Od czasu napisania
pierwszego postu na ten temat , zawieszenie pracuje bez przeszkód. Jednak chęć ułatwienia sobie pracy, podczas ostatniej zmiany uszczelnień, zaowocowała kolejnymi zmianami
.
Chodzi o łatwiejsze zakręcanie lagi korkiem, który jednocześnie musiał wstępnie ścisnąć sprężyny.
W sytuacji gdy przypadkiem przestaniemy przykładać siłę ściskającą sprężyny a gwinty korka i rury zaczęły się skręcać na niewielkim odcinku, nastąpi ścięcie zębów gwintu na korku. Nie dość, że operację dokręcania należy powtórzyć, to jeszcze wiórki materiału z korka mogą pozostać wewnątrz i ewentualnie spowodować szybsze uszkodzenie uszczelniaczy
.
Rozwiązaniem jest ściśnięcie i przytrzymanie sprężyn na tyle głęboko, aby w trakcie przykręcania, na korek nie działały żadne siły z ich strony.
Materiały:
- dwie stalowe śruby M10 x 40 mm z łbem stożkowym;
- dwie nakrętki stalowe M10;
- pręt stalowy gładki fi 8 mm (około 0,3 m);
- dwie mosiężne śruby M10 x 20 mm;
- dwie mosiężne podkładki M10.
Zakres prac:
1. Rozwiercamy gniazda krzyżowe w śrubach z łbem stożkowym aby wewnątrz łebków powstały wklęsłe przestrzenie. Będą to gniazda utrzymujące koniec pręta.
2. Wiercimy w osi korków otwory i gwintujemy na M10.
3. Docinamy gładki pręt na wymaganą długość, wyrównujemy i fazujemy jego końce.
Montaż końcowy:
1. Koniec pręta przytrzymujemy przy pomocy grzechotki z nasadką 8 mm, nasuwamy na niego długą nasadkę 17 mm oraz nagwintowany korek.
2. Wkładamy podkładkę i obie sprężyny dodatkowe.
3. Nakładamy na sprężyny miseczkę z dokręconą śrubą z łbem stożkowym.
4. Drugi koniec pręta umieszczamy w gnieździe w miseczce.
5. Wciskamy miseczkę i sprężyny poprzez pręt. Utrzymujemy powierzchnię miseczki poniżej gwintu w ladze. Ja robię to stojąc na podnóżkach, jedną ręką łapiąc się za gmol, jednocześnie dociskając piersią grzechotkę z prętem.
6. Opuszczamy korek z długą nasadką i palcami drugiej ręki wkręcamy go w lagę do oporu.
7. Wycofujemy pręt.
8. Dokręcamy korek.
9. Wkręcamy w korek śrubę M10 x 20 mm z podkładką.
Całą operację pokazuje film.
Niestety najciekawszy kadr został przesłoniony moją skromną osobą, ale widoczne są wszystkie etapy skręcania
.