Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 423
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: ural2 »

JanuszCh. pisze:Dłubacz, a jak jest z dostępnością tych sprężynek i miseczek w sklepie z linku który podałeś ?? Można w ciemno zamawiać czy dzwonić i sprawdzać czy są dostępne??
Janusz ! Jedz do Rzeszowa na Przemysłową tam jest sklep z częściami żuk lublin. Mają tego od groma.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
toper
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 377
Rejestracja: 16.09.2012, 18:47
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: toper »

Właśnie dziś odebrałem "HARD SUSPENSION SYSTEM" HSS, albo raczej DHSS, " DŁUBACZ HARD SUSPENSION SYSTEM " ... to gdybyś chciał opatentować pomysł i potrzebna była nazwa do celów marketingowych :)
Jestem nowy na forum, ale już zdążyłem się przekonać że Twoje TRANS-UPGRADE są nieźle pomyślane i nieskomplikowane w swojej prostocie, a ile dobrego wnoszą, tak że oby więcej takich pomysłów, gratuluje.
Awatar użytkownika
Genek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 401
Rejestracja: 05.01.2010, 00:14
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Opalenica

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Genek »

patent spoko, tylko jak z wytrzymałością gwintów i śrub zaślepiających (korków) bo przecież dokładamy kolejne obciążenia i siła parcia sprężyn jest dużo większa
Ja, dwa koła i buzia wesoła :) o'#o ....
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Jaro-Ino »

Znacząco zmienia się też SAG i patent o ile sprawdza się w jakiś sposób w terenie to niestety ogranicza prace zawiasu, co może być niekorzystne w szybszych asfaltowych łukach. Mamy mniej skoku podczas wysuwania się widelca, który też jest realizowany szybciej przez większe napięcie sprężyny, co może spowodować utrate przyczepności w przypadku dziury pokonywanej w łuku, kiedy zawias wysunie się do końca i go zabraknie, by koło weszło w dziure/nierówność.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Next22 »

Jaro z własnego doswadczenia
myślę że właśnie na asfalcie jest lepiej
a w terenie dla mnie lipa
Zawias jest twardy nie wybiera

Ale oczywiście co kto woli
albo wysoko albo miękko.
Pozdro dla Dlubacza
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 481
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Dłubacz »

O rany, takiej dyskusji się nie spodziewałem... ale to i dobrze, może ktoś udoskonali to rozwiązanie :smile: .

Dzięki wszystkim za miłe słowa :thanks: .

Next, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź odnośnie zbyt dużej twardości w terenie? Na jakich sprężynach robiłeś próby? W jakim moto? W których momentach jazdy było nie tak?
Awatar użytkownika
rafcco
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 173
Rejestracja: 18.04.2011, 20:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Działoszyn
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: rafcco »

Stasiu ja mam taki patent jak Twój - sprężyna oryginał + dwie dodatkowe zaworowe.
Przejechałem Ukrainę i Rumunię na tym zestawie i ogólnie ok bo ani razu nie dobiło :-)
Druga sprawa to twardość tu się zgodzę z Pawłem zresztą on sam wysłuchiwał ciągle moich marudzeń na ten temat :-)
Przód nie jest dla mnie super sterowny może to wina c-2 z tyłu albo jeszcze czegoś - czego jeszcze się nie doszukałem.
Wróciłem teraz do zestawu tylko z jedną dodatkową sprężyną i zmieniłem na nowo olej - będę obserwował.
Chodzi mi po głowie patent siwego czyli oryginał + powietrze ale to się zobaczy...
pozdrawiam was wszystkich :thumbsup:
No risk no fun
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Next22 »

Dłubacz pisze:
Next, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź odnośnie zbyt dużej twardości w terenie? Na jakich sprężynach robiłeś próby? W jakim moto? W których momentach jazdy było nie tak?
Nie potrafię tłumaczyć ale spróbuję :smile:
Jadąc po ?
Drobne gęste płytkie dołki taka "tartka " miałem wrażenie że mi się owiewki rozsypią
Wszystko się trzęsie bez dodatkowych sprężyn jest lepiej
Były na próbę wsadzone jakieś sprężyny zaworowe używki od znajomego mechanika coś około 5cm h
Moto rd03 ale lagi od rd04 :lol:
Do właściwości trakcyjnych nie mam zastrzeżeń ale komfort dupa
A i teraz jeszcze coś
Lagi zalałem lotosem a to jest chyba 10W nie wiem co było wcześniej.


Jak pisałem wyżej odnośnie wypowiedzi Jaro
dla mnie to jest patent bardziej na asfalt niż w teren
Ale co mi do tego co Komu pasuje
pozdro
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 481
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Dłubacz »

Dzięki chłopaki za wyjaśnienia. Wychodzi na to, że każdy musi popróbować sam :dupa: :wink: .
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: vertus72 »

A ja myslelem,że Stasiu jest tylko ajatollachem wszelkich prondow,a tu proszę :cool:
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
payo-misiek
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 46
Rejestracja: 15.06.2011, 18:29
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mirosławiec

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: payo-misiek »

Wielkie brawa kolego Dłubacz za patent! :D
Zastosowałem u siebie- po sprężynie i miseczce na goleń wraz z wymianą oleju. Nie ten motor! Nie nurkuje przy hamowaniu, nie dobija ( a potrafiło mi się odbić mocowanie gmoli GIVI na błotniku... :/), stabilniej na wprost i w zakręcie :) Trzeba się przyzwyczaić do silniejszego odbicia sprężyn, ale lepsze to niż pływanie miękkiego przodu :)
Kto się waha, zastanawia... MONTOWAĆ!!! :D
PS. Ledwo nakręciłem korki a wrzuciłem po sprężynie- szacun za upchnięcie dwóch :D
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Kristobal »

payo-misiek pisze:...( a potrafiło mi się odbić mocowanie gmoli GIVI na błotniku... :/),
Mam 'forumowe' gmole i także chyba po nich ślady na błotniku :ysz:
payo-misiek pisze: Kto się waha, zastanawia... MONTOWAĆ!!! :D
PS. Ledwo nakręciłem korki a wrzuciłem po sprężynie- szacun za upchnięcie dwóch :D
Także myślę że przy żadnym koszcie warto spróbować dla samego spróbowania. Także nie wiem jak można dwie wepchnąć. :resp: Także tego...
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Jaro-Ino »

Jak to jak.Trzeba mocniej ścisnąć :lol:
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: gwardia »

Jaro-Ino pisze:Jak to jak.Trzeba mocniej ścisnąć :lol:
Moim zdaniem głębiej wepchnąć :wink: .
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
Unzagi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 23.08.2010, 11:36
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Unzagi »

Pytanie: jakie gęstości oleju w lagach macie przy patencie Dłubacza? Mam 15W (gęsty) i myślę nad dołożeniem po jednej sprężynie, ale czy olej nie za gęsty i bedzie :dupa: ?
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: gwardia »

Unzagi pisze:Pytanie: jakie gęstości oleju w lagach macie przy patencie Dłubacza? Mam 15W (gęsty) i myślę nad dołożeniem po jednej sprężynie, ale czy olej nie za gęsty i bedzie :dupa: ?
Ja mam olej taki jak zaleca producent, najlepiej dołóż po sprężynie, przejedź się i zobacz.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Jaro-Ino »

Ludzie często przy dodawaniu sprężyn stwierdzają, że jak to odkręcają to przy okazji zrobią sobie wymiane oleju w lagach i potem zachwycają się patentem ze sprężyną. Nowy olej w wyczyszczonym z zabrudzeń, przepłukanym zawieszeniu, które miało w środku żur robi się o niebo lepsze i bez tych sprężyn. Nie nurkuje tak mocno itd.
Awatar użytkownika
Unzagi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 23.08.2010, 11:36
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Unzagi »

Jaro-Ino pisze:Ludzie często przy dodawaniu sprężyn stwierdzają, że jak to odkręcają to przy okazji zrobią sobie wymiane oleju w lagach i potem zachwycają się patentem ze sprężyną. Nowy olej w wyczyszczonym z zabrudzeń, przepłukanym zawieszeniu, które miało w środku żur robi się o niebo lepsze i bez tych sprężyn. Nie nurkuje tak mocno itd.
Racja, tylko akurat w zeszłym roku wymieniłem olej na 15W i szczerze niewiele od tej pory nakręciłem kilometrów (ten rok szczególnie kiepski jest z różnych względów :sad: ). Oczywiście wymiana oleju to żaden problem, stąd padło moje pytanie czy ew. ktoś ma taki zestaw: 15W, po jednej sprężynie i jak to pracuje.
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
Awatar użytkownika
payo-misiek
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 46
Rejestracja: 15.06.2011, 18:29
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mirosławiec

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: payo-misiek »

Ja wlałem 10W. Nie jestem pewien, ale chyba serwisówka standardowo podaje 5W. Polecam artykuł:
http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
Owszem, nowy olej w lagach czynić może cuda :) W swoim przypadku przed spręzynami w lagach zastosowałem patent z Afri RD 03, czyli pompowane zawieszenie- wstawiłem wetle, pąpka i ciśnienie 0.3- 0.5 i różnica diametralna :thumbsup: Wskakiwał większy prześwit i pewniejsze prowadzenie w trasie, jednak mała obawa przed ogniem po wertepach, stąd patent ze sprężynami.
Koszt znikomy ( miejscowy Polmozbyt od ręki zaoferował 20% zniżki na i tak nieschodzące części) i założę się, że każdy poczuje różnice :grin: Na advrider.com panowie z nieograniczonym budżetem wrzucali inne zawiechy w Trampa- też wyjście, jednak w/w tańsze dlatego polecam patent kolegi sprawdzony na własnym :dupa:
Nie używasz skóry, ani też Cordury, gdy się wypierniczysz to na dupie dziury
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: grad74 »

"Obsikuję" temat dla zaznaczenia, będę kombinował :)
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości