::)))
2) Nie musisz rozkręcać lagi gdy nie chcesz wymieniać uszczelniaczy, jeżeli nie ciekną i nic nie stuka w zawiasie (np. panewki/tulejki ślizgowe) to możesz nie rozpoławiać lag i nie wyciągać dumping roda - wystarczy, że je wyciągniesz i zlejesz olej górnym korkiem,
3) Po wyjęciu lag, odkręceniu tylko góry, wylaniu oleju, przepłukaniu, możesz sprawdzić choćby długość sprężyn (w serwisów-ce jest limit),
4) Po takim demontażu masz pewność, że zalałeś poprawną ilością oleju i równą w obu lagach - mierzysz poziom do lustra np. suwmiarką - tak jest łatwiej dokładnie to ocenić niż np. menzurką - po zlaniu dolną śrubą nie wyleci wszystko oraz poziom może być różny po zalaniu - wystarczy kilka kropel i masz 2mm różnicy.

Po takiej wymianie zrozumiesz, dlaczego jest lepsza. Pracy w sumie niewiele i jest to praca bardzo prosta i przyjamna. Pamiętać tylko należy, żeby popuścić śruby w górnej półce i wtedy odkręcić korki, oraz żeby moto stało podparte o gmol czymś lub od spodu - laga ma być luźna przy odkręcaniu korków.
Wszystko ładnie jest opisane w afripedii - Ty powinieneś wykonać wersję skróconą bez demontażu uszczelniaczy (jest tam też opisana) - afripedia: http://faq.africatwin.com.pl/index.php/ ... u_przednim
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości