Wymiana uszczelniaczy w lagach

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

ok, będę działał. A ten pomiar 125mm w przypadku 600etki mierzony od góry lagi. Ale muszę ją wcisnąć do samiućkiego końca i wyjąć sprężynę i wtedy zalewać? i jakie muszą być później momenty dokręcania śrub w dolnej i górnej półce. wiem że jest w serwisówce, ale patrzyłem na stronach 6*9 i jakoś nie mogę tego wypatrzyć - gdzieś pewnie dalej są te momenty zapisane? zajebista książka tylko szkoda że nie po polsku :smile: a znalazłem na forum link z momentami dokręceń różnych śrub ale nie działa :egh:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Jak piszesz tzn. mierzysz przy wciśniętym bez sprężyny. Pamiętaj o zrobieniu podciśnienia, żeby powietrze całe uszło z zakamarków.
Momenty :
korek góra -23 Nm
półka górna - 27 Nm
półka dolna - 33 Nm
Korek dół + klej - 20 Nm
To wartości dla 650, ale podobnie jest dla 600.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

Solidworks pisze:Jak piszesz tzn. mierzysz przy wciśniętym bez sprężyny. Pamiętaj o zrobieniu podciśnienia, żeby powietrze całe uszło z zakamarków.
Momenty :
korek góra -23 Nm
półka górna - 27 Nm
półka dolna - 33 Nm
Korek dół + klej - 20 Nm
To wartości dla 650, ale podobnie jest dla 600.

zara, zara jakie znowu podciśnienie :smile: znowu coś nowego hehe - wyjaśnij proszę.

no a te momenty to wolałbym na 100% a nie podobnie, bo to jednak zawias przedni :grin:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Tyle samo sprawdzałem.
Przyłóż rękę do otworu (gdzie wkręcasz korek) i wyciągnij rurę do góry.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

dzięki za momenty dokręcenia. ręką zakryć dziurę jak oczywiście będzie już zalane olejem, i potem góra, dół i pomiar do lustra oleju? o to Ci chodzi?
Awatar użytkownika
rety00
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 28.02.2014, 15:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Piła

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: rety00 »

Wg Haynesa należy przynajmniej 10x "przepompować" lagi góra dól (bez sprężyny i korka oczywiście) i wtedy dopiero wykonać pomiar.
Zdrówka
Tomek
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

rety00 pisze:wg Haynesa należy przynajmniej 10x "przepompować" lalgi góra dól (bez sprężyny i korka oczywiście) i wtedy dopiero wykonać pomiar.
Tak faktycznie. :thumbsup: W punkcie 14-tym. Przyznam się, że nigdy tego nie liczyłem, ale kilka razy było na pewno :blush:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

dzięki za doprecyzowanie
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

wszystko szło pięknie do momentu wyjęcia lagi ze szklanki, bo zdecydowałem się też jednak odrazu na wymianę uszczelnień (punkt 14 w tym linku http://faq.africatwin.com.pl/index.php/ ... u_przednim)

w obu szkalnkach zostały zimeringi (uszczelniacze) - czym je wydłubać, nie chce pokancerować szklanki opierając śrubokręt i dlaczego nie wyszły?

edycja :smile:

uszczelniacze wyciągnięte. czasem człowiek za bardzo się czai, no cóż brak doświadczenia. Następnym razem będzie lepiej, podwadziłem i poszło.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

A ja mam takie pytanko. Gdy moto stoi przednim kołem oparte na ziemi, to jak je delikatnie krótkimi ruchami ruszam do przodu i tyłu, to wyczuwałem delikatny luz. Myślałem że to może łożysko główki ramy, ale pewien nie byłem, więc zdjąłem koło i ruszałem samymi lagami prostopadle do lag, żeby sprawdzić czy to łożysko czy nie i tu luzu żadnego nie wyczuwałem, ale jak zacząłem lagi wciskać to jest coś takiego jakby dziura w amortyzacji, luz. Czy muszę rozebrać i obadać wszystko w środku, czy może sama wymiana oleju wystarczy. Czort wie co tam kiedy było robione i mam ochotę tam zajrzeć, ale z drugiej strony, po co ruszać skoro nigdzie się nie leje. Co robić ?
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

co do samego luzu to Ci nie powiem (może w jednej ladze jest np. za mało oleju) - ale jeżeli dawno tam nic nie było robione to warto, całkowicie rozłożyć. Ja miałem w planie też tylko olej wymienić. Ale jak zlałem ten syf do wiadra, to stwierdziłem że wymieniam uszczelniacze i czyszczę to wszystko. To jest prosta robota. U mnie też się nigdzie nie lało a syf był.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Zdjąłem błotnik i obie lagi zachowują się identycznie. Ale mam ochotę tam zajrzeć, jak to ja i pewnie na tym się skończy :grin:
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

to jak zajrzysz to chociaż olej wymień i zmierz sprężyny
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Adam_M »

Masz ten luz tylko na odciazonym kole, czy jak siedzisz na moto to ten luz jest?

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

"Luz" jest tylko gdy koło w powietrzu. Ale jak jade po dziurach, to coś mi nie pasi, nie słychać tego, ale delikatnie wyczuwam jakiś miękki stukot, nie zawsze, tylko przy łagodnych dołkach.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

ewentualnie jak nie masz luzu na łożysku główki ramy, no to jeszcze są panewki w lagach i jeżeli są wyrobione to może to powoduje luz. No ale bez rozłożenia to takie trochę gdybanie. Chyba że ktoś bardziej ogarnięty mechanicznie się wypowie, ja jestem totalny amator pierwszy raz w życiu rozkładałem lagi.
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Przerabiałem to w swoim.
Luz jest na panewkach ślizgowych wewnątrz.
Trzeba wymienić , 2 sztuki w jednej ladze , przy okazji wymiana oleju i uszczelniaczy .

U mnie po wymianie wszystko wruciło do normy.

Tylko oryginały trzeba założyć.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

no ja mam właśnie dylemat bo nie wiem czy wymieniać te panewki czy nie. luzu nie ma, ale czytałem że jak teflon w niektórych miejscach jest przytarty to się powinno zmienić, a tak jest u mnie (nie bardzo ale przetarcia są). bo komplet panewek na jedną lagę to koszt 100zł
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Tak nie są tanie , jak nie ma luzu to ja bym nie wymieniał , ja musiałem już wymienić .

Pamiętaj tylko oryginały , u mnie były założone jakieś podruby i się wytarły.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

a gdzie kupowałeś panewki, ja tylko znalazłem tu: http://www.sklep.riderparts.pl/ - ale skoro mówisz, że jak luzu nie ma to nie wymieniać... hmm
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości