Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
- Madman
- czyściciel nagaru
- Posty: 541
- Rejestracja: 10.06.2011, 20:33
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Suchedniów
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Ciekawi mnie właśnie jak taki tuning ma wpływ na zużywanie się sprężyn w lagach. Wiadomo że zależy to od rodzaju terenu w jakim kierownik sie porusza czestotliwości jazdy i 10 innych powodów ale czy w znaczym czy minimalnym stopniu przyspieszają zużycie. Trzeba będzie to sprawdzić na żywym organizmie.
"What’s being said, What’s in your head, What’s in the words that we believe,
Bop to the sound, Drop what you got, Cause it’s a song inside of me,
Bop to the sound, Drop what you got, Cause it’s a song inside of me,
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Moja praktyka mówi mi, że z kociaka lwa się nie zrobi i jedyną sensowną zmianą właściwości zawieszenia jest albo zmiana motóra albo zmiana zawieszenia. Zakładam, że dbamy o to zawieszenie, które jest, tzn. zmieniamy oleum po roku/12 tyś km i obserwujemy zużycie elementów zawieszenia. Można kombinować z gęstością oleju, twardością/typem sprężyn, można wstawiać "patenty" (ale to już zaczyna być rzeźba) typu zaworku do pompowania, sprężyny od żuka (sam wstawiłem w trampku jak go miałem) ale to daje niewielkie zmiany.
Jeśli oczekuje się realnych zmian w zawieszeniu - albo zmiana zawiasu na inny (nowszy, z regulacją, USD itp) albo zmiana motocykla.
Madman - porozglądaj się za zawiasem od Husqvarny TE 610 - większy skok niż TA, regulacja, cena naprawdę dobra (za USD na alledrogo trzeba dać jakieś 6-7 stówek z półkami jak się ustrzeli), do tego łożyska (jakaś 100 z hakiem), sprężyny od Wilbersa pod wagę motóra (jakieś 200 zł), sztyca (u tokarza jakieś 70 zeta). Trzeba zmienić koło na to od Husqi (jakieś 500 zł) + (o ile się chce) adapter pod większą tarczę i przewód hamulcowy. Zamkniesz się w 1700 - 1800 zł za wszystko jak się ponegocjuje. Policz sobie, ile weźmiesz za swoje zawieszenie, które zdejmiesz z trampka łacznie z kołem (pewnie nie mniej niż za całość od Husqi) a dostaniesz o niebo lepsze zawieszenie SERYJNE z regulacjami + (jeśli weźmiesz tarczę 320 mm) lepsze heble
Ale nie każdy lubi rzeźbić (chce) - to wybór każdego indywidualnie.
Jeśli oczekuje się realnych zmian w zawieszeniu - albo zmiana zawiasu na inny (nowszy, z regulacją, USD itp) albo zmiana motocykla.
Madman - porozglądaj się za zawiasem od Husqvarny TE 610 - większy skok niż TA, regulacja, cena naprawdę dobra (za USD na alledrogo trzeba dać jakieś 6-7 stówek z półkami jak się ustrzeli), do tego łożyska (jakaś 100 z hakiem), sprężyny od Wilbersa pod wagę motóra (jakieś 200 zł), sztyca (u tokarza jakieś 70 zeta). Trzeba zmienić koło na to od Husqi (jakieś 500 zł) + (o ile się chce) adapter pod większą tarczę i przewód hamulcowy. Zamkniesz się w 1700 - 1800 zł za wszystko jak się ponegocjuje. Policz sobie, ile weźmiesz za swoje zawieszenie, które zdejmiesz z trampka łacznie z kołem (pewnie nie mniej niż za całość od Husqi) a dostaniesz o niebo lepsze zawieszenie SERYJNE z regulacjami + (jeśli weźmiesz tarczę 320 mm) lepsze heble
Ale nie każdy lubi rzeźbić (chce) - to wybór każdego indywidualnie.
- Madman
- czyściciel nagaru
- Posty: 541
- Rejestracja: 10.06.2011, 20:33
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Suchedniów
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Mirko powiem Tobie że lepiel tego rozrysować nie mogłeś Tyle że wszystko ma swoje wady i zalety. Jedną z opcji nad którą myślałem była sprzedaż motka i kupno innego. Ale myśle że jeszcze będe sie starał wyczarować coś z tego co mam. 1500 - 2000 zł za zawieche to dla mnie za dużo wolałbym już dołożyć tą kasę do 2 motka. Pozdro.
"What’s being said, What’s in your head, What’s in the words that we believe,
Bop to the sound, Drop what you got, Cause it’s a song inside of me,
Bop to the sound, Drop what you got, Cause it’s a song inside of me,
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 88
- Rejestracja: 05.12.2011, 20:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Mirkoslawski,pompowane lagi,korki z zaworkami są ori w XL,XR,XRV np. i nie jest to rzeźba.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
No chyba jednak nie ori... Bynajmniej nie w xr i xrv (tu pewny nie jestem) - niezbyt zdrowe rozwiązanie z tego co we wsi gadają
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
W XL - nie ma w serii, w XRV tylko do bodajże 95/96 roku, w XR to nie wiem ale nie kojarzę. W każdym bądź razie pisałem o sytuacji, gdy zaworki są dokładane w lagę, gdzie ich wcześniej nie byłoRaviking pisze:Mirkoslawski,pompowane lagi,korki z zaworkami są ori w XL,XR,XRV np. i nie jest to rzeźba.
I zgadzam się z Piotrkiem - w lagach bez seryjnie zamontowanych zaworków uszczelniacze polecą szybko, jeśli ktoś przesadzi z "air pump" W XRV natomiast zaworki służą raczej do spuszczania z lag ciśnienia, które się tworzy podczas pracy zawieszenia (szczególnie o dużym skoku) a nie do ich pompowania.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Uszczelniacze wyrzygają olej (bo wyciekiem trudno to nazwać) jeśli przesadzi się nawet nieznacznie z ilością oleju i trochę ekstremalnie zacznie je traktować. Niestety miałem okazję się przekonać. Co dopiero kiedy ktoś zacznie pompować tam powietrze.
Zresztą w fabrycznej instrukcji jest napisane tłustym drukiem - co jakiś czas lagi odpowietrzać a nie dokładać zaworki dopompowywać jeszcze.
Zresztą w fabrycznej instrukcji jest napisane tłustym drukiem - co jakiś czas lagi odpowietrzać a nie dokładać zaworki dopompowywać jeszcze.
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Uszczelniacze olejowe w zawiasie z seryjnymi zaworkami niczym się nie różnią od tych bez zaworków. Przykładowo XT600Z ma te same uszczelniacze co NX650, KLE500 te same co DR650/800 itd. Instrukcja KLE 500 na temat ciśnienia mówi "0 kPa (Adjustable)" bez podawania zakresów, natomiast w XT600 podano zakres 0-0.6bar.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
RD04 miało zalecenie by przy pompowaniu lag nie było tam ciśnienia wyższego niż 0,4bara. Nawet naklejka na zbiorniku o tym mówiła.
Nie zgodze się też z twierdzeniem, że zawias po dołożeniu sprężyny zachowuje się tak jak zimą. W niskich temperaturach gęsty olej spowalnia zarówno tłumienie dobicia jak i odbicia. W przypadku dołożenia sprężyny spowolnione jest dobicie, ale odbicie jest szybsze niż w serii.
Nie zgodze się też z twierdzeniem, że zawias po dołożeniu sprężyny zachowuje się tak jak zimą. W niskich temperaturach gęsty olej spowalnia zarówno tłumienie dobicia jak i odbicia. W przypadku dołożenia sprężyny spowolnione jest dobicie, ale odbicie jest szybsze niż w serii.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Przewertowalem temat, ale nie widzę informacji ile oleju lejecie np. Po dolożeniu jednej sprężyny, Lejecie wg instrukcji czy mniej? Bo w sumie dochodzi dodatkowy element.
- KJU
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 454
- Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Słojczany
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
To zwróć uwagę, że to nie jest nowy element, tylko zamienia się tulejki na sprężyny, oleju lałem wg instrukcji po tej modyfikacji. (wg opinii kolegów z forum po 1 szt jest za mało) Sam wdusiłem po 2 szt. i jest optymalnie.miklaz pisze:Przewertowalem temat, ale nie widzę informacji ile oleju lejecie np. Po dolożeniu jednej sprężyny, Lejecie wg instrukcji czy mniej? Bo w sumie dochodzi dodatkowy element.
Pozdrawiam
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
W sumie racja, moje niedopatrzenie, bo wchodzi tu w grę wymiana elementu. Ok, ale zawsze człowiek mądrzejszy jak się zapyta. Z afry wracam na trampka i pierwsze co się rzuca w oczy to, że przód siedzi, więc póki jeszcze zima trzeba się wziąć za usprawnienia. Zwłaszcza, że koszty nie są wielkie.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Czytam, czytam i podjąłem decyzję- zrobie tuning zawieszenia przedniego:) Ale poki co założe tylko po jednej sprężynie na lagę i wymienie olej na 15W i w sezonie zobacze jak się jeździ:) Muszę też podkręcić tylną sprężynę bo dla mnie jest za miekka:) jakby ktoś w Warszawie szukał sprężyn do zawieszenia to jest sklep http://www.pkt.pl/mapa/ogar-s-c-cz%C4%9 ... s=10033428 (mam nadzieje, że nie dostanę za to po głowie):) Sprężyna kosztuje 6,5 i miseczka koło 6zł:)
i jeszcze takie pytanie dotyczące wymiany oleju w lagach- najlepiej jest zdjąć cały amortyzator i wylac z niego stary olej i dopiero wlac nowy? Mam pytanie tez ile tego oleju wlać na jedną lagę i jaką długość powinny mieć sprężyny nadające się jeszcze do jazdy?
i jeszcze takie pytanie dotyczące wymiany oleju w lagach- najlepiej jest zdjąć cały amortyzator i wylac z niego stary olej i dopiero wlac nowy? Mam pytanie tez ile tego oleju wlać na jedną lagę i jaką długość powinny mieć sprężyny nadające się jeszcze do jazdy?
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Wszystko jest na forum: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ju#p215375Adam_M pisze:i jeszcze takie pytanie dotyczące wymiany oleju w lagach- najlepiej jest zdjąć cały amortyzator i wylac z niego stary olej i dopiero wlac nowy? Mam pytanie tez ile tego oleju wlać na jedną lagę i jaką długość powinny mieć sprężyny nadające się jeszcze do jazdy?
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... =40#p56221
o wymiarach serwisowych też się coś znajdzie. Polecam Haynesa.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Super dzięki za szybką odpowiedź. poczytam sobie tamte tematy- Jestem nowy więc każda pomoc w forumowych zawiłościach się przyda:)
Pozdrawiam:)
Pozdrawiam:)
- gumbas
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 31.07.2012, 21:08
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
W trampku hydraulika jest prosta jak budowa cepa jest otwór przez który przelatuje olej i bez względu na prędkość przepływu tłumienie jest takie same, i to jest problem. Nie da się rozwiązać tego sprężynami olejami powietrzem. Jedynym sensownym rozwiązaniem, jest zmiana zaworowania albo całego zawieszenia.
Tłumienie powinno być większe na początku przy niewielkich ruchach widelca drobne nierówności, podparcie hydrauliczne podczas hamowania, ale jak wjedzie się w zajebistą dziurę to powinno zmaleć aby nie doszło do blokady hydraulicznej widelca żeby przyjął nierówności zaraz potem wzrosnąć zapobiegając dobiciu a w następstwie zbyt gwałtownemu odbiciu widelca.
Czemu nie progresy ? ano temu że działają odwrotnie w początkowej fazie są miękkie a a mocniej ściśnięte się utwardzają. do tego nie wykorzystamy całego zakresu pracy widelca zamiast skoku 20cm będzie 15cm bez sensu. jedyny plus to że nie będzie tak dużego nurkowania.
Czemu nie dodatkowe sprężyny od żuka. ano temu że w ten sposób zmieniamy sag nic ponadto, czyli jeżeli ktoś ma poprawny sag pod swoją wagę sprężyny są bez sensu.
Czemu nie gęstszy olej? ano temu że poprawi to prace przy małych prędkościach widelca i popsuje przy dużych (najzad na dużą nierówność)
To co zrobić.
1. Kupić KTM 30tys
2. Zmienić widelec 2 tys
3. Sensownie przerobić widelec 800 zł
ja zrobiłem tak jako że wykonanie zaworów widelca w domowym zaciszu jest niewykonalne, musiałem je zakupić do wyboru są dwie firmy Race Tech i Ricor wybrałem Ricor są zrobione pod widelec 41mm. Rozebrałem widelec wylałem z niego gnój wyczyściłem poskładałem pod sprężyny włożyłem zawory zalałem olejem 5w zakręciłem korkami z ebay z regulacją napięcia wstępnego. Oleju dolałem o 6 mm więcej, przez co zwiększyła się progresja przy skrajnej kompresji widelca.
Jak to działa, ano działa bardzo dobrze zawieszenie nie nurkuje, pracuje w całym zakresie, nie ma efektu blokady hydraulicznej bo zawór otwiera drugi obieg przy dużych prędkościach widelca, idealnie wybiera małe nierówności. Brakuje mu może sztywności z racji średnic 41mm ale do cywilnej jazdy wystarcza.
Tłumienie powinno być większe na początku przy niewielkich ruchach widelca drobne nierówności, podparcie hydrauliczne podczas hamowania, ale jak wjedzie się w zajebistą dziurę to powinno zmaleć aby nie doszło do blokady hydraulicznej widelca żeby przyjął nierówności zaraz potem wzrosnąć zapobiegając dobiciu a w następstwie zbyt gwałtownemu odbiciu widelca.
Czemu nie progresy ? ano temu że działają odwrotnie w początkowej fazie są miękkie a a mocniej ściśnięte się utwardzają. do tego nie wykorzystamy całego zakresu pracy widelca zamiast skoku 20cm będzie 15cm bez sensu. jedyny plus to że nie będzie tak dużego nurkowania.
Czemu nie dodatkowe sprężyny od żuka. ano temu że w ten sposób zmieniamy sag nic ponadto, czyli jeżeli ktoś ma poprawny sag pod swoją wagę sprężyny są bez sensu.
Czemu nie gęstszy olej? ano temu że poprawi to prace przy małych prędkościach widelca i popsuje przy dużych (najzad na dużą nierówność)
To co zrobić.
1. Kupić KTM 30tys
2. Zmienić widelec 2 tys
3. Sensownie przerobić widelec 800 zł
ja zrobiłem tak jako że wykonanie zaworów widelca w domowym zaciszu jest niewykonalne, musiałem je zakupić do wyboru są dwie firmy Race Tech i Ricor wybrałem Ricor są zrobione pod widelec 41mm. Rozebrałem widelec wylałem z niego gnój wyczyściłem poskładałem pod sprężyny włożyłem zawory zalałem olejem 5w zakręciłem korkami z ebay z regulacją napięcia wstępnego. Oleju dolałem o 6 mm więcej, przez co zwiększyła się progresja przy skrajnej kompresji widelca.
Jak to działa, ano działa bardzo dobrze zawieszenie nie nurkuje, pracuje w całym zakresie, nie ma efektu blokady hydraulicznej bo zawór otwiera drugi obieg przy dużych prędkościach widelca, idealnie wybiera małe nierówności. Brakuje mu może sztywności z racji średnic 41mm ale do cywilnej jazdy wystarcza.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 09.01.2014, 22:11
- Mój motocykl: XL650V
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
witam czy tak samo da sie utwardzic 650 nie chcialbym podwyzszac ale utwardzic.Moim pomyslem bylo zalac olejem 15stka lagi.pozdrawiam
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Jak się uda to kiedyś Cię poproszę o spotkanie na sprzętach i zobaczę jak to ustrojstwo faktycznie działa. Może też wtedy zainwestujęgumbas pisze:W trampku hydraulika jest prosta jak budowa cepa jest otwór przez który przelatuje olej i bez względu na prędkość przepływu tłumienie jest takie same, i to jest problem. Nie da się rozwiązać tego sprężynami olejami powietrzem. Jedynym sensownym rozwiązaniem, jest zmiana zaworowania albo całego zawieszenia.
Tłumienie powinno być większe na początku przy niewielkich ruchach widelca drobne nierówności, podparcie hydrauliczne podczas hamowania, ale jak wjedzie się w zajebistą dziurę to powinno zmaleć aby nie doszło do blokady hydraulicznej widelca żeby przyjął nierówności zaraz potem wzrosnąć zapobiegając dobiciu a w następstwie zbyt gwałtownemu odbiciu widelca.
Czemu nie progresy ? ano temu że działają odwrotnie w początkowej fazie są miękkie a a mocniej ściśnięte się utwardzają. do tego nie wykorzystamy całego zakresu pracy widelca zamiast skoku 20cm będzie 15cm bez sensu. jedyny plus to że nie będzie tak dużego nurkowania.
Czemu nie dodatkowe sprężyny od żuka. ano temu że w ten sposób zmieniamy sag nic ponadto, czyli jeżeli ktoś ma poprawny sag pod swoją wagę sprężyny są bez sensu.
Czemu nie gęstszy olej? ano temu że poprawi to prace przy małych prędkościach widelca i popsuje przy dużych (najzad na dużą nierówność)
To co zrobić.
1. Kupić KTM 30tys
2. Zmienić widelec 2 tys
3. Sensownie przerobić widelec 800 zł
ja zrobiłem tak jako że wykonanie zaworów widelca w domowym zaciszu jest niewykonalne, musiałem je zakupić do wyboru są dwie firmy Race Tech i Ricor wybrałem Ricor są zrobione pod widelec 41mm. Rozebrałem widelec wylałem z niego gnój wyczyściłem poskładałem pod sprężyny włożyłem zawory zalałem olejem 5w zakręciłem korkami z ebay z regulacją napięcia wstępnego. Oleju dolałem o 6 mm więcej, przez co zwiększyła się progresja przy skrajnej kompresji widelca.
Jak to działa, ano działa bardzo dobrze zawieszenie nie nurkuje, pracuje w całym zakresie, nie ma efektu blokady hydraulicznej bo zawór otwiera drugi obieg przy dużych prędkościach widelca, idealnie wybiera małe nierówności. Brakuje mu może sztywności z racji średnic 41mm ale do cywilnej jazdy wystarcza.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia
Ja też z chęcią bym przetestował Gumbas'owe rozwiązanie albo chociaż posłuchał/poczytał relacji z jazdy w porównaniu do "fabryki".
Test - jazda po zakrętach oraz jazda po dziurach.
Test - jazda po zakrętach oraz jazda po dziurach.
Ostatnio zmieniony 05.03.2014, 15:15 przez Nadol, łącznie zmieniany 2 razy.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość