Optymalna ilość zębów- przód/tył

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
arulio
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 04.09.2008, 08:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: arulio »

Sprawa niby prosta- przy wymianie napędu mechanik akurat nie miał przedniej zębatki 14 jak powinno być w oryginale, więc za moją zgodą wstawił Sunstara 15. Moto w trasie jeździ ok. Mniej spala-niższe obroty itd. Niestety w terenie na dwójce jeździ się kiepsko- dwójka za słaba nieco.
Może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie i doradzi mi optymalną ilość zębów tył/przód. (jakie są dostępne ilości zębów na tył?)

Dzięki! Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24.12.2008, 10:25 przez arulio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: Thorgal77 »

>To zalezy jakie Przełożenie chcesz osiągnąć... im mniejsza zębatka tym szybciej na danym biegu pojedziesz ale pogarsza sie przyspieszenie bo jest wiekszy opór - ( tak jak w rowerze) jak dasz wiekszą zebatke z przodu to w terenie bedziesz miał wiecej " siły" ale za to wolniej pojedziesz - tak to mozna nazwac :) < Pociśniety kulfon :)

Tak z innej beki - Skorzystaj z Powitalni - Ot takie przepisy forumowe ;-) bo pewnie groźny admin zrobi ci :whip: :ec: :palm:
Ostatnio zmieniony 23.12.2008, 14:02 przez Thorgal77, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
Bartek D.
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 48
Rejestracja: 27.10.2008, 16:55
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: Bartek D. »

Thorgal77 pisze:To zalezy jakie Przełożenie chcesz osiągnąć... im mniejsza zębatka tym szybciej na danym biegu pojedziesz ale pogarsza sie przyspieszenie bo jest wiekszy opór - ( tak jak w rowerze) jak dasz wiekszą zebatke z przodu to w terenie bedziesz miał wiecej " siły" ale za to wolniej pojedziesz - tak to mozna nazwac :)

Tak z innej beki - Skorzystaj z Powitalni - Ot takie przepisy forumowe ;-) bo pewnie groźny admin zrobi ci :whip: :ec: :palm:
Ja przepraszam, ale wydaje mi sie ze jest odwrotnie :smile:

Duza zebatka z przodu i mala z tylu to wieksze predkosc, mniej sily.
Mniejsza przednia a wieksza tylnia to mniejsze predkosci na poszczegolnych biegach, ale wiecej "sily" na kole.

--
B.
Bartek
XL700VA D.C.
B3stia
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1142
Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Leszno

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: B3stia »

Thorgal77 zauważ że Arulio jest już klubowiczem i to nie młodym.
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: Thorgal77 »

B3stia pisze:Thorgal77 zauważ że Arulio jest już klubowiczem i to nie młodym.

Bestia Młody nie młody co za róznica.... Sugerowałem sie ze pierwszy post :dupa:
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: Thorgal77 »

Bartek D. pisze:
Thorgal77 pisze:To zalezy jakie Przełożenie chcesz osiągnąć... im mniejsza zębatka tym szybciej na danym biegu pojedziesz ale pogarsza sie przyspieszenie bo jest wiekszy opór - ( tak jak w rowerze) jak dasz wiekszą zebatke z przodu to w terenie bedziesz miał wiecej " siły" ale za to wolniej pojedziesz - tak to mozna nazwac :)

Tak z innej beki - Skorzystaj z Powitalni - Ot takie przepisy forumowe ;-) bo pewnie groźny admin zrobi ci :whip: :ec: :palm:
Ja przepraszam, ale wydaje mi sie ze jest odwrotnie :smile:

Duza zebatka z przodu i mala z tylu to wieksze predkosc, mniej sily.
Mniejsza przednia a wieksza tylnia to mniejsze predkosci na poszczegolnych biegach, ale wiecej "sily" na kole.

--
B.

Bartek MAsz Racje - przeanalizowałem swoje pociskane pierdoły i przyznaje bez bicia ze masz racje - Ot takie świąteczne zaćmienie :lol: :lol: Tak to jest jak sie robi miedzy czasie kompot z roznych suszniaków i wdycha sie Łopary i pisze na forum :):):)
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
henry
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3092
Rejestracja: 12.06.2008, 23:12
Lokalizacja: INOWŁÓDZ

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: henry »

Jeżeki chodzi o ilość zębów, to najważniejsze, żeby były wszystkie :grin:
Wydaje mi się, że optymalna ilość z przodu to 15.
Niektórzy używają 16, podobno odrobinę słabiej, ale lepiej na przelotach. Hej
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
Awatar użytkownika
Bolek
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1127
Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Libiąż

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: Bolek »

arulio pisze:Jak na mój gust 14 to troche za mało ale 15 to już trochę za dużo. Może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie i doradzi mi optymalną ilość zębów
Na mój gust to musisz wypróbować zębatkę 14,5-zęba ,na pewno będziesz zadowolony :grin:
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: Fryzjer »

Co do optymalnej ilości zębów to musisz wybrać pomiędzy zestawem zębów na przeloty po czarnym lub zestawem do jazdy wokół komina i teren.
Jestem zdania, ze kompromis (czyli 15z i 47z) do latania po czarnym i wokół komina wybrali inżynierowie Hondy :thumbsup:

Co dodać jeszcze chciałem: jak coś jest do wszystkiego to jest i zarazem do niczego :haha:
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Awatar użytkownika
henry
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3092
Rejestracja: 12.06.2008, 23:12
Lokalizacja: INOWŁÓDZ

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: henry »

No to może wykombinujemy jakąś przerzutkę ? jeżeli inżynierowie Hądy jaszcze na to nie wpadli???? :grin:
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: torak »

Przerzutka już jest i ma nawet 5 zębatek. Do wyboru do koloru.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Optymalna ilość zębów- przód/tył

Post autor: NaczelnyFilozof »

henry pisze:No to może wykombinujemy jakąś przerzutkę ? jeżeli inżynierowie Hądy jaszcze na to nie wpadli???? :grin:
Zamiast zębatek zawsze można wprawić kółko R12 lub wieksze R27 z rowera :grin:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości