Janusz ! Jedz do Rzeszowa na Przemysłową tam jest sklep z częściami żuk lublin. Mają tego od groma.JanuszCh. pisze:Dłubacz, a jak jest z dostępnością tych sprężynek i miseczek w sklepie z linku który podałeś ?? Można w ciemno zamawiać czy dzwonić i sprawdzać czy są dostępne??
Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- toper
- miejski lanser
- Posty: 377
- Rejestracja: 16.09.2012, 18:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Właśnie dziś odebrałem "HARD SUSPENSION SYSTEM" HSS, albo raczej DHSS, " DŁUBACZ HARD SUSPENSION SYSTEM " ... to gdybyś chciał opatentować pomysł i potrzebna była nazwa do celów marketingowych :)
Jestem nowy na forum, ale już zdążyłem się przekonać że Twoje TRANS-UPGRADE są nieźle pomyślane i nieskomplikowane w swojej prostocie, a ile dobrego wnoszą, tak że oby więcej takich pomysłów, gratuluje.
Jestem nowy na forum, ale już zdążyłem się przekonać że Twoje TRANS-UPGRADE są nieźle pomyślane i nieskomplikowane w swojej prostocie, a ile dobrego wnoszą, tak że oby więcej takich pomysłów, gratuluje.
- Genek
- miejski lanser
- Posty: 401
- Rejestracja: 05.01.2010, 00:14
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Opalenica
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
patent spoko, tylko jak z wytrzymałością gwintów i śrub zaślepiających (korków) bo przecież dokładamy kolejne obciążenia i siła parcia sprężyn jest dużo większa
Ja, dwa koła i buzia wesoła :) o'#o ....
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Znacząco zmienia się też SAG i patent o ile sprawdza się w jakiś sposób w terenie to niestety ogranicza prace zawiasu, co może być niekorzystne w szybszych asfaltowych łukach. Mamy mniej skoku podczas wysuwania się widelca, który też jest realizowany szybciej przez większe napięcie sprężyny, co może spowodować utrate przyczepności w przypadku dziury pokonywanej w łuku, kiedy zawias wysunie się do końca i go zabraknie, by koło weszło w dziure/nierówność.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Jaro z własnego doswadczenia
myślę że właśnie na asfalcie jest lepiej
a w terenie dla mnie lipa
Zawias jest twardy nie wybiera
Ale oczywiście co kto woli
albo wysoko albo miękko.
Pozdro dla Dlubacza
myślę że właśnie na asfalcie jest lepiej
a w terenie dla mnie lipa
Zawias jest twardy nie wybiera
Ale oczywiście co kto woli
albo wysoko albo miękko.
Pozdro dla Dlubacza
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
O rany, takiej dyskusji się nie spodziewałem... ale to i dobrze, może ktoś udoskonali to rozwiązanie .
Dzięki wszystkim za miłe słowa .
Next, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź odnośnie zbyt dużej twardości w terenie? Na jakich sprężynach robiłeś próby? W jakim moto? W których momentach jazdy było nie tak?
Dzięki wszystkim za miłe słowa .
Next, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź odnośnie zbyt dużej twardości w terenie? Na jakich sprężynach robiłeś próby? W jakim moto? W których momentach jazdy było nie tak?
- rafcco
- dwusuwowy rider
- Posty: 173
- Rejestracja: 18.04.2011, 20:58
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Działoszyn
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Stasiu ja mam taki patent jak Twój - sprężyna oryginał + dwie dodatkowe zaworowe.
Przejechałem Ukrainę i Rumunię na tym zestawie i ogólnie ok bo ani razu nie dobiło
Druga sprawa to twardość tu się zgodzę z Pawłem zresztą on sam wysłuchiwał ciągle moich marudzeń na ten temat
Przód nie jest dla mnie super sterowny może to wina c-2 z tyłu albo jeszcze czegoś - czego jeszcze się nie doszukałem.
Wróciłem teraz do zestawu tylko z jedną dodatkową sprężyną i zmieniłem na nowo olej - będę obserwował.
Chodzi mi po głowie patent siwego czyli oryginał + powietrze ale to się zobaczy...
pozdrawiam was wszystkich
Przejechałem Ukrainę i Rumunię na tym zestawie i ogólnie ok bo ani razu nie dobiło
Druga sprawa to twardość tu się zgodzę z Pawłem zresztą on sam wysłuchiwał ciągle moich marudzeń na ten temat
Przód nie jest dla mnie super sterowny może to wina c-2 z tyłu albo jeszcze czegoś - czego jeszcze się nie doszukałem.
Wróciłem teraz do zestawu tylko z jedną dodatkową sprężyną i zmieniłem na nowo olej - będę obserwował.
Chodzi mi po głowie patent siwego czyli oryginał + powietrze ale to się zobaczy...
pozdrawiam was wszystkich
No risk no fun
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Nie potrafię tłumaczyć ale spróbujęDłubacz pisze:
Next, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź odnośnie zbyt dużej twardości w terenie? Na jakich sprężynach robiłeś próby? W jakim moto? W których momentach jazdy było nie tak?
Jadąc po ?
Drobne gęste płytkie dołki taka "tartka " miałem wrażenie że mi się owiewki rozsypią
Wszystko się trzęsie bez dodatkowych sprężyn jest lepiej
Były na próbę wsadzone jakieś sprężyny zaworowe używki od znajomego mechanika coś około 5cm h
Moto rd03 ale lagi od rd04
Do właściwości trakcyjnych nie mam zastrzeżeń ale komfort dupa
A i teraz jeszcze coś
Lagi zalałem lotosem a to jest chyba 10W nie wiem co było wcześniej.
Jak pisałem wyżej odnośnie wypowiedzi Jaro
dla mnie to jest patent bardziej na asfalt niż w teren
Ale co mi do tego co Komu pasuje
pozdro
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Dzięki chłopaki za wyjaśnienia. Wychodzi na to, że każdy musi popróbować sam .
- vertus72
- czyściciel nagaru
- Posty: 528
- Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Litzmanstad
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
A ja myslelem,że Stasiu jest tylko ajatollachem wszelkich prondow,a tu proszę
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
- payo-misiek
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 46
- Rejestracja: 15.06.2011, 18:29
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mirosławiec
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Wielkie brawa kolego Dłubacz za patent! :D
Zastosowałem u siebie- po sprężynie i miseczce na goleń wraz z wymianą oleju. Nie ten motor! Nie nurkuje przy hamowaniu, nie dobija ( a potrafiło mi się odbić mocowanie gmoli GIVI na błotniku... :/), stabilniej na wprost i w zakręcie :) Trzeba się przyzwyczaić do silniejszego odbicia sprężyn, ale lepsze to niż pływanie miękkiego przodu :)
Kto się waha, zastanawia... MONTOWAĆ!!! :D
PS. Ledwo nakręciłem korki a wrzuciłem po sprężynie- szacun za upchnięcie dwóch :D
Zastosowałem u siebie- po sprężynie i miseczce na goleń wraz z wymianą oleju. Nie ten motor! Nie nurkuje przy hamowaniu, nie dobija ( a potrafiło mi się odbić mocowanie gmoli GIVI na błotniku... :/), stabilniej na wprost i w zakręcie :) Trzeba się przyzwyczaić do silniejszego odbicia sprężyn, ale lepsze to niż pływanie miękkiego przodu :)
Kto się waha, zastanawia... MONTOWAĆ!!! :D
PS. Ledwo nakręciłem korki a wrzuciłem po sprężynie- szacun za upchnięcie dwóch :D
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Mam 'forumowe' gmole i także chyba po nich ślady na błotnikupayo-misiek pisze:...( a potrafiło mi się odbić mocowanie gmoli GIVI na błotniku... :/),
Także myślę że przy żadnym koszcie warto spróbować dla samego spróbowania. Także nie wiem jak można dwie wepchnąć. Także tego...payo-misiek pisze: Kto się waha, zastanawia... MONTOWAĆ!!!
PS. Ledwo nakręciłem korki a wrzuciłem po sprężynie- szacun za upchnięcie dwóch
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Jak to jak.Trzeba mocniej ścisnąć
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Moim zdaniem głębiej wepchnąć .Jaro-Ino pisze:Jak to jak.Trzeba mocniej ścisnąć
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Pytanie: jakie gęstości oleju w lagach macie przy patencie Dłubacza? Mam 15W (gęsty) i myślę nad dołożeniem po jednej sprężynie, ale czy olej nie za gęsty i bedzie ?
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Ja mam olej taki jak zaleca producent, najlepiej dołóż po sprężynie, przejedź się i zobacz.Unzagi pisze:Pytanie: jakie gęstości oleju w lagach macie przy patencie Dłubacza? Mam 15W (gęsty) i myślę nad dołożeniem po jednej sprężynie, ale czy olej nie za gęsty i bedzie ?
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Ludzie często przy dodawaniu sprężyn stwierdzają, że jak to odkręcają to przy okazji zrobią sobie wymiane oleju w lagach i potem zachwycają się patentem ze sprężyną. Nowy olej w wyczyszczonym z zabrudzeń, przepłukanym zawieszeniu, które miało w środku żur robi się o niebo lepsze i bez tych sprężyn. Nie nurkuje tak mocno itd.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Racja, tylko akurat w zeszłym roku wymieniłem olej na 15W i szczerze niewiele od tej pory nakręciłem kilometrów (ten rok szczególnie kiepski jest z różnych względów ). Oczywiście wymiana oleju to żaden problem, stąd padło moje pytanie czy ew. ktoś ma taki zestaw: 15W, po jednej sprężynie i jak to pracuje.Jaro-Ino pisze:Ludzie często przy dodawaniu sprężyn stwierdzają, że jak to odkręcają to przy okazji zrobią sobie wymiane oleju w lagach i potem zachwycają się patentem ze sprężyną. Nowy olej w wyczyszczonym z zabrudzeń, przepłukanym zawieszeniu, które miało w środku żur robi się o niebo lepsze i bez tych sprężyn. Nie nurkuje tak mocno itd.
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
- payo-misiek
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 46
- Rejestracja: 15.06.2011, 18:29
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mirosławiec
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Ja wlałem 10W. Nie jestem pewien, ale chyba serwisówka standardowo podaje 5W. Polecam artykuł:
http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
Owszem, nowy olej w lagach czynić może cuda W swoim przypadku przed spręzynami w lagach zastosowałem patent z Afri RD 03, czyli pompowane zawieszenie- wstawiłem wetle, pąpka i ciśnienie 0.3- 0.5 i różnica diametralna Wskakiwał większy prześwit i pewniejsze prowadzenie w trasie, jednak mała obawa przed ogniem po wertepach, stąd patent ze sprężynami.
Koszt znikomy ( miejscowy Polmozbyt od ręki zaoferował 20% zniżki na i tak nieschodzące części) i założę się, że każdy poczuje różnice Na advrider.com panowie z nieograniczonym budżetem wrzucali inne zawiechy w Trampa- też wyjście, jednak w/w tańsze dlatego polecam patent kolegi sprawdzony na własnym
http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
Owszem, nowy olej w lagach czynić może cuda W swoim przypadku przed spręzynami w lagach zastosowałem patent z Afri RD 03, czyli pompowane zawieszenie- wstawiłem wetle, pąpka i ciśnienie 0.3- 0.5 i różnica diametralna Wskakiwał większy prześwit i pewniejsze prowadzenie w trasie, jednak mała obawa przed ogniem po wertepach, stąd patent ze sprężynami.
Koszt znikomy ( miejscowy Polmozbyt od ręki zaoferował 20% zniżki na i tak nieschodzące części) i założę się, że każdy poczuje różnice Na advrider.com panowie z nieograniczonym budżetem wrzucali inne zawiechy w Trampa- też wyjście, jednak w/w tańsze dlatego polecam patent kolegi sprawdzony na własnym
Nie używasz skóry, ani też Cordury, gdy się wypierniczysz to na dupie dziury
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
"Obsikuję" temat dla zaznaczenia, będę kombinował
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości