regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Karolek1 »

Nagraj filmik z tym cykaniem, może coś się poradzi.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Solidworks »

Cyka jakby nie miał smarowania. U mnie tak w seacie na początku tak cyka :egh: kilka sekund po odpaleniu silnika :mouthshut: .
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Karolek1 »

W seacie to pewnie zawory cykają po odpaleniu.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Solidworks »

Karolek1 pisze:W seacie to pewnie zawory cykają po odpaleniu.
Tak. Zawory :tongue: Kilka sekund pocyka sobie.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Jaro-Ino »

Solidworks pisze:
Karolek1 pisze:W seacie to pewnie zawory cykają po odpaleniu.
Tak. Zawory :tongue: Kilka sekund pocyka sobie.
Bo ma hydropopychacze. Zawsze będzie klepać. Wypełnia je olejem i nastaje cisza. Jazda na syntetyku skraca czas tego klepania ;)

A jeśli chodzi o klepanie zaworów w TA to nawet dobrze wyregulowane potrafią cykać. Pomaga wymiana śruby pchającej zawór, którą kontruje się na dźwigience, ale samo cykanie nie jest w żaden sposób szkodliwe dla silnika i nie ma sensu tego robić.
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: girgi »

Kurcze, aleście namieszali w wątku (albo w sumie ja :) ) tymi dieslami :)
Ja tam lubię mojego 1,8TD :) I jego kle kle tez :)

Filmik z silnikiem TA zrobię jak zapożyczę coś co ma kamerę...

Jaro - cykanie ustaje ja się silnik nagrzeje, ale z tymi śrubami to może być trafna diagnoza. Kiedyś dyskutowaliśmy, byc moze nawet w tym wątku o wyrabiającym się z starych silnikach miejscu styku śrubka - zawór tak, że finalnie ustawiony luz jest nieco większy niż zmierzony... Ale To chyba zbyt duze filozofowanie jest :) jak na trampka.
krzychp-22
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 13.07.2014, 21:13
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: krzychp-22 »

Zabrałem się za synchronizację gaźników :) Załatwiłem sobie wakumetry super profesjonalne :P itd. I mam problem otóż nie mogę za żadne skarby odkręcić tej zaślepki do wkręcenia króćca. Śrubka jest na krzyżak i już jest trochę obrobiona, co ja mówię - obrobiona jest jak jak cholera :(. Polewam wd40 i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Czy ją jakoś rozwiercić. I pytanie jak by się ją już udało wykręcić to jest szansa kupienia jakiejś zastępczej śrubki no ba wkręcenie tej samej nie miało by sensu. Czy można zostaić niezaślepiony króciec ??
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Solidworks »

krzychp-22 pisze:Zabrałem się za synchronizację gaźników :) Załatwiłem sobie wakumetry super profesjonalne :P itd. I mam problem otóż nie mogę za żadne skarby odkręcić tej zaślepki do wkręcenia króćca. Śrubka jest na krzyżak i już jest trochę obrobiona, co ja mówię - obrobiona jest jak jak cholera :(. Polewam wd40 i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Czy ją jakoś rozwiercić. I pytanie jak by się ją już udało wykręcić to jest szansa kupienia jakiejś zastępczej śrubki no ba wkręcenie tej samej nie miało by sensu. Czy można zostaić niezaślepiony króciec ??
To zwykła śrubka wystarczy w to miejsce. A spróbuj usunąć wykrętakiem.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: KubaMoto »

krzychp-22 pisze:Zabrałem się za synchronizację gaźników :) Załatwiłem sobie wakumetry super profesjonalne :P itd. I mam problem otóż nie mogę za żadne skarby odkręcić tej zaślepki do wkręcenia króćca. Śrubka jest na krzyżak i już jest trochę obrobiona, co ja mówię - obrobiona jest jak jak cholera :(. Polewam wd40 i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Czy ją jakoś rozwiercić. I pytanie jak by się ją już udało wykręcić to jest szansa kupienia jakiejś zastępczej śrubki no ba wkręcenie tej samej nie miało by sensu. Czy można zostaić niezaślepiony króciec ??
Natnij pilka do metalu lub bardzo cienka tarcza szlifierska , tak by plaski srubeks zalapal, powinno puscic.
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
krzychp-22
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 13.07.2014, 21:13
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: krzychp-22 »

No i udało się :ok: dzięki za rady. Ja odkręciłem w ten sposób że po nocnym moczeniu w WD 40 przyłożyłem płaski śrubokręt w który uderzyłem kilka razy młotkiem. W sumie chciałem zrobić nacięcie do odkręcenia ale chyba po trzecim uderzeniu (oczywiście z wyczuciem) śrubka sama się popuściła. Potem poszło już lekko :) A jeszcze jedno - uważajcie na oryginalny króciec :) było o tym na forum ze jest kruchy ale nie sądziłem że jest aż tak i przy zakręcaniu go urwałem :) na szczęście miałem zapasowe :thumbsup:
Awatar użytkownika
Slawol74
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 240
Rejestracja: 10.10.2015, 17:29
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Slawol74 »

Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Solidworks »

Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Pawel1980
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Giżycko

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Pawel1980 »

...i w Rotax'ie np Aprilia Pegaso/BMW F650F/ST...
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: KubaMoto »

Solidworks pisze:
Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.
KLR 650 ma plytki,niestety.. :thumbsdown:
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
Slawol74
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 240
Rejestracja: 10.10.2015, 17:29
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Slawol74 »

Dzieki za info . Jutro regulacja zaworów . Moto zawiezione do mechaniora . Może nie trzeba będzie nic regulować bo po dokładnych oględzinach i wysłuchaniu motka stwierdził że przebieg raczej oryginalny :omg: takie oczy zrobił jak zajechałem . jutro się okaże a przebieg na zegarku 22800km .
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Solidworks »

KubaMoto pisze:
Solidworks pisze:
Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.
KLR 650 ma plytki,niestety.. :thumbsdown:
Czemu niestety? Ja tam wolę płytki. :thumbsup: Ostatnio nawet z kolegą robiliśmy CRF250R. Malutki silniczek :lol: , ale wariat
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: KubaMoto »

Solidworks pisze:
KubaMoto pisze:
Solidworks pisze:
Slawol74 pisze:Pytanie czy jakiś model TA ma do regulacji zaworów płytki zaworowe? Gdzieś mi się odbiło o uszy ale pytam z ciekawości .
Afra i trampki mają śrubkę i kontrę. Płytki to zazwyczaj w rzędówkach są.
KLR 650 ma plytki,niestety.. :thumbsdown:
Czemu niestety? Ja tam wolę płytki. :thumbsup: Ostatnio nawet z kolegą robiliśmy CRF250R. Malutki silniczek :lol: , ale wariat
Bo same plytki drogie i trzeba zostawic robote i ew.jechac dokupic , trzeba sciagac walki ,wiecej roboty niz na srubkach. Co do Crf i wiekszosci 250 , wszystko robi stosunek mocy do wagi , jesli mamy 40KM i okolo 100Kg ,sama frajda :crossy:
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
Paskud
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 96
Rejestracja: 30.04.2012, 15:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Wrocław

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Paskud »

Mam 3 krótkie pytania:

1. Jak złożona jest śruba od składu mieszanki? Najpierw sprężyna, później podkładka i na końcu oring czy sprężyna, oring i podkładka?

2. Czy mogę regulować skład mieszanki mając podpięte wakuometry, czy ma być tak jak podczas jazdy tj. podpięty kranik , a przedni gar zaślepiony?

3. Czy śruby składu mieszanki powinny być na obydwu gaźnikach wykręcone na podobną ilość obrotów? Czy jedna może być np. na 2.5, a druga 3.5 obr?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Artek »

1.Sprężyna podkładka oring.
2. Możesz z wakuometrem podpiętym.
3. Śrubki mogą mieć różne ustawienia.
Dominator.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: KrzysieG »

A czy wie może ktoś jaki luz zaworowy w silniku 89r ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości