Wymiana uszczelniaczy w lagach
Wymiana uszczelniaczy w lagach
Witam
Mam pytanie. Jak wymienić uszczelniacze w lagach? Jeden zaczął się dosyć mocno pocić, a na forum wyczytałem że w takim przypadku wystarczy wymienić uszczelniacze. Przy okazji chciałbym wymienić za jednym zamachem olej. Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić. przeczesałem forum, ale nie znalazłem dokładnego opisu więc jeżeli ktoś mógłby mi udzielić kilku porad w tym zakresie to będę zobowiązany :)
Mam pytanie. Jak wymienić uszczelniacze w lagach? Jeden zaczął się dosyć mocno pocić, a na forum wyczytałem że w takim przypadku wystarczy wymienić uszczelniacze. Przy okazji chciałbym wymienić za jednym zamachem olej. Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić. przeczesałem forum, ale nie znalazłem dokładnego opisu więc jeżeli ktoś mógłby mi udzielić kilku porad w tym zakresie to będę zobowiązany :)
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
1. Demontujesz zaciski, kolo i blotnik.
2. Popuszczasz korki z gory, luzujesz sruby w polkach i wysuwasz lagi.
3. Odkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, wylewasz olej.
4. Wyciagasz nozem kapturki przeciwkurzowe i zabezpieczenia z drutu umieszczone pod nimi.
5. Odkrecasz imbusowe sruby od spodu lag i skladajac i rozciagajac gwaltownie rozbijasz lagi. Wystarczy do momentu, az wyjda uszczelniacze. Jak wyleca tez panewki to nie szkodzi bo i tak to wlasnie one wybijaja uszczelniacz.
6. Przez rurke wbijasz delikatnie panewki, uszczelniacze, zakladasz druciki i kapturki p.kurzowe chyba, ze nie masz a masz skarpety nie wiem jak jest u Ciebie. Nastepnie skrecasz imbusy od spodu i mozesz lac olej. Wlozyc lagi itd...
Mam nadzieje, ze pomoglem
2. Popuszczasz korki z gory, luzujesz sruby w polkach i wysuwasz lagi.
3. Odkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, wylewasz olej.
4. Wyciagasz nozem kapturki przeciwkurzowe i zabezpieczenia z drutu umieszczone pod nimi.
5. Odkrecasz imbusowe sruby od spodu lag i skladajac i rozciagajac gwaltownie rozbijasz lagi. Wystarczy do momentu, az wyjda uszczelniacze. Jak wyleca tez panewki to nie szkodzi bo i tak to wlasnie one wybijaja uszczelniacz.
6. Przez rurke wbijasz delikatnie panewki, uszczelniacze, zakladasz druciki i kapturki p.kurzowe chyba, ze nie masz a masz skarpety nie wiem jak jest u Ciebie. Nastepnie skrecasz imbusy od spodu i mozesz lac olej. Wlozyc lagi itd...
Mam nadzieje, ze pomoglem
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Dzięki. Juto będę szalał w garażu. Jeżeli coś popsuje to znowu poproszę o pomoc:)
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5559
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Jak już rozkręcisz to wypłucz lagi. Jak zalejesz olejem bez płukania to nieco bez sensu
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
- czym najlepiej płukać lagi ?
- Ile oleju wlewamy do jednej ?
- w każdej ladze jest jeden uszczelniacz ?
- Ile oleju wlewamy do jednej ?
- w każdej ladze jest jeden uszczelniacz ?
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
1. nafta.henry pisze:- czym najlepiej płukać lagi ?
- Ile oleju wlewamy do jednej ?
- w każdej ladze jest jeden uszczelniacz ?
2.serwisówka się kłania, mierzymy do lustra zależnie od modelu trampka.
3.1 olejowy i jedna uszczelka(osłona) przeciwkurzowa ( ale chyba nikt jej nie wymienia).
Dominator.
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Do 600 i 650 po 560 ml na lagę lub 125 mm odległości od krawędzi lagi do lustra oleju(przy wciśniętej goleni).
- kamilzak
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 485
- Rejestracja: 30.08.2010, 20:20
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
co do punktu 2 proponuje na początku poluzować śruby w górnej półce dopiero potem poluzować korki z góry aby ich nie zjechać.mirekm71 pisze:1. Demontujesz zaciski, kolo i blotnik.
2. Popuszczasz korki z gory, luzujesz sruby w polkach i wysuwasz lagi.
3. Odkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, wylewasz olej.
4. Wyciagasz nozem kapturki przeciwkurzowe i zabezpieczenia z drutu umieszczone pod nimi.
5. Odkrecasz imbusowe sruby od spodu lag i skladajac i rozciagajac gwaltownie rozbijasz lagi. Wystarczy do momentu, az wyjda uszczelniacze. Jak wyleca tez panewki to nie szkodzi bo i tak to wlasnie one wybijaja uszczelniacz.
6. Przez rurke wbijasz delikatnie panewki, uszczelniacze, zakladasz druciki i kapturki p.kurzowe chyba, ze nie masz a masz skarpety nie wiem jak jest u Ciebie. Nastepnie skrecasz imbusy od spodu i mozesz lac olej. Wlozyc lagi itd...
Mam nadzieje, ze pomoglem
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Powiem krótko: bzdury!browar pisze:Do 600 i 650 po 560 ml na lagę lub 125 mm odległości od krawędzi lagi do lustra oleju(przy wciśniętej goleni).
Dominator.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Ilość/poziom oleju wg Haynesa
600: 549 cc, 125 mm
650: 542 cc, 141 mm
600: 549 cc, 125 mm
650: 542 cc, 141 mm
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Różne źródła różnie podają,nie wszystko co napisałem było bzdurą,osobiście nalewam minimalnie więcej niż podaje Haynes,nie lubię jak przód zapada się do połowy skoku na byle dołku.
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Teraz mogę spokojnie brać się za lagi
Wielkie dzięki, chłopaki
Wielkie dzięki, chłopaki
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Faktycznie wkradl sie blad w istotnej sprawie a ja nie moge juz edytowac. Naturalnie wpierw nalezy popuscic sruby gornej polki a pozniej korki a nie jak napisalem.kamilzak pisze:co do punktu 2 proponuje na początku poluzować śruby w górnej półce dopiero potem poluzować korki z góry aby ich nie zjechać.mirekm71 pisze:1. Demontujesz zaciski, kolo i blotnik.
2. Popuszczasz korki z gory, luzujesz sruby w polkach i wysuwasz lagi.
3. Odkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, wylewasz olej.
4. Wyciagasz nozem kapturki przeciwkurzowe i zabezpieczenia z drutu umieszczone pod nimi.
5. Odkrecasz imbusowe sruby od spodu lag i skladajac i rozciagajac gwaltownie rozbijasz lagi. Wystarczy do momentu, az wyjda uszczelniacze. Jak wyleca tez panewki to nie szkodzi bo i tak to wlasnie one wybijaja uszczelniacz.
6. Przez rurke wbijasz delikatnie panewki, uszczelniacze, zakladasz druciki i kapturki p.kurzowe chyba, ze nie masz a masz skarpety nie wiem jak jest u Ciebie. Nastepnie skrecasz imbusy od spodu i mozesz lac olej. Wlozyc lagi itd...
Mam nadzieje, ze pomoglem
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- Pilgrim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 137
- Rejestracja: 10.07.2013, 12:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Przyznam, że nie do końca wiem czy w trampie też tak jest, ale do poluzowania śruby imbusowej na dole lagi może nie wystarczyć sam klucz. Zdarzyło mi się w innym moto, że ta śruba się obracała razem z elementami w środku lagi a nie wykręcała. W takim przypadku trzeba mieć dłuuuugi specjalny klucz, który wkłada się od góry lagi, albo klucz udarowy, którym się ją wykręci i wkręci. Ja miałem na szczęście udarowy
pzdr.
pzdr.
Honda, głupcze!
- ragavan
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.01.2012, 23:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lesieniec niedaleko Dłutowa
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Dobra nie chce zakładać nowego tematu to podepnę się tutaj,czy zna ktoś może wymiary tej tulejki (sprężyna-podkładka-tulejka-podkładka-korek) ? Wziołem sie za lagi bo kolega mówi że na pewno sprężyny siadły a tu niespodzianka..Chcę sobie takie dorobić i potrzebuje wymiarów:) Pomoże ktoś?
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Podejrzewam że chodzi Ci o te dodatkowe. Użyj "szukajki" na forum pod hasłem: utwardzenie zawieszenia. Było to już wałkowane na forum. Sa to sprężyny zaworowe od żuka i podkladki pod nie też. Ogarnij temat
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
- ragavan
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.01.2012, 23:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lesieniec niedaleko Dłutowa
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Nie nie,sprawdzałem w oryginalnej instrukcji na rysunku poglądowym są tulejki...i o to mi chodzi...
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
a to spoko, nie dogadaliśmy się
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 846
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach
Dobrzy ludzie okazało się że z jednej lagi mi cieknie (pewnie sparciały uszczelniacze) i czeka mnie wymiana.
Mam pytanko któreś konkretne uszczelniacze wybrać? http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... 20transalp (w sensie jakościowym)
Drugie pytanie czy w trampku są przeciwpyłowe? Bo przecież ma skarpety na lagach
Mam pytanko któreś konkretne uszczelniacze wybrać? http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... 20transalp (w sensie jakościowym)
Drugie pytanie czy w trampku są przeciwpyłowe? Bo przecież ma skarpety na lagach
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość