Optymalna ilość zębów- przód/tył
Optymalna ilość zębów- przód/tył
Sprawa niby prosta- przy wymianie napędu mechanik akurat nie miał przedniej zębatki 14 jak powinno być w oryginale, więc za moją zgodą wstawił Sunstara 15. Moto w trasie jeździ ok. Mniej spala-niższe obroty itd. Niestety w terenie na dwójce jeździ się kiepsko- dwójka za słaba nieco.
Może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie i doradzi mi optymalną ilość zębów tył/przód. (jakie są dostępne ilości zębów na tył?)
Dzięki! Pozdrawiam
Może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie i doradzi mi optymalną ilość zębów tył/przód. (jakie są dostępne ilości zębów na tył?)
Dzięki! Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24.12.2008, 10:25 przez arulio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
>To zalezy jakie Przełożenie chcesz osiągnąć... im mniejsza zębatka tym szybciej na danym biegu pojedziesz ale pogarsza sie przyspieszenie bo jest wiekszy opór - ( tak jak w rowerze) jak dasz wiekszą zebatke z przodu to w terenie bedziesz miał wiecej " siły" ale za to wolniej pojedziesz - tak to mozna nazwac < Pociśniety kulfon
Tak z innej beki - Skorzystaj z Powitalni - Ot takie przepisy forumowe bo pewnie groźny admin zrobi ci
Tak z innej beki - Skorzystaj z Powitalni - Ot takie przepisy forumowe bo pewnie groźny admin zrobi ci
Ostatnio zmieniony 23.12.2008, 14:02 przez Thorgal77, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Bartek D.
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 48
- Rejestracja: 27.10.2008, 16:55
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Ja przepraszam, ale wydaje mi sie ze jest odwrotnieThorgal77 pisze:To zalezy jakie Przełożenie chcesz osiągnąć... im mniejsza zębatka tym szybciej na danym biegu pojedziesz ale pogarsza sie przyspieszenie bo jest wiekszy opór - ( tak jak w rowerze) jak dasz wiekszą zebatke z przodu to w terenie bedziesz miał wiecej " siły" ale za to wolniej pojedziesz - tak to mozna nazwac
Tak z innej beki - Skorzystaj z Powitalni - Ot takie przepisy forumowe bo pewnie groźny admin zrobi ci
Duza zebatka z przodu i mala z tylu to wieksze predkosc, mniej sily.
Mniejsza przednia a wieksza tylnia to mniejsze predkosci na poszczegolnych biegach, ale wiecej "sily" na kole.
--
B.
Bartek
XL700VA D.C.
XL700VA D.C.
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Thorgal77 zauważ że Arulio jest już klubowiczem i to nie młodym.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
B3stia pisze:Thorgal77 zauważ że Arulio jest już klubowiczem i to nie młodym.
Bestia Młody nie młody co za róznica.... Sugerowałem sie ze pierwszy post
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Bartek D. pisze:Ja przepraszam, ale wydaje mi sie ze jest odwrotnieThorgal77 pisze:To zalezy jakie Przełożenie chcesz osiągnąć... im mniejsza zębatka tym szybciej na danym biegu pojedziesz ale pogarsza sie przyspieszenie bo jest wiekszy opór - ( tak jak w rowerze) jak dasz wiekszą zebatke z przodu to w terenie bedziesz miał wiecej " siły" ale za to wolniej pojedziesz - tak to mozna nazwac
Tak z innej beki - Skorzystaj z Powitalni - Ot takie przepisy forumowe bo pewnie groźny admin zrobi ci
Duza zebatka z przodu i mala z tylu to wieksze predkosc, mniej sily.
Mniejsza przednia a wieksza tylnia to mniejsze predkosci na poszczegolnych biegach, ale wiecej "sily" na kole.
--
B.
Bartek MAsz Racje - przeanalizowałem swoje pociskane pierdoły i przyznaje bez bicia ze masz racje - Ot takie świąteczne zaćmienie Tak to jest jak sie robi miedzy czasie kompot z roznych suszniaków i wdycha sie Łopary i pisze na forum :):)
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Jeżeki chodzi o ilość zębów, to najważniejsze, żeby były wszystkie
Wydaje mi się, że optymalna ilość z przodu to 15.
Niektórzy używają 16, podobno odrobinę słabiej, ale lepiej na przelotach. Hej
Wydaje mi się, że optymalna ilość z przodu to 15.
Niektórzy używają 16, podobno odrobinę słabiej, ale lepiej na przelotach. Hej
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- Bolek
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1127
- Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Libiąż
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Na mój gust to musisz wypróbować zębatkę 14,5-zęba ,na pewno będziesz zadowolonyarulio pisze:Jak na mój gust 14 to troche za mało ale 15 to już trochę za dużo. Może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie i doradzi mi optymalną ilość zębów
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Co do optymalnej ilości zębów to musisz wybrać pomiędzy zestawem zębów na przeloty po czarnym lub zestawem do jazdy wokół komina i teren.
Jestem zdania, ze kompromis (czyli 15z i 47z) do latania po czarnym i wokół komina wybrali inżynierowie Hondy
Co dodać jeszcze chciałem: jak coś jest do wszystkiego to jest i zarazem do niczego
Jestem zdania, ze kompromis (czyli 15z i 47z) do latania po czarnym i wokół komina wybrali inżynierowie Hondy
Co dodać jeszcze chciałem: jak coś jest do wszystkiego to jest i zarazem do niczego
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
No to może wykombinujemy jakąś przerzutkę ? jeżeli inżynierowie Hądy jaszcze na to nie wpadli????
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Przerzutka już jest i ma nawet 5 zębatek. Do wyboru do koloru.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył
Zamiast zębatek zawsze można wprawić kółko R12 lub wieksze R27 z rowerahenry pisze:No to może wykombinujemy jakąś przerzutkę ? jeżeli inżynierowie Hądy jaszcze na to nie wpadli????
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości