Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
lucek79
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 37
Rejestracja: 01.07.2013, 14:22
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraków

Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: lucek79 »

Witam,

Padł mi prawdopodobnie moduł. Podczas jazdy nagle trampek stracił moc i z trudem wkręcał się na 4000 obrotów. Zjechałem na pobocze, zgasiłem go, odpalił bez problemów ale chodził głośniej i dławił się. Jakoś dojechałem na nim 15 km pod dom jadąc 50 km/h. Po nocy odpalił już normalnie na 2 cylindry jednak po przejechaniu około 40 km zaczął przerywać aż w końcu znów chodził tylko na jeden cylinder. Tak jakby po nagrzaniu się przestawał działaś jeden cylinder. Po kolejnej nocy znowu odpalił na 2 i przejechałem nim jakieś 20 km bez powyższych objawów ale.. chodził głośniej od 3500 obrotów i dało się wyczuć drgania ( podnóżków, kanapy i kierownicy ), których wcześniej nie było.

O ile jestem prawie pewny ( po przestudiowaniu tutaj wątków o modułach ), że to moduł odpowiada za brak cylindra, to nie wiem czy też może powodować on taką głośniejszą prace silnika i te drgania ? Dodatkowo okazało się, że nieprawidłowo mierzyłem olej :( , mianowicie na wkręconym miałem ledwie stan min ( po dolaniu 0,2L ). Czy taka głośniejsza praca silnika na nieco wyższych obrotach i drgania które pojawiają się od 3500 obrotów mogą być objawem zbyt niskiego stanu oleju lub , o zgrozo , zatarcia silnika ?

PS. Jestem zapalonym nowicjuszem więc proszę o wyrozumiałość.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1451
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: bartekk »

Jeden z modułów jest odpowiedzialny za wskazania obrotomierza. Najprostsza metoda - zamień moduły. Jeżeli któryś jest padnięty, będzie wariował obrotomierz.
PS: pilnuj stanu oleju. Litr oleju ~40zł. Remont silnika ..... :swieczki:
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
airwolf
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1521
Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: airwolf »

lucek79 pisze:Witam,

Padł mi prawdopodobnie moduł. Podczas jazdy nagle trampek stracił moc i z trudem wkręcał się na 4000 obrotów. Zjechałem na pobocze, zgasiłem go, odpalił bez problemów ale chodził głośniej i dławił się. Jakoś dojechałem na nim 15 km pod dom jadąc 50 km/h. Po nocy odpalił już normalnie na 2 cylindry jednak po przejechaniu około 40 km zaczął przerywać aż w końcu znów chodził tylko na jeden cylinder. Tak jakby po nagrzaniu się przestawał działaś jeden cylinder. Po kolejnej nocy znowu odpalił na 2 i przejechałem nim jakieś 20 km bez powyższych objawów ale.. chodził głośniej od 3500 obrotów i dało się wyczuć drgania ( podnóżków, kanapy i kierownicy ), których wcześniej nie było.

O ile jestem prawie pewny ( po przestudiowaniu tutaj wątków o modułach ), że to moduł odpowiada za brak cylindra, to nie wiem czy też może powodować on taką głośniejszą prace silnika i te drgania ? Dodatkowo okazało się, że nieprawidłowo mierzyłem olej :( , mianowicie na wkręconym miałem ledwie stan min ( po dolaniu 0,2L ). Czy taka głośniejsza praca silnika na nieco wyższych obrotach i drgania które pojawiają się od 3500 obrotów mogą być objawem zbyt niskiego stanu oleju lub , o zgrozo , zatarcia silnika ?

PS. Jestem zapalonym nowicjuszem więc proszę o wyrozumiałość.
na 99% jest to padajacy modul, wlasnie jak chodiz na 1 cylinder to jest wyjatkowo glosny na wyzszych obrotach i bardzo trzesie i niechce jechac, na przyszlosc nie krec go az do 50 km/h na jednym module bo mozesz sobie silnik "zepsuc"

jak chcesz wiecej info na temat modulow to albo pisz na PW albo szukaj na forum
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
lucek79
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 37
Rejestracja: 01.07.2013, 14:22
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraków

Re: Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: lucek79 »

Dzięki za odpowiedzi. To był moduł. Wymieniłem na nowy i już wszystko działa jak należy. Teraz szukam jakiejś metalowej płytki co by to osłonić.

PS. Komu mógłbym wysłać moduł do regeneracji ? Tyle , że ten był już regenerowany. Z jednej strony zalany jest jakąś żywicą a z drugiej ma pęknięty plastik. Ogólnie jest w kiepskim stanie wizualnym ale przydałby się na zapas.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: Wolo »

lucek79 pisze:PS. Komu mógłbym wysłać moduł do regeneracji ?
Wszystko jest już na forum, poszukaj w tematach o modułach.



Pozdrawiam,


Wolo
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Fresh
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 353
Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: Fresh »

No to teraz niech i mi ktoś podpowie. Nie działał obrotomierz. Gadał na jednym garze. Wymieniłem na dwa nowiuśkie moduły i efekt ten sam. Iskry nie mam nadal...i co teraz? :niewiem:
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: Next22 »

Podaj i sprawdz :
jaki rocznik motorka i jakie moduły ? jakie były? jakie są ? czy jest przejście na stopce bocznej ?
sprawdz pulsator , ( naj łatwiej zamienić moduły i sprawdzić czy zmienił się cylinder co nie pracuje czy ciągle jest ten sam )
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Fresh
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 353
Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Prawdopodobnie moduł padła ale ...

Post autor: Fresh »

hmmm a gdzie ten impulsator? Mam 600te z 90'. Sprawa z modułami ogarnięta. Obroty znowu sie pojawiły na starym przelutowanym module ale potem zaraz spadły do zera ale praca silnika jest idealna. Nowy moduł milczy i nie dawał napiecia na cewki zapłonowe jednego gara. Czy mogło sie coś poluzować? Może to kwesia uziemienia modułu? Może trzeba podłączyć dodatkowo masę do 6tego pinu?. Zeby było jasno silnik działa prawidło nawet przy braku wskazania obrotomierza a po jakimś czasie pada moduł i jeden garnek pracuje bez iskry :niewiem:
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości