Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
zielonyB5
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 16.05.2011, 18:18
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nowogard-Szczecin

Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: zielonyB5 »

Witam ostatnimi czasy mam problem z obrotomierzem poniewaz z niewiadomych przyczyn z dnia na dzien zmienil wartosci obrotow dla okreslonej predkosci.
Mianowicie zawsze jezdzilem na rowno 5tys obr co dawalo mi predkosc na poziomie 110km/h na liczniku a teraz przy tej samej predkosci mam 6,5tys obr.
Transalp XL600V-H dodam, ze jeden moduł mam z dominatora.

Mam pytanie do posiadaczy transalpow. Jakie obroty macie przy 110km/h? Takie jak ja wczesniej 5tys obr/min?
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: Next22 »

może to nie obrotomierz tylko sprzęgło ? :lol:
Trampek miał 5tys--100km/h
zmieniłeś moduły miejscami ?
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: kko »

Hola oberżysta, wina i wędzonego łabędzia na stół !

:smile:

Obroty zależą też od wielkości opon i zębatek, więc różnie to bywa...
Przy uślizgu sprzęgła obroty nie utrzymywałyby się na takiej stałej wartości, więc albo moduł pada, albo sam obrotomierz.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: pat13 »

Jeśli koła, ciśnienie w dętkach, zębatki masz jak trzeba, to przy 5000 obr/min powinno być prawie 110 km/h.
Pożycz moduł i podmień bo to zapewne on jest przyczyną.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1616
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: przeszczep »

no to jedziemy z loteriadą - u mnie przy 100km/h jest 5000arpiemów ;) zębatka tył 47 przód 15 chyba ;) chyba że coś pokićkałem, bo dawno nie jeździłem ze sprawnym licznikiem :P

EDZIA:
Pokićkałem ;) http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 00#p152336

przy 100km/h mam 4800rpm. Wcześniej miałem równo 5000, ale i zębatkę tylną miałem większą ;)
Awatar użytkownika
tupek
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 122
Rejestracja: 24.08.2011, 12:51
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: tupek »

tył 49, przód 15 - 5krpm przy 100km/h ;)

pozdrufki
tup
Awatar użytkownika
zielonyB5
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 16.05.2011, 18:18
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nowogard-Szczecin

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: zielonyB5 »

Dzisiaj jak jechalem do pracy znow bylo chwile "normalnie".
Winny moze byc moduł z dominatora za 120zl.ktory mam w miejsce trampkowego.
Musze to rozebrac kiedys i popatrzec co i jak. Ale z tego co widze obrotki w trampkach sie nie psują takze pozostaje moduł...
Awatar użytkownika
Suhy
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 28.03.2012, 09:12
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: Suhy »

Powiem szczerze że spodziewałbym się że sypiący się moduł będzie raczej gubił sygnały a nie je mnożył, szczególnie że chwilami jest normalnie.
Podskoczył Ci o 1500 obr/min, czyli 30%. Czy w Transalpie jest zapłon zawsze kiedy tłok jest u góry? (w dominatorze tak jest, 2 strzały na 4 suwy)
Wtedy możliwym jest że obrotomierz dostaje o 1/3 impulsów więcej niż powinien.
Awatar użytkownika
Suhy
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 28.03.2012, 09:12
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: Suhy »

Tak jeszcze o obrotach: 5000 =100km/h (opona 130x80, przełożenie fabryczne)
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: Next22 »

Tu nie ma żadnej filozofi :)
Masz twa moduły
tylko jeden steruje zegarem ( metodą wypiętej wtyczki można dojść który lub kabelek z jakimś tam paskiem żółtym czy białym )
Zamieniasz moduły miejscami i obserwujesz :)
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
^maran^
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 102
Rejestracja: 10.07.2010, 10:17
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: ^maran^ »

mam podobny problem
z tym ze u mnie obrotomierz pokazuje mniej niz powinien. To oczywiście zależy od jego widzimisie. Trampek jest z 97 r. podobno są tam moduły już zmodernizowane. Nie wiem. jedyną przyczyna mogą byc moduły?
Raz przy 110 pokazuje ~5100 a raz nie przekroczy 3500
dodam że w czasie jazdy po jakimś czasie wraca do normy.
Moto Było : Komarek na dobry początek, Jawa 350 TS, Junak M10 (Jego najbardziej mi żal) Suzuki GS 500E dalekosiężny
Moto Jest : Trampkarz XL 600V zielona mila
: Aprilia Caponord ETV 1000
Awatar użytkownika
airwolf
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1521
Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: airwolf »

zamien moduly miejscami i zpobacz czy wtedy bedzie ten sam problem jesli zniknie to tylko i wylacznie wina modulu
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
^maran^
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 102
Rejestracja: 10.07.2010, 10:17
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: ^maran^ »

czy to oznacza że w niedługim czasie czeka mnie wymiana tak drogiego sprzetu jak moduł? gdzie w trampku z 97 znajdują się moduły? Jeszcze nie miałem z tym problemu więc nie szukałem ich i z tąd moja nie wiedza, a trampka mam zaledwie 6 miesięcy.
Moto Było : Komarek na dobry początek, Jawa 350 TS, Junak M10 (Jego najbardziej mi żal) Suzuki GS 500E dalekosiężny
Moto Jest : Trampkarz XL 600V zielona mila
: Aprilia Caponord ETV 1000
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: czupakabra »

Jeśli to 97r po lifcie, to masz jeden moduł, a znajdziesz go po zdemontowaniu kanapy :wink:
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: Next22 »

Maran w twoim przypadku to pewnie zegar pada
Ale sprawdź jeszcze kabelek-połączenie z modułu do zegara może tam coś nie łączy
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
^maran^
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 102
Rejestracja: 10.07.2010, 10:17
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z obrotomierzem (dobre moduły)

Post autor: ^maran^ »

zaczęło się tak dziac po dlubaniu w okolcach zegarów
nie ingerowałem w same zegary. sciaganie owiewek i ta sprawy. sprawdze.
Moto Było : Komarek na dobry początek, Jawa 350 TS, Junak M10 (Jego najbardziej mi żal) Suzuki GS 500E dalekosiężny
Moto Jest : Trampkarz XL 600V zielona mila
: Aprilia Caponord ETV 1000
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości