Problem z kierunkami
- toper
- miejski lanser
- Posty: 377
- Rejestracja: 16.09.2012, 18:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Problem z kierunkami
Jak wielu z nas również i ja mam/miałem problem z kierunkami, a w tym akurat przypadku objawiło się to brakiem lewego kierunku i z przypadku działającym prawym.
Zanim zabierzemy się za wymianę przekaźnika, warto zacząć od czyszczenia przełącznika (może komuś się przyda, zamieszczam kilka fotek, co i jak po kolei zostało zrobione).
Pierwsza czynność to odkręcenie śrub mocujących obejmę z "centralą sterującą" (dwie śrubki od spodu)
Po rozpołowieniu "centrali" pojawia się nam wnętrze w którym zagnieździł się nasz problem, ściągamy blaszkę pod którą wszystko się znajduje (sorry, nie uwieczniłem tej operacji, ale jest dość intuicyjna) po tym zabiegu wygląda to jak poniżej
odkręcamy zaznaczony element, który dociska wiązkę, następnie odkręcamy mocowanie przełącznika kierunków
i już dochodzimy prawie do sedna problemu, ale jeszcze na drodze stoi nam blaszka którą również musimy odkręcić.
po wszystkich zabiegach ukazuje się naszym oczom coś białego, plastikowego, bliżej nie określonego... i tym właśnie musimy się zająć.
UWAGA na śrucik i sprężynkę, niekontrolowany wystrzał (chodzi o sprężynkę i śrucik) może znacznie wydłużyć czas całej operacji.
Rozpinamy "to coś" i zabieramy się z czyszczenie.
po rozłożeniu, wygląda to tak
po wyczyszczeniu, złożeniu i nasmarowaniu (w moim przepadku smarem miedzianym) wygląda to tak.
I od tego momentu, zaczynamy działać w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara.
Po zakończeniu powinien być taki efekt
Zanim zabierzemy się za wymianę przekaźnika, warto zacząć od czyszczenia przełącznika (może komuś się przyda, zamieszczam kilka fotek, co i jak po kolei zostało zrobione).
Pierwsza czynność to odkręcenie śrub mocujących obejmę z "centralą sterującą" (dwie śrubki od spodu)
Po rozpołowieniu "centrali" pojawia się nam wnętrze w którym zagnieździł się nasz problem, ściągamy blaszkę pod którą wszystko się znajduje (sorry, nie uwieczniłem tej operacji, ale jest dość intuicyjna) po tym zabiegu wygląda to jak poniżej
odkręcamy zaznaczony element, który dociska wiązkę, następnie odkręcamy mocowanie przełącznika kierunków
i już dochodzimy prawie do sedna problemu, ale jeszcze na drodze stoi nam blaszka którą również musimy odkręcić.
po wszystkich zabiegach ukazuje się naszym oczom coś białego, plastikowego, bliżej nie określonego... i tym właśnie musimy się zająć.
UWAGA na śrucik i sprężynkę, niekontrolowany wystrzał (chodzi o sprężynkę i śrucik) może znacznie wydłużyć czas całej operacji.
Rozpinamy "to coś" i zabieramy się z czyszczenie.
po rozłożeniu, wygląda to tak
po wyczyszczeniu, złożeniu i nasmarowaniu (w moim przepadku smarem miedzianym) wygląda to tak.
I od tego momentu, zaczynamy działać w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara.
Po zakończeniu powinien być taki efekt
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Problem z kierunkami
Bardzo dobry opis Akurat na koniec ubiegłego sezonu miałem problem z kierunkami i też pomogło czyszczenie całego włącznika Przy okazji zgubiłem jedną śrubkę ze środka Ale działa
- toper
- miejski lanser
- Posty: 377
- Rejestracja: 16.09.2012, 18:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Problem z kierunkami
Dzięki bathory
Z mojego punktu widzenia opisy połączone z dokumentacją zdjęciową ułatwiają serwisowanie swoich komarów, przecież jesteśmy wzrokowcami jeśli materiał przyda się przynajmniej jednej osobie to już było warto
Z mojego punktu widzenia opisy połączone z dokumentacją zdjęciową ułatwiają serwisowanie swoich komarów, przecież jesteśmy wzrokowcami jeśli materiał przyda się przynajmniej jednej osobie to już było warto
Re: Problem z kierunkami
Opis konkretny, miałem ten sam problem i pomogło.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Problem z kierunkami
Ja miałem teżproblem z kierunkami i po rozebraniu modułu na te kropki styków na miedzianych blaszkach nałożyłem po kropli roztopionej cyny z lutownicy i ładnie to oszlifowałem zeby usunąć śniedź i polepszyć kontakt i pomogło. A miedzianego smatu nie próbowałem bo myślałem że będzie zwierał. Ale jeszcze spróbuję .
A, i zapomniałem dodać ze rozbebeszyłem też sam przekaźnik i myśląc ze to jego wina zbadałem większość części elektronicznych, ale zeby to zrobić i dostać się do bebechów przekaźnika zalanych jakimś klejem to wystarczy ten klej podgrzać elektryczną opalarką ale tak nie za bardzo i ten cho...ny klej się wykrusza jakimś śrubokrętem lub innym nożykiem. Ale trzeba być ostrožnym jyk przy rozbrajsniu miny haha, bo inaczej można przeciąć şcieżkę na płytce. A obprzekaźnprzekaźnka rozcina się łatwo nożykiem do taper , tylko bardzo płytko. Potem wystarczy ją okleić taśmą izolacyjną.
A, i zapomniałem dodać ze rozbebeszyłem też sam przekaźnik i myśląc ze to jego wina zbadałem większość części elektronicznych, ale zeby to zrobić i dostać się do bebechów przekaźnika zalanych jakimś klejem to wystarczy ten klej podgrzać elektryczną opalarką ale tak nie za bardzo i ten cho...ny klej się wykrusza jakimś śrubokrętem lub innym nożykiem. Ale trzeba być ostrožnym jyk przy rozbrajsniu miny haha, bo inaczej można przeciąć şcieżkę na płytce. A obprzekaźnprzekaźnka rozcina się łatwo nożykiem do taper , tylko bardzo płytko. Potem wystarczy ją okleić taśmą izolacyjną.
- Rafał_85
- wiejski tuningowiec
- Posty: 88
- Rejestracja: 24.08.2012, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Krasnystaw
Re: Problem z kierunkami
Mam do was pytanie, postępowałem zgodnie z instrukcją topera (świetnie zrobiona zwłaszcza dla takiego nowicjusza jak ja), ale problem pozostał. Zaraz po oczyszczeniu styków wszystko wydawało się w porządku, ale już następnego dnia : zero reakcji - jakieś szybkie pikanie i po kilku sekundach dopiero kierunki ożywają. Czy to już przekaźnik/przerywacz jest do wymiany, jeśli tak to jaki to model/rodzaj (PD10 1998r.) gdzie go szukać i jak wymienić? Wdzięczny będę za jakieś podpowiedzi bo muszę pojechać na przegląd, a brak kierunków pewnie nie spodobał by się diagnoście .
- toper
- miejski lanser
- Posty: 377
- Rejestracja: 16.09.2012, 18:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Problem z kierunkami
Rafał_85 miałem właśnie taką samą sytuację, zrobiłem to za pierwszym razem, działało przez chwilę i potem identyczny problem. Rozebrałem jeszcze raz, czyszczenie/smarowanie i teraz jest jak widać na załączonym obrazku. Może użyłeś jakiegoś smaru który słabo przewodzi (stosowałem smar miedziany).Rafał_85 pisze:Mam do was pytanie, postępowałem zgodnie z instrukcją topera (świetnie zrobiona zwłaszcza dla takiego nowicjusza jak ja), ale problem pozostał. Zaraz po oczyszczeniu styków wszystko wydawało się w porządku, ale już następnego dnia : zero reakcji - jakieś szybkie pikanie i po kilku sekundach dopiero kierunki ożywają. Czy to już przekaźnik/przerywacz jest do wymiany, jeśli tak to jaki to model/rodzaj (PD10 1998r.) gdzie go szukać i jak wymienić? Wdzięczny będę za jakieś podpowiedzi bo muszę pojechać na przegląd, a brak kierunków pewnie nie spodobał by się diagnoście .
Moim zdanie zrób to jeszcze raz, jak nie pomoże to myśl wtedy o przerywaczu.
Tu masz link do przerywaczy w Larsonie, może tam znajdziesz odpowiedni http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t= ... owskaz%F3w
Powodzenia.
- Rafał_85
- wiejski tuningowiec
- Posty: 88
- Rejestracja: 24.08.2012, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Krasnystaw
Re: Problem z kierunkami
Do tej pory dwa razy to robiłem, za pierwszym razem tylko oczyściłem, za drugim razem lekko przetarłem papierem ściernym i użyłem niewielką ilość smaru miedzianego (takiego w małej czerwonej tubce firmy Forch), jaką ilość smaru ty wykorzystałeś, bo ja tylko troszkę nałożyłem na te wystające miedziane elementy. Może niska temperatura ma tutaj duży wpływ, problemy te zaczęły się jesienią ubiegłego roku, a motor mam raptem od sierpnia zeszłego roku. Poczekam jeszcze trochę na cieplejsze dni, zauważyłem już w zeszłym roku ze jak uruchomię kierunkowskaz na jakąś chwilę przed jazdą, to potem zaczyna szybciej reagować.
Nie miałem jeszcze okazji zdejmować przedniej owiewki, więc nie wiem który dokładnie przerywacz będzie pasować, mógłby ktoś mi wskazać jakiś konkretny model, który będzie pasować.
Nie miałem jeszcze okazji zdejmować przedniej owiewki, więc nie wiem który dokładnie przerywacz będzie pasować, mógłby ktoś mi wskazać jakiś konkretny model, który będzie pasować.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Problem z kierunkami
Zamiast smaru polecam wazelinę techniczną i to też z dużym umiarem (trochę nasmaruje a jednocześnie zabezpieczy przed śniedzeniem styków).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- sroca
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 06.01.2012, 20:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin,Recz,cały Poland :)
Re: Problem z kierunkami
ja używałem smaru hamerykańskiego do styków wypierającego wodę nazwy nie pamiętam ale jak sprawdzę to podam i już z rok po czyszczeniu spokój i wszystko ładnie mruga
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Problem z kierunkami
A ja tak sobie czytam o tych problemach z kierunkami i na prawdę od wymiany przerywacza to bym na początku był daleki. Mi się jednak wydaje że wina leżypo stranie słabego przepływu prądu właśnie przez styki tego "owego białego COŚ" co pokazał tak ślicznie na swoich zdjęciach Toper. Zobaczcie jakie od styków na blaszcze miedzianej z tego białego "cosia " są wytarte rowki na stykach na tym czarnym elemecie który do tego przylega. Jak jest za mały przepływ prądu to kondensator w przerywaczu nie ma go wystarczająco żeby zewrzeć styki puszczające napięcie na żaróweczki. On(kondensator) ma określony czas ładowania i jakby to powiedzieć obrazowo "leci na pół gwizdka" i zanim zdąży załpać już go rozłącza (albo rozłancza??? , sam nie wiem ) . A z kolei ta miedziana blaszka na tym białym czymś - to "przesuwadełko" nie może być bardziej podgięte żeby lepiej stykać z 3 stykami na tym czarnym elemencie bo po pierwsze primo się połamie a po drugie sama budowa go ogranicza. Ja się z tym babrałem prze kupę czasu i jak już wspomniałem podlutowałem lekko te styki żeby je "zbliżyć do siebie" i jak na razie działa. A w razie czego to jak komuś nie wyjdzie cynę zawsze można usunąć bez problemu. Mi to doradził znajomy elektronik z którym w garażu długo się naradzaliśmy jak ten temat rozkminić bo już k...y na to szły nieziemskie . Niestety nie naumiałem się jeszcze dodawać zdjęć do forum bo bym to pokazał jak to to coś "śfrotku" wygląda, ale działa . Także życzę powodzenia
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Problem z kierunkami
Dzisiaj w praktyce wykorzystaniem Twoje zdjęcia i wszystko działa jak za najlepszych lat. Dzięki wielkie za wstawke. Oczywiście z wyrobionymi stylami możecie mieć racje zobaczymy na jak długo pomoże mi samo czyszczenie. Jak coś to tak jak mówicie lutownica i do dzieła :)
Tak przy okazji uważajcie na sprezynke mi wypadła i 40 minut straciłem na szukanie jej ;)
Tak przy okazji uważajcie na sprezynke mi wypadła i 40 minut straciłem na szukanie jej ;)
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Problem z kierunkami
Haha, miałem to samo i to w garażu , też mi najdłużej zeszło przy szukaniu tego cholerstwamsmatt pisze: Tak przy okazji uważajcie na sprezynke mi wypadła i 40 minut straciłem na szukanie jej
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Problem z kierunkami
Mi po zastosowaniu wazeliny technicznej też nie bardzo banglało, więc jeszcze raz rozebrałem i tym razem potraktowalem takim szprajem do styków, "Kontakt" czy jakoś tak się nazywa. Minęły 3 lata i działa dalej bezproblemowo.
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Problem z kierunkami
Ehh, psikalem jakimś do styków i nie zadziałało mi niestety. A bardzo nie lubię takiej grzebaniny. Ale nie wykluczam, ja jednak "uciekłem" od półśrodków.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Problem z kierunkami
Jeżeli styki są bardzo wytarte to tylko "odbudowanie" ich będzie skuteczne (lub wymiana). Najprościej użyć lutownicy. Cyna niestety jest mniej odporna mechanicznie niż oryginalne styki ale na pewno na długi czas wystarczy. Poza tym jest to tanie rozwiązanie.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Kierunkowskazy
Cześć,
już myślałem, że zrobiłem wszystko, a tu kierunkowskazy padły. Objawy były takie: najpierw lewy zapalał się po chwili od włączenia, potem było ok. za chwilę padł w ogóle, za chwilę prawy włączał się z opóźnieniem i po chwili padł. Po jakimś czasie lewy zaczął działać przez chwilę i padł. Z elektryki jestem totalna noga, więc nie wiem od czego zacząć szukanie usterki. Podpowiedzcie proszę.
już myślałem, że zrobiłem wszystko, a tu kierunkowskazy padły. Objawy były takie: najpierw lewy zapalał się po chwili od włączenia, potem było ok. za chwilę padł w ogóle, za chwilę prawy włączał się z opóźnieniem i po chwili padł. Po jakimś czasie lewy zaczął działać przez chwilę i padł. Z elektryki jestem totalna noga, więc nie wiem od czego zacząć szukanie usterki. Podpowiedzcie proszę.
XL650V Transalp, XS650
- Trol
- wypruwacz wydechów
- Posty: 965
- Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Poland
Re: Kierunkowskazy
Zakładając, że masz sprawny, naladowany akumulator , sprawdź czy dochodzi napięcie do przerywacza .
Ale które to jego nóżki to nie wiem , poprostu poszukaj miernikiem .
Ale które to jego nóżki to nie wiem , poprostu poszukaj miernikiem .
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Kierunkowskazy
Radziłbym Ci zacząć od wyczyszczenia przełącznika. W wątku poniżej masz napisane krok po kroku jak to zrobić
viewtopic.php?f=105&t=4527#p58040
viewtopic.php?f=105&t=4527#p58040
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Re: Kierunkowskazy
Spaw, wielkie dzięki. Zdjąłem z kierownicy, rozpołowiłem, odkręciłem blaszkę. Nie rozbierałem na części pierwsze, tylko potraktowałem WD40. Wyciekła sporo syfu. Wysuszyłem i zadziałało. Trochę smaru do łańcucha i zmontowałem. Działa!
Toper, świetna instrukcja! Dzięki!
Toper, świetna instrukcja! Dzięki!
Ostatnio zmieniony 02.03.2014, 00:32 przez dr.marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
XL650V Transalp, XS650
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości