Wymiana uszczelniaczy w lagach

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Tak tu właśnie kupiłem .
Z wymianą zrobisz jak zechcesz , moim zdaniem to zbędny wydatek.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

ok, dzięki za opinie
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Mam problem z tą śrubką od doły, już mi się obrobiła franca i ani drgnie. To dodatkowy znak, ze tam chyba nikt nic nie robił. I co tera, młotek i przecinak ?
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Adam_M »

Mówisz o tej nakrętce co trzyma docisk ośki? Tam są szpilki, natnij delikatnie nakrętkę, żeby nie uszkodzić szpilki, a jak uszkodzisz szpilkę- kupisz drugą ;)
http://www.transalp.riderparts.pl/produ ... 0-060-250e
a najlepiej pokaż o która chodzi ;)
Obrazek
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Nie, mówię o śróbce od dołu lagi, taka na imbus. Laga już na warstacie leży.
Obrazek


Poszła :ok: Przecinakiem, a tera cza kupić nową :sad:
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Adam_M »

A to ta co z nią zawsze problemy są :)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Artek »

Jak laga była zamocowana w motocyklu to trza było tę śrubkę zluzować. Nie byłoby problemu. :cool:
Dominator.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Artek pisze:Jak laga była zamocowana w motocyklu to trza było tę śrubkę zluzować. Nie byłoby problemu. :cool:
Fakt. Podobnie jak z korkami od razu poluzować na motku :smile:
Teraz to może wykrętak pomoże.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

nieno nie trza wykrętaka - pozatym wykrętakiem byś tego nie zrobił. kręci się to zawsze. włożyć sprężynę do środka, zakręcić korek - lagę w imadło tzn. oczywiście tą ameliniową część nie chrom. włożyć imbusa i nie kręcić tak jak normalnie się coś odkręca tylko uderzyć w klucz nawet młotkiem. A jak nie puści to wyjąć z imadła odwrócić korkiem do dołu (bo sprężyna pamiętamy jest wsadzona i korek zakręcony) ścisnąć amorek ile możemy i teraz stukamy (nie trzeba bardzo mocno) w klucz imbusowy od góry i jednocześnie odkręcamy. Trzeba trochę postukać w to i pokręcić - gwarantuje że puści. Robimy taki poprostu klucz udarowy, jak w kilku poprzednich postach koledzy piszą o udarowym kluczu. A klucz udarowy myślę że jest za hardcorowy do tego i pozatym nie każdy ma. stukamy młotkiem od góry w klucz i jednocześnie kręcimy
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Rozebrałem toto i teraz pytanie: o ile olej na pewno trzeba wymienić, to czy te panewki da sie ocenić po wyglądzie ? czy lepiej w ciemno wszystko wymieniać.

Obrazek, Obrazek, Obrazek

Długość sprężyn to: 572mm, 29mm
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Prawa wygląda na zużytą. Wymieniłbym te które pracują razem z rurą.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Razem z rurą pracuje właśnie ta mniejsza z prawej.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

dylemat z panewkami też właśnie mam, tylko że moje to są jeszcze bardziej zjechane. Więc ja raczej będę wymieniał
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Solidworks pisze:Prawa wygląda na zużytą. Wymieniłbym te które pracują razem z rurą.
Właśnie prawa pracuje z rurą ,
te ślady wenątrz o niczym nie świadczą poniewarz powierzchnia ślizgowa jest za zewnętrz .
Natomiast lewa jest do wymiany jest porysowana wewnątrz , a to jest właśnie powierzchnia ślizgowa ,
Ktoś nieumiejętnie wyjmował , ładnie wychodzi trzeba tylko mocno pociągnąć za rurę i tulejka jest na zewnątrz.

Powiem tak , ślady będą zawsze , jak niema luzu to ja bym nie ruszał , olej i uszczelniacze wymienił i tyle .

W tym przypadku porysowaną trzeba wymienić a co za tym idzie drugą też .

Jak znajde swoje to zrobie fotkę , u mnie był spory luz i widać było zużycie.
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Moje wyglądały tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Ktoś nieumiejętnie wyjmował
właściciel :whip: Szarpnąłem mocno i szklanka wylazła bez tej panewki i uszczelniacza i dlatego porysowana. Tak czy siak nie będę się z tym 100X pierniczył, wymieniam wszystko, tylko jest problem z tą mniejszą panewka, w rider parts nie ma. Może ktoś wie gdzie to kupić.
u mnie był spory luz i widać było zużycie
a gdzie ten luz się objawia, tak z ciekawości pytam.
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Ja właśnie u nich kupowałem cały kpl .

Miłej zabawy ,
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Ja właśnie u nich kupowałem cały kpl .
no i dla tego już nie mają.
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Powiem na swoim przykładzie .

Motocykl jak stoi na centralce , podnosisz delikatnie koło do góry i przy delikatnym opuszczaniu styku koła z podłożem jest wyczuwalny delikatny luz , który się uwydatnia w czasie jazdy po asfalcie z nierównościami lub po leśnych ścieżkach .
Jest to nieprzyjemne choć nie mocne stukanie w lagach.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Ooo, to, to. Właśnie tak miałem, tylko nie umiałem tego wytłumaczyć. No to wszystko jasne, potrzebny komplecik :grin:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości