regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
Paskud
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 96
Rejestracja: 30.04.2012, 15:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Wrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Paskud »

Artek pisze:
darass pisze:Witam, z racji zbliżającego się serwisu i dla innych potomnych z powodu bardzo rozwleczonego tego tematu i niestety słabej mojej znajomości języka angielskiego proszę dla mnie i dla potomnych o utworzenie nowego tematu w którym będzie krótko i na temat opisana regulacja, inspekcja zaworów tzn przy jakich znakach na kole zamachowym należy sprawdzać zawory dla konkretnego cylindra, procedura krok po kroku najlepiej graficzna.
Trzy filmy wystarczą?
Dwie pozostałe części trzeba sobie znależć :tongue:
Jako że filmu już nie ma na youtubie, podaje inne źródło http://player.pl/programy-online/mechan ... 1.html#vod
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Pers68 »

NApotkalem nieścisłości co do wymiaru luzu, mianowicie manual mówi, że luz wydech i ssący powinien wynosić odpowiednio:
-DO 1987 0,1 ssący i wydech
-PO 1987 0,17 ssący i 0,20 wydech

Z kolei na jakimś forum znalazłem wypowiedź że silnik malowany na czarno też wartość 0,1 dla ssącego i wydechu. I tu następuje sprzeczność mój motocykl jest z 1989 i ma Czarny silnik...jaką wartość ustawiać???
Ktoś może rozwiać moje wątpliwości???
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Solidworks »

Pers68 pisze:NApotkalem nieścisłości co do wymiaru luzu, mianowicie manual mówi, że luz wydech i ssący powinien wynosić odpowiednio:
-DO 1987 0,1 ssący i wydech
-PO 1987 0,17 ssący i 0,20 wydech

Z kolei na jakimś forum znalazłem wypowiedź że silnik malowany na czarno też wartość 0,1 dla ssącego i wydechu. I tu następuje sprzeczność mój motocykl jest z 1989 i ma Czarny silnik...jaką wartość ustawiać???
Ktoś może rozwiać moje wątpliwości???
A ja czytałem, że 600-tka V-H oba luzy 0,1 natomiast pozostałe to 0,15 i 0,2 oczywiście +-0,02. Tak podaje Haynes.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Pers68 »

Solidworks pisze:
Pers68 pisze:NApotkalem nieścisłości co do wymiaru luzu, mianowicie manual mówi, że luz wydech i ssący powinien wynosić odpowiednio:
-DO 1987 0,1 ssący i wydech
-PO 1987 0,17 ssący i 0,20 wydech

Z kolei na jakimś forum znalazłem wypowiedź że silnik malowany na czarno też wartość 0,1 dla ssącego i wydechu. I tu następuje sprzeczność mój motocykl jest z 1989 i ma Czarny silnik...jaką wartość ustawiać???
Ktoś może rozwiać moje wątpliwości???
A ja czytałem, że 600-tka V-H oba luzy 0,1 natomiast pozostałe to 0,15 i 0,2 oczywiście +-0,02. Tak podaje Haynes.
Czyli pozostaje zczytać numer z silnika i ramy porównać z tabelą Haynes odnośnie numerów a wersji i ewentualnie skorygować (już raz ustawiałem te większe wartości). I życie stało sie prostsze...dzięki za odpowiedź.
slawgar
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 21.12.2015, 22:23
Mój motocykl: XL700V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: slawgar »

Więc pozwolę sobie rozwinąć jeszcze temat synchronizacji przepustnic w xl700, tak dla jasności wszystkich właścicieli. Mechanik, który wyregulował mi zawory twierdzi, że powinno się przeprowadzić synchronizację po regulacji zaworów więc i to uczynił ( próbował raczej) w moim moto. Skutek taki, że wskazania wakuometrów w ogóle się nie zmieniły przez czas synchronizacji ( lekko rozbieżne wskazania) a obroty wolne przy 90 st C wynoszą 1500, a na zimnym niemal 3000obr/min- stwierdził że jest dobrze. Nie pewny zabrałem moto do domu.
Ciekawski zadzwoniłem do serwisu aby dopytać szczegółów. Na zapytanie, czy się synchronizuje przepustnice, powiedzieli, że normalnie się tego nie robi nawet po regulacji zaworów tylko w szczególnych przypadkach, gdy są ku temu powody.

Nie chcę wracać do tego mechanika z motocyklem, bo widzę, że nie bardzo wie o co chodzi ( spędziłem u niego cały dzień na regulacji) w tym motocyklu. Chcę poprawić obroty i przeprowadzić synchronizację sam. Mam zestaw wakuometrów i tylko została mi kwestia upewnienia się, którymi śrubami się to robi.
Więc poprawcie mnie jeśli się mylę. Śruba do synchronizacji zlokalizowana jest pomiędzy przepustnicami i wychyla się po przekręceniu do końca manetki gazu ( widzę że to najlepsza pozycja do kręcenia jej - oczywiście przy wyłączonym silniku:))
Druga śruba za nią w stronę tylnego cylindra zakontrowana nakrętką jest od obrotów (?)
Jak ustawić poprawne 1250 obr/min na biegu jałowym przy temp 90 stC?
Arturo
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 189
Rejestracja: 03.06.2010, 02:09
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Arturo »

A w innym wątku napisałeś, że zawory regulowaleś sam :).
Ale do rzeczy - zgodnie z dostępnym w sieci manualem najwyraźniej nie robi się synchro przepustnic w 700, nie ma tam o tym ani słowa.
Obawiam sie, że teraz masz już rozjechane nastawy fabryczne. Manual donosi by nie otwierać przepustnic gdy linki gazu są zdemontowane i nie ruszać śrub, nakrętek, wkrętów korpusu przepustnic gdyż skutkuje to złymi obrotami właśnie.
Oby chłopy w Hondzie potrafili to ogarnąć, a ten mechanik chciał za ich robotę zapłacić. Najlepiej jednak niech okaże się, że coś się gdzieś przycięło/podparło lub zasyfił Ci się IACV albo masz lewe powietrze.
Manual Twoim przyjacielem :).
pozdrawiam,

Arturo
slawgar
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 21.12.2015, 22:23
Mój motocykl: XL700V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: slawgar »

Dobre spostrzeżenie:) Dodam, że moto kupiłem nie dawno, ale z powodu braku jego znajomości zaprowadziłem do mechanika, który miał to zrobić razem ze mną, a ja ufając mu że wie co robi byłem przy nim i mu nawet pomagałem - stąd pozwoliłem sobie napisać w pierwszym poście, że regulowałem. Oczywiście mechanik chce pieniądze za to a ja mu jeszcze nie zapłaciłem.

Nie wiem co z fantem zrobić. Zaprowadzając mechanikowi moto spowrotem to wiem, że nie wiele tam poprawi, bo jak by miał to dobrze zrobić zrobił by od razu. Spróbowałbym swoimi siłami, ale muszę pozbierać wskazówki od Was co i jak żeby się nie błąkać. Może ktoś wie na ile obrotów te śruby są ustawione fabrycznie? Zaczął bym od tego.


Arturo pisze:A w innym wątku napisałeś, że zawory regulowaleś sam :).
Ale do rzeczy - zgodnie z dostępnym w sieci manualem najwyraźniej nie robi się synchro przepustnic w 700, nie ma tam o tym ani słowa.
Obawiam sie, że teraz masz już rozjechane nastawy fabryczne. Manual donosi by nie otwierać przepustnic gdy linki gazu są zdemontowane i nie ruszać śrub, nakrętek, wkrętów korpusu przepustnic gdyż skutkuje to złymi obrotami właśnie.
Oby chłopy w Hondzie potrafili to ogarnąć, a ten mechanik chciał za ich robotę zapłacić. Najlepiej jednak niech okaże się, że coś się gdzieś przycięło/podparło lub zasyfił Ci się IACV albo masz lewe powietrze.
Manual Twoim przyjacielem :).
mrJaros
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mrJaros »

Regulacja zaworów - co może pójść źle?
Transalp wrong valve clearance: http://youtu.be/nXxGvChMY2A

To moje drugie podejście, myślicie że coś uszkodziłem? :omg:
Regulowane przez otwory serwisowe w pokrywie, teraz noszę się z zamiarem zdjęcia całej pokrywy. Niemniej jednak wszystko wyglądało cacy przed złożeniem...
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Karolek1 »

Ewidentnie słychać że za duży luz ustawiłeś, nic złego się nie stało. Musisz tylko jeszcze raz prawidłowo ustawić.
mrJaros
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mrJaros »

Dzięki. W przyszłym tygodniu powtórka z rozywki :wink:
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Karolek1 »

Pamiętaj jeszcze o prawidłowym ustawieniu wału korbowego na znaki, oba zawory powinny być zamknięte podczas regulacji.
mrJaros
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mrJaros »

Tak też ustawiłem, rozumiem że przy ustawieniu, przykładowo, przedniego cylinda (znak FT), raz jest otwarty zawór wydechowy, wówczas aby ustawić zawór dolotowy należy wykonać pełen obrót wałem, zgadza się?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: browar »

Nie,nie zgadza się.
Przy znaku FT w okienku na przednim cylindrze masz koniec suwu sprężania,wszystkie zawory zamknięte i w tej pozycji sprawdzaj luzy.
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Karolek1 »

Kolego na znaku FT masz GMP i raz będzie sprężanie oba zamknięte, a przy obróceniu wałem o pełen obrót będziesz miał współotwarcie zaworów czyli oba zawory są minimalnie otwarte i pewnie w tym momencie ustawiałeś zawory, stąd wziął się za duży luz zaworowy.
mrJaros
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mrJaros »

Ok, to by wyjaśniło dlaczego pomimo prawidłowego ustawienia luzów, zawory ciągle klepią. A jak mam w takim razie rozpoznać kiedy należy ustawiać zawory (czy to jest ten właściwy FT czy powinienem obrócić wałem jeszcze raz)?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Karolek1 »

Najłatwiej ustawić, ustawiasz na znak FT, przedni tłok musi być w GMP i jeśli kręcąc wałem do przodu zaczyna się otwierać zawór ssący znaczy się że jeszcze musisz wykonać jeden obrót wałem. Zawory nie mogą być podparte krzywkami (krzywki na wałku skierowane do dołu podczas regulacji) chociaż przez te okienka nie za bardzo je widać. Analogicznie z tylnym cylindrem tłok w GMP i obserwuj pracę zaworów, tłok dochodzi do GMP zamyka się zawór wydechowy otwiera ssący czyli jeszcze jeden obrót trzeba wykonać.
mrJaros
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mrJaros »

Działa, działa!
Honda Transalp correct valve clearance: http://youtu.be/aRqSOyFLABY

Wysłane z mojego iPhone 9S Plus Pro Platinum Limited Gangsta Edition
mrJaros
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mrJaros »

Karolek1 wielkie dzięki, było tak jak pisałeś :)

Wysłane z mojego iPhone 9S Plus Pro Platinum Limited Gangsta Edition
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Karolek1 »

Teraz już nie będziesz miał z tym problemów, w innych sprzętach też. :impreza:
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: girgi »

mrJaros pisze:Regulacja zaworów - co może pójść źle?
Transalp wrong valve clearance: http://youtu.be/nXxGvChMY2A

To moje drugie podejście, myślicie że coś uszkodziłem? :omg:
Obejrzałem, bo chciałem porównać czy mój silniczek mocno cyka czy nie (na zimnym słysze lekkie cykanie - nie wiem skąd) ale to Tobie chodziło jak mój 1,8TD w mondeo zaraz po odpaleniu :) więc dalej nie wiem nic...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości