To ty jesteś tym sekretnym toopasowym szpecem od kabli?
No więc był dziś test. Wbiłem łożysko, wał kartery magneto do kupy, zapiąłem impulsator z krzywką i włożyłem w ramę. Kabel masowy do kartera przykręciłem i sprawdziłem oporomierzem czy kontakci. No i jestem
1. Impulsator - daje tylko 0,2V !
Myślałem że wadliwy ale mam też XL
sprawny bankowo i rozebrany więc podpiąłem z niego i to samo max ,0.2V.
2. Stator daje faktycznie rozbiegane prądki od ok 10V do 30V, zależy jak szybko kręcić a na jednym łożysku za korbowód to nie za szybko. Ale tyle jeden kabel daje, drugi daje z masą 1,2V -mniej więcej stałe. Dedukuję że to do zasilania CDI. Tylko że koszulki kabli wskazują dokładnie na odwrót... są niebieska i czarna. Przyjąłem że pomyłka.
Podłączyłem żarówę 35W i nic, jeno ciężej kręcić było. Plus do żarówy łapałem na odsłoniętym kablu przed wtyczką do obwodu, czyli chyba ominąłem regulator napięcia, czy nie, skoro on równolegle wpięty? Malusia z czujnika długopisowego się świeciła dobrze, 4W 12V ledwo ledwo. Myślałem że wadliwe zwoje, ale założyłem stator XL i to samo. Czyli za małe obroty by rozjaśniało 35W. Stator XL ma 5 kabli, zmierzyłem czarno-czerwony czyli do CDI i miał też rozbiegane 12-27V, tylko czemu nie 1,2V ? Inny kabel żółty bodaj miał właśnie te 1,2.
3. Cewka - sprawna bankowo bo oporomierz wykazał prawidłowość wg badania w instrukcji a badanie praktyczne baterią od latarki 6V przez szybkie włącz/wyłącz zaindukowało iskrę na świecy czyli świeca, kabel, fajka działają.
4. CDI. Najgorsze że nie daje poznać że działa. Nie ma iskry.
Miernikiem nie da rady go sprawdzić. Podłączyłbym od XLki moduł ale ma inną wtykę, nie chciało mi się kabli wyciągać z niej. Voltomierz między masą a wejściem cewki nic nie pokazał w trakcie wajhowania, czyli brak sygnału. Zamiana kabli statora czyli podanie kilkunastu V na CDI nic nie pokazało.
Czyli skoro oba statory podobnie dają napięcie znaczy można je używać zamiennie choć jeden z instalacji 6V drugi 12V ?? Pytam bo można dokupić z XR600 za jakie 200zł, ma większą moc i 12V.
Konkluzja na dziś: odstawiam w kąt XR i biorę się za sprawdzoną XL. Jak złożę i odpalę to pomierzę volty przy kopaniu i pracy. Da mi to jakiś wgląd, a potem XR w obroty czyli na jesieni chyba.