regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Nagraj filmik z tym cykaniem, może coś się poradzi.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Cyka jakby nie miał smarowania. U mnie tak w seacie na początku tak cyka kilka sekund po odpaleniu silnika .
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
W seacie to pewnie zawory cykają po odpaleniu.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Tak. Zawory Kilka sekund pocyka sobie.Karolek1 pisze:W seacie to pewnie zawory cykają po odpaleniu.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Bo ma hydropopychacze. Zawsze będzie klepać. Wypełnia je olejem i nastaje cisza. Jazda na syntetyku skraca czas tego klepaniaSolidworks pisze:Tak. Zawory Kilka sekund pocyka sobie.Karolek1 pisze:W seacie to pewnie zawory cykają po odpaleniu.
A jeśli chodzi o klepanie zaworów w TA to nawet dobrze wyregulowane potrafią cykać. Pomaga wymiana śruby pchającej zawór, którą kontruje się na dźwigience, ale samo cykanie nie jest w żaden sposób szkodliwe dla silnika i nie ma sensu tego robić.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Kurcze, aleście namieszali w wątku (albo w sumie ja ) tymi dieslami
Ja tam lubię mojego 1,8TD I jego kle kle tez
Filmik z silnikiem TA zrobię jak zapożyczę coś co ma kamerę...
Jaro - cykanie ustaje ja się silnik nagrzeje, ale z tymi śrubami to może być trafna diagnoza. Kiedyś dyskutowaliśmy, byc moze nawet w tym wątku o wyrabiającym się z starych silnikach miejscu styku śrubka - zawór tak, że finalnie ustawiony luz jest nieco większy niż zmierzony... Ale To chyba zbyt duze filozofowanie jest jak na trampka.
Ja tam lubię mojego 1,8TD I jego kle kle tez
Filmik z silnikiem TA zrobię jak zapożyczę coś co ma kamerę...
Jaro - cykanie ustaje ja się silnik nagrzeje, ale z tymi śrubami to może być trafna diagnoza. Kiedyś dyskutowaliśmy, byc moze nawet w tym wątku o wyrabiającym się z starych silnikach miejscu styku śrubka - zawór tak, że finalnie ustawiony luz jest nieco większy niż zmierzony... Ale To chyba zbyt duze filozofowanie jest jak na trampka.
-
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 13.07.2014, 21:13
- Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Zabrałem się za synchronizację gaźników :) Załatwiłem sobie wakumetry super profesjonalne :P itd. I mam problem otóż nie mogę za żadne skarby odkręcić tej zaślepki do wkręcenia króćca. Śrubka jest na krzyżak i już jest trochę obrobiona, co ja mówię - obrobiona jest jak jak cholera :(. Polewam wd40 i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Czy ją jakoś rozwiercić. I pytanie jak by się ją już udało wykręcić to jest szansa kupienia jakiejś zastępczej śrubki no ba wkręcenie tej samej nie miało by sensu. Czy można zostaić niezaślepiony króciec ??
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
To zwykła śrubka wystarczy w to miejsce. A spróbuj usunąć wykrętakiem.krzychp-22 pisze:Zabrałem się za synchronizację gaźników Załatwiłem sobie wakumetry super profesjonalne itd. I mam problem otóż nie mogę za żadne skarby odkręcić tej zaślepki do wkręcenia króćca. Śrubka jest na krzyżak i już jest trochę obrobiona, co ja mówię - obrobiona jest jak jak cholera . Polewam wd40 i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Czy ją jakoś rozwiercić. I pytanie jak by się ją już udało wykręcić to jest szansa kupienia jakiejś zastępczej śrubki no ba wkręcenie tej samej nie miało by sensu. Czy można zostaić niezaślepiony króciec ??
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- KubaMoto
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 427
- Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdynia
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Natnij pilka do metalu lub bardzo cienka tarcza szlifierska , tak by plaski srubeks zalapal, powinno puscic.krzychp-22 pisze:Zabrałem się za synchronizację gaźników Załatwiłem sobie wakumetry super profesjonalne itd. I mam problem otóż nie mogę za żadne skarby odkręcić tej zaślepki do wkręcenia króćca. Śrubka jest na krzyżak i już jest trochę obrobiona, co ja mówię - obrobiona jest jak jak cholera . Polewam wd40 i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Czy ją jakoś rozwiercić. I pytanie jak by się ją już udało wykręcić to jest szansa kupienia jakiejś zastępczej śrubki no ba wkręcenie tej samej nie miało by sensu. Czy można zostaić niezaślepiony króciec ??
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
-
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 13.07.2014, 21:13
- Mój motocykl: nie mam jeszcze TA
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
No i udało się dzięki za rady. Ja odkręciłem w ten sposób że po nocnym moczeniu w WD 40 przyłożyłem płaski śrubokręt w który uderzyłem kilka razy młotkiem. W sumie chciałem zrobić nacięcie do odkręcenia ale chyba po trzecim uderzeniu (oczywiście z wyczuciem) śrubka sama się popuściła. Potem poszło już lekko A jeszcze jedno - uważajcie na oryginalny króciec było o tym na forum ze jest kruchy ale nie sądziłem że jest aż tak i przy zakręcaniu go urwałem na szczęście miałem zapasowe
- Slawol74
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 240
- Rejestracja: 10.10.2015, 17:29
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Pawel1980
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 312
- Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Giżycko
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
...i w Rotax'ie np Aprilia Pegaso/BMW F650F/ST...
- KubaMoto
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 427
- Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdynia
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
KLR 650 ma plytki,niestety..Solidworks pisze:Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
- Slawol74
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 240
- Rejestracja: 10.10.2015, 17:29
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dzieki za info . Jutro regulacja zaworów . Moto zawiezione do mechaniora . Może nie trzeba będzie nic regulować bo po dokładnych oględzinach i wysłuchaniu motka stwierdził że przebieg raczej oryginalny takie oczy zrobił jak zajechałem . jutro się okaże a przebieg na zegarku 22800km .
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Czemu niestety? Ja tam wolę płytki. Ostatnio nawet z kolegą robiliśmy CRF250R. Malutki silniczek , ale wariatKubaMoto pisze:KLR 650 ma plytki,niestety..Solidworks pisze:Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- KubaMoto
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 427
- Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdynia
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Bo same plytki drogie i trzeba zostawic robote i ew.jechac dokupic , trzeba sciagac walki ,wiecej roboty niz na srubkach. Co do Crf i wiekszosci 250 , wszystko robi stosunek mocy do wagi , jesli mamy 40KM i okolo 100Kg ,sama frajdaSolidworks pisze:Czemu niestety? Ja tam wolę płytki. Ostatnio nawet z kolegą robiliśmy CRF250R. Malutki silniczek , ale wariatKubaMoto pisze:KLR 650 ma plytki,niestety..Solidworks pisze:Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
- Paskud
- wiejski tuningowiec
- Posty: 96
- Rejestracja: 30.04.2012, 15:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Wrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Mam 3 krótkie pytania:
1. Jak złożona jest śruba od składu mieszanki? Najpierw sprężyna, później podkładka i na końcu oring czy sprężyna, oring i podkładka?
2. Czy mogę regulować skład mieszanki mając podpięte wakuometry, czy ma być tak jak podczas jazdy tj. podpięty kranik , a przedni gar zaślepiony?
3. Czy śruby składu mieszanki powinny być na obydwu gaźnikach wykręcone na podobną ilość obrotów? Czy jedna może być np. na 2.5, a druga 3.5 obr?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
1. Jak złożona jest śruba od składu mieszanki? Najpierw sprężyna, później podkładka i na końcu oring czy sprężyna, oring i podkładka?
2. Czy mogę regulować skład mieszanki mając podpięte wakuometry, czy ma być tak jak podczas jazdy tj. podpięty kranik , a przedni gar zaślepiony?
3. Czy śruby składu mieszanki powinny być na obydwu gaźnikach wykręcone na podobną ilość obrotów? Czy jedna może być np. na 2.5, a druga 3.5 obr?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
1.Sprężyna podkładka oring.
2. Możesz z wakuometrem podpiętym.
3. Śrubki mogą mieć różne ustawienia.
2. Możesz z wakuometrem podpiętym.
3. Śrubki mogą mieć różne ustawienia.
Dominator.
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
A czy wie może ktoś jaki luz zaworowy w silniku 89r ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości